Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-28@15:37:21 GMT

متن کامل اولین مناظره کاندیداها

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۹۵۷۳۰

صراط: اولین مناظره نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با موضوع «اجتماعی» که به طور زنده از شبکه اول، شبکه خبر و رادیو ایران پخش می‌شود دقایقی پیش آغاز شد.

به گزارش فارس، نخستین مناظره انتخاباتی کاندیداهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری از دقایقی قبل آغاز شد.

محتوای برنامه مناظره امروز کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری مسائل اجتماعی است و مسائل اقتصادی و سیاسی در 2 مناظره بعدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرسلیم: تنها انگیزه دولتی‌ها باید عشق به خدمت باشد نه کیسه دوختن برای بیت‌المال/چرا باید برخی مدیران دولتی به «امکانات نجومی» دست یابند

*مهم‌ترین سرمایه انسانی که در کشور وجود دارد نیروی انسانی است و این نیروی انسانی باید متناسب با ظرفیت‌های زیستی در کشور توزیع شود.

*در کشور ما استان‌های مختلف از استعدادهای ویژه‌ای برخوردار هستند و نیروی انسانی ما هم با این استعدادهای مختلف باید به شکوفایی برسد.

*عدم توجه به سیاست‌های آمایش سرزمینی موجب شده که بسیاری از افراد از مناطق روستایی به شهرها و از شهرها به کلانشهرها مهاجرت کنند.

*حاشیه‌نشینی که پدیدار شده مسائل متعدد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را منجر شده است.

*ما چاره‌ای را که برای حل حاشیه‌نشینی در نظر گرفته‌ایم بازگشت به سیاست‌های آمایش سرزمینی، توزیع صحیح جمعیت و به ویژه به کارگیری صحیح منابع آب در کشور است چون کمبود آب یکی از مشکلات اساسی کشور است.

به دلیل عدم استفاده صحیح از منابع آب بسیاری از روستاهای ما به حالت بیابان‌زایی درآمده‌اند و روستانشینان به دلیل عدم توان زندگی در این مناطق به شهرها روی آورده‌اند.

*یکی از دلایل بی‌توجهی به منابع آب استفاده از چاه‌های عمیق، غیرمجاز و از بین رفتن شبکه‌های قنات در کشور است که نزولات آسمانی را به اندازه‌ای که قابلیت استفاده داشته باشد در اختیار مردم قرار می‌داد و امکان بهره‌گیری مناسب از آنها را فراهم می‌کرد.

*روستاییان که نتوانستند به درستی از امکانات آبی استفاده کنند ناگزیر به شهرها روی آوردند و در آنجا از امکانات لازمی که برای زندگی انسانی است برخوردار نشدند و بنابراین وارد شهرها شدند و تن به کارهایی دادند که شخصیت انسانی آنها محترم شمرده نشده و مسائل مختلفی را از لحاظ اجتماعی ایجاد کرده است.

*همچنین نتوانستند از بهداشت و درمان و آموزش و پرورش صحیح برخوردار شوند و ای بسا که در مواجهه با مشکلات با یأس، سرخوردگی و پناه به مواد مخدر روی آوردند و مشکل اعتیاد را پدیدار ساختند.

*مشکل اصلی حاشیه‌نشینی به عدم توجه به سیاست‌های آمایش سرزمینی برمی‌گردد. ظرفیت‌های زیستی ما در مناطق مختلف کشور یکسان نیست.

*باید پاسخگو باشیم که به چه علت در سیستان و بلوچستان و برخی از مناطق در اطراف زابل مواجه با مهاجرت گسترده هستیم به طوری که در آنجا جمعیت شهری و جمعیت روستایی مناطق را ترک کرده‌اند در حالی که آنها هستند که باید پشتیبان اصلی مرزهای ما باشند. این انجام نگرفته و معلوم نیست چه کسی باید مسئول آن باشد.

*دولت با بودجه‌های هنگفتی که در اختیار داشته حتما کارهای مهمی را انجام داده اما کفایت نمی‌کند.

* برای بازگشت آن‌هایی که امکان بازگشتشان به روستا میسر است، باید آماده سازی لازم صورت گیرد. و برای اینکار باید منابع آبی به درستی مدیریت شود.

* امکانات اولیه رفاهی در روستا باید فراهم شود تا آن ها احساس نکنند برای تامین نیازها به شهرها مراجعه کنند.

* در بسیاری از شهرهای جاذبه‌های کاذبی ایجاد شده است که باعث مهاجرت از روستا به شهر میشود.

* مهاجرین انسان‌های شریفی هستند که به دلایل اقتصادی به حاشیه شهرها پناه برده‌اند.

* در کشورما 10.2 میلیون نفر بی سواد کامل هستند.

* باید کمک کنیم تا آن ها ابزار دست کسانی نشوند که میخواهند کشور را از نظر امنیتی و فرهنگی به خطر بیندازند.

* باید ترغیب و تشویق مهاجرت به سمت شهرها انجام نشود.

*باید مسکن‌های ارزان مناسب برای کسانی که در حاشیه شهرها زندگی می‌کنند تهیه شود.

* سرمایه‌گذارانی هستند که پول خود را صرف مسکن‌های تجملی می‌کنند که بخش عمده‌ای از این مسکن‌ها خالی مانده است.

* منابع عمده‌ای از کشور صرف مسکن‌های تجملی شده است که اکنون خالی هستند.

* چطور ممکن است که این ظرفیت‌ها را متوجه مسکن ارزان و مناسب برای جوانان کنیم.

* باید برای مسکن ارزان متوسل به زمین گران شویم یا دولت زمین ارزان تهیه کند.

* وی همچنین از هاشمی طبا پرسید؟ چرا اصل اجاره و یا اجاره به شرط تملیک را بیان نمی‌کنیم و نظر شما در این مورد چیست؟

* موکول کردن ازدواج به اشتغال امر کاملی نیست.

* دیر شدن اشتغال جوانان مشکلات متعدد اجتماعی را درست می‌کند که جنبه انحراف عاطفی، اخلاقی و جنسی را منجر می‌شود.

* شما باید به این نکته توجه کنید که گرایش به تشکیل خانواده سست شده و این گرایش سست عدم استحکام خانواده‌ها و افزایش طلاق شده است.

میرسلیم در پرسش از روحانی گفت: چگونه شما تعبیر می‌فرمایید که افزایش طلاق بین جوانان بعد از یک سال است. چگونه شما فکر می‌کنید که می‌توانید ازدواج جوانان با منظور کردن موضوع خانواده در طرح‌های کشور بهبود ببخشیم.

* خانواده برای ما اصالت دارد و ازدواج برای شکل‌گیری خانواده است و سنگ بنای اصلی ما خانواده است.

میرسلیم در سؤال از روحانی گفت: چه تدبیری برای جنگ نرمی اندیشیده‌اید که هدف اصلی آن خانواده است و ما ضربه‌های زیادی از آن خورده‌ایم.

* چگونه فکر می‌کند که می‌شود از امنای محلات برای تشویق جوانان به ازدواج استفاده کرد تا صندوق‌هایی برای تشویق ازدواج جوانان ایجاد شود.

* به نظر من یکی از مسائل مهم توجه به نهادهای مشاوره است و باید امروز به نهادهای مشاور‌ه‌ای فکر کنید و چه تدبیری برای این مسئله اندیشیده‌اید.

* کارمندان دولت باید یک انگیزه داشته باشند و آن عشق به خدمت است نه کیسه دوختن از محل بیت‌المال.

* میرسلیم از جهانگیری سؤال کرد چرا آزادی دسترسی به اطلاعات هنوز میسر نشده و چرا هنوز زیرمیزی گرفتن رواج دارد.

وی افزود: چرا با کسانی که از مزیت در اختیار داشتن اطلاعات به نفع خود استفاده کرده‌اند مقابله نشده است.

* چرا هنوز برخی از کارمندان به کسب درآمد از محل امکانات و اطلاعاتی که به امانت نزد آنها است می‌توانند سوء استفاده کنند.

میرسلیم در ادامه از جهانگیری پرسید: چرا باید کارمندان و مدیران در دولت بتوانند به امکانات نجومی دست یابند و اعتماد عمومی را نسبت به دولت کاهش دهند و بعد برای آنها توجیه قانونی هم درست شود.

* میرسلیم از قالیباف پرسید: چرا بیابان‌زایی افزایش یافته است و راه حل این مشکل چگونه و در چه بازه زمانی می‌تواند انجام شود و آیا کاری کوتاه‌مدت است و یا بلندمدت.

*‌ به نظر شما دشت تهران ظرفیت پذیرش چه جمعیتی را به صورتی که کرامت انسانی حفظ شود، دارد و آیا تمرکز این جمعیت در تهران ایجاد مزاحمت برای ساکنین آن می‌کند یا خیر.

*‌ آیا یکی از شعارهای اساسی رفع این مزاحمت استفاده از ترابری‌های عمومی است یا خیر.

* به نظر شما چه منابعی برای توسعه حمل‌ونقل عمومی به ویژه مترو وجود دارد که نتوانسته جوابگوی نیازهای مردم تهران باشد.

*‌ مشکل دیگر این است که استفاده بی‌رویه آب‌های سطحی و زیرزمینی برای کشور مشکلات بغرنجی را آفریده به صورتی که بسیاری از سفره‌های زیرزمینی بازگشت‌ناپذیر خواهد بود و حتی اگر نزولات آسمانی نیز افزایش یابد به حالت گذشته خود باز نخواهد گشت.

* چگونه می‌توانیم مشکل جنگل‌زدایی را حل کنیم و این سرقت‌هایی که از جنگل‌های ما صورت می‌گیرد و درخت‌هایی که از بین رفت چگونه می‌توان آنها را احیا کرد و آیا فکر نمی‌کنید خود همین احیای جنگل‌ها گامی برای ایجاد اشتغال در مناطق جنگلی ما است.

میرسلیم در پاسخ به سؤال مجری برنامه مبنی بر اینکه سهم و نقش دولت در حل مسئله ترافیک به چه میزان است و راه‌حل دولت جنابعالی برای رفع معضل ترافیک چیست؟ گفت:

* یکی از مسائل بغرنجی که در کشورمان رخ داده است عدم توجه به ترابری عمومی بوده است.

* عدم توجه به ترابری عمومی موجب شده سرمایه‌های مهمی از مردم در راه‌بندان‌ها هدر رود، سوخت‌های بسیاری به هدر رود و وقت مردم ضایع شده و اعصاب مردم خورد شود.

* چاره موضوع ترافیک ما در سیاست‌های عالی ترابری مشخص کردیم که متأسفانه با سستی و ضعف در اجرا مواجه شده است و آن اصالت دادن و اولویت دادن به ترابری عمومی است.

*‌ اولویت دادن به ترابری عمومی یعنی استفاده از امکانات و خودروی شخصی باید تحت‌الشعاع ترابری عمومی قرار گیرد و بنابراین صنایع ما باید خط تولید خودشان را به سمت امکانات ترابری عمومی تغییر دهند.

* امکانات ترابری عمومی باید به شکل به ویژه راه‌آهنی گسترش یابد.

* اکنون در تهران و برخی شهرهای دیگر از مترو استفاده می‌کنیم و این کفایت نمی‌کند و وقت بسیاری از مردم تلف می‌شود.

* 20 تا 30 درصد از ترابری عمومی را راه‌آهن تشکیل می‌دهد که باید گسترش پیدا کند. دولت با فراهم آوردن تسهیلات بسیار وظیفه‌مند است و باید این کار را انجام دهد و فرقی نمی‌کند که این امر برای تهران یا شهرستان‌ها صورت گیرد.

* اکثر وزارتخانه از امکانات تهران استفاد می‌کنند و به همین خاطر نیازمند افزایش و گسترش ترابری عمومی است.

* سرمایه اصلی ما در کشورمان نیروی انسانی است و ما نیازمند دولتی قانونگرا و نظم‌پذیر هستیم.

* به فضل خدا خواهیم توانست پیشرفت و تعالی ایران را به دور از مشاجرات سیاسی میسر سازیم.

* راه‌های حل مسائل اجتماعی اصالت دادن به خانواده و تشکیل و تسهیل آن و اشاعه سبک زندگی دور از تجمل و تشریفات است.

* دومین عامل حل مشکلات اجتماعی بها دادن به آموزش و پرورش و جایگاه معلمانش شریف و دانش و تربیت نسل جوان با اصلاح ساختار آموزش و پرورش است.

*‌ سومین مؤلفه حل مشکلات اجتماعی توسعه بهداشت و درمان و تأمین اجتماعی و تأمین سلامت جسمی، روانی و معنوی و اجتماعی و چهارم بها دادن به مردم و تسهیل مشارکت و نظارت عمومی و افزایش اعتماد مردم به دولت است.

*‌ پنجمین عامل نیز رفع فقر و بیکاری بر مبنای تولید ملی در اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است که در مناظره سوم توضیح بیشتر خواهم داد.

* ششمین عامل چاره‌جویی معضل اعتیاد با رسیدگی به معتادان به عنوان بیمار است و مبارزه با سوداگران مرگ به عنوان مجرم است.

*‌ اصلاح فساد اداری گسترده با کمک خود مردم و نظارت عمومی آنها میسر است.

* رفع معضل حاشیه‌نشینی که نوعی آوارگی است می‌تواند از طریق توزیع مناسب جمعیت با توجه به ظرفیت‌های زیستی و قابلیت‌ها و مزایای مناطق مختلف کشور که نادیده گرفته شده قابل حل است.

* نهمین عامل نیز در رفع معضلات اجتماعی پاسداری عالمانه و مدبرانه و فنی از محیط زیست به اتکای شناخت آسیب‌ها است.

هاشمی طبا: برنامه ششم توسعه فقط مجموعه‌ای از آمال و آرزوهاست/باید رانت‌خوارها را سر جای خود بنشانیم/تولیدی قابل وصول است که محصول با کیفیت قابل صدور بدهد

* در نقد سخنان میرسلیم: آمایش سرزمینی، روستاییان و بحث‌های دیگر زیست‌محیطی به زیستگاه انسان بر می‌گردد و یک میراث از گذشتگان و خداوند است.

*اگر برای بحث‌های مهم اولویت‌ قائل نباشیم موجب می‌شویم برخی مسائل که در چشم می‌خورد بیشتر مورد توجه قرار بگیرد و بالعکس.

*ایران دچار بحران شدید زیست‌محیطی شده و زیستگاه انسان در این مجموعه کاملاً در حال از بین رفتن است.

* اولویت اول برای ما توجه به زیستگاه با حفظ ایران است و اگر قرار باشد همه مسائل بدون توجه به اولویت‌ها قرار گیرد نظر آقای میرسلیم مورد عنایت قرار نخواهد گرفت.

* در نقد سخنان رئیسی از جناب آقای رئیسی به خاطر توجه به قشر مستضعف و محروم تشکر می‌کنم و یقیناً اقشاری که محروم، معلولان و بی‌سرپرستان باید مورد توجه جمهوری اسلامی قرار بگیرند.

*ما باید یارانه‌هایی را که به صورت عمومی توزیع می‌کنیم در دسترس محرومان، بی‌سرپرستان و معلولان قرار دهیم تا سر و سامان بگیرند.

* اگر بنا باشد به مسائلی که آقای رئیسی مطرح کردند که البته درست هم است توجه کنیم به معنای بزرگ و بزرگ‌تر شدن دولت و فروش ارز و واردات هرچه بیشتر ارز به ریال می‌شود.

* باید دید حد یقف توانایی‌های دولت در بزرگ شدن چقدر است.

* همه این توقعات مبنی بر اینکه دولت چنین کند و یا چنان کند ممکن نیست.

* برای در اختیار قرار گرفتن امکانات بیشتر به مردم مستضعف باید تولید ناخالص را با بهسازی صنعت، اصلاح کشاورزی، خدمات و مسئله توریسم افزایش دهیم.

*فقط پرداختن به معلولان چاره درد نیست. چرا که منابع نامحدود است.

در پاسخ به این سئوال که مشکل مسکن چیست و چه مؤلفه‌هایی برای حل مشکل مسکن بخصوص برای قشر جوان در نظر دارید؟

*به طور کلی علت‌هایی که باعث بروز مشکلات برای اقشار مختلف جامعه شده باید به صورت برطرف کردن علت‌ها باشیم، این در زمینه‌های مختلف حتماً باید مورد توجه قرار گیرد.

*در تمام فرمایشاتی که در سوالات اخیر مطرح شد این بود که دولت آن کار را بکند و دولت این کار را بکند.

*در حال حاضر در برخی از نقاط، مسکن در حدود متری 1.5 الی 1.3 میلیون تومان مسکن‌های 60 متری است

*دولت در حال حاضر خدمات بسیار زیادی ارائه می‌کند و حقیقت این است که اصلاً امکان بزرگتر شدن دولت بدون توانمند سازی اقتصاد جامعه و افزایش درآمد ملی امکان ندارد.

*اگر قرار است برای زوج‌ها کاری صورت بگیرد جهت حل مشکل مسکن از طریق پرداخت وام به جامعه است.

*مهمتر از مسئله مسکن، مسئله کار است.

*در مسئله کار بدون ایجاد سرمایه‌گذاری برای صنعت، کشاورزی و خدمات امکان‌پذیر نخواهد بود.

* با حجم وامی که از طریق بانک‌ها صورت می‌گیرد امکان خرید مسکن در اطراف شهرهای بزرگ با توجه به اندکی رکود امکان‌پذیر است.

* اگر مسئله اشتغال حل شود مسئله مسکن نیز قابل حل خواهد بود.

* ما نمی‌توانیم یک مرتبه سرمایه‌گذاری بر روی بخش صنعت کنیم.

*تولیدی قابل وصول است که محصول با کیفیت قابل صدور بدهد.

* بنده از دغدغه همه در مسئله مسکن تشکر می‌کنم. این دغدغه را همه در سایر بخش‌ها دارند.

* گفتن اینکه دولت این و آن کند ساده است در حالیکه دولت از یک محدوده نمی‌تواند بالاتر برود.

* دولت‌های جمهوری اسلامی در طول این سی و چندسال خدمات بزرگی از جمله شبکه برق‌رسانی، گاز رسانی، آب‌رسانی و سوخت رسانی به سراسر کشور داشته‌اند.

* امنیت در کشور مهم است.

* برخی از افرادی که در نظام هستند با دستاویز قرار دادن برخی واژه‌ها به اپوزوسیون نظام تبدیل می‌شوند.

* مسکن در اقتصاد کشورها یک مسئله درجه یک نیست.

* مسئله اول در اقتصاد بسیاری از کشورها حفظ آن کشور است.

* توانمندشدن انسانها با اعانه دادن امکان‌پذیر نیست بلکه این توانمندی با کار و افزایش افزوده ممکن می‌شود.

* ما همه چیز را با هم می‌خواهیم. هم برخورداری، مصرف خوب، پروانه‌های خانه‌های چندهزار متری با استخر می‌خواهیم که همه اینها با هم سازگار نیست و ما باید اولویت‌هایی داشته باشیم.

* حفظ جمهوری اسلامی، آباد کردن ایران برای مردم باید جزء اولویت‌های ما باشد.

* وقتی بانکداری ما با پیچیدگی‌هایی صورت می‌گیرد که این پیچیدگی‌ها موجب می‌شود که برخی‌ها سوء استفاده کنند آنهایی که می‌توانند از این پیچیدگی‌ها سوء استفاده کنند طبیعتاً بانک نمی‌تواند خدمات خود را ارائه کند.

* نگوییم یک عده رانت‌خوار هستند، ما باید رانت‌خوارها را سر جای خود بنشانیم.

* ادعای اینکه دولت می‌تواند در مسئله ازدواج جوانان دخالت کند مقداری خوش‌بینی است.

* امروز برخی مسائل فرهنگی که مربوط به سبک زندگی است دست و پای جوانان را برای ازدواج بسته است و ما باید این مسائل را مورد توجه قرار دهیم.

* جای جامعه‌شناسان که در زمینه ازدواج و مسائل فرهنگی بررسی و تحقیقات کرده‌اند در این مناظره خالی است.

* در مورد ازدواج جوانان بحث مسائل فرهنگی یکی از مهمترین مسائلی است که می‌تواند در این موارد دخیل باشد.

*سازش جوانان در جامعه ما به دلیل مسائل فرهنگی کم‌رنگ شده است.

* واقعیت این است که در مجموعه دستگاه‌های دولتی به مراجعین هم خدمتگذاری وجود دارد هم سردرگمی.

*این سر درگمی مراجعین با سیستم‌های الکترونیک نیز حل نمی‌شود.

* بنده خودم دیده‌ام که برخی از کارکنان دولتی به دلیل انگیزه‌های شخصی برخورد مناسبی نداشته‌اند اما در برخی موارد بسیار خوب بوده است.

* اگر بتوانیم نیروهایی به عنوان مراجع نه بازرس که مورد اطمینان هستند را در این صحنه وارد کنیم برای تهیه گزارش‌های عملیاتی بسیار مفید است.

* مدیران باید در دسترس مردم باشند، متأسفانه برخی از مدیران ما پنهان و از آسانسور شخصی استفاده می‌کنند.

* من متأسفم که برنامه ششم توسعه فقط مجموعه‌ای از آمال و آرزوهاست.

* باید اولویت‌ها را رعایت کنیم. مهمترین کار در کشور احیای محیط زیست و حفظ ایران است.

* آقای قالیباف آیا در اجرای برنامه ششم اصرار در موازی عمل کردن است و یا حساسیت در حیات و زیستگاه ایران را در اولویت قرار می‌دهید؟

* چه اقدام عملی برای بازگشت ایرانیان نخبه خارج از کشور دارید؟

* طبیعتاً فضای کسب و کار جامعه باعث می‌شود افراد گرایش به بازگشت و سرمایه‌گذاری و استفاده از امکانات کشور انجام دهد.

* با شناسایی نخبگان خارج از کشور و تسهیلات مقرراتی و سرگردان نکردن در ادارات می‌توان به آنها اجازه کار و سرمایه‌گذاری داد.

* اجازه استخدام بدون قید و شرط و تسهیلات موجب می‌شود نخبگان ایرانی خارج از کشور به کشور برگردند.

* اطلاع دقیق دارم که در بسیاری از ایالت‌های متحده بسیاری از کارشناسان نفتی ما حضور دارند و مایل به بازگشت به کشور هستند اما ضوابط پیچیده و مشکلات در ارائه خدمات موجب تردید آنها شده است.

* نخبگان خارج از کشوری که 4 هزار دلار دریافت می‌کنند نباید توقع داشته باشیم که با 3-4 میلیون تومان در ایران زندگی خود را بگذرانند.

* باید امکانات برای نخبگان خارج از کشور فراهم و از سرگردان‌ماندن آنان جلوگیری شود.

* همه دغدغه کار و خدمت دارند اما نوعی برخورد می‌شود که خدمات دولت‌ها فراموش می‌شود.

* دولت‌ها باید اولویت کاری داشته باشند.

* در برنامه ششم اولویت‌ها رعایت نشده است.

* دولت باید سیاست‌گذاری دقیق انجام دهد.

* سرمایه کارآفرین و بخش خصوصی باید مقدم شمرده شود و زمینه برای جذب سرمایه‌گذار خارجی صورت بگیرد.

* هر اشتغالی کامل نیست، اشتغال باید ارزش افزوده داشته باشد.

قالیباف: مردم عزیز!‌ شما امروز در زندگی‌تان حس می‌کنید کسب و کار رونق پیدا کرده؟/ شما دولت 4 درصدی هستید چون بین مردم نیستید

* امروز 11 میلیون حاشیه‌نشین داریم

*ما امروز حدود 11 میلیون نفر حاشیه‌نشین داریم. طبیعتا این بر اساس فرصت‌های نابرابری اجتماعی و بحران‌های اقتصادی به وجود می‌آید. یکی از موارد پیش‌بینی شده این است که ما در درازمدت برنامه‌ریزی کنیم که طبیعتا برای کوتاه‌مدت هم

منبع: صراط نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۵۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است

به گزارش خبرنگار مهر فرج الله فتح الله پور شنبه شب در جلسه بررسی مصوبات سفر هیئت دولت به استان گفت: بیشترین اعتبار مصوب سفر دولت در حوزه حمل و نقل و بخش کشاورزی بوده است.

وی گفت: بیش از هزار میلیارد تومان از اعتبار در قالب ماده ۵۶ بوده است.

وی تعداد مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان ۱۷۶ مصوبه برشمرد و گفت: تاکنون از ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات ۱۱ هزار میلیارد تومان معادل ۹۶ درصد بودجه عمومی تخصیص یافته است.

فتح الله پور با عنوان اینکه ۲۱ درصد اعتبارات منابع داخلی و مولدسازی تأمین و تخصیص داده شده است، گفت: ۷۸ تسهیلات ماده ۵۶ و سایر موارد نیز پرداخت شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران گفت: در مجموع ۶۲ درصد از کل اعتبارات سفر پرداخت شده و ۲۰ درصد تسهیلات ۱۱ هزار و ۲۶۳ میلیارد تومان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین اعتبار تخصیص یافته در حوزه راه و شهرسازی بوده است، ادامه داد: در بخشی از حوزه‌ها میزان تخصیص‌ها بیش از اعتبارات مصوب بوده است.

فتح الله پور با اظهار اینکه ۷۸ مصوبه از مجموعه ۱۷۶ مصوبه اجرا شده است، تصریح کرد: همچنین ۸۹ مصوبه در دست اجرا و مابقی در دست پیگیری است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: ۴۴ درصد مصوبات ۱۰۰ تکمیل، ۱۳ درصد بین ۷۵ تا ۹۵ درصد، ۱۵ درصد بین ۵۰ تا ۷۵ درصد، ۱۱ درصد بین ۲۵ تا ۵۰ درصد و ۱۶ درصد زیر ۲۵ پیشرفت دارند.

کد خبر 6090432

دیگر خبرها

  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • ساز و کار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل چگونه است؟
  • ۷۸ مصوبه سفر دولت به مازندران کامل اجرا شده است
  • بهترین وام خرد سال ۱۴۰۳: راهنمای کامل دریافت وام برای مردم عادی
  • بارندگی در زارچ با ثبت کمترین خسارت
  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • پروژه نهضت ملی مسکن از مرز ۲میلیون و۵۴۰ هزار واحد گذشت
  • عزم دولت سیزدهم برای حل مشکل مسکن جدی است
  • کاهش نرخ بیکاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست
  • کاهش نرخ بی‌کاری در کشور/ دولت از برنامه‌های اعلامی خود عقب نیست