Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کانديد انتخابات رياست جمهوري گفت: به عنوان نماينده جريان اصلاح‌طلب، از زماني که در دهستان تا شهرستان و استان و وزارت و معاونت اول حضور داشته‌ام، مي‌توانم خودم رادر معرض انتخاب مردم قرار دهم.

به گزارش خبرنگار مهر، اسحاق جهانگيري کانديد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با قرار گرفتن پشت تريبون اولين مناظره زنده تلويزيوني خود از شبکه يک سيما را کليد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهانگيري در نقد سخنان ميرسليم
اسحاق جهانگيري در نقد ديدگاه هاي سيدمصطفي ميرسليم نامزد ديگر انتخابات درباره موضوع حاشيه نشيني اظهار داشت: حاشيه نشيني يکي از مهمترين مشکلات کشور است که در تمام نقاط ديده مي شود.
وي تأکيد کرد: مسئله مهم اين است که بايد به اين مردم توجه کرد تا آنها ديده شوند؛ نبايد آنها را افراد اضافي تلقي کرد.
جهانگيري ادامه داد: در دولت يازدهم با اين پديده به صورت کارشناسي و علمي برخورد و سازماندهي شد؛ از جمله اينکه شورايي با عنوان بازآفريني مناطق سکونتي مردم با توجه به بافت هاي مياني و حاشيه اي تشکيل شد.
نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: تمام حاشيه نشين ها در اين دولت بيمه شده اند و مراکز درماني در نقاط حاشيه اي مستقر شد و براي جوانان آنها که به سن تحصيل رسيده و محروم از تحصيل بوده اند، برنامه درسي پيش بيني شد.
جهانگيري در نقد سخنان رئيسي
اسحاق جهانگيري در ادامه برنامه مناظره امروز و در نقد ديدگاه‌هاي سيد ابراهيم رئيسي درباره راه‌هاي افزايش عدالت اجتماعي در جامعه، اظهار داشت: عدالت يکي از آرمان‌هاي نظام جمهوري اسلامي است و محدود کردن عدالت به مسائل اقتصادي نيز ظلم به موضوع عدالت است.
وي ادامه داد: عدالت آموزشي يعني همه کودکان امکان بهره‌مندي از تحصيل را داشته باشند، عدالت سياسي يعني اينکه در بين نيروهاي سياسي، عدالت برقرار باشد و عدالت قضايي يعني تمام مردم در مراجعه به دستگاه قضايي احساس عدالت کنند.
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه متأسفانه احساس عدالت در جامعه کم شده است، اظهار داشت: يکي از بخش‌هاي عدالت اقتصادي، توجه به عدالت منطقه‌اي و جغرافيايي است.
جهانگيري تصريح کرد: اينکه کسي 3.7 ميليارد دلار اموال ملت را به جيب بزند، يعني عدالت وجود ندارد و عده‌اي به ثروت‌هاي بادآورده دست يافته‌اند.
وي درباره موضوع افزايش دهک‌هاي دريافت‌کننده يارانه نيز گفت: يارانه‌ها در سال اول بر روي ضريب جيني تأثير گذاشت، اما اينکه گفته شود دريافت‌کنندگان يارانه از سه دهک بيشتر شود، يعني دهک‌هاي موجود ضعيف‌تر مي‌شود.
جاهنگيري در نقد سخنان هاشمي طبا
اسحاق جهانگيري در ادامه برنامه مناظره در نقد ديدگاه‌هاي سيد مصطفي هاشمي‌طبا نامزد انتخابات رياست جمهوري در موضوع راه‌هاي تأمين مسکن، اظهار داشت: به دليل صدور پروانه‌هاي بي‌حساب و کتاب در شهرداري‌ها و دلالي شدن موضوع مسکن، مشکلات اين بخش افزايش يافته است.
وي افزود: بيش از 250 ميليارد دلار ارزش واحدهاي مسکوني است که امروز خالي هستند و اين سرمايه راکد شده است.
اين نامزد انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري با بيان اينکه ما در حوزه مسکن چند اولويت داشته‌ايم، خاطرنشان کرد: يکصد هزار مسکن اجتماعي براي گروه‌هاي نيازمند مانند کميته امداد و بهزيستي مورد نياز است و سالانه 200 هزار واحد مسکن روستايي هم بايد استحکام‌بخشي شوند.
جهانگيري گفت: در اين دولت سقف تسهيلات مسکن براي زوجين جوان 160 ميليون تومان شده است و براي خانه‌ اولي‌ها هم امکان باز شدن حساب 6 ماهه در صندوق پس‌انداز مسکن براي دريافت وام و خانه‌دار شدن پيش‌بيني شده است.
وي در ادامه و با اشاره به ديدگاه هاي حسن روحاني درباره راههاي افزايش زمينه ازدواج اظهار داشت: احترام و کرامت جوانان بايدحفظ شود تا زمينه اشتغال آنها فراهم شود.
وي افزود: در اين کشور بيشترين زمينه براي گردشگري و اشتغالزايي وجود دارد؛ چه کساني باعث شدند وقتي 700 هزارنفر براي زيارت وارد مشهد مي شدند و زمينه اشتغال براي مردم مشهد فراهم مي شد، اين مسئله منتفي شود؟ ما که به سفارت عربستان حمله نکرديم؛ چه کساني زمينه اين کارها را فراهم کردند و حمايت هم کردند!؟
نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در نخستين برنامه مناظره و در پاسخ به اين سوال که راه حل شما درباره عدم رضايت کافي ارباب رجوع در دستگاه هاي اجرايي چيست و چه اقدامي براي کاهش بوروکراسي در ادارات انجام خواهيد داد، اظهار داشت: سرمايه اجتماعي يعني اعتماد و رضايت به مشارکت مردم؛ اگر اين سرمايه کاهش يابد باعث آسيب اجتماعي مي شود.
وي ادامه داد: رويکرد غالب در دولت يازدهم به مسائل اجتماعي، منحصر به فرد بود؛ به گونه اي که نگاه آمرانه و خشن و قضايي را به نگاه علمي تغيير داد که در اين نگاه اخلاق دورنمايي است که بايد مورد توجه قرار گيرد.
جهانگيري با بيان اينکه باطل السحر فريب، آگاهي مردم است، افزود: در جلساتي که در محضر مقام معظم رهبري با حضور سران سه قوه درباره مسائل اجتماعي تشکيل شد تصميمات خوبي گرفته شد.
نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: در رابطه با رضايت ارباب رجوع در ادارات نيز پايش هاي مهمي در سطح ملي، استاني و شهرستاني انجام داديم که مشخص شد بيشترين عدم رضايت مردم از شهرداري ها، بانکها و دستگاه قضايي است.
وي با تأکيد بر اينکه بايد شفافيت رعايت شود و مردم نسبت به حقوق خود مطلع باشند، گفت: دولت الکترونيک بايد به طور جدي مدنظر باشد و کشور به صورت الکترونيک اداره شود؛ سامانه هاي الکترونيکي در دستگاه ها بايد با هم مرتبط باشند.
جهانگيري تصريح کرد: مهمترين هدفي که ما از استقرار دولت الکترونيک دنبال مي کنيم اين است که روند خدمت رساني به مردم تسهيل شود و پس از آن نظارت جدي بر فرآيندهاي دستگاه ها، اهميت دارد و مجوزهاي غيرضروري هم بايد لغو شود.
جهانگيري در ادامه با بيان ديدگاه‌هاي خود درباره موضوع افزايش رضايت عمومي از دستگاه‌هاي اجرايي و در پاسخ به سؤالات ديگر نامزدها اظهار داشت: مسائل اجتماعي با برخوردهاي گازانبري و امنيتي حل نمي‌شود و با کتک زدن دستفروش در خيابان و تشکيل گروه ضربت هم حل نمي‌شود؛ برخورد با مسائل اجتماعي بايد علمي باشد.
وي خطاب به قاليباف ادامه داد: يک جرياني به اسم اصلاح‌طلب را از همه حقوقشان محروم کرده‌اند و مي‌خواهيد در رقابت‌هاي انتخاباتي هم نباشند؛ من به عنوان نماينده جريان اصلاح‌طلب، از زماني که در دهستان تا شهرستان و استان و وزارت و معاونت اول حضور داشته‌ام، الان احساس مي‌کنم که مي‌توانم خودم را در معرض انتخاب مردم قرار دهم.
نامزد انتخابات دوازدهمين دوره رياست جمهوري اسلامي ايران مدعي شد: من مي‌خواهم بگويم که دولت يازدهم در چه شرايطي تشکيل شد و کساني که عامل آن مشکلات بودند، چرا با يک ژست ديگر در صحنه حاضر شدند. 700 ميليارد دلار درآمد اقتصادي در کشور را گرفتند و خرج کردند و جز بيکاري چه نتيجه‌اي گرفتند؟
جهانگيري گفت: بر طبق آمار مرکز آمار ايران، ميزان اشتغال در سال 84 حدود 22 ميليون و 600 هزار شغل بوده و در سال 91 هم باز همين عدد بوده است؛ رئيس‌جمهور سابق هم مدام مي‌گفت که دو سال ديگر بيکاري را ريشه‌کن مي‌کنم، انگار حرف ما يکي است!
وي تصريح کرد: در اين دولت 9 ميليون تن ظرفيت پتروشيمي را افزايش داديم که چهار ميليون و 500 هزار شغل مي‌شود.
معاون اول حسن روحاني گفت: راه اشتغال، توجه به سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي است و در نظام اداري هم بايد شفافيت حاکم باشد.
جهانگيري افزود: در رابطه با حقوق‌ها هم بعداً صحبت مي‌کنم اما هم من و هم آقاي رئيس‌جمهور و هم وزرا اعلام کرده‌ايم که زبان ما براي عذرخواهي از مردم اَلکن نيست و هر جا احساس کنيم اشتباهي صورت گرفته، عذرخواهي مي‌کنيم.
نقد جهانگيري به قاليباف
جهانگيري در ادامه و در نقد سخنان قاليباف درباره موضوع محيط زيست و راههاي حفظ آن، گفت: بحث‌هاي زيست‌محيطي جزء مهمترين مسائلي است که مردم درگير آن هستند و دولت‌ها وظيفه دارند کار جدي انجام دهند.
وي افزود: محيط زيست مهمترين اقدام دولت يازدهم بود؛ هم در زمينه درياچه اروميه و هم در زمينه بنزين پتروشيمي که به طور کامل آن را حذف کرديم؛ امروز در بيش از 40 شهر، بنزين يورو 4 استفاده مي‌شود.
نامزد انتخابات ادامه داد: ريزگردها طبق مطالعات دقيق 70 درصد منبع خارجي دارد که در گفتگوهاي بين‌المللي پيگير آن هستيم.
جهانگيري عنوان کرد: آقاي قاليباف 12 سال شهردار تهران است چطور نتوانستيد تفکيک زباله کنيد؟ ايشان فقط شهردار سازه و پروانه ساخت دادن است. برويد منطقه 22 را ببينيد.
وي افزود: شما طوري صحبت مي‌کنيد که انگار مسئول کل عالم هستيد! شما ما را متهم مي‌کنيد به مديريت 60 سال قبل.
نامزد انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: بايد بپذيريد با روش‌هاي تند نظامي نمي‌توانيد تهران را بگردانيد.
ادامه دارد ...

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۴۴۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ابراهیم عزیزی نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم اظهار کرد: انتخابات جلوه‌ای از تحول‌گرایی و تعیین سرنوشت مردم به خواست خودشان است.

وی در گفتگو با ایسنا،انتخابات را جلوه‌ای از امیدآفرینی دانست و افزود: مردم با بهره‌گیری از تجارب گذشته برای آینده زندگی خودشان تصمیم‌گیری می‌کنند از مردم می‌خواهیم با همان نگاه جریان‌شناسی و موقعیت‌شناسی و زمان‌شناسی در دور اول، در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی مشارکت داشته و به کامل شدن مجلس کارآمد کمک کنند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم براساس شناخت از کاندیداها افراد با صلاحیت و باتجربه و دارای شناخت را انتخاب کنند تا در نهایت نمایندگان بتوانند مجلسی کارآمد تشکیل داده و به مردم خدمت کنند.

عزیزی در پایان از مردم به ویژه از مردم شیراز و ورزقان برای حضور در دور دوم مجلس دوازدهم دعوت کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903086

دیگر خبرها

  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • مصوبه تعیین نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در مناطق آزاد اصلاح شد
  • چرایی اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم 
  • ترامپ سر به سر ایران خواهد گذاشت؟ /هشدار رسانه اصلاح طلب به دولت رئیسی درباره ۲ خطر در کمین ایران
  • حال و هوای انتخاباتی در ۱۵ استان
  • درخواست انتخاباتی یک نماینده مجلس از مردم
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • ردادی: مردم با حضور در انتخابات مجلسی قوی را رقم بزنند
  • مدرسه باید واقعیت جامعه باشد/ ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار معلم مخالف مدرک دانشگاهی خود آموزش می‌دهند
  • تاریخ بشریت ادامه راه انبیاء در مبارزه با جریان استکبار است