Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، مجید ابهری همزیستی با حیوانات را، نوعی مهجوریت فرهنگی دانست و گفت: تهاجم فرهنگی و غرب زدگی جوانان ، مردم را به سمت و سوی سبک زندگی اروپایی هدایت می کند.

وی افزود: کم رنگ شدن روابط عاطفی در زندگی شهری و تلقین احساس تنهایی بالاخص در سالمندان ، موجبات نگهداری حیوانات در محیط خانوادگی را فراهم کرده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که در چند سال اخیر ، بسیاری از مردم تحت تأثیر جو اجتماعی حاکم بر کشورهای اروپایی و آمریکا ، تمایل بسیاری به نگهداری از حیوانات را از خود نشان داده اند.

روان شناس و آسیب شناس اجتماعی خاطرنشان کرد: بر اساس علم رفتارشناسی، برخی از افراد در جهت حفظ جایگاه تمدنی خود در بین افراد غرب زده و جلب توجه ، تظاهر و خودنمایی، اقدام به نگهداری حیواناتی چون سگ ،سنجاب و غیره می کنند.

وی عنوان کرد: احساس تنهایی و کمبود عاطفی ، تمایل افراد را به نگهداری از حیوانات بیشتر کرده و بر اثر ابراز محبت ، به نوعی احساس وابستگی بین حیوانات و صاحبان آنها به وجود آمده است.

ابهری در ادامه گفت: غرب زدگی، تقلید رفتاری و از خود بیگانگی منجر به بروز بیماری حیوان بازی در برخی از افراد شده و کاستی های روانی و احقاق اهداف تجاری و کسب درآمد، تا جایی پیش رفته که پای حیوانات وحشی چون خرس ، میمون ، مار و غیره را به خانه ها باز کرده است.

وی در خصوص جوانب نگهداری حیوانات بیان کرد: در طول تاریخ حیواناتی چون اسب ، در راستای خدمت به انسان و انجام کارهای یدی مورد استفاده قرار می گرفتند اما در عصر جدید همانند برخی حیوانات مانند طوطی و کاسکو ، جنبه تفریحی ، به کاربرد آنها اضافه شده است با این وجود نمی توان از بروز بیماری ها غافل بود و باید رعایت نکات بهداشتی بالاخص در مواجهه کودکان با حیوانات ، مورد توجه قرار گیرد.

روان شناس و آسیب شناس اجتماعی افزود: بیماری حیوان زیستی با دلسوزی و ترحم نسبت به حیوانات، تفاوت بسیاری دارد. غذا دادن و پناه به حیوانات در دین اسلام سفارش شده است. این در حالی است که افراط و تفریط در نگهداری جانوران و حیوانات نیز زیان آور، و بر خلاف مذهب و فرهنگ ما است.

وی اظهار داشت : زیاده روی در توجه و نگهداری از حیوانات در کشور ما تا حدی پیش رفته است که خانواده، حیوانات را همچون فرزند خوانده خود تلقی کرده و زمینه بروز مشکلات روانی و رفتاری بسیاری را در بطن جامعه به وجود آورده است.

منبع:میزان

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۴۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاب نوعی مقاومت در مقابل تهاجم جهان سلطه است

دریافت 25 MB

فیلم: محمد غلامحسینی

کد خبر 6098751

دیگر خبرها

  • حجاب نوعی مقاومت در مقابل تهاجم جهان سلطه است
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • نیروی جوان کیفیت جمعیت هر کشور را معرفی می‌کند
  • فعالیت۷۰ مهد قرآنی در مساجد آذربایجان غربی با هدف حمایت از مادران
  • اختصاص زمین به خانوار‌های حائز شرایط جوانی جمعیت
  • تخصیص زمین به خانواده ۳ فرزند به بالا در استان همدان
  • از اعداد «هم‌‌نهشتِ کَرجی» تا دنباله فیبوناچی| شرح آب‌شناس بزرگ ایرانی از قنات
  • پایش مواد غذایی دریایی با جوهر هوشمند ایرانی
  • کاهش نرخ باروری در ایران از چه وقت شروع شد؟
  • شروع کاهش نرخ باروری به حدود دهه چهل برمی‌گردد