Web Analytics Made Easy - Statcounter

با توجه به اهمیت پروژه گازرسانی به شهرهای دیشموک، قلعه‌رئیسی و روستاهای مسیر و در جهت ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای اخذ مجوزهای لازم نشست هماهنگی اجرای فاز سوم گازرسانی در فرمانداری دهدشت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، با حضور نماینده مردم شهرستان کهگیلویه بزرگ در مجلس، مدیرعامل گاز استان، فرماندار کهگیلویه و جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان نشست هماهنگی اجرای فاز سوم گازرسانی به دیشموک و چاروسا در سالن فرمانداری شهرستان کهگیلویه برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با توجه به اهمیت پروژه گازرسانی به شهرهای دیشموک، قلعه رئیسی و روستاهای مسیر و در جهت ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه‌های اجرایی شهرستان برای اخذ مجوزهای لازم و همچنین همکاری لازم برای برداشتن موانع اجرایی و افزایش سرعت در اجرایی پروژه این جلسه برگزار شد.

فرماندار شهرستان کهگیلویه در این نشست اظهار داشت: این پروژه مهم در سال 94 کلنگ زنی شد و دولت با توجه به هزینه‌های بالای آن برای هر انشعاب، روش لوله کشی را برای گازرسانی به این منطقه پذیرفته است.

علی پوزش با بیان اینکه گازرسانی به این دو بخش از آرزوهای دیرینه مردم بوده که در این دولت عملیات آن آغاز شده، افزود: هزینه هر انشعاب گاز در چاروسا و دیشموک 17 میلیون تومان است در حالی که در سایر مناطق سردسیری هر انشعاب 6 میلیون تومان هزینه دارد.

وی با بیان اینکه تعامل مردم برای رفع معارضات به پیشرفت کار کمک می‌کند، گفت: ما باید تلاش کنیم که مجوزهای قانونی برای این پروژه مهم با سرعت بیشتری اخذ و حداقل در مکان‌هایی که در دست ادارت دولتی قرار دارد مشکلی برای اجرای این پروژه به وجود نیاید.

پوزش با بیان اینکه منابع طبیعی، محیط زیست و راه و شهرسازی باید برای تسریع در عملیات اجرایی این پروژه همکاری لازم را داشته باشند، تصریح کرد: برای اجرای فاز سوم گازرسانی به دیشموک و قلعه رئیسی بیش از 55 کیلومتر خط انتقال نیاز داریم که باید در جاهایی که در حریم جاده و منابع طبیعی واقع شده مجوزهای قانونی اخذ شود.

رئیس اداره راهداری کهگیلویه با بیان اینکه شرکت گاز در هنگام طراحی و اجرای پروژه گازرسانی به دیشموک و قلعه رئیسی باید با اداره راهداری هماهنگی لازم را داشته باشد، گفت: در مسیرهایی که قرار است جاده از آنجا عبور کند نمی‌توان لوله گاز کشید چون در آینده مشکل ایجاد می‌کند و نیاز به دوباره کاری وجود دارد.

محمد ماهیاری با بیان اینکه شهرستان اجازه صدور هرگونه مجوز به سایر ارگان‌ها را ندارد، تصریح کرد: برای صدور مجوز نیاز است که با اداره کل را و شهرسازی هماهنگی شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه با اشاره به اهمیت حفاظت از منابع طبیعی، گفت: دوست داریم که علاوه بر داشتن راه ارتباطی و نعمت گاز طبیعی از منابع طبیعی نیز حفاظت و حراست کنیم.

هدایت الله آویزش با بیان اینکه در مناطق قلعه رئیسی و دیشموک به دلیل اینکه در فصل زمستان از درختان به عنوان سوخت استفاده می‌کنند بیشترین میزان تخریب جنگل و قطع درختان را داریم، تصریح کرد: در فاز اول و دوم این پروژه بیشترین همکاری و تعامل را داشتیم.

وی با بیان اینکه برای اجرای هر پروژه در حوزه منابع طبیعی باید یک ماه قبل از آغاز عملیات اجرایی استعلامات لازم انجام و مسیر برداشت مساعی و به همراه نقشه U.T.M در اختیار کارشناسان منابع طبیعی قرار گیرد، افزود: کارشناسان منابع طبیعی در مدت 24 ساعت میزان خسارت را برآورد و بر اساس تبصره بند ب ماده 12 قانون افزایش بهره‌وری، اخذ مجوز از کمیته فنی استان صادر می‌شود.

آویزش ضمن آمادگی منابع طبیعی برای همکاری در اجرای پروژه مهم گازرسانی به دیشموک و قلعه‌رئیسی، خاطرنشان کرد: آمادگی داریم که با تیم حقوقی شرکت گاز در خصوص حل معارضات اجتماعی در جاهایی که منابع ملی باشد همکاری نماییم.

وی افزود: انتظار داریم در هنگام اجرای پروژه بنا به درخواست افراد بومی تغییر در منابع طبیعی ایجاد نکنند و در جاهایی که ضرورت ندارد جاده‌های فرعی برای حفاظت از منابع طبیعی ملی احداث نشود.

رئیس اداره راه و شهرسازی کهگیلویه با بیان اینکه بر اساس درجه راه ها حریمی براب آن مشخص شده است، گفت: طبق قانون حریم راه روستایی 12 متر و حریم تاسیسات بعد از این فاصله قرار دارد.

علی اضعر تارم با بیان اینکه جاده دهدشت به قلعه رئیسی و دیشموک الان جزو راه های فرعی است که تصمیم داریم در آینده آن را به جاده اصلی تبدیل کنیم، افزود: انتظار داریم که شرکت گاز در هنگام طراحی و اجرای پروژه گازرسانی این مسئله را مد نظر قرار تا در آینده دچار مشکل و دوباره کاری نشویم.

نماینده شهرستان های کهگیلویه، چرام، بهمئی و لنده در این جلسه با بیان اینکه این پروژه نباید تحت شعاع سایر پروژه‌ها قرار گیرد، اظهار داشت: این پروژه مهم یک روز هم نباید متوقف شود زیرا اعتبار آن آماده و پیمانکار قدرتمندی نیز پای کار حاضر است.

عدل هاشمی‌پور با بیان اینکه مردم و مسئولان باید همکاری لازم را در اجرای این پروژه داشته باشند، گفت: یک روز توقف در عملیات اجرایی این پروژه برابر با یک ماه تاخیر در بهره‌برداری از آن است.

وی افزود: با توجه به اینکه این پروژه به صورت E.P.C.F اجرا می‌شود باید یکی از کارشناسان اداره راه و شهرسازی در کنار تیم طراحی قرار گیرد و در تهیه نقشه‌ها همکاری داشته تا در آینده مشکلی به وجود نیاید.

هاشمی‌پور با بیان اینکه مردم بخش‌های دیشموک و چاروسا نگران گازرسانی نباشند، تصریح کرد: با وجود تجهیزات و تدارکاتی که برای این پروژه آماده شده در کوتاهترین زمان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان اینکه پیمانکار رتبه یک و توانمندی این پروژه را در دست گرفته و با توجه به اینکه اعتبار پروژه از بند«ق» بوده هیچ گونه مشکل مالی هم ندارد، افزود: برای تسریع در روند عملیات اجرایی به صورت همزمان در چند جبهه کاری در خط اصلی، شبکه داخل شهری و روستاها عملیات اجرایی آغاز می‌شود.

نماینده شهرستان کهگیلویه بزرگ با بیان اینکه مجوز کامل گازرسانی به این بخش‌ها به طور کامل از وزیر نفت گرفته شده و با همکاری مدیر عامل گاز استان به خوبی اجرا می‌شود، عنوان کرد: گازرسانی به صورت گام به گام عملیاتی و امسال حوزه دشمن زیاری می‌توانند از نعمت گاز طبیعی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فاز اول و دوم این پروژه از پیشرفت 70 درصدی برخوردار است، گفت: 30 درصد باقی مانده مربوط به اتصالات و نصب شیرهاست که به زودی به پایان می‌رسد.

مدیرعامل گاز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در صورت پیگیری مسئولان و همکاری مردم در رفع معارضات پروژه ظرف مدت دو سال برنامه زمانبندی تعریف شده به بهره‌برداری نهایی می‌رسد، افزود: فاز سوم گازرسانی به دیشموک و قلعه رئیسی پروژه بزرگی است که به صورت E.P.C.F (طراحی،اجراء و خرید به عهده پیمانکار) در حال اجراست باید همه مراحل طراحی و خرید به موقع انجام شود.

وی با بیان اینکه گازرسانی به روستاها در شهرستان کهگیلویه نزدیک به 46 درصد است که با اجرای این پروژه به 86 درصد افزایش می‌یابد، گفت: تکمیل این پروژه فرصت خوبی برای ایجاد صنایع کوچک و بزرگ در این دو بخش فراهم می‌آورد.

خادم با بیان اینکه فاز اول و دوم این پروژه به طول 16 کیلومتر تا آخر اردیبهشت به پایان می‌رسد، افزود: در فاز سوم این پروژه 54 کیلومتر خط انتقال و سیصد و 25 کیلومتر شبکه داخلی پیش‌بینی و طراحی شده است.

خادم به اهمیت استفاده از خدمات مشاوره برای نظارت در این پروژه گازرسانی اشاره کرد و گفت: 500 تا 600 میلیون تومان برای شرکت مشاور و برای انجام کل پروژه 40 میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان افزود: امسال تا پیش از دهه فجر شهر قلعه‌رئیسی و روستاهای مسیر گازرسانی می‌شود.

به گزارش تسنیم با بهره‌برداری از این پروژه دو شهر قلعه‌رئیسی و دیشموک و 140 روستا با جمعیتی بیش از 30 هزار نفر از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند.

گزارش از امیررضا برنگ پور

انتهای پیام/

R41452/P1361/S6,69/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۶۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم

آفتاب‌‌نیوز :

برای اکثر بزرگسالان، مصرف حداقل 1000 میلی گرم کلسیم در روز توصیه می شود، اگرچه گروه های خاصی از جمله نوجوانان، زنان یائسه و افراد مسن تر به مقدار بیشتری نیاز دارند. محصولات لبنی مانند شیر، پنیر و ماست سرشار از کلسیم هستند، اما منابع دیگری نیز وجود دارند.

 دانه‌ها

دانه ها از جمله کنجد، تخم کرفس و دانه های چیا و خشخاش از غنی ترین منابع کلسیم هستند. دانه ها همچنین پروتئین و چربی های سالم را تامین می کنند. به عنوان مثال، دانه های چیا سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 گیاهی هستند. دانه های کنجد نیز علاوه بر کلسیم، حاوی سایر مواد معدنی از جمله مس، آهن و منگنز است.

پنیر

بیشتر پنیرها منابع عالی کلسیم و پروتئین هستند. بدن کلسیم موجود در محصولات لبنی را راحت تر از منابع گیاهی جذب می کند. علاوه بر این، پنیرهای کهنه و سفت به طور طبیعی دارای لاکتوز کمی هستند و هضم آنها برای افراد مبتلا به عدم تحمل لاکتوز آسان‌ تر است. یک بررسی نشان می دهد که افزایش مصرف لبنیات ممکن است با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی مرتبط باشد. بررسی دیگری نشان داد که مصرف منظم شیر و ماست با کاهش خطر ابتلا به سندرم متابولیک مرتبط است. با این حال، پنیر پرچرب می تواند دارای چربی اشباع و کالری بالایی باشد. همچنین برخی از پنیرها حاوی مقادیر زیادی سدیم هستند که مصرف آن ها را محدود می کند.

ماست

ماست از غنی ترین منابع کلسیم است. بسیاری از انواع ماست غنی از پروبیوتیک ها -انواعی از باکتری های مفید که می توانند به افزایش جذب مواد مغذی و بهبود عملکرد و ارتقا سلامت بدن از جمله سیستم ایمنی، دستگاه گوارش و قلب کمک کنند- می باشند. یک فنجان ماست حاوی کلسیم و مقدار زیادی فسفر، پتاسیم و ویتامین های B2 و B12 است. ماست های کم چرب اغلب حاوی کلسیم بیشتری هستند. اگرچه ماست یونانی منبع خوبی برای پروتئین است، نسبت به ماست معمولی کلسیم کمتری دارد. علاوه بر این برخی تحقیقات نشان می دهند که مصرف منظم ماست با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع 2 مرتبط است.

ساردین و ماهی سالمون کنسرو شده

ساردین و ماهی سالمون کنسرو شده به لطف استخوان های خوراکی خود از غنی ترین منابع کلسیم هستند. این ماهی های چرب همچنین پروتئین با کیفیت بالا و اسیدهای چرب امگا 3 را فراهم می کنند که می توانند از سلامت قلب، مغز و پوست حمایت کنند. در حالی که غذاهای دریایی ممکن است حاوی جیوه باشند، ماهی های کوچکتر مانند ساردین میزان کمی جیوه دارند. علاوه بر این، ساردین و سالمون هر دو دارای سطوح بالایی از سلنیوم هستند که می تواند از مسمومیت با جیوه جلوگیری کند.

لوبیا و عدس

لوبیا و عدس سرشار از فیبر، پروتئین و ریزمغذی ‌ها از جمله آهن، روی، فولات، منیزیم و پتاسیم هستند. برخی از انواع لوبیا مثل لوبیا سفید حاوی مقادیر مناسبی کلسیم نیز می باشند. سایر انواع لوبیا و عدس دارای مقدار کمتری کلسیم هستند. تحقیقات نشان می دهند که مصرف لوبیا می تواند به کاهش سطوح کلسترول بد (LDL) کمک کند و خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد.

 

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
  • غنی‌ترین منابع طبیعی کلسیم
  • گیاهان دارویی بومی ایلام، در خطر انقراض
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • اسپانیا قصد دارد ۴ کشور دیگر را به رسمیت بشناسد
  • سه سال انتظار برای ارشاد مدیران
  • توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان