Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - نامزد انتخابات رياست جمهوري گفت:‌امروز نيمي از زباله‌هاي شهر تهران به شکل کمپوست توليد مي‌شوند.
به گزارش خبرنگار سياسي ايلنا، محمدباقر قاليباف در ادامه مناظره در پاسخ به اين به سوال که براي آلودگي‌هاي محيط زيست و تغييرات اقليمي چه برنامه‌اي داريد؟ گفت: بحث مربوط به محيط زيست تهران از مشکلات جدي امروز کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در حقيقت امروز مشکلات اقتصادي و بحران‌هاي تاثيرگذار مسائل اجتماعي را بيشتر از گذشته داريم.
او ادامه داد: در حوزه محيط زيست با دو مشکل روبه‌رو هستيم. ريزگردها که در حال حاضر از سه، چهار شهر به قريب 20 استان رسيده است. بعضي‌ از ريزگردها به تهران رسيده است. البته گفته مي‌شود که مشکل ريزگردها به آن سوي مرزها بازمي‌گردد.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: بحث ما راجع به ريزگردها بي‌توجهي به اين مساله است که در اهواز مساله را به صورت شديدتر ديديم. مردم ديگر در اين شهر ريزگرد نمي‌گويد بلکه مي‌گويند ريزمرگ. واقعا در اين شهر زندگي وجود ندارد. اين گرد و خاک، زندگي براي مردم نگذاشته است
اين نامزد انتخاباتي عنوان کرد: وقتي ما جلوي مالچ پاشي، درختکاري و ساير اقدامات را مي‌گيريم اين مشکلات پيش مي‌آيد . ما مي‌توانيم با اشتغال‌زايي براي جوانان به کمک اين جريان بياييم.
قاليباف ادامه داد: اشتغال عمومي براي جوانان تجربه‌اي است که دنيا از آن استفاده مي‌کند. مي‌توانيم نوعي گياه که نياز به آب ندارد را کشت کنيم.
او در ادامه با بيان اينکه وقتي از حقوق شهروندي حرف مي‌زنيم اولين حق مردم هوا است که با بي‌تدبيري گرفته شده است گفت: شما مي‌گوييد از اين بابت عذرخواهي مي‌کنيم. در همين تهران ما طرح قابل اجرايي را به آقاي جهانگيري داديم ايشان گفتند که طرح قبول است اما خودمان آن را اجرا مي‌کنيم.
شهردار تهران خطاب به جهانگيري گفت: آقاي جهانگيري شما ماشين‌ها را از بيرون شهر به داخل شهر آورديد ماشين‌هاي فرسوده‌اي که به سرويس ادارات تبديل کرديد. کاميون‌هاي 50 ، 60 ساله را به داخل شهر بازگردانديد. امروز اين مشکل حل نشدها ست.
او ادامه داد: هميشه شما مي‌گوييد که پول نداريم تا کاري را انجام دهيم. مردم باور کنيد بدون پول هم مي‌شود که اين کارها را انجام داد. سالي يک ميليون و 300 هزار نفر به بازار کار وارد مي‌شود. شما مي‌گوييد که ما آي تي را اجرا کرديم چرا در اين حوزه نتوانستيد بين کساني که بهره‌مند هستند و نيستند چرا نتوانستند؟
جهانگيري: آقاي قاليباف بايد بداند با برخوردهاي نظامي نمي‌توان مسائل را حل کرد
در ادامه، اسحاق جهانگيري در پاسخ به اظهارات قاليباف گفت:‌ بحث‌هاي زيست محيطي از مهم‌ترين مباحثي است که مردم روي آن حساس هستند و دولت‌ها هم بايد در اين خصوص کار جدي انجام دهند.
معاون اول رييس جمهور ادامه داد: دولت يازدهم براي حل مسائل زيست محيطي اقدامات اساسي انجام داد که مي‌توان به احياي درياچه اروميه، استادارد سازي خودروها و حذف کردن کامل بنزين غيراستاندارد در کلانشهر و استفاده از بنزين يورو 4 اشاره کرد. همچنين خودروسازها موظف به رعايت استاندادرد هاي زيست محيطي شدند.
او با بيان اينکه 70 درصد ريزگردها منشا خارجي دارد، اظهار کرد: عراق، اردن و عربستان نقش مهمي در منشا ريزگردها دارند.براي خوزستان کار ويژه صورت گرفته و براي حل مشکلات کارهاي مهمي انجام شد اما آقاي قاليباف بايد پاسخ بدهند که در 12 سال گذشته براي حل مشکلات زيست محيطي شهر تهران چه کرد؟ چرا در طول مدت 12 سال شهرداري هنوز کاري براي تفکيک زباله‌ها نشده است؟
جهانگيري با بيان اينکه قاليباف فقط در طول اين 12 سال شهردار سازه بودند و براي ساخت و ساز مجوز دادند، گفت: با پولي که صرف اتوبان صدر شد، مي شد تمام اتوبوس هاي تهران را نوسازي کرد. ساخت اين پل چه مشکل ترافيکي از تهران حل کرد؟ مجوز ساخت و ساز بلند مرتبه در منطقه 22 داده شد و جلوي ورود باد به تهران گرفته شد. منطقه 22 چه بلايي سر مردم آورده است؟
او ادامه داد: در همان شهري که شما شهردار هستيد فقط مسائل شهرداري بر عهده شما است و بسياري از ادارات دولتي مانند آب، برق، گاز و ... کمتر از شهرداري نيست در اين کلانشهر مشغول به کار است. شما طوري سخن مي گوييد که انگار مسئوليت کل عالم با شما است. آقاي قاليباف بهتر است به جاي اين حرف ها از اقدامات خود در تهران سخن بگوييد. و در حيطه مسئوليت خود سخن بگويد. آقاي قاليباف بايد بداند با برخوردهاي نظامي نمي‌توان مسائل را حل کرد .
ميرسليم: به سوالات به عنوان نامزد انتخابات پاسخ دهيد نه شهردار تهران
مير سليم در نقد اظهارات قاليباف گفت: به سوالات من به عنوان نامزد انتخابات رياست جمهوري پاسخ دهيد نه شهردار تهران. شما چه راهکاري براي رشد بي رويه بيابان داريد؟ بگوييد دشت تهران ظرفيت پذيرش چه جمعيتي دارد به گونه اي که کرامت انسان ها حفظ شود. آيا چاره اساسي حل مشکل ترابري نيست؟ براي توسعه حمل نقل عمومي مترو چه برنامه اي داريد. استفاده بي‌رويه‌اي از آب‌هاي زير سطحي شده است به گونه‌اي که ديگر قابل جبران نيست. براي آن چه راه حلي داريد براي حل فضاي سبز کشور چه راه حلي داريد؟
رييسي: فعاليت آستان قدس در حوزه جنگل‌ها را متوقف کردم
در ادامه حجت الاسلام رييسي در نقد سخنان قاليباف گفت: مساله محيط زيست در قانون اساسي ما جزو اصول است. نمي‌شود که ما هر جا بخواهيم کارخانه بزنيم. بايد ببينيم مساله زيست‌محيطي‌اش حل شده يا خير؟ روزي که به آستان قدس رفتم متوجه شدم آستان در جنگل‌ها فعاليت مي‌کند. به مسئول منابع طبيعي گفتم از امروز فعاليت شرکت مرتبط با آستان قدس را در حوزه جنگل‌ها قطع کنيد. يک درخت نبايد قطع شود. نبايد محيط زيست آلوده شود.
او افزود: من فکر مي کنم که آيا مساله خوزستان قابل پيش بيني، قابل پيشگيري بود و يا برخورد مناسب بود يا خير؟ بحث اين دولت و آن دولت نيست. نبايد وضعيت و شرايط براي عزيز ما در خوزستان رنج آور باشد. نبايد در خوزستان و جاهاي ديگر مردم دچار مشکل باشند. در حوزه محيط‌زيست مي‌توان اشتغال‌زايي کرد. مديريت آب حتما مساله ماست.
هاشمي‌طبا: برنامه ششم مجموعه‌اي از آمال و آرزوهاست
به گزارش ايلنا، هاشمي‌طباء‌ نيز در نقد سخنان قاليباف با ابراز تاسف از برنامه ششم گفت: متاسفانه برنامه ششم توسعه ما فقط مجموعه‌اي از آمال و آرزوهاست و شايد تصور شده که اگر خداوند مي‌فرمايد کن فيکن ما نيز اين قدرت را داريم و در اين تصورات هستيم.
او تاکيد کرد : بايد اولويت ها را رعايت کنيم. مسئله احياي محيط زيست، حفظ ايران و توجه به کشاورزي که هر سه با هم پيوند دارداز اولويت‌هاي ما ست.
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري از قاليباف پرسيد: آيا شما در اجراي برنامه ششم اصرار بر موازي کار کردن همه موارد برنامه ششم داريد يا واقعا حيات ايران و حيات مردم و حيات زيستگاه ايران را در اولويت قرار مي‌دهيد و آن را مهمترين برنامه خود مي‌دانيد؟
روحاني: مجوزهاي ساخت و ساز در تهران را چه کسي داده؟/پرونده‌هاي شکايت شده از شهرداري را دارم
حسن روحاني در پاسخ به اظهارات قاليباف درخصوص مسائل محيط زيستي گفت: آقاي قاليباف گفتند نبايد هوا را از مردم بگيريم. در تهران چه کسي هوا را گرفته است؟ ايشان مدام مي‌خواهند جامعه را فقير و غتي و 4 درصدي و 96 درصدي بکنند.
او ادامه داد: مجوز اين برج‌هاي بزرگ را شما به همان چهار درصدي مي‌دهيد. البته من معتقد به اين تقسيم‌بندي نيستم ولي اين برج‌هاي بزرگ را به چه کسي مجوز داده‌ايد. مجوز برج 33 طبقه را به کسي که اموال مردم را غارت کرد، شما داديد؛ مگر مجوز نداديد؟ مجوزهاي ساخت‌ اين برج‌ها را در کوچه‌هاي 10 متري و 20 متري چه کسي داده است؟
اين نامزد انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه تمام درخت‌هاي 200 ساله و 300 ساله را شما قطع کرديد و بجاي آن درخت‌هاي يک ساله کاشته‌ايد، اظهار داشت: شما چقدر به اين برج‌ها مجوز داده‌ايد؟ من پرونده‌هاي شکايت شده از شهرداري را دارم.
روحاني با اشاره به مسئله آب تصريح کرد: بيشترين کار را براي مدرن کردن آبياري کشور را دولت يازدهم انجام داده است. 300 هزار هکتار را اين دولت در آبياري مدرنيزه کرده است و صرفه‌جويي بسياري صورت گرفته است.
محمدباقر قاليباف در جمع بندي اين بخش گفت: اين که شما در مورد برخي مسائل صحبت مي‌کنيد به دليل اين است که در ميان مردم حضور نداريد امروز نيمي از زباله‌هاي شهر تهران به شکل کمپوست توليد مي‌شوند.
شهردار تهران ادامه داد: شما در دولت پول رسيدگي به مسائل محيط زيست را به ما پرداخت نمي‌کنيد همچنين پول افزايش مسير مترو را به ما پرداخت نکرديد. در چند سال اخير 20 هزار هکتار در اطراف تهران جنگل کاري انجام شد و ما به آمار 39 هزار هکتار هم خواهيم رسيد.
وي افزود: اگر بحث مرتفع سازي را به ميان مي‌کشيم اين مربوط به کار اداري و قانون است و ما کاري غير از قانون انجام نمي‌دهيم. 24 درصد مردم کشور در تهران زندگي مي‌کنند که اين به دليل مهاجرت و مشکلات اقتصادي است.
او خاطرنشان کرد: حالا که بحث از صداقت اخلاق به ميان آمد شما قرار بود گزارش صد روزه از عملکردتان را اعلام کنيد ولي آن را اعلام نکرديد.
محمدباقر قاليباف در خصوص پتروشيمي گفت: آن 4 درصد که از دوستان شما هستند محصولات پتروشيمي را به کشورهاي ديگر صادر مي‌کنند. امروز کشور را اين 4 درصد زالو صفت در اختيار دارند آن فردي که اکنون در زندان است شما به او لوح تقدير داديد. مسائل دولت قبل ارتباط به من ندارد و همچنين مي‌توانم بگويم که در دولت قبل حرکت‌هاي خوبي در خصوص سفر به مناطق محروم انجام شد اما شما خودتان را تکان هم نمي‌دهيد.
وي خطاب به جهانگيري خاطرنشان کرد: شما به کمک آقاي روحاني آمديد که اعداد و ارقام را اعلام کنيد و اين وقت مردم را مي‌گيرد توجه داشته باشيد که ما مي‌توانيم ارز کشور را به 2 درصد افزايش دهيم.
او در قسمت‌هاي پاياني سخنانش گفت: در تهران بلندمرتبه‌سازي مي‌شود در برخي شهرها مانند اراک ، کرج و اصفهان چرا آلودگي به وجود مي‌آيد اين نشان دهنده ضعف مديريت شما ست که يک مديريت سنتي است به اين موضوع مردم کشور اعتقاد دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۵۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود

حبیب مسیحی تازیانی مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان گفت: بخشی از پسماند‌های پزشکی هرمزگان در مراکز بهداشت روستایی تولید می‌شود که دانشگاه علوم پزشکی برای نظارت بر انتقال و بی خطرسازی و دفع ایمن آنها مسئولیت دارد و بی توجهی به آن خطرناک است.

وی میزان تولید پسماند در روستا‌های هرمزگان را سالانه ۵۲۰ هزار تن اعلام و اضافه کرد: این میزان با پسماند‌های شهری استان برابر است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان با اشاره به تولید بیش از یک‌میلیون و ۳۰۰هزار تن پسماند صنعتی و روزانه بیش از ۴۰۰ تن پسماند ویژه در استان خواستار به روز رسانی شیوه‌های مدیریت پسماند در استان شد.

وی اضافه کرد: در بخش کشاورزی نیز سالانه یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن ضایعات تولید می‌شود که به نظر می‌رسد متولیان این حوزه عملکردی برای فرآوری آنها ندارند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان با اشاره به ضرورت توجه مدیران صنایع به مدیریت پسماند‌های صنعتی و ویژه تصریح کرد: قانون‌گذار مجازات‌هایی برای مدیران خاطی در حوزه محیط زیست در نظر گرفته است.

مسیحی تازیانی ادامه داد: برای مدیریت پسماند شهری، در ۴۸ شهر مطالعات پایان یافته و طرح مدیریت پسماند ۴۱ شهر مصوب شده که اجرای آن نیازمند اختصاص اعتبار است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست با اشاره به برگزاری کارگاه مدیریت پسماند صنعتی توسط شرکت «سپنتامهام ایرانیان» از مشارکت بخش خصوصی در آموزش استقبال کرد و آن را نتیجه درک عملی مفهوم حفظ محیط زیست به عنوان یک وظیفه همگانی دانست.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • ایجاد ۱۰۴ بوستان در پایتخت/ اکوپارک فرحزاد خرداد افتتاح می‌شود
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • تصاویر| سراوان از دفن زباله بهسازی شد؛ استان گیلان
  • ضرورت ساماندهی پسماندهای پلاستیکی اطراف مجتمع‌های بین‌راهی
  • ببینید | تصاویری از ایجاد دریاچه‌ای از زباله در اطراف تهران؛ بی‌توجهی مسئولان به وعده‌ خود!
  • احیای جنگل‌های هیرکانی گلستان با تولید و کاشت سه میلیون نهال
  • زباله سوز؛ نقطه پایانی رفع ابَرچالش سراوان
  • فقط نیمی از پسماند پزشکی هرمزگان اصولی دفع می‌شود
  • دومین پویش مردمی پاکسازی جنگل های هیرکانی در گرگان برگزار شد