Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري گفت: بيشترين نارضايتي مردم و ارباب رجوع‌ها از شهرداري‌ها، بانک‌ها و دستگاه‌هاي قضايي بوده است.
به گزارش خبرنگار ايلنا، اسحاق جهانگيري در اولين مناظره زنده تلويزيوني در پاسخ به سوالي در مورد ميزان رضايتمندي ارباب رجوع از دستگاه‌هاي اداري دولت گفت: تفکر در قرن بيستم اين بود که مهمترين توسعه، توسعه اقتصادي صنعتي و در نهايت توسعه انساني است و من معتقدم پيش نياز هر توسعه‌اي افزايش سرمايه انساني خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او افزود: اساس افزايش سرمايه انساني رضايت و اعتماد مرم است اگر رضايت مردم کاهش پيدا کند منجر به آسيب و در نهايت بحران اجتماعي مي‌شود.
جهانگيري با بيان اينکه در دولت يازدهم رويکرد دولت به اين بحث اجتماعي منحصر به فرد است، گفت: در دولت يازدهم نگاه امنيتي ، آمرانه ، خشن و قضايي به برخوردهاي علمي تغيير پيدا کرد.
او گفت: اخلاق مهمترين مساله در موضوعات اجتماعي است و نبايد با فريب و دروغ با مردم صحبت شود. در دولت يازدهم براي اصلاح روندها در زمينه مسائل اجتماعي جلسات متعددي در وزارت کشور انجام شد و به سران سه قوه و مقام معظم رهبري دستاوردها ارائه داده شد
جهانگيري با تاکيد بر اينکه پايش‌هاي مهمي در استان‌ها، شهرها در زمينه رضايتمندي ارباب رجوع‌ها انجام داديم گفت: بيشترين نارضايتي مردم و ارباب رجوع‌ها از شهرداري‌ها، بانک‌ها و دستگاه‌هاي قضايي بوده است.
اوبا بيان اينکه يکي از کارهاي مهم در راستاي افزايش رضايت ارباب رجوع اين است که بايد شفافيت به وجود بيايد گفت: افراد بايد به حقوق شهروندي خود آگاهي داشته باشند.
جهانگيري ادامه داد: ايجاد دولت الکترونيک از مهمترين سياست‌هايي است که در دولت يازدهم اجرا شد و کشور بايد به روش الکترونيک اداره شود و سامانه‌هاي الکترونيک در دستگاه‌ها تشکيل شود که اين سامانه‌ها با يکديگر همکاري داشته باشند و تبادل اطلاعات کنند.
او ادامه داد:‌ مردم بايد با تلفن‌هاي هوشمند خدمات را از دستگاه‌ها دريافت کنند و رضايتمندي مردم و تسهيل خدمات رساني به مردم از طريق دولت الکترونيک بايد انجام شود مرحله بعدي نظارت جدي بر فرآيند دستگاه‌ها است که در اين مرحله بايد مجوزهاي غيرضروري باطل شوند.
هاشمي طبا: بايد از درون دستگاه‌ها و مديريت دستگاه‌ها اطلاع پيدا کنيم
هاشمي‌طباء در پاسخ به صحبت‌هاي جهانگيري با بيان اينکه واقعيت اين است که در مجموعه دستگاه‌هاي دولتي هم خدمتگزاري است و هم سرگرداني گفت: معتقدم مراجعه به ادارات با سيستم‌هاي الکترونيک مشکل را حل نمي‌کند.
او با اشاره به اينکه به مراجع مختلف براي انجام امور شخصي مراجعه کرده اظهار کرد: در مراجعه‌هاي مختلف به ادارت براي انجام امور شخصي مشاهده کردم در برخي از موارد خوب عمل شده و در برخي از موارد به دليل انگيزه شخصي برخي از افراد و کارمندان اين امر امکان‌پذير نشده است.
نامزد انتخابات رياست جمهوري گفت: به نظرم بايد نيروهايي به عنوان مراجعه کننده که مورد اطمينان باشند براي تهيه گزارشات عملياتي به اداره جات بروند و گزارش تهيه کنند.
هاشمي‌طبا تاکيد کرد: ما بايد از درون دستگاه‌ها و مديريت دستگاه‌ها اطلاع پيدا کنيم و متاسفانه در برخي موارد مديران در دسترس مردم نيستند در حالي که مديران بايد در دسترس مردم باشند. مديران ما پنهان هستند بعضا جلسات متعدد دارند و وقت اينکه رو در رو با مردم باشند را ندارند.
رييسي: شرکت‌ها نبايد خانه خلوت ادارات باشند
رييسي در نقد سخنان جهانگيري گفت: تمام آسيب هاي اداري کشور را در زمان تصدي ام بر سازمان بازرسي به نمايش گذاشتيم(سال 83) اما الان هم همان آسيب‌ها رنج مي‌دهد حتما گام‌هايي برداشته شده است. دولت الکترونيک 15 درصد پيش رفته است که اگر به کمال برسد مي‌تواند در شفاف سازي بسيار کمک کند.
وي افزود: اگر مناقصه ها و مزايده ها شفاف شود و همه مردم در جريان قرار گيرند در سالم سازي نظام اداري بسيار مهم است؛ شرکت‌ها نبايد خانه خلوت ادارات باشند. اگر مي گوييم سفر خارجي منضبط باشد، منظور فقط وزارتخانه ها نيست بلکه در شرکت‌هاي دولتي هم بايد منضبط باشد. بنابرين وزارتخانه‌ها و شرکت‌هاي دولتي و هم نظام اداري بايد سلامت باشد.
ميرسليم: چرا برخي از امکانات عمومي بصورت نجومي بهرمند مي‌شوند
ميرسليم در پاسخ به اظهارات جهانگيري گفت: چرا آزادي اطلاعات نيست چرا هنوز برخي کارمندان زيرميزي مي‌گيرند چرا برخي از کارمندان دولت که اطلاعات نزد آنان امانت است به نفع خود سوء استفاده مي‌کنند.
او افزود: چرا برخي از امکانات عمومي بصورت نجومي بهرمند مي‌شوند و بعدا براي آن توجيح قانوني درست مي کنند.
روحاني: برخي رسانه‌ها کارهايي انجام مي‌دهند که منجر به تضعيف سرمايه اجتماعي مي‌شود
حسن روحاني در واکنش به اظهارات جهانگيري و خطاب به قاليباف گفت: فکر مي‌کنم يکي از مسائلي مهمي که آقاي جهانگيري به آن توجه دارد، مساله واگذار کردن امور غيرحاکميتي به مردم است. بايد در اداره کشور به مردم اعتماد کرد و کار را به آنها واگذار کنيم و بخش خصوصي‌مان فعال شود.
او با بيان اينکه سرمايه اجتماعي ميان مردم و دولت بايد افزايش يابد، اظهار داشت: مردم بايد به دولت اعتماد کنند و دولت به مردم اعتماد داشته باشند. برخي رسانه‌ها کارهايي را انجام مي‌دهند که منجر به تضعيف سرمايه اجتماعي است. آنها روزانه با تخريب مي‌خواهند ميان مردم و نظام فاصله ايجاد کنند. اين مسئله خطر بزرگي است.
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري دومين را شفافيت دانست و تصريح کرد: دولت مساله شبکه ملي اطلاعات و دولت الکترونيک را دنبال کرده است. دولت براي اين کار دو مرحله را افتتاح کرده است. مرحله سوم باقي مانده است. شفافيت مهمترين مسئله است. لايحه براي شفايت تهيه شده است تا همه دستگاه‌ها مخارج‌شان را بيان کنند.
قاليباف: خوب نيست که دستاويز ديگران شويد
قاليباف در نقد سخنان جهانگيري گفت: شما در صحبت‌تان اشاره کرديد به اخلاق اي کاش خود شما رعايت مي‌کرديد اين هم واقعا از پديده‌هاي عجيبي است به عنوان معاون اول محترم رئيس‌جمهور نامزد شديد حق طبيعي شما است اما اي کاش دستاويز جريان سياسي نمي‌شديد.
او ادامه داد: صداقت شما چند روز آينده مشخص خواهد شد اگر دولت شما مي‌خواهد گزارش دهد صادقانه بگويد که چه کرده است.
قاليباف خطاب به جهانگيري افزود: چرا شما مي‌گوييد در جنوب تهران بافت فرسوده منبع درآمد شده است؟ در جنوب تهران صدرو پروانه ساخت مجاني است، ما هيچ وقت به اين مسائل به عنوان جريان اقتصادي نگاه نکرديم. جايي که شما رفته‌ايد به خاطر آن است که زمين آن را در منطقه 12 گرفته‌ايد و بايد بگوييد چه ساخته‌ايد؟
او با خطاب قرار دادن مجدد قاليباف بيان کرد:‌ به عنوان يک مدير که سابقه اجرايي دارد، خوب نيست که دستاويز ديگران شويد.
شهردار تهران گفت : بيش از دو دهه اختيار شوراها را به مردم واگذرا کرديم که دولت گفت به مردم ندهيد.
او اظهار کرد: شما واقعا بايد با صداقت با مردم سخن بگوييد ، اشکال اساسي مجموعه دولت اين است که مي‌گويد يا نمي‌شود يا نمي‌توانيم و بعد هم از آن 4 درصد حمايت مي‌کنيد مردم قضاوت کنيد ، چرا 530 ميليارد به يک عده وام مي‌دهيد و بقيه در نوبت هستند.
جهانگيري:
جهانگيري در پاسخ به نقد نامزدهاي انتخاباتي اظهار داشت: در زمينه مسائل اجتماعي تاکيد دارم که با برخوردهاي گازانبري و قضايي نمي‌توان آسيب‌هاي اجتماعي را حل کرد.

گوي با بيان اينکه بايد برخوردها علمي باشد ادامه داد: مشکلات با کتک زدن دستفروش‌ها حل نمي‌شود و اين برخوردها به شهرستان‌ها منتقل مي‌شود و زماني که مادر دستفروش از نيروهاي شهرداري سيلي خورد انگار خودم سيليخوردم و بسيار از اين موضوع ناراحت شدم.
جهانگيري در خطاب به صحبت‌هاي قاليباف اظهار داشت:‌ نمي‌دانم چرا کانديد شدن من در رياست جمهوري باعث برآشفته شدن شما شده است و چرا اين حق را به خود قائل شده‌ايد از من بپرسيد چرا کانديد شده‌ام. به طور قطع سوابق کاري من از شما بيشتر است بنده سمت‌هاي متعددي را تجربه کردم وزير بودم و امروز معاون اولم و لاين حق من است که خود را در معرض مردم قرار بدهم و دليل برآشفته شدن شما را نمي‌دانم.
وي ادامه داد: در فرصتي حتما خواهم گفت که بنده چقدر نيروي ارزشي هستم و ديگران که ادعا دارند چقدر ارزشي هستند .
جهانگيري ادامه داد: در دوره‌هاي قبل معاون اول و وزير دفاع رياست جمهوري هم نامزد انتخابات رياست جمهوري شده بودند نمي‌دانم چرا شما نمي‌خواهيد اين حق را براي من قائل شويد.
وي ادامه داد: چرا مي‌خواهيد اصلح‌طلبان را از حقوق خود محروم کنيد بنده به عنوان نماينده اصلاح طلب اينجا حضور دارم و مي‌]واهم بگويم که در آن دوران با چه کساني چه برخوردهايي کرديد دولت يازدهم در چه شرايطي تشکيل شد و امروز کساني که در دولت قبل مسئول بودند با ژست جديد وارد شده‌اند.
جهانگيري افزود: دولت قبل با سرمايه‌‌هاي اجتماعي چه کرد و دولت يازدهم در چه شرايط سياسي اداره امور کشور را تحويل گرفت در دولت قبل با آقايان هاشمي رفسنجاني و ناطق نوري چه کردند و همه را خانه نشين کردند 700 ميليارد دلار درآمد دولت را خرج کردند و به جز بيکاري چه چيزي به يادگار ماند.
وي گفت: در سال 84 نزديک به 22 ميليون و 600 هزار شغل ايجاد شد و در سال 91 هم ميزان اشتاغال زايي همان 22 ميليون و 600 هزار شغل بود. در دولت قبل رئيسي جمهوري همواره شعار مي‌داد تا دو سال ديگر بيکاري را ريشه کن مي‌کنند دو سال ديگر شعار مي‌داد دو سال ديگر بيکاري را ريشسه کن مي‌کنم . ايشان فکر مي‌کرد حرف مرد يکي است و همواره بايد اين حرف را تکرار کنند.
وي گفت: اين روزها عده‌اي مي‌گويند يک ميليون تن پتروشيمي 600 هزار شغل ايجاد مي‌کند در دولت يازدهم 9 ميليون تن پتروشيمي اضافه کرديم مگر با اينها مي‌توان شغل ايجاد کرد.
جهانگيري گفت: مشکلات مسائل اجتماعي با توجه به اصل 44 قانون اساسي حل خواهد شد و براي مشکلات نظام اداري بايد فساد از اين نظام خارج شود و بايد نسبت به ايجاد دولت الکترونيک اقدام کنيم.
وي ادامه داد: مردم شريف‌ترين مردم کارمندان دولت کارمندان آموزش و پورشر و بهداشت و درمان هستند که در هر شرايطي در هر نقطه‌اي از کشور خدمات ارائه مي‌کنند .
وي تاکيد کرد: دولت يازدهم هيچ وقت زبانش از عذرخواهي از مردم الکن نبوده و هر جا که اقدامي به نفع مردم نبوده هر چند دولت هم در آن نقشي نداشته از مردم عذرخواهي کرديم.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۴۴۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است

اولین جلسه هیئت نظارت و ارزیابی ستاد اقامه نماز استان لرستان امروز با حضور مدیر ستاد اقامه نماز لرستان، نمایندگان دفتر نماینده ولی فقیه در استان، سازمان برنامه ریزی، استانداری، آموزش و پرورش، ارشاد اسلامی ،علوم پزشکی و شرکت گاز برگزار شد.

حجت الاسلام محمدجواد چراغی، مدیر ستاد اقامه لرستان امروز در جلسه هیئت نظارت ارزیابی ستاد اقامه نماز استان اظهار داشت: این کارگروه با عنایت به مفاد بند ب ماده ۸ نظام نامه جامع ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی کشور و با هدف نظارت بر میزان تحقق برنامه‌های مصوب دستگاه‌های اجرایی، نظارت بر وضعیت برگزاری نماز جماعت دستگاه و همچنین نگهداشت فضاهای اقامه نماز تشکیل شده است.

وی گفت: بسیاری از آسیب های اجتماعی ناشی از بی توجهی به امر نماز است و اگر جوانان بیشتر به سمت نماز گرایش یابند بسیاری از این آسیب ها مرتفع می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان لرستان خاطرنشان کرد: همچنین نماز برای همگان فرصتی ارزشمند است و همه باید از این فرصت و ظرفیت مهم جهت برطرف کردن دغدغه ها و منویات رهبر معظم انقلاب که همان کاهش آسیب‌های اجتماعی است، استفاده کنند.

حجت الاسلام چراغی با بیان اینکه باید از خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) بخواهیم تا آثار و برکات نماز را در وجود و نهاد افراد نمایان کنند، خاطرنشان کرد: نماز به فرد نمازگزار اطمینان قلبی و آرامش بی نظیری می دهد که این نیاز گمشده امروز بشریت است.

وی در پایان گفت: اقامه نماز اول وقت به جماعت و در دستگاه های اجرایی باید از اولویت برنامه‌های هر فرد مسلمان باشد تا با برنامه‌ریزی و حضور به موقع، نماز را اول وقت در ادارات استان و با جماعت اقامه کنند.

دیگر خبرها

  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از بی‌توجهی به امر نماز است
  • رئیسی: متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • بی خانمانی ایرانی‌ها را تهدید می‌کند/ هر سال تعداد بیشتری از مردم توان اجاره مسکن را از دست می‌دهند (فیلم)
  • چگونه می‌توان با بیماری هلندی مقابله کرد؟
  • عکسی از تیپ خاص اسحاق جهانگیری در طبیعت /هوا واقعا دلچسب است