فیلم پولانسکی به فهرست جشنواره کن ۷۰ اضافه شد | معرفی آثار جدید
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۹۵۳۰۶
سینما و تلویزیون>سینمای جهان - همشهری آنلاین:
هفتادمین جشنواره فیلم کن جدیدترین فیلم رومن پولانسکی را نیز به فهرست فیلمهای بخش غیررقابتی این دوره اضافه کرد.
به گزارش مهربه نقل از ورایتی، فیلم جدید رومن پولانسکی با عنوان «برمبنای یک داستان واقعی» در حالی به فهرست فیلمهای کن اضافه شد که وکیل او همچنان تلاش دارد تا پرونده قضایی علیه وی را که در ۴۰۰ سال اخیر در آمریکا مفتوح بوده، ببندد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
فیلم جدید کارگردان «بچه رزمری» با بازی اوا گرین در نقش یک زن اسرارآمیز که سعی دارد تا خودش را وارد زندگی یک نویسنده مشهور کند، ساخته شده است.
این فیلم در بخش اصلی جشنواره و در خارج از بخش رقابتی نمایش داده میشود. اوا گرین، امانوئله سیگنر و ونسان پرز در این فیلم فرانسوی زبان روانشناسانه بازی میکنند. فیلمنامه این فیلم با همکاری اولیویه آسایاس بر مبنای رمانی از دلفین دو ویگان نوشته شده است.
پولانسکی که برای سمت رییس تشریفاتی آخرین دوره سزار انتخاب شده بود به دلیل اعتراض سازمانهای فمینیست برای پروندهاش مبنی بر ایجاد رابطه با یک کودک ۱۳ ساله مجبور شد تا این مقام را رد کند.
این درحالی است که وکیل این کارگردان ۸۳ ساله همچنان در تلاش است تا دیوان عالی آمریکا را متقاعد کند پروندهای که از سال ۱۹۷۷ مفتوح است، وجهه قانونی ندارد. قربانی پولانسکی که آن زمان ۱۳ ساله بود نیز نامهای برای مقامات قضایی لسآنجلس نوشته و از این تعقیب انتقاد کرده است. وی در این نامه نوشته است زمانی که نیاز به حمایت داشتم شما کاری برای من نکردید و فقط به دنبال حرفه خودتان هستید.
فیلم قبلی پولانسکی با عنوان «ونوس در خز» نیز اکران اولش را در جشنواره کن تجربه کرد و سپس برنده جایزه سزار بهترین کارگردانی شد. سال پیش فیلم وودی آلن در این جشنواره برای اولین بار اکران شد که او نیز همزمان با اعتراض پسر خواندهاش در زمینه یک رسوایی جنسی روبه روشده بود.
جشنواره کن فیلمهای دیگری را نیز به فهرست خود افزوده که شامل درامی از روبن اوستلوند با عنوان «میدان» با بازی الیزابت ماس و دومینیک وست است. این فیلم در بخش رقابتی نمایش داده می شود. این کارگردان که سازنده فیلم «فورس ماژور» است برای این فیلم در سال ۲۹۱۴ برنده جایزه بخش نوعی نگاه کن شده بود.
مستندی از باربت شرودر با عنوان «Le Venerable W» که آخرین فیلم از سه گانه «سه گانه شیطان» است و فیلم «کری ۳۵» ساخته اریک کاراواکا نیز در بخش نمایش ویژه اکران میشوند.
آندری تشینه کارگردان نامدار فرانسوی نیز با نمایش فیلم جدیدش با عنوان «Nos annees folles» مورد تقدیر قرار میگیرد و «Djam» فیلمی از تونی گاتلیف نیز در ساحل کن همزمان با یک برنامه کنسرت به نمایش درمیآید.
جشنواره کن نمایش فیلمی کودکانه با عنوان «زامبیلینیوم» را نیز به فهرست خود افزوده است.
جشنواره فیلم کن از ۱۷ تا ۲۸ ماه مه برگزار میشود.
منبع: همشهری آنلاین
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۵۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
شبکه نمایش خانگی مروج چه اندیشهای است؟!
بحث از هزینه تولید و نمایش این آثار یک بُعد قضیه است و سوی دیگر ماجرا که اتفاقاً اهمیت بیشتری هم دارد، ناظر به پیامی است که این قبیل آثار به مخاطبان خود میفرستند و این که در ورای تولید و عرضه چنین محصولاتی چه فکر و اندیشهای قرار است ترویج پیدا کند.
سید محمدمهدی موسوی در حوزه نوشت: چندی پیش خبری در رسانهها انتشار یافت مبنی بر این که برای تولید هر قسمت سریال شبکه نمایش خانگی به طور متوسط ۳ تا ۵ میلیارد تومان هزینه میشود و طبعاً بخش قابل توجهی از این هزینه سرسام آور صرف پرداخت به بازیگران یا به تعبیر درستتر سلبریتیها میشود.
به عنوان مثال چنانچه یک سریال شبکه نمایش خانگی ۱۵ قسمت داشته باشد به طور میانگین ۶۰ میلیارد تومان صرف ساخت آن میشود.
بحث از هزینه تولید و نمایش این آثار یک بُعد قضیه است و سوی دیگر ماجرا که اتفاقاً اهمیت بیشتری هم دارد، ناظر به پیامی است که این قبیل آثار به مخاطبان خود میفرستند و این که در ورای تولید و عرضه چنین محصولاتی چه فکر و اندیشهای قرار است ترویج پیدا کند.
با نگاهی اجمالی به آثار شبکه نمایش خانگی از آغاز این جریان در سال ۸۹ با تولید و پخش سریال «قلب یخی» تا به امروز که سریال هایی، چون «افعی تهران»، «جنگل آسفالت» و ... مورد توجه مخاطبان پلتفرمهای داخلی است، میتوان به اختصار به نکاتی اشاره کرد که با مقوله سبک زندگی و نوع نگرش به این مساله ارتباط نزدیکی دارد و از همین رهگذر میتوان تا حدی به این پرسش پاسخ داد که آثار شبکه نمایش خانگی مروج چه فکر و اندیشهای هستند؟!
۱-هر چند برخی سریالها در سالهای اخیر مروج زندگیهای تجملاتی یا به اصطلاح لاکچری بوده اند، اما در عین حال، شمار دیگری از آثار با پرداختن اغراق آمیز و بعضاً مغرضانه به مقوله فقر و مشکلات اجتماعی، ترسیم گر زندگی فلاکت بار بوده اند که البته در باره کنایهها و تعریضات غیرمنصفانهای هم به شرایط زیست پس از انقلاب داشته اند که در جای خود نیاز به بحث تفصیلی و عمیق خاص خود دارد.
۲- هنجار زدایی از روابط افراد در کانون خانواده و حتی بین زوجین از دیگر آثار نامطلوب بسیاری از سریالهای شبکه نمایش خانگی است، کما این که بسیاری از جامعه شناسان متدین نسبت به ترویج روابط آزاد و خارج از چارچوب ازدواج در این سریال هشدار داده و میدهند.
واقعیت تلخی که وجود دارد این است که چارچوب خانواده و قوام آن در این سریالها حداقلی است چه آن که بیشتر تصویرگر زندگی افرادی است که بدون هیچ نسبتی حتی با هم در یک خانه زندگی میکنند.
۳-استفاده از کلمات مذموم، رکیک و دشنامهای متعدد از ویژگیهای غیرقابل انکار برخی از همین سریال هاست که طبعاً تداوم این وضع اثر نامطلوبی بر فرهنگ عمومی جامعه هم میگذارد.
۴-به هر حال این واقعیت تلخ غیرقابل انکار است که شبکه نمایش خانگی مرهون نگاه تجاری به حوزه فرهنگ است؛ نگاه و رویکری که به اجمال میتوان به برخی آثار آن همچون جلوه گری سبک زندگیهای لاکچری و ایجاد سرخوردگی در جوانان، تغلیظ نگاه جنسیتی منبعث از فرهنگ غرب به زنان و دختران و البته ضدیت با فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی در پرتوی نشر اندیشه غربی اشاره کرد.