Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-29@10:11:34 GMT

نگرانی آمریکا از شاهرگ انتقال سوخت به کره شمالی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۹۷۲۰۲

نگرانی آمریکا از شاهرگ انتقال سوخت به کره شمالی

همانطور که شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره این که آیا تحریم های کره شمالی را بیشتر کند یا خیر تصمیم می گیرد، این امکان مطرح است که دولت منزوی این کشور به طور فزاینده ای شاهرگ سوختی خود را که شرکت ملی نفت چین (سی ان پی سی) تأمین می کرده است از دست بدهد.
به گزارش تابناک اقتصادی و به نقل از رویترز، پنج منبع آشنا با تجارت چین و کره شمالی به رویترز گفتند غول نفتی چین «سی ان پی سی» برای مدت ها از دو پالایشگاه بزرگ شهر شمال شرقی «دالیان» و سایر کارخانه های نزدیک در سراسر دریای زرد به بندر غربی کره شمالی به نام «نامپو» محموله های کوچکی از سوخت جت، سوخت دیزلی و بنزین ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نامپو در خدمت پایتخت کره شمالی یعنی پیونگ یانگ قرار گرفته است.

سی ان پی سی همچنین صادرات نفت خام به کره شمالی را تحت برنامه کمکی که 40 سال پیش شروع شده است کنترل می کند. این منابع آشنا گفتند نفت خام از طریق خط لوله قدیمی از مرز شهر داندونگ برای تغذیه تنها پالایشگاه فعال نفت کره شمالی ارسال می شود. این کارخانه به نام پونگهوا کمیکال در سینویجو در سمت دیگر رود یالو واقع است. این رود دو ملت کره و چین را از هم جدا می کند. بنابر منابع چینی کارخانه مزبور در ساخت بنزین با خلوص پایین فعالیت دارد.
پنج فرد مزبور جزییات گزارش نشده سابق درباره قرارداد سی ان پی سی با پیونیانگ رابرشمردند و توضیح دادند که چگونه شرکت چینی بر این تجارت مسلط شده است. این مطالب روابط این دو کشور را و این که چه چیزی با از بین رفتن دهه ها رابطه نزدیک بین این دو کشور به خاطر رشد نگرانی درباره برنامه موشکی کره شمالی و توسعه سلاح های اتمی در خطر است را بیشتر روشن می کند.
رکس تیلرسون وزیر امور خارجه ایالات متحده در شورای امنیت درباره تحمیل تحریم های بیشتر در صورت اقدامات تحریک آمیز کره شمالی صحبت کرد و در این باره به آزمایش موشک های دوربرد و یا آزمایش هسته ای برای ششمین بار اشاره نمود.
دونالد ترامپ در مورد استراتژی خود در مقابل کره شمالی به تحریم های بیشتر اقتصادی تمرکز کرده است که احتمالا شامل تحریم نفتی، تحریم خطوط هوایی، رهگیری محموله های از راه دریا و همچنین مجازات بانک های چینی که با پیونگ یانگ تجارت می کنند می شود.
کره شمالی تمام احتیاجات نقتی خود را وارد می کند که اکثر آن از چین و حجم بسیار کمتر آن از روسیه می باشد. این کشور در سال گذشته حدود 270 هزار تن سوخت خود را از بنزین گرفته تا سوخت دیزلی وارد کرده است.
چندین سال است که صادرات نفت خام از چین به کره شمالی توسط گمرک این کشورها اعلام نشده است اما منابع می گویند که میزان آن حدود 520 هزار تن در سال است.
کارشناسان می گویند دیزل در کره شمالی برای کشاورزی اهمیت حیاتی دارد مخصوصا در این زمان از سال که پیش از فصل کاشت است و همچنین در اکتبر برای برداشت محصول. بنزین نیز عمدتا توسط صنعت حمل و نقل و صنایع نظامی مورد استفاده قرار می گیرد.
در اوایل این ماه مجله با نفوذ چینی گلوبال تایمز که موضع آن لزوما منعکس کننده سیاست رسمی دولت نیست گفت اگر کره شمالی برای بار دیگر آزمایش هسته ای انجام دهد امکان قطع ارسال محموله ها به این کشور وجود دارد.
اکثر تحلیلگران استدلال می کنند چنین سیاست سخت گیرانه ای بالقوه می تواند ثبات رژیم کیم جونگ اون را متزلزل کند و گفتند که کاهش واردات نفت می تواند گزینه معقول تری باشد. برچسب ها: تابناک اقتصادی ، آمریکا ، اقتصاد ، چین ، کره شمالی ، سی ان بی سی ، نفت ، سوخت

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۷۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود: واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشور‌های مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتار‌های غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدید‌های خصمانه و فشار‌های تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • جوان کاشمری چطور از دختران جوان در برابر ۲ مزاحم دفاع کرد| ضربه چاقو فقط ۲ میلی متر با شاهرگ علی فاصله داشت | ۲ شرور مست و سابقه‌دار بودند
  • ادعای کاخ سفید؛ اسرائیل پذیرفته که قبل از حمله به رفح، نگرانی‌های آمریکا را در نظر بگیرد
  • رشد ۱۶ درصدی اهدای خون در خراسان شمالی
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کمپ دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه‌های کارولینای شمالی و آریزونا برپا شد
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • درخواست بلینکن از چین در رابطه با ایران و کره شمالی