Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نامزد انتخابات گفت: در مسئله مسکن در حال حاضر 3 ميليون مسکن خالي است اينها کجاست و متعلق به چه کساني است؟ متعلق به همان 4 درصدي است که يک ويلا در شمال کشور و يک ويلا در شمال تهران دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قاليباف کانديد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با قرار گرفتن پشت تريبون اولين مناظره زنده تلويزيوني خود از شبکه يک سيما را کليد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


محمدباقر قاليباف در نقد سخنان ميرسليم در حوزه مسائل اجتماعي گفت: مسئله حاشيه‌نشيني مسئله مهم و کليدي است، امروز حدود 11 ميليون حاشيه‌نشين در شهرها داريم که بر اساس فرصت‌هاي نابرابر اجتماعي و بحران‌هاي اقتصادي به وجود آمده‌اند.
وي افزود: يک روش چاره‌انديشي در دراز مدت است و البته بايد در کوتاه مدت هم برنامه‌ريزي براي حل مشکل اين قشر صورت گيرد.
قاليباف ادامه داد: در همه دنيا دولت‌ها از محرومان حمايت مي‌کنند و بخشي از اين محرومان، حاشيه‌نشينان هستند؛ دولت در کشور ما نيز در هفت سال گذشته تدبيري کرد در قالب پرداخت يارانه‌ها که اين يارانه طي هفت سال گذشته پرداخت شد اما گلايه اين قشر از جامعه، آنجاست که با گراني‌هاي به وجود آمده در کشور، ارزش 45 هزار و 500 تومان به حدود 15 هزار تومان رسيده است و چرا همپاي تورم کشور، يارانه افزايش پيدا نمي‌کند؛ چرا يارانه‌ها بين همه مردم يکسان توزيع مي‌شود؟
اين کانديداي رياست جمهوري خطاب به ميرسليم گفت: جنابعالي براي يک اقدام کوتاه مدت براي محرومان چه اقدامي را انجام مي‌دهيد و براي دراز مدت که اين مشکل ريشه‌کن مي‌شود، چه اقدامي را انجام خواهيد داد؟
قاليباف درپاسخ به سخنان رئيسي درخصوص عدالت اجتماعي گفت: عدالت اجتماعي از موضوعات مهم و اهداف انقلاب اسلامي بوده است، همه ما شاهديم وقتي بحران هاي اقتصادي داريم تحق عدالت سخت است.
قاليباف اظهار داشت: روزي که ما کار در تهران را آغاز کرديم گفتيم که هدفمان اين است که فاصله شمال و جنوب شهر را کم کنيم و با توجه به محرومان در بافت هاي فرسوده اين اتفاق افتاد. اما در نابرابري هاي فرصت هاي اجتماعي مثل بيکاري و شغل که حق شهروندان است و بايد به آن توجه شود. شما به طور مفصل صحبت کرديد که در برنامه کاري ما نيز تصميماتي وجود دارد.
وي با اشاره به اينکه ما در برنامه خود اشتغال حمايتي را انجام داده و به سمت اشتغال پايدار مي رويم گفت: امروز شکاف طبقاتي در جامعه بيشتر شده و فرصت هاي اجتماعي نابرابر شده است، بهره اي که آن چهار درصد خاص در جامعه مي برند و 96 درصد مردم نمي برند.
نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: در برنامه پنجم توسعه همچنين برنامه اي بود، امروز که برنامه پنجم توسعه به پايان رسيده از شما سوال مي کنم که براساس ارزيابي شما در برنامه پنجم توسعه اين امر چقدر محقق شده است؟
قاليباف در نقد سخنان هاشمي طبا گفت: در حوزه اجتماعي به اين مسئله بر مي گرديم که 4 درصد مردم از همه چيز برخوردارند و 96 درصد از هيچ چيزي برخودار نيستند اين 4 درصد با رانت برخوردار شده اند.
وي افزود: در مسئله مسکن در حال حاضر 3 ميليون مسکن خالي است اينها کجاست و متعلق به چه کساني است؟ متعلق به همان 4 درصدي است که يک ويلا در شمال کشور و يک ويلا در شمال تهران دارند.
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: درباره بافت فرسوده برنامه اين بود که دولت سالانه 10 درصد از اين بافت را احيا کند، اما نتوانست اين کار را انجام دهد، 5 تا6 سال است که از اين مسئله مي گذرد و پيشرفت در اين مسئله حدود 7 تا 8 درصد است البته در تهران که مسئوليت احياي بافت فرسوده با شهرداري است. بنا بر گزارش وزارت مسکن، 34 درصد پيش رفتيم. دولت بايد کمک مي کرد که نکرد اما ما وظيفه خود را انجام داديم.
قاليباف گفت: بايد با اين 4 درصد برخورد شود، اجازه ندهيد اين رقم تکرار شود اما امروز هم تکرار مي‌شود؛ در سال 95 بيش از 530 ميليارد تومان وام داديم. به چه کساني پرداخت شد؟ چند هزار نفر وام گرفتند و چندصد هزار نفر در صف وام ازدواج هستند؟
وي خاطرنشان کرد: اگر سيستم را اصلاح نکنيم موفق نخواهيم شد به مشکلات فائق آئيم.
آقاي روحاني اجازه بدهيد صحبت کنم
قاليباف در نقد سخنان روحاني گفت: مشکل جدي امروزما در بحث ازدواج، اشتغال است. شما در آغاز دوره در همان ابتداي مذاکرات به مردم قول داديد چهار ميليون شغل ايجاد کنيد.
روحاني در پاسخ به اين سخن قاليباف گفت: يک سايت گمنام حرفي مي‌زند و يک سايت معروفي آن را نقد مي‌کند و يک روزنامه هم آن را نقل مي‌کند و شما هم مي‌خواهيد از آن نقل کنيد؛ من هرگز به مردم قول ايجاد چهار ميليون شغل نداده‌ام.
قاليباف گفت: ما از سايت خود شما نقل مي‌کنيم، تحمل کنيد چند دقيقه اتفاقي نمي‌افتد، اجازه دهيد صحبت کنم.
وي افزود: اميد و نشاط مهم است، حتماً حقوق شهروندي مهم است، شبکه‌هاي اينترنتي هم لازمه امروز زندگي است اما واقعاً امروز افسردگي در کشور چقدر شده است؟ بنابر آمار دولت، شرايط غيرقابل قبول است.
قاليباف ادامه داد: نشاط مردم با زندگي خوش است، شما مي‌گوييد زندگي خوش هست و کسب و کار رونق دارد؛ مردم عزيز آيا شما حستان اين است که کسب و کار رونق پيدا کرده است!؟ آيا در چند سال گذشته آمار بيکاري اضافه شده يا نه!
وي گفت: آقاي روحاني اجازه حرف زدن نمي‌دهد و در حرف من مي‌آيد، اگر اينها را حل کرديد، نشاط را آورده‌ايد؛ اشکال اساسي ما سرمايه نيست، سرمايه در داخل و خارج هست، بلکه نوع مديريت و اينکه اجازه حرف زدن نمي‌دهيد، مشکل است.
ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۴۲۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها از ۲۷ درصد در سال ۱۴۰۰ به ۲۱ درصد در سال ۱۴۰۲ کاهش یافته است، گفت: با جدیت در حال برطرف کردن موانع تولید با همکاری یکپارچه همه هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های ملی نفت، گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هستیم.

به گزارش شانا به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، بیژن چگنی با تأکید بر عزم صنعت پتروشیمی ایران برای جهش تولید و رشد صادرات محصولات مختلف پلیمری و شیمیایی در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: اقدام‌ها و راهبردهای مختلفی برای تحقق این موضوع از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اجرایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم»، تشکیل کارگروه‌های جهش تولید در سه سطح صنعت پتروشیمی، هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی را برنامه‌ریزی کرده است، افزود: به این منظور باید از همه ظرفیت‌های موجود برای رشد تولید در صنعت پتروشیمی استفاده کنیم.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی ادامه داد: صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۲ با افزایش هفت درصدی تولید در تحقق رشد تولید کشور نقش بسزایی ایفا کرد. پتروشیمی‌های مهر، آریاساسول و کاویان در منطقه عسلویه، پتروشیمی‌های غدیر، مارون و فن‌آوران در منطقه ماهشهر و پتروشیمی‌های اصفهان، کربن ایران و میاندوآب در دیگر مناطق پیشتاز تولید بودند.

چگنی با اشاره به اینکه ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها در سال ۱۴۰۰، ۲۷ درصد، در سال ۱۴۰۱ حدود ۲۴ درصد و پارسال ۲۱ درصد بوده است، تصریح کرد: با جدیت در حال برطرف کردن موانع تولید با همکاری یکپارچه همه هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی،‌ همچنین شرکت‌های ملی نفت، گاز و پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی هستیم.

وی تأکید کرد: یکی از عواملی که سبب تسهیل در حمل‌ونقل و صادرات پایدار خواهد شد، تشکیل کنسرسیوم‌های حمل‌ونقل است که پتروشیمی‌های زاگرس و کاوه در این زمینه تجربه‌های موفقی داشته‌اند.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی به سوآپ برق از سوی پتروشیمی‌ها اشاره کرد و گفت: شرکت‌های پتروشیمی به‌طور میانگین ۲۰۴ مگاوات ساعت برق از طریق شبکه سراسری دریافت می‌کنند و برق مازاد تولیدی برای تداوم تولید از سوی یوتیلیتی‌های صنعت پتروشیمی با شبکه سراسری سوآپ می‌شود.

چگنی اظهار کرد: مجتمع‌های تابع هلدینگ باختر ۱۰۵ مگاوات ساعت ظرفیت تولید برق ایجاد کرده‌اند و در تأمین برق مستقل شده‌اند و حدود ۱۰۰ مگاوات ساعت دیگر نیز در مراحل مطالعاتی و عقد قرارداد دارند.

دیگر خبرها

  • ۵۸ درصد ظرفیت سد‌های لرستان خالی است
  • ۲۷۱ هکتارزمین برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن در زنجان تامین شد
  • ۴۰ درصد ظرفیت سدهای کشور خالی است | آخرین وضعیت سدهای کشور
  • نگرانی برای تامین آب استان ها؛ خالی ماندن سد‌ها
  • مالیات خانه‌های خالی و لوکس در حد هیچ!
  • عزم جدی دولت سیزدهم در کاهش ظرفیت خالی پتروشیمی‌ها/ ۶ درصد از ظرفیت خالی تولید فعال شد
  • قالیباف: نمایندگان اجازه ارائه پیشنهاد به احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ را ندارند
  • وجود ظرفیت خالی برای پذیرش معتادان متجاهر در تهران
  • قالیباف: در بررسی جداول بودجه اجازه تصرف در منابع را نداریم
  • سدهای خالی، بحران کم‌آبی