Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:46:07 GMT

چه سنگي براي نگين انگشتر خوش‌يمن است؟

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۹۶۸۴۱

خبرگزاري آريا -
فردي که انگشتر عقيق به انگشت نمايد خدا عاقبت او را با امن و ايمان به پايان مي‌رساند

احاديث و روايات زير در خصوص «انواع نگين انگشتر»
پيامبر(ص) و امامان معصوم (ع) در احاديث بسياري از خواص و خوش يُمني سنگ‌هاي مختلف براي نگين انگشتر گفته‌اند.

احاديث و روايات زير در خصوص «انواع نگين انگشتر» از کتاب مکارم الاخلاق نقل مي‌شود:

1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسين بن عبدالله گفت: از پيامبر(ص) پرسيدم: آيا مي‌توان نگين سنگ زمزم به دست نمود؟
فرمود: بله، ولي در وقت وضو گرفتن آن را از دست بيرون آورد.

2. احمد بن محمد گفت: امام (ع) را که انگشتري عقيق به انگشت داشت ديدم سپس انگشتر خود را از دست بيرون آورد و در دست من گذاشت و فرمود: نظرت در مورد اين چيست؟ گفتم: خيلي خوب است.

فرمود: از آن هنگامي که اين انگشتر را به انگشت نموده‌ام نعمات زيادي از طرف خدا به من رسيده است، آن را دوست دارم و هنگامي که مي‌خواهم وضو بگيرم آن را از دست خود بيرون مي‌آورم، يک شب که طواف مي‌نمودم آن را از انگشت خود بيرون آوردم و به دستم گرفتم ولي از دستم افتاد، بر روي زمين آن را جستجو مي‌کردم که فردي نزد من آمد و گفت: دنبال چه هستي؟ گفتم: انگشترم افتاده است. آن مرد دست خود را به طرف زمين برد و گفت: انگشتر اين جاست و آن را به من داد.

3. پيامبر(ص) فرمود: به انگشت نمودن انگشتر ياقوت باعث از بين رفتن فقر مي‌شود، و فردي که انگشتر عقيق به دست نمايد اميد است که عاقبت به خير شود.

4. معاذ از امام علي(ع) روايت کرده که ايشان فرمود: فردي که انگشتر عقيق به انگشت نمايد خدا عاقبت او را با امن و ايمان به پايان مي‌رساند.

5. از امام صادق(ع) روايت است که ايشان فرمود: انگشتر عقيق به انگشت نماييد که عقيق اولين کوهي است که به ربوبيت خداوند و نبوت پيامبر (ص) و وصايت امام علي (ع) اقرار نموده و آن کوهي است که خداوند عزّ و جل با موسي(ع) گفتگو کرد و فردي که با انگشتر عقيق نماز بخواند پاداش وي چهل برابر کسيست که انگشتر، به غير از آن به دست کند.

6. سليمان اعمش گفت: با امام صادق(ع) در خانه منصور بوديم، مردي که شلاق خورده بود از خانه بيرون آمد. امام (ع) فرمود: اي سليمان! به نگين انگشتر او نگاهي بيانداز. عرضه داشتم: اي پسر رسول خدا (ع)! نگين انگشترش غير از عقيق است، سپس فرمود: اي سليمان ! اگر نگين انگشترش عقيق بود تازيانه نمي‌خورد.

گفتم: اي پسر رسول خدا (ع)! بيشتر توضيح بده، فرمود: اي سليمان! نگين عقيق نسبت به کشته شدن امنيت مي‌دهد. گفتم: اي پسر رسول خدا! بيشتر توضيح بده، فرمود: خداوند عزّ و جل، دوست مي‌دارد دستي که به سوي ايشان براي دعا بالا مي‌آيد انگشتري عقيق بر آن باشد. گفتم: اي پسر رسول خدا! بيشتر توضيح بده.

فرمود: خيلي عجيب است کسي که به دست خود انگشتر عقيق داشته باشد و دينار و درهم‌هايي نداشته باشد. گفتم: اي پسر رسول خدا! بيشتر توضيح بده.

فرمود: آن نگهباني از هر بلاست. گفتم: اي پسر رسول خدا! بيشتر توضيح بده.فرمود: آن امان از فقر است. گفتم: اي پسر رسول خدا اجازه مي‌دهيد اين گفته را از قول جدتان امام حسين(ع) و امام علي(ع) نقل نمايم؟ فرمود: بله!

7. امام صادق(ع) فرمود: هر کس نقره با نگين عقيق به دست کند فقير نمي‌شود و چيزي جز خير به او نمي‌رسد.

8. امام علي(ع) فرمود: انگشتر عقيق به انگشت نماييد که براي شما مبارک است و از هر بلايي در امنيت خواهيد بود.

9. امام صادق(ع) فرمود: مردي نزد پيامبر(ص) شکايتي آورد که راهزن به او حمله کرده است. ايشان فرمود: مگر انگشتر عقيق به انگشت نداشتي؟ اين انگشتر از هر بدي نگاه مي‌دارد.

10. امام باقر(ع) فرمود: کسي که انگشتر عقيق به انگشت کند مادامي که اين انگشتر به دست اوست نيکي به او روي مي‌آورد و آن از طرف خدا نگاهبان او خواهد بود.

11. عبدالرحمن قصير گفت: حاکم به دنبال مردي از آل علي(ع) فرستاد، امام صادق(ع) متوجه شد و فرمود: انگشتري عقيق به دنبال او بفرستيد، انگشتر را فرستادند و سختي به او نرسيد.

12. عبدالمومن انصاري گفت: از امام صادق(ع) شنيدم که فرمود: دستي که انگشتر فيروزه به انگشت داشته باشد به فقر دچار نمي‌شود.

13. علي بن مهزيار گفت: به نزد امام کاظم(ع) آمدم، انگشتري فيروزه به انگشت ايشان ديدم که بر آن «الله الملک» نوشته بود، در حالي که به انگشتر نگاه مي‌کردم امام(ع) فرمود: چرا نگاه مي‌کني؟ اين سنگي است که جبرييل(ع) براي پيامبر(ص) از بهشت آورده و پيامبر(ص) آن را به امام علي (ع) بخشيد و تو مي‌داني که اسم آن چيست؟ گفتم: فيروزه است. فرمود: اين اسم فارسي است و مي‌داني اسم عربي آن چيست: گفتم: خير! فرمود: ظفر است.

14. امام علي(ع) فرمود: انگشتر جزع يماني را به انگشت کنيد که حيله شيطان متمرد را از شما مي‌گرداند.

15. امام صادق(ع) فرمود: بلور نگين خوبيست.

16. پيامبر(ص) فرمود: انگشتر زبرجد را به انگشت کنيد که راحتي‌اي است که در آن سختي نيست.

17. همچنين ايشان فرمود: انگشتر زمرد، فقر را مي‌برد.

18. و باز فرمود: کسي که انگشتر ياقوت زرد را به انگشتر خود کند دچار فقر نمي‌گردد.

منبع:yjc.ir

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محمدحسین لطیفی :تکنیک مهم نیست دل فیلمساز را می‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدحسین لطیفی نویسنده، کارگردان و دبیر نخستین جشنواره فیلم «رضوان» در حاشیه نشست خبری این جشنواره با اشاره به اینکه گستره فیلم های دینی شامل همه فیلم ها با مضمون محبت، انسانیت، گذشت، ایثار و … می‌شود، به خبرنگار مهر گفت: اگر از صفر تا ۲۰ به دینی بودن یک فیلم نمره بدهیم، متوجه مرحله مرحله بودن این نگاه به فیلم می‌شویم مثلاً یک فیلم نمره ۵ و فیلمی دیگر نمره ۱۰ می‌گیرد اما هیچیک از این فیلم ها از گستره فیلم دینی خارج نمی‌شوند و تقریباً اکثر آثار اینگونه‌اند.

مهر نوشت: این کارگردان با اشاره به این‌که شیوه‌های مختلف در پرداخت به حضور خدا در فیلم‌ها وجود دارد، عنوان کرد: مساله اصلی و نکته من این است که آیا خدا در یک فیلم حضور دارد و خدا با آن کاراکتر هست؟ خدا برای هر کسی یک معنا دارد اما این به معنای حضور خدا از اول تا آخر در یک فیلم نیست چرا که اقتضای درام این است که مثلاً یک آدم به حضیض ذلت و بدبختی برسد اما کاراکتر فیلم در جایی احساس می‌کند خدا او را فراموش نکرده و این ارتباط به او آرامش می‌دهد. از این رو شیوه های مختلف در نوع پرداخت به حضور خدا وجود دارد.

وی درباره ویژگی‌های یک جشنواره دینی مطرح کرد: جشنواره دینی تنها تبلیغ دین نیست ولی تبلیغ دین هم در آن دیده می‌شود مثلاً در فیلم «سفر سبز» نه آن کشیش مسیحی آمده است تا حاج رضا را مسیحی کند نه حاج رضا آمده است تا کشیش مسیحی را مسلمان کند، مهم این است که در نسبت با سایر ادیان ما یک افق دید با ۲ تعلیم متفاوت داریم و باید توجه داشته باشیم چقدر به هم نزدیک هستیم. نقاط اختلاف ما کم است پس بهتر است روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم به عنوان مثال در «از کرخه تا راین» حاتمی کیا، سعید در یک کلیسا نماز می‌خواند. به نظرم فیلمسازها باید به مواردی از این دست توجه کنند.

کارگردان فیلم «غریب» با اشاره به اینکه حمایت های خوبی از جشنواره فیلم «رضوان» شده است، گفت: بالاخره در طول سال جوانانی در کشور هستند که در جاهای مختلفی فیلم می‌سازند و ممکن است دیده نشوند و نتوانند عرض اندام کنند از این رو جشنواره فیلم رضوی مأمنی است برای اینکه بیایند و عرض اندام کنند. در اینجا دنبال نمره ۱۰۰ دادن به تکنیک فیلم‌ها نیستیم و اول دل فیلمساز را می‌خریم.

لطیفی در پایان درباره فعالیت های اخیرش در زمینه کارگردانی فیلم یا سریال گفت: قدیمی ها می‌گفتند «صداش در میاد نگران نباشید» اما فعلاً زمان مناسبی برای صحبت کردن راجع به کارهایم نیست.

۲۲۰۵۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901607

دیگر خبرها

  • از معلمان در سراسر استان کرمان قدردانی شد+ فیلم
  • از معلمان امین شهر، قدردانی شد
  • ایمن‌سازی دیواره‌های سنگی کانال‌های مستعد ایجاد حادثه در سطح منطقه پنج ارومیه
  • ۱۲ نگین درخشان صنعت گاز در دولت سیزدهم
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • محمدحسین لطیفی :تکنیک مهم نیست دل فیلمساز را می‌خریم/روی نقاط اختلاف انگشت نگذاریم
  • در این جنگل، چوب ها تبدیل به سنگ شدند! /درباره یکی از جالب ترین مکان های روی زمین (+تصاویر)
  • آیا بلینکن می‌تواند اثر انگشت خود را بر تاریخ بگذارد؟
  • غار هارپیا ؛ اینجا زمین کاملا چین خورده است! (+عکس)
  • عجیب‌ترین استادیوم فوتبال جهان بر روی صخره‌های سنگی (فیلم)