Web Analytics Made Easy - Statcounter

ائمه جمعه استان هرمزگان در این هفته محور سخنان خود را مسئله انتخابات انتخاب کردند و با تاکید براینکه با نگاه به خارج از این مرزها نمی توان مشکلات معیشتی و اقتصادی را حل کرد، خواستار رعایت موازین قانونی انتخابات از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای شهر شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از هرمز؛ ائمه جماعات استان هرمزگان در خطبه های نمازجمعه این هفته محور سخنان خود را مسئله انتخابات انتخاب کردند و با تاکید براینکه با نگاه به خارج از این مرزها نمی توان مشکلات معیشتی و اقتصادی را حل کرد، خواستار رعایت موازین قانونی انتخابات از سوی کاندیداهای ریاست جمهوری و شورای شهر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئولی که از دشمن بترسد لیاقت مسئولیت در این کشور را ندارد

امام جمعه شهرستان حاجی آباد گفت: برای کشور ما بدترین چیز این است که مسئولان کشور ما از تشر دشمن بترسند، اگر مسئولی از دشمن بترسد لیاقت حکومت بر این کشور را نخواهد داشت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از پیارم حاجی آباد، حجت‌الاسلام روح‌الله مختاری در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات پیش رو اظهار کرد: مردم باید با حضور حداکثری در پای صندوق های رای دشمن را مایوس خواهند کرد وو نامزدهای محترم هم به مردم قول بدهند برای پیشرفت کشور و باز کردن گره ها نگاهشون به خارج از مرزها باشد هر کس که از صندوق رای بیرون آمد نباید نگاهشون به خارج از کشور باشد.

وی افزود: ما تجربه تکیه کردن به خارج از کشور را داشتیم و هیچ فایده ای برای ما ندارد سه چهار سال توفق و حرکت بسیار کند به دلیل نگاه به خارج از مرزها آن هم نگاه به دست دشمنان انقلاب و مردم و امروز نامزدها باید متعهد بشوند به مردم که رای مردم متوجه ان شخص شد بعد از انتخابات نگاهش به خارج از مرزها نباشد.

امام جمعه حاجی آباد بیان داشت: عده ای بر این باورند که تعامل با دنیا تمام مشکلات را حل می کند ولی کسی مدعی این نیست که با دنیا تعامل نداشته باشیم از ابتدای انقلاب که نگاه کنید ما تعامل با دنیا داشتیم ما فقط رژیم صیهونیسمی و امریکا را قبول نداریم و انها دشمن ملت ما هستند اما هرکسی که در در دوستی و تعامل وارد شده است همه مسئولین کشور ما هم از در تعامل وارد شده اند.

حجت الاسلام مختاری تاکید کرد: مسئولین نباید چشم را به روی ظرفیت های درونی ببندند و نگاهشان به خارج از کشور و به دست بیگانگان باشد که هیچ سودی هم تا کنون برای کشور ما نداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به روز پاسدار افزود: روز پاسدار و روز جانباز هم پیش روی ما است امروز مردم بر این باور هستند که انقلاب اسلامی ما با دستان همین پاسداران و ارتشیان به پیروزی رسید و همین عزیزان در دفاع مقدس جنگ را اداره کردند و همین پاسداران و بسیجیان بودند که بعد از دوران دفاع مقدس هم در عرصه سازندگی به کمک کشور آمدند.

خطیب جمعه حاجی آباد اقتدار مثال زدنی کشور در عرصه بین المللی و این امنیت ممتازی که ایران اسلامی دارد را مدیون پاسداران و ارتش هستیم و هیچ گروهی جرات تعرض به کشور را ندارد حتی از بردن اسم ایران را هم دست و پایشان می لرزد.

مختاری بیان داشت: برای کشور ما بدترین چیز این است که مسئولان کشور ما از تشر دشمن بترسند و ترسیدن از دشمن در را به روی دشمن باز می کنند، اگر از دشمن ترسیدید جلو می آید و امریکا حکم سگ را دارد اگر در مقابل حمله سگ بایستید عقب می رود و این را عقل هم تایید می کند اگر مسئولی از دشمن بترسد لیاقت حکومت بر این کشور را نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه امورات کشور باید با تدبیر و برنامه ریزی باشد و با شجاعت باید همرا باشد گاهی ترسیدن از دشمن اول بدبختی است، تصریح کرد: جنگ امروز دشمن جنگ اقتصادی است نه جنگ نظامی دشمن از این در وارد شده است نمی دانم چرا بعضی از مسئولین حواسشان نیست و خودشان را به حواس پرتی زده اند اگر اقتصاد یک اقتصاد شکوفا نباشد شغل نباشد و بی کاری رواج پیدا بکند این جنگ دیگر جنگ نظامی نیست خود بیکاری و رکود اقتصادی کشور را از پای در می اورد.

امام جمعه حاجی آباد خطاب به نامزدهای انتخاباتی عنوان کرد: همه نامزدهای انتخاباتی که بر حسب تکلیف در انتخابات نام نویسی کرده اند باید این نکته را مدنظر قرار بدهند که مشکل عمده کشور اقتصادی است و مردم هم پرونده افرادی که نامزد هستند به خوبی مطالعه کنند و امروز لازم است از این رکود دامنگیری که در کشورشیوع پیدا کرده است خارج بشویم. اگر شغل باشد رفاه و آسایش و سرزندگی هست این که گاهی ادرس غلط بدهید با برخی از بازی ها و فیلم ها نه این درست نیست درست این است که جوان ما وقتی غروب برگشت به خانه پول در جیبش باشد و خجالت همسر جوانش را نکشد.

مختاری تاکید کرد: مردم در انتخاب فرد اصلح هم سابقه مدیریتی افراد و وعده های انها را ببینید چقدر به این وعده ها عمل کرده اند و بعد تصمیم بگیرد امروز اولین مطالبه مردم ساماندهی به وضع اقتصاد و دوم مبارزه با فساد اقتصادی که سالهاست رواج داده شده و تحقق عملی در مقابل ان پیدا نشده است؛ مسئولین خودشان باید در مقابل این فساد بایستند نه اینکه توجیه بکنند چطور جوان ما برای پنچ میلیون وام لنگ است زندگی اش ولی اختلاسهای میلیاردی صورت می گیرد.

*با نگاه به خارج از این مرزها نمی توان مشکلات معیشتی و اقتصادی را حل کرد

خطیب جمعه میناب مواضع رئیس جمهور آینده نسبت به حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم را مرهون توه به ظرفیت های درونی این کشور دانست و گفت: نگاه به بیرون گره ای از مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور حل نمی کند و صرفا” یک نگاه موقتی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از میناب جنوب، حجت الاسلام میرزا حسین معتمدی فر در خطبه های نماز جمعه امروز هشتم اردیبهشت ماه در جمع نمازگزاران مینابی، معیشتِ مردم را یکی از خطوط اصلی انقلاب دانست و اظهار کرد: مشکل ما با نگاه به بیرون حل نمی شود بلکه با اقتصاد درون زا و اقتصاد مقاومتی است که مشکلات حل خواهد شد.

وی با بیان اینکه رونق تولید و اشتغال جلوی وابستگی ما به بیگانگان را می گیرد و سبب تقویت اسقلال می شود، افزود: راهکار تقویت تولید و اشتغال نگاه به درون است که متأسفانه در سال های اخیر کمتر به آن توجه شده است.

امام جمعه میناب گفت: مردم در انتخاب کاندیداهای ریاست جمهوری، شورای شهر و روستا به کسی رای دهند که نگاهش به درون باشد و اگر قرار است گره ای از مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور حل شود با نگاه به درون این مهم انجام گیرد.

معتمدی فر خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی به بزرگترین قدرت دنیا تبدیل شده به طوری که موشک های دوربرد ایران اسلامی خواب را از چشمان آنکارا نشین ها سلب کرده است.

خطیب جمعه میناب در بخش دیگری از سخنان خود به دلایل دشمنی استکبار با ایران اسلامی اشاره ای کرد و افزود: اسلام قدرت آمیخته از مادیات معنویت است، در مقابل ظلم و تعدی پیشتاز است و در علم و نوآوری سرآمد دیگر کشور ها بوده است، ما ملتی هستیم که ۴۰ سال در برابر استکبار ایستادیم، انتظاری که ملت ایران اسلامی از رئیس جمهور آینده دارد این است که در برابر زیادی خواهان چیزی جز نه نگویند.

وی ادامه داد: دشمنان بدانند که جمهوری اسلامی در مقابله با هر گونه تعدی زیاده خواهان نسبت به مواضع انقلاب دیپلماسی لبخند را با مشت آهنین جواب خواهد داد و هرگز اجازه تشکیل دولت آشفته به اردوغان ها را نخواهد داد.

معتمدی فر با اشاره به اعیاد شعبانه دستاورد های انقلاب اسلامی را حاصل رشادت های رزمندگان و جانفشانی های پاسداران و جانبازان میهن ایران اسلامی دانست و اظهار کرد: پاسداران حریم ولایت در پاسداری از انقلاب، سازندگی، دفاع از حرم اهل بیت و حفاظت از مرزهای ایران اسلامی خواب راحت را از چشمان دشمنان انقلاب زدوده اند.

۱۶ فروند کشتی صیادی چینی با پرچم ایران در جاسک مشغول صید هستند

امام جمعه جاسک گفت: قریب ۶۰ فروند کشتی صیادی در این منطقه صید می کنندکه ۱۶ فروند چینی هستند و با پرچم ایران مشغول صید بوده و مابقی متعلق به افرادی است که ایرانی هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ به نقل از مکران نیوز،حجت‌الاسلام محمدکاظم مناقیبان در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته که در مسجد امام علی(ع) برگزار شد، اظهار کرد: تمام تقوا این است که آنچه را که نمی دانیم بیاموزیم و اینکه آن چیزی که از دین میدانیم به آن عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه رسول خدا (ص) حرمت مومن را از کعبه بالاتر دانسته است،عنوان کرد:اگر کسی در جامعه دنبال آن باشد که آبروی کسی را بریزد خداوند او را مفتضح می کند.

امام جمعه جاسک با تاسف از اینکه امروز شایعه در جامعه ما بیداد می کند در اهمیت توجه به فضای مجازی افزود:در فضای مجازی اتهاماتی به اشخاص زده می شود و بدون تحقیق و بررسی به گروه ها و فضاهای دیگر ارسال میکنیم و بایستیبه هر خبری توجه نکنیم و با آبروی افراد بی جهت بازی نکنیم؛ این فضا حقیقتی ترین فضاست و به آنها که در این فضا فعالیت دارند می گوییم که هر حرف و تهمت و افترائی را در فضای مجازی آوردن خداپسندانه نیست.

حجت الاسلام مناقبیان ضمن اشاره به صحبت های مقام معظم رهبری پیرامون انتخابات پیش‌ رو و با بیان اینکه مردم باید حضور چشمگیر در انتخابات داشته باشند، تصریح کرد: همه کاندیداهای ریاست جمهوری قول دهند در خدمت رسانی به مردم نگاهشان به استعدادهای داخلی باشد نه بیرون از مرزها چرا که زمانی بررسی می کنیم چیزی که الان کشور و مردم را تهدید می کند از بیرون نیست بلکه اختلافات و نادیده گرفتن به استعداد و مواهب طبیعیِ داخلی است.

وی با اشاره به اینکه تجربه تلخ برجام نشان داد که نباید نگاهمان به خارج باشد، افزود: کسانی که شعار بازگرداندن عزت و احترام به پاسپورت ایرانی را سر می دادند بدانند امروز جایگاه پاسپورت ما بین ۱۰۰ کشور از ۸۶ به ۹۸ تنزل پیدا کرده است و این نتیجه نگاه به خارج از مرزهاست.

امام جمعه جاسک اضافه کرد: ما در انتخابات با حضور حداکثری، امنیت و سعادت را برای سرنوشت جامعه رقم می زنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از حضور شناورهای غول پیکری که در حریم شهرستان صید می کنند، تصریح کرد: چند هفته در خطبه های نماز جمعه موضع گیری کردم و چند روزی این کار متوقف شد اما باز هم این موضوع ادامه دارد چون قریب ۶۰ فروند کشتی صیادی در این منطقه صید می کنندکه ۱۶ فروند چینی هستند و با پرچم ایران مشغول صید بوده و مابقی متعلق به افرادی است که ایرانی هستند و تخلفاتی نیز از جانب آنها صورت گرفته است زیرا عدم کنترل آنها باعث شد تا تخلف کنند و اخباری رسیده که نه تنها جلوی صید آنها گرفته نشده بلکه بناست به همین میزان شناور اضافه شود.

خطیب نماز جمعه جاسک اضافه کرد: از ۶۰ فروند کشتی صیادی، ۱۶ فروند در جاسک است و اینحا صید می کنند و تخلیه می کنند و ۴۴ فروند در جاسک صید می کنند و بندرعباس تخلیه می کنند که اول باید محیط زیست مشخص کنند این عمل به منطقه ضرر میزند یا نه، دوم اینکه محدوده صید آنها بایستی مشخص شود.

مناقبیان ادامه داد: اگر بناست صیدی در این منطقه صورت گیرد همه باید در جاسک تخلیه شوند و عوارض بپردازند و اگر هم قرار هست عوارض بپردازند باید به شهرداری تعلق گیرد تا شهرداری فلج شده جاسک جان بگیرد.

وی یادآور شد:اخباری رسیده که بناست به همین میزان شناور اضافه شود بنابراین اگر قرار هست مجوز داده شود به مردم جاسک داده شود نه آن آقایی که صید مردم را میبرد و خواهشی که از جامعه صیادان دارم این است که در این موضوع خویشتن داری کنند تا مسئله برطرف شود و از استان تماس گرفتند همان آقایان که دستور توقیف دادند دارند فشار می آورند.

امام جمعه جاسک به عنوان روز جانباز اشاره کرد و افزود: امنیت و آرامش امروز خود را مدیون سردمدارانی هستیم که جانانه از خاک ایران دفاع کردند و نه تنها در این روز بلکه در تمام ایام سال باید قدر دان زحمات آنها باشیم چون جانبازان شهدای زنده هستند که از جان خود برای جانبازی در راه دین و اسلام مایه گذاشتند و امروز باید منش و کردار ما ادامه دهنده راه شهدا و جانبازان باشد.

*مردم افرادی را که نگاهشان طائفه گرایی نباشد، انتخاب کنند

امام جمعه شهرستان بستک گفت: مردم در انتخابات پیش روی، نیروهای جهادی، انقلابی، خدوم، مومن و افرادی که نگاهشان بومی و طائفه گرایی نباشد را انتخاب کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ به نقل از جهانگیریه؛ حجت الاسلام یونس قائدی در خطبه های نماز جمعه این هفته خصلت های انسان های مومن از دیدگاه امام صادق (ع) را شکیبایی و تحمل در برخورد با مشکلات و فتنه ها، شکرگزار بودن در گشایش های زندگی، ستم نکردن به دشمن، در آسایش بودن مردم از وی، بردبار بودن و تلاش در کسب علم و دانش، عاقل، نرم خویی و نیکوکاری عنوان کرد.

وی با اشاره به نامگذاری روز ۹ اردیبهشت به روز شوراها که آغاز هفته شهر و شهروند نیز است، بیان داشت: مردم در انتخابات پیش روی، نیروهای جهادی، انقلابی، خدوم، مومن و افرادی که نگاهشان بومی و طائفه گرایی نباشد را انتخاب کنند تا شورایی خوب و قوی تشکیل شود و در انتخابات ریاست جمهوری نیز فردی با چنین شاخص هایی انتخاب شود.

امام جمعه بستک با اشاره به نامگذاری سوم شعبان به روز پاسدار که ولادت امام حسین(ع) است، این روز را به تمام پاسداران و حافظان این انقلاب و مرز و بوم تبریک گفت و افزود: پاسداران از آغاز انقلاب پای کار بودند و در هشت سال دفاع مقدس از این انقلاب دفاع کردند و در مقابل تمام هجمه های دشمن ایستادند و امروز نیز از نیروهایی هستند که برای حفظ نظام می توان به آنها تکیه و اعتماد کرد.

قائدی روز معلم را یادآور سالروز شهادت استاد مطهری دانست و افزود: بر دستان یکایک معلمان، مربیان و زحمکشان بوسه می زنیم و از آنها تشکر و قدردانی می کنیم زیرا خواندن و نوشتن را به ما آموختند تا از جهالت و گمراهی بیرون آییم.

وی به بیانات مقام معظم رهبری در روز عید سعید مبعث اشاره کرد و افزود: سیاست دشمنان اسلام و ایران و به خصوص آمریکا و رژیم صهیونیستی، حیله گری، تضعیف و به زمین زدن انقلاب اسلامی است

*نامزدهای انتخاباتی موازین دینی را در تبلیغات رعایت کنند

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه همه ملزم به رعایتوظایف انتخاباتی هستند، توصیه کرد: کاندیداها و هواداران آن ها از موازدین دینی و اسلامی در تبلیغات فاصله نگرفته و حدود را کاملا رعایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛ به نقل از کیش پرس، حجت الاسلام حسن علیدادی در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمامی شئون زندگی به کاندیداهای شورای اسلامی، مجلس و ریاست جمهوری توصیه کرد با رعایت موازین دینی و اسلامی تبلیغ کرده و از حدود تعیین شده قانونی و شرعی فاصله نگیرند.

وی با بیان اینکه با حضور حداکثری در انتخابات بار دیگر دشمن را مایوس خواهیم کرد، افزود: دشمن از ماه ها قبل فرضیاتی را ساخته و پرداخته کرده و برمبنای آن تلاش می کند تا شکاف و اختلاف هایی را میان مردم ایجاد کند.

امام جمعه کیش با اشاره به فراهم شدن بستر مناظره و ایجاد یک فرصت مناسب از سوی صداوسیما برای اینکه شش نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری با ارائه برنامه ها، خود را در معرض انتخاب مردم قرار داده اند، ادامه داد: با وجود چنین بستری نامزدهای انتخاباتی باید از تهمت، دروغ، اهانت، فریب و ظلم همانگونه که رهبر معظم انقلاب فرموده اند بپرهیزند.

حجت الاسلام علیدادی تاکید کرد: ستادهای انتخاباتی و به طریق اولی کاندیداها باید به این امر مهم توجه کنند و مردم بصیر و فهیم نیز زمانی که تبلیغات و برنامه های آن ها را دیدند کاندیدای اصلح را انتخاب کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه پس از پایان هر فرصتی پشیمانی سودی نخواهد داشت، عنوان کرد: در کشور متمدنی مانند ایران با فرهنگ غنی اسلامی باید بهترین و سالم ترین تبلیغات صورت بگیرد هر کس توانست اکثریت آرای مردم را به خود اختصاص دهد رئیس جمهور مردم است.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه دولت های قبل نیز یکی پس از دیگری برای ارائه خدمت به این مردم آمدند و فهرست طویلی از خدمات آنان در عرصه های مختلف وجود دارد، تاکید کرد: در عرصه خدمت هر شخص که وارد شود به همه مردم خدمت خواهد کرد و تفاوت بین کسی که رای داده و نداده وجود نخواهد داشت.

علیدادی همچنین با تبریک ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار و جانباز گفت: پاسداران انقلاب اسلامی با اقتدا به امام حسین(ع) مصداق روایات اسلامی با خواسته های اندک کارهای بزرگ را به ثمر رساندند و پس از آن نیز هر روز در عرصه های مختلف دفاع از نظام و انقلاب اسلامی آماده اند؛ جانبازان شهدای زنده ای هستند که هر روز با آلام و سختی های زندگی مقابله و رنج و مرارت های فراوانی را تحمل می کنند.

وی همچنین با تسلیت شهادت استاد مطهری و تبریک روز معلم گفت: امید است کشور ما به سرانجام اجرایی خود برسد تا هم حقوق معلمان و کارگران آنچنان که در شأن آن هاست پرداخت شده و هم آنچنان که باید به تکریم آن ها توجه شود.

امام جمعه کیش همچنین با تبریک روز ملی خلیج فارس ادامه داد: در طول تاریخ ایران اسلامی جوانان پاک این کشور با تمام وجود برای حراست از خلیج فارس خون پاک خود را هدیه کردند و به فضل خدا افتخارات این کشور اسلامی در سایه حافظان مومن و خردمندی که در طول تاریخ داشته و خواهد داشت همواره افزون تر می شود.

علیدادی با تسلیت شهادت شهید شیرودی، شهادت مرزبانان جمهوری اسلامی را که در روزهای اخیر به دست اشرار در مرزهای سیستان و بلوچستان در راه دفاع از عزت و شرف ایران اسلامی به شهادت رسیدند به رهبر معظم انقلاب،ملت شهید پرور ایران، نیروهای مسلح و خانواده های آنان تسلیت گفت.

*ضعف‌های موجود در کشور به خاطر مدیریت‌های بی‌تحرک و غیرانقلابی است

امام جمعه بندرچارک، دلیل ضعف‌های موجود در کشور را به وجود مدیریت‌های بی‌تحرک و غیرانقلابی دانست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی هرمز؛به نقل از مروارید نیوز: حجت الاسلام عباس کثیر با بیان حدیثی گهربار از امام رضا(ع) مبنی بر وجود ۱۰ صفت به عنوان شروط کامل شدن عقل انسان مسلمان، اظهار داشت: یکی از ین صفات برآورده کردن حاجت های برادران مؤمن است نباید از اینکه برادران مؤمن از شما درخواستی و طلبی بکنند و داشته باشند، ناراحت و دلتنگ بشوید.

وی در این باره با ذکر این حدیث از پیامبر اکرم(ص) که؛«السائل رسول الله إن اعطیته أعطیت الله وإن منعته منعت الله-فرد درخواست کننده وسائل فرستاده شده ای است که از طرف خدا به نزد شما آمده پس اگر به او چیزی دادید به خداوند دادید (در راه خداعطاکردید)واگر به آن چیزی عطا نکردید در واقع به خدا ندادید، ادامه داد: امام رضا(ع) می فرمایند: یکی از نعمت های بسیار ارزشی که خداوند به بندگان خاص داده همین خدمت رسانی به دیگران و برادران مؤمن است که فرد مسلمان از این که بتواندکاری را برای دیگران انجام بدهد باید خوشحال باشد و افتخار بکند که مورد لطف وعنایت خدا قرار گرفته تا مشکلات و گره های مردم را برطرف بکند. .

امام جمعه بندرچارک افزود: صفت دیگر طلب علم است امام(ع) می فرماید: فرد مسلمان نباید از طلب علم خسته بشود و باید به طلب علم بپردازد و در این راه خستگی از خودنشان ندهد.

حجت الاسلام کثیر درباره سفارش های مشفقانه ودلسوزانه رهبرانقلاب به کاندیداهای ریاست‌ج

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۵۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی ظهر امروز دوشنبه به وقت محلی در جریان سفر رسمی به پاکستان، در نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه دو کشور، با بیان اینکه پیوندهای تاریخی همسایگی و اشتراکات اعتقادی، روابط تهران-اسلام‌آباد را عمیق و ناگسستنی کرده است، سطح روابط دو کشور را نامتناسب با ظرفیت‌های متقابل دانست و بر تلاش برای افزایش تعاملات و مناسبات دو طرف در عرصه‌های مختلف اقتصادی، تجاری و فرهنگی تاکید کرد.

رییس جمهور با اشاره به سیاست جمهوری اسلامی ایران برای گسترش روابط با کشورهای مسلمان، همسایه و همسو، گسترش روابط با پاکستان را تامین‌کننده همه این اهداف دانست و اظهار داشت: باور داریم که با توجه به ظرفیت‌های موجود می‌توان روابط فیمابین را متحول کرد و لذا در گام اول برای دستیابی به حجم ۱۰ میلیارد دلار در مبادلات تجاری دو کشور توافق کردیم.

رییسی با تشریح برخی زمینه‌های مساعد برای گسترش همکاری‌ها و روابط ایران و پاکستان از جمله در حوزه انرژی، به اهمیت امنیت به خصوص در مرزهای مشترک دو کشور برای رونق تبادلات مرزی اشاره کرد و گفت: دو کشور در موضوع ضرورت تامین و پایداری امنیت، لزوم مبارزه قاطع با اشکال مختلف تروریسم و حمایت بدون تبعیض از حقوق بشر به خصوص دفاع از مردم مظلوم فلسطین رویکرد و نگاهی نزدیک و مشترک دارند.

رییس جمهور با بیان اینکه روابط دو کشور در همه ابعاد دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی قابل ارتقا و تقویت است، تصریح کرد: تحکیم و تعمیق روابط دو ملت دوست ایران و پاکستان ممکن است مخالفانی داشته باشد، اما عزم و اراده موجود نزد سران دو کشور برای گسترش روابط، بر این مخالفت‌ها غلبه کرده و این سفر می‌تواند نقطه عطفی در ایجاد تحول در روابط فیمابین باشد.

رییسی همچنین بر اهمیت تبادل هیئت‌های تجاری و اقتصادی میان دو کشور و فعال شدن کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی برای رفع موانع توسعه مراودات و مناسبات اقتصادی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد و گفت: تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان به عنوان دو کشور اسلامی مهم منطقه می‌تواند در حل مشکلات منطقه موثر باشد، در مقابل حضور بیگانگان در منطقه نه تنها کمکی به حل مشکلات نمی‌کند، بلکه خود باعث ایجاد مشکلات پیچیده‌تر خواهد شد.

رییس جمهور با تاکید بر ضرورت اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی برای مقابله موثر با هر گونه اجحاف و تعرض به کشورهای اسلامی، جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم و مقتدر فلسطین و به خصوص غزه را از جمله تبعات نبود چنین انسجامی میان کشورهای اسلامی دانست و گفت: همکاری‌های ایران و پاکستان در این زمینه می‌تواند بستر مناسبی برای همراه شدن بیشتر کشورهای اسلامی در مسیر وحدت و انسجام امت اسلامی باشد.

«شهباز شریف» نیز در این نشست با بیان اینکه این سفر به پاکستان عزت بخشید، روابط فیمابین را بسیار مستحکم و دوستانه توصیف و تصریح کرد: پیشرفت هر کدام از دو کشور ایران و پاکستان باعث پیشرفت متقابل کشور دیگر خواهد شد.

نخست وزیر پاکستان با اشاره به مرزهای طولانی مشترک میان دو کشور، بر مبارزه قاطع با تروریسم و تلاش برای ارتقای امنیت در مناطق مرزی و همچنین ایجاد رونق اقتصادی در مناطق مرزنشین از طریق گسترش بازارچه‌های مرزی تاکید کرد.

نخست وزیر پاکستان ضمن ابلاغ سلام‌های گرم دولت و ملت پاکستان به رهبر معظم انقلاب اسلامی و ملت ایران، از درایت و تدابیر دکتر رییسی برای تقویت روابط و تعاملات منطقه‌ای جمهوری اسلامی ایران به خصوص در ارتباط با کشور مطبوعش قدردانی کرد.

وی با تاکید بر هدف‌گذاری صورت گرفته برای رساندن حجم مبادلات اقتصادی فیمابین به ۱۰ میلیارد دلار در سال افزود: گسترش همکاری‌های اقتصادی ایران و پاکستان در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی می‌تواند به تقویت همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی دو کشور بیانجامد.

وی همچنین با اشاره به حمایت پاکستان از همکاری‌های زیرساختی لجستیک چندجانبه افزود: تحقق این همکاری‌ها می‌تواند تبادلات تجاری فیمابین را به سطحی جدید ارتقا دهد.

نخست‌وزیر پاکستان در بخش دیگری از سخنانش ثبات قدم جمهوری اسلامی ایران در حمایت از آرمان آزادی قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین را قابل تحسین توصیف و تصریح کرد: اتحاد و انسجام کشورهای اسلامی موثرترین اقدام در بازدارندگی جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان مظلوم است.

شهباز شریف همچنین با اشاره به گفتگوهای مطرح شده درباره حقوق و امنیت مردم منطقه کشمیر، تقویت همکاری‌های دو کشور در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی در زمینه‌های مختلف را خواستار شد.

در این دیدار همچنین سران دو کشور بر اهمیت تقویت تجارت رسمی تاکید و علاوه بر آن توافق کردند که طرف پاکستانی در اجرای تعهدات خود در زمینه انرژی تسریع کند.

کد خبر 6085802 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دو ملت است
  • اظهار امیدواری امام جمعه ورامین برای حضور پرشور مردم در انتخابات
  • تبادل ظرفیت‌های موجود در ایران و سریلانکا به نفع دو کشور و دوملت است
  • تمام فتنه‌های علیه کشور با حضور مردم خنثی شد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز
  • تعطیلی شنبه یا ۵ شنبه، کشور را با خطر فضای دوقطبی جدید روبرو کرده است
  • تاکید امام جمعه کیش بر التزام به حجاب و عفاف و رعایت قوانین کشور
  • فلسفه ظرفیتی در اختیار قرار می‌دهد که از نگاه انحصارگرا خارج شویم
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • تقویت همکاری‌های ایران و پاکستان در حل مشکلات منطقه موثر است