Web Analytics Made Easy - Statcounter

۴۹ درصد تصادفات برون شهری در استان همدان به علت واژگونی خودرو است
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز همدان رئیس پلیس راه استان همدان گفت : پلیس راه فرماندهی انتظامی استان، با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای ، ۱۰۶ نقطه حادثه خیز که معمولا عامل واژگونی است را در راههای ارتباطی استان شناسایی کرده و تاکنون نقص ۳۶ نقطه رفع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ عزیزی در عین حال یادآور شد احداث آزاد راه ، بزرگراه و گسترش راه های ارتباطی در این استان موجب کاهش تصادفات جاده ای شده است.وی افزود: به همین علت حوادث ترافیکی از سال های ۸۵ تا ۹۵ ، ۴۶ درصد کاهش نشان میدهد ، اما همچنان عامل ۲۳ درصد تصادفات جاده ای ، سرعت غیر مجاز است.به گفته رئیس پلیس راه استان ، بر اساس همین آمار، در سال گذشته ۵۰ درصد فوت شدگان بین ۲۰ تا ۵۰ ساله بودند که از این تعداد ۷۳ درصد مرد و ۲۷ درصد نیز زن بودند.سرهنگ عزیزی افزود:مقایسه آماری تصادفات برون شهری استان همدان در ده سال گذشته از فوت ۶۶۷ نفر حکایت دارد که در آخرین آمار به ۳۵۸ نفر کاهش یافت .مثلث خطای انسانی، وضعیت راه، و کیفیت وسایل نقلیه عامل تصادفات در ایران است .استان همدان ، بیش از ۵ هزار کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، و راههای اصلی، فرعی ،شهری و روستایی دارد.به گمان برخی از کارشناسان نوع ساخت آزادراه همدان – ساوهو نبود مکانهای بین راهی برای استراحت رانندگان و مسافران از عوامل اصلی واژگونی در این آزاد راه است .پارسال در این آزاد راه ۳۶ نفر بر اثر واژگونی خودرو فوت کردند.همچنین در یکی دیگر از راههای خطر آفرین استان در مسیر نهاوند به فیروزان به طول ۳۵ کیلومتر که ۱۲ کیلومتر آن هنوز دو طرفه نشده است ، سال گذشته ۴۴ نفر بر اثر تصادف فوت، و ۴۰۹ نفر مصدوم شده اند.اگرچه آمارها از کاهش تصادفها حکایت دارد ، اما رئیس پلیس راه استان میگوید از تعداد تصادفها در استان همدان نگران است،زیرا آمار پلیس راه از افزایش ۶۰ در صدی تصادفهای فروردین امسال در مقایسه با دو سال گذشته خبر میدهد.


منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۴۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند

به گزارش خبرنگار مهر، محمود پور داوودی صبح سه شنبه در نشست شورای ترافیک شهرستان دیلم اظهار داشت: بازدید های میدانی کمیته فنی شورای ترافیک شهرستان دیلم از نقاط حادثه خیز باید به صورت مستمر انجام و در خصوص اتخاذ تصمیم و اعلام به دبیرخانه شورای ترافیک شهرستان و استان اقدام شود.

معاون عمرانی فرماندار دیلم با اشاره به اینکه راهداری بایدنسبت به بهسازی و اصلاح خاکریزی دهانه پل ها در سطح محورهای برون شهری شهرستان در اسرع وقت اقدام کند، افزود: توسعه‌، بهسازی و آشکارسازی محورهای برون شهری با نصب سرعتکاه و نصب چراغ های چشم گربه ای در اولویت قرار گیرد.

دبیر شورای ترافیک شهرستان دیلم بیان کرد: شهرداری های دیلم و امام حسن نسبت به نصب بنر اطلاع رسانی و تبلیغاتی در سطح شهر و همچنین در فضای مجازی با موضوع ایمنی موتورسواران در نهادینه شدن و فرهنگ‌سازی این موضوع تسریع کنند و نسبت به رفع نقاط حادثه خیز که توسط پلیس راهور اعلام شده در اسرع وقت اقدام کنند.

کد خبر 6092708

دیگر خبرها

  • بارندگی در همدان تصادفات را ۴۰ درصد افزایش داد
  • تصادفات نیازمند کروکی/ آنچه رانندگان باید بدانند
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در این بزرگراه تهران/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • تصادف مرگبار رونیز و پژو ۲۰۶ در بزرگراه شیخ‌فضل‌الله/ برخورد خونین کامیونت‌ها
  • مزاحم اینترنتی در دام پلیس همدان
  • واژگونی پراید در قزوین سه کشته برجای گذاشت
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • داداش کلاه یادت نره 
  • دستگیری شرور و عامل تیراندازی در محله بی‌سیم تهران
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند