Web Analytics Made Easy - Statcounter

زندگی>سلامت - همشهری آنلاین:
رئیس انجمن تغذیه ایران تاکید کرد: تمامی محصولات کارخانه‌ای، آزمایشگاهی یا سنتی که به صورت عمومی و برای استفاده مردم به فروش می‌رسند، باید تأییدیه‌های لازم را از مراجع ذیربط کسب کنند.

دکتر جلال‌الدین میرزای رزاز در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اینکه صرف اینکه یک محصول سنتی است، بدون داشتن مجوزهای لازم اجازه فروش ندارد، اظهار کرد: برخی مواردی که در حال حاضر بر روی آنها مانور داده می‌شود، محصولات و درمان‌های مرتبط با طب سنتی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باید توجه داشت که تمامی محصولات چه کارخانه‌ای، آزمایشگاهی یا سنتی که به صورت عمومی و برای استفاده مردم به فروش می‌رسند، باید تاییدیه‌های لازم را از مراجع ذیربط کسب کنند. زیرا بی‌توجهی به آن، باعث سوءاستفاده از ناآگاهی افراد شده و ممکن است سلامت مردم را به خطر اندازد.

وی ادامه داد: در نظر داریم با تشکیل کارگروهی متشکل از انجمن تغدیه، دانشکده طب سنتی و با همکاری سازمان غذا و دارو، کمیته‌ای تشکیل شده و در مورد محصولات مختلف ارائه شده با ادعاهای تاثیر بر سلامتی و چاقی و لاغری بررسی‌های علمی و دقیق را انجام دهد و اطلاع رسانی‌های کافی در مورد محصولات از این طریق در اختیار مردم قرار گیرد.

رئیس انجمن تغذیه ایران تاکید کرد: همه مردم باید به این نکته توجه داشته باشند که با توجه به شرایط متفاوت جسمی افراد در این خصوص نمی‌توان یک نسخه واحد برای همه پیچید. بهترین راهکار برای تضمین سلامت افراد در زمینه چاقی و لاغری، مراجعه به متخصصین تغذیه است. برخی از تبلیغات چاقی و لاغری که از شبکه‌های سراسری و استانی رسانه ملی پخش می‌شود نیز باید با مجوز وزارت بهداشت باشد و ادعای بیان شده از سوی مراجع ذیربط تائید شود.

رزاز با بیان اینکه در سال‌های اخیر مردم به سلامت خود اهمیت زیادی می‌دهند که منجر به بهبود شرایط زندگی شده است، افزود: در همین خصوص برخی افراد سودجو از این شرایط و تمایل افراد برای کسب سلامتی سوءاستفاده کرده و محصولات غیر استاندارد و بعضا مضری را با استفاده از تبلیغات پر زرق و برق به فروش می‌رسانند. تبلیغات موجود در ماهواره‌ها در مورد قرص‌ها و داروهای چاقی و لاغری به طور عمده جزو این موارد است و تحقیقات و آزمایشات انجام شده توسط سازمان غذا و دارو نیز نشان دهنده همین مطلب است. برای مثال فرآورده‌ای به نام سوپر اسلیم که در شبکه‌های ماهواره‌ای بمباران تبلیغی ایجاد کرده و بر روی آن تصویری از گیاهان دارویی به زبان چینی چاپ شده، مورد آزمایش قرار گرفته است و ضمن آنکه هیچ گیاهی در ترکیبات آن نیست، از پنج نوع ماده شیمیایی خطرناک و سرطان‌زا تولید شده است.

منبع: همشهری آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۵۳۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان، روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوز‌های بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی، چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده‌های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می‌شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلان اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می‌گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.
در پایان، شماره تلفن ۶۶۴۶۲۰۲۶ روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • مشاوران املاک فاقد پروانه در اردبیل پلمب می شوند
  • برخورد پلیس با عوامل خرید و فروش سلاح گرم و اراذل و اوباش در فضای مجازی و دستگیری ۳۰۰۰ نفر
  • سگ گردانی در بوستان‌های کرج ممنوع شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • ویپ های ۲ میلیون تومانی در کشور/ چرا سیگارهای الکترونیک در ایران ممنوع نمی شود؟!
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • ترویج فرهنگ غذای سالم متناسب با آموزه‌های طب ایرانی