Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - کانديداي انتخابات رياست جمهوري گفت: ارائه برنامه 100 روزه از سوي کانديداها در دنيا معمول است، در دوره قبل هم بنده يک برنامه 100 روزه داشتم که اعلام کردم چه کارهايي انجام داده ام.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن روحاني کانديد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با قرار گرفتن پشت تريبون اولين مناظره زنده تلويزيوني خود از شبکه يک سيما را کليد زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


روحاني در نقد سخنان ميرسليم/ حاشيه نشيني از معضلات همه کشورها است
حسن روحاني در ادامه در نقد سخنان ميرسليم گفت: حاشيه نشيني از معضلات ايران و همه کشورها است. کشوري را سراغ ندارم که حاشيه نشين نداشته باشد. معمولا حاشيه نشيني در کلان شهرها و شهرهاي بزرگ وجود داردو ريشه آن به عوامل مختلف بر مي گردد.
نامزد دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري، بيکاري و عدم درآمد کافي را از عوامل پناه بردن مردم به حاشيه شهرها خواند و گفت: فردي که در يک شهر دور و يا روستا زندگي مي کند و منابع درآمدي اش کافي نيست مجبور مي‌شود مهاجرت کند. معمولا در شهرهاي بزرگ شرايط اشتغال بيشتر است.
وي ادامه داد: اين فرد براي زندگي به حاشيه شهر پناه برده و بعد از مدتي اقوام و خويشان خود را نيز از روستاها براي کار به شهرها مي آورد و آنها نيز در حاشيه شهرها ساکن مي شوند.
حسن روحاني در پاسخ به سخنان رئيسي در خصوص عدالت اجتماعي گفت: کم کردن فاصله اقشار مختلف جامعه اهميت فراواني دارد، امروز بايد تلاش کنيم تعادلي بين شرق و غرب کشور ايجاد شود؛ غرب کشور شرايط بهتري دارد.
وي ادامه داد: شرق کشور به دليل کويري و خشک بودن شرايط سخت‌تري دارد، دولت يازدهم توجه بيشتري به شرق کشور کرد و گازرساني به اين مناطق انجام شد و راه‌آهن نيز به اين مناطق رسيده است.
براي دستيابي به عدالت اجتماعي بايد رانت‌ها را از بين ببريم
روحاني با بيان اينکه به اقشار مستضعف جامعه بايد کمک بيشتري شود، اقدامات دولت يازدهم در راستاي عدالت اجتماعي را تشريح کرد و گفت: به حقوق کساني که حقوقشان کمتر بود، افزوده شد، مستمري مستمري‌بگيران کميته امداد و بهزيستي به بيش از سه برابر در دولت يازدهم افزايش يافت. در خصوص رسيدگي به معلولان نيز براي خانواده‌هايي که دو معلول دارند، خانه ساخته شد و براي خانواده‌هايي که تک معلول نيز دارند، خانه‌هايي در حال ساخت است.
کانديداي دوازدهمين انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: براي دستيابي به عدالت اجتماعي بايد رانت‌ها را از بين ببريم و با فساد اقتصادي مبارزه کنيم.
روحاني در نقد سخنان هاشمي طبا/ وام‌هاي لازم در اختيار خانه‌اولي‌ها قرار داده شده
روحاني در پاسخ به سخنان هاشمي طبا در خصوص برنامه‌هاي دولت در بخش مسکن گفت: براي مسکن برنامه‌هاي مختلفي در دولت‌هاي قبل وجود داشت. در دولت گذشته سرمايه‌گذاري در مسکن مهر انجام شد، با مشکلاتي که داشت، اين دولت متعهد گرديد اين پروژه را تکميل کند؛ تا پايان دولت پروژه‌هاي مسکن مهر تحويل داده مي‌شود به جز 100 هزار و خورده‌اي مسکن مهر که هيچ داوطلب و خريداري ندارد.
وي تصريح کرد: بايد به مردم براي ساخت و خريد مسکن مورد نظر ياري کنيم.
روحاني در خصوص اقدامات دولت يازدهم در اين بخش اظهار داشت: وام‌هاي لازم در اختيار خانه‌اولي‌ها قرار داده شده و خانه اولي‌ها مي‌توانند 80 ميليون وام بگيرند.
وي نوسازي بافت‌هاي فرسوده را يکي از راه‌هاي جايگزين مسکن مهر براي حل مشکل مسکن در کشور خواند و گفت: با نوسازي بافت‌هاي فرسوده مي‌توانستيم خانه‌هاي نو به جاي مسکن مهر در اختيار مردم قرار دهيم که اين امر تحولي در بخش مسکن بود.
کانديداي انتخابات رياست جمهوري با تأکيد بر اينکه براي مسکن جوانان برنامه‌هاي خوبي وجود دارد، اظهار داشت: براي ازدواج جوانان نيز دو وام 10 ميليوني پرداخت مي‌شود که کمک خوبي به آنهاست.
حسن روحاني در ادامه مناظره با قرار گرفتن پشت تريبون در پاسخ به سوالي در خصوص اشتغال جوانان گفت: مسئله ازدواج يکي از نيازهاي طبيعي انسانها و جوانان ما است. امروز مشکلاتي در اين زمينه وجود دارد. اولين مشکل، مشکل اقتصادي است.
اولين مشکل، مشکل اقتصادي است
وي تاکيد کرد: بايد فضاي اميد به آينده در جامعه بوجود آيد. اولين اقدام براي مسائل اجتماعي، ايجاد اميد نسبت به آينده است. زماني که جامعه نسبت به آينده در حال ترديد باشد و هر روز يک مسئله اي جامعه را تهديد کند و هر روز مردم يک حصر و تهديد جديد براي کشور خود را شاهد باشند و نشاطي براي جامعه باقي نگذاريم و هر روز يک محدوديت سليقه اي براي جوانان بوجود آوريم، نشاط مردم نسبت به آينده را دچار مشکل مي کنيم.
نامزد انتخابات رياست جمهور تصريح کرد: جامعه را بايد به آينده اميدوار و شغل لازم را براي جوانان ايجاد کنيم. در طول سالهاي 83 تا 93 شش ميليون و 600 هزار نفر آماده ورود به بازار کار بودند که 600 هزار نفر شغل پيدا کردند. اين وضع در شرايطي بود که وضعيت درآمدي کشور خوب بود مي توانستيم همه کساني که در دهه 60 متولد شدند را در دهه 80 به بازار اشتغال وارد کنيم.
وي با تاکيد بر اينکه در اين شرايط امروز اميد به آينده در بين جوانان افزايش يافته بود، ادامه داد: ايجاد اشتغال يعني شرايط کسب و کار در جامعه بهبود يابد؛ رتبه کسب و کار ايران از 152 به 120 کاهش يافت و اين امر نشان مي دهد شرايط کسب و کار در جامعه بهبود يافته است. اعتماد به سرمايه گذاري در جامعه افزايش يافته است.
روحاني تصريح کرد: در جامعه امروز مردم ما به فضاي مجازي دست يافته اند. اگر دولت يازدهم نبود همه اين راهها مسدود مي شد و دوستان ما نمي توانستند از اين فضا براي تبليغات خود استفاده کنند. اميد به آينده و اشتغال از موضوعات مهم است.
روحاني در بخش ديگري از اظهارات خود ادامه داد: ما اينجا نيامده‌ايم براي رأي‌ جمع کردن، هدف از مناظره اين است که برنامه‌هاي آينده خود را براي مردم توضيح دهيم. مردم مي‌خواهند از بين ما يک نفر را انتخاب کنند، ما مي‌خواهيم کمک کنيم.
وي تأکيد کرد: اينکه از هر جايي، از هر سايتي راست و دروغ براي لطمه به رقيب حرفي بزنيم، کار درستي نيست. آنهايي که در اين راه وارد شده‌اند، براي خدمت به مردم وارد شده‌اند؛ بنابراين اگر مي‌خواهيم نسبتي به هم بدهيم، نسبت‌ها درست باشد.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: اينکه نخواستم آقاي قاليباف ادامه دهند، به اين دليل بود که نمي‌خواستم گناهاشان زياد شود، چون اظهارات ايشان دروغ بود.
وي تصريح کرد: ما نياز به اشتغال در جامعه داريم تا فضاي جامعه فضاي درستي باشد؛ نمي‌شود عدد و رقم بدهيم که مثلاً براي يک ميليون نفر کار و شغل ايجاد مي‌کنيم و برنامه‌اي ارائه نکنيم.
روحاني مهمترين درآمد دولت را نفت و ماليات خواند و گفت: مي‌توان ماليات را وسعت داد و افرادي را پيدا کرد که ماليات نمي‌دهند؛ اين کار را دولت انجام داد و نظارت‌ها کمي و کيفي شد. در همين راستا يکي از اهداف دولت، شفاف‌سازي بود؛ ما مي‌خواهيم روز به روز اتکايمان به نفت کاهش يابد.
دولت به دنبال تحقق رشد هشت درصدي است
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: به جاي 45 درصد، اتکاي بودجه به نفت را به زير 30 درصد رسانديم، دولت يازدهم 40 ميليارد دلار از پول نفت را به صندوق توسعه ملي ريخت، دولت دوازدهم نيز 60 ميليارد دلار از پول نفت را به صندوق توسعه ملي مي‌ريزد. آقاي قاليباف بفرماييد 200 ميليارد دلار طرح آماده در بخش نفت و گاز داريم، بفرماييد اجرا کنيد. البته براي سرمايه‌گذاري خارجي عده‌اي وارد شده‌اند.
وي با بيان اينکه دولت به دنبال تحقق رشد هشت درصدي است، گفت: اگر رشد هشت درصدي بخواهيم، بايد سرمايه خارجي هم بيايد. يکي از کانديداها ادعاي رشد بالاتري داشت، براي اين کار بايد صدها ميليارد دلار سرمايه بياوريم.
روحاني تأکيد کرد: مهمترين مسئله، اميد به آينده و ايجاد فضاي نشاط در جامعه است؛ امروز فضاي اميد و نشاط بهتر شده است.
نامزد انتخابات رياست جمهوري در ادامه در خصوص اظهارات جهانگيري گفت: يکي از مسائل مهمي که دکتر جهانگيري توجه دارد، واگذار کردن مسائل اقتصادي و مديريتي به مردم است؛ بايد بخش خصوصي ما فعال شود. در مورد بخش عمومي غيردولتي در جاي خودش صحبت مي‌کنيم.
وي با تأکيد بر لزوم افزايش سرمايه اجتماعي بين دولت‌ها و مردم افزود: بايد دولت به مردم و مردم به دولت اعتماد کنند.
کانديداي انتخابات رياست جمهوري با انتقاد از عملکرد برخي رسانه‌ها تصريح کرد: برخي رسانه‌ها از طريق تخريب و اتهام مي‌خواهند سرمايه اجتماعي را در کشور تضعيف کنند و بين نظام و مردم فاصله ايجاد کنند که خطر بزرگي براي نظام است.
دو مرحله از شبکه ملي اطلاعات اجرايي شده است
روحاني، ايجاد دولت الکترونيک و شبکه ملي اطلاعات را از اقدامات مهم دولت خواند و گفت: دو مرحله از شبکه ملي اطلاعات اجرايي شده است، زيرساخت‌ها در حال تکميل و شفافيت مهمترين مسئله است.
وي از تدوين لايحه‌اي براي شفافيت خبر داد و گفت: بر اساس اين لايحه، همه دستگاه‌ها به صورت شفاف، درآمدهايشان را اعلام خواهند کرد.
حسن روحاني در پاسخ به اظهارات قاليباف گفت: جناب آقاي قاليباف گفتند که ما هوا را نبايد از مردم بگيريم. خوب در تهران چه کسي هوا را از مردم گرفته است. ايشان مرتب مي خواهد جامعه غني و فقير درست کند. جامعه 4 درصدي و 96 درصدي.
نامزد انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: خوب اين برج هاي بزرگ را مجوزش را به آن 4 درصد بدهيد. من معتقد به 4 درصد و 96 درصد نيستم اما شما که مرتب اين شعار را مي دهيد مجوز اين برج هاي بلند را به چه کسي داديد. شما مجوز برج 33 طبقه را به همان فردي داديد که اموال مرد م را غارت کرد و 3.8 ميليارد از پول مردم خورد را داديد.
وي اظهار داشت: شما اين مجوزهايي را که در کوچه هاي 10 متري و 12 متري براي ساخت برج 20 طبقه مي دهيد با چه مجوزي اين کار را مي دهيد. تمام درخت هاي 200 و 300 تهران در حال قطع شدن است و به جاي آن درخت يک ساله کاشته مي‌شود. در بوستانها، پارک ها مجوزهاي ساخت و ساز داده شده است. بنده پرونده هاي متعددي را دارم که شوراي عالي شهرسازي شکايت کرده است.
حسن روحاني ادامه داد: بيشترين کاري که اين دولت انجام داده است مدرن کردن آبياري کشاورزي است. بيش از همه دولت هاي گذشته 300 هزار هکتار آبياري مدرن شده است. 400 ميليون متر مکعب به خاطر بستن چاههاي غير مجاز صرفه جويي شده است.
نتوانستيم همه افراد خانواده را براي شرايط امروز آماده کنيم
روحاني در ادامه مناظره در خصوص حقوق زنان گفت: اشتغال زنان اهميت زيادي دارد، در اين دولت اقدام مهمي صورت گرفت. اشتغال زيادي دولت براي جوانان ايجاد کرد، 700 هزار شغل براي بانوان ايجاد کرديم، در استخدام اخيري که ابلاغيه‌اش فقط براي مردان بود و بعد عوض شد، خانم‌ها 53 درصد در آزمون براي استخدام موفق شدند.
وي با بيان اينکه زنان درصد بالايي از دانشجويان را تشکيل مي‌دهند، گفت: در برخي زمينه‌ها استعدادهاي زنان بيشتر از آقايان است. صيانت از آنها مهم است. بايد کاري کنيم خانواده‌ها استحکام داشته باشند.
روحاني دليل اصلي آسيب‌هاي اجتماعي را از بين رفتن استحکام و صيانت خانواده خواند و گفت: نتوانستيم همه افراد خانواده را براي شرايط امروز آماده کنيم.
نامزد انتخابات رياست جمهوري اظهار داشت: من قصد داشتم جمع‌بندي راجع به مسئله سرمايه‌هاي اجتماعي و مسائل اجتماعي داشته باشم، منتهي چون سه نسبت به من داده شد که نادرست بود و شايد بعداً فرصتي براي پاسخگويي نداشته باشم، فعلاً از همين فرصت براي پاسخگويي استفاده مي‌کنم.
ارائه برنامه 100 روزه از سوي کانديداها در دنيا معمول است
وي ادامه داد: ارائه برنامه 100 روزه از سوي کانديداها در دنيا معمول است، در دوره قبل هم بنده يک برنامه 100 روزه داشتم که در پايان 100 روز اعلام کردم که چه کارهايي انجام دادم؛ يکي از آنها توافق هسته‌اي بود که در همان مدت 100 روز، توافق موقت ژنو صورت گرفت، بنابراين اين حرف کاملاً روشن است.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در خصوص وعده اشتغال چهار ميليوني‌اش نيز گفت: بنده در مصاحبه‌اي گفتم اگر 10 ميليون گردشگر در سال اضافه شود، اين اشتغالزايي صورت مي‌گيرد.
در ميانه مناظره فرصت يک دقيقه و هشت ثانيه‌اي روحاني به پايان رسيد و مجري به وي تذکر داد که ديگر فرصتي براي صحبت ندارد، اما روحاني به اظهارات خود ادامه داد و گفت: اتهام دروغ به من زده شد، صادرکننده‌ها جلسه گذاشتند، از من دعوت کردند و من سخنراني کردم. در آنجا به صادرکنندگان برتر جوايزي داده شد، اصلاً نمي‌شناختيم اين افراد چه کساني هستند.
وي با اشاره به قاليباف گفت: ايشان اين مطلب را بدون اينکه با دقت اعلام کنند، بيان کردند.
در ادامه محمدباقر قاليباف که از سوي روحاني متهم شده بود، اظهار داشت: شما لوح داديد، مصاحبه رئيس قوه قضائيه وجود دارد، همين آقايي که در زندان است، رئيس قوه قضائيه اعتراف کردند همين آقا به ستاد شما کمک کردند؛ اين پديده زشت است، به دوربين نگاه مي‌کنيد و نمي‌گوييد.
روحاني خطاب به قاليباف گفت: ايشان اتهام مي‌زند، ستاد من تکذيب کرده، همه هم شنيدند، او هم نگفته که کمک کرده، بلکه گفته‌اند آن فرد مدعي شده است، يک فرد مفسد محکوم به اعدام، يک ادعايي کرده است، از آدم مفسد که کسي نقل‌قول نمي‌کند؛ از اينجا به مردم مي‌گويم که در اين جلسه هر سه مورد دروغ محض بوده است.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۵۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح کالابرگ ادامه می یابد؟

به گزارش خبرنگار مهر یکی از رویکردها و اهداف اصلی دولت سیزدهم از زمانی که ارز ترجیحی حذف شد تمرکز بر روی نحوه تأمین سبد غذایی مردم و به خصوص اقشار ضعیف جامعه بود تا فشاری در زمینه تأمین نیازهای غذایی و خوراکی بر مردم وارد نشود.

بدنه اقتصادی دولت سیزدهم با یک تدبیر ویژه و خرد جمعی طرح کالابرگ الکترونیکی را طراحی و اجرایی کرد تا فشار کمتری به مردم به خصوص دهک‌های پایین جامعه در جهت تأمین نیازهای غذایی وارد شود.

در این طرح جامع و البته هوشمندانه دولت سعی کرد تا از طریق یارانه‌ها سبد غذایی مورد نیاز مردم را در حد قابل قبولی تأمین کند از این رو با اختصاص این طرح به دهک‌های مختلف جامعه شیوه جدیدی را در تأمین نیازهای غذایی مردم ابداع کرد.

در طرح کالابرگ الکترونیکی برای همه یارانه‌بگیران اعتبار کالابرگ الکترون یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود که افراد می‌توانند با کارت بانکی سرپرست خانوار ۱۱ قلم کالای مورد نظر شامل مرغ، تخم‌مرغ، گوشت منجمد، قند و شکر، روغن، ماست، شیر، پنیر، ماکارونی و حبوبات را خریداری کنند.

طبق اطلاعات مندرج در پایگاه اطلاع رسانی دولت در طرح کالابرگ الکترونیکی ۷ دهک از افراد جامعه تحت پوشش قرار دارند و هدف دولت از اجرای طرح کالا برگ الکترونیکی این است که مواد مغذی موردنیاز در ۱۱ قلم کالای سبد مدنظر کالابرگ الکترونیکی به جامعه هدف برسد و دهک‌های کم‌درآمد از نظر تغذیه شامل پروتئین، ویتامین و ریزمغذی‌ها مشکلی پیدا نکند.

گفتنی است طبق آمارها و گزارش‌های منتشر شده دولتمردان و تیم اجرایی طرح کالابرگ الکترونیکی نمره قابل قبولی را از مردم در جهت اجرای این طرح کسب کرده است روندی که زمزمه‌های ادامه این طرح را قوت می بخشد در حالی که که دولتمردان هنوز درباره این موضوع اظهارنظر شفاف و صریح نداشتند.

بدون شک تأمین سبد غذایی مردم به خصوص اقشار کم‌درآمد و ضعیف یکی از مهم‌ترین اهداف تمامی دولت‌ها در کشورهای مختلف از جمله جمهوری اسلامی ایران است که این مهم با درایت هوشمندانه مسئولان کشورمان به بهترین شکل ممکن و بارعایت تمام پروتکل‌ها و اصول اقتصادی اجرایی شده که این روند قابل تقدیر است و امیدواریم به بهترین شکل ممکن تداوم یابد.

کد خبر 6090363 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • افشاگری روحانی درباره دلایل ردصلاحیتش
  • بانک‌ها برنامه‌های خود برای تحقق شعار سال را ارائه کنند
  • اجتماع همبستگی با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین +عکس
  • اجتماع دانشجویی در همبستگی با دانشجویان آمریکایی و اروپایی مقابل دانشگاه تهران
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل
  • ثبت نام اینترنت فیبر نوری + جزئیات
  • طرح کالابرگ ادامه می یابد؟
  • خدمات رایگان مشاوره ای به آحاد جامعه