Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا نخستین تقوی که فعالیت خود در انتشارات تعالی را از سال 91 به طور جدی آغاز کرده، تا پیش از این نیز سابقه فعالیت در عرصه نشر داشته اما برای ورود به این عرصه همواره با تردید مواجه بوده، در چهار سال گذشته موفق به انتشار بیش از یکصد عنوان کتاب در حوزه اشتغال و کار آفرینی شده است.
وی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا با بیان اینکه سال 92 دو کتاب منتشر کرده است، می افزاید: این تعداد در سال 93 به 17 عنوان رسید و در سال 94 هم 25 عنوان به کل کتاب ها اضافه شد، در سال 95 نیز تعداد این کتاب ها به 62 عنوان رسید؛کتاب هایی که عموما تالیفی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این فعال عرصه نشر در پاسخ به این سوال که چرا بیشتر موضوعات کتاب های منتشر شده، کارآفرینی و اشتغال است، اهمیت این مساله در جامعه را از دلایل آن عنوان کرد و ادامه می دهد: بسیاری از افراد جامعه نیاز به تغییر تفکر، نگرش و عادت های خود دارند زیرا سبک زندگی و برخی عادت ها دست و پای مردم را بسته در حالیکه اکنون جامعه جهانی تغییرات زیادی کرده است.
نخستین تقوی، با بیان اینکه سبک زندگی مردم در برخی زمینه ها طی پنج سال اخیر تغییر کرده، بر تغییر برخی نگرش ها و نگاه ها درباره اشتغال و کار آفرینی برای موفقیت در این عرصه تاکید می کند.
به گفته وی، نوعی تنبلی و طلبکاری اجتماعی درباره اشتغال در نگاه مردم وجود دارد که باعث شده همه تقصیرها در این حوزه بر گردن دولت و دیگران بیفتد.
نخستین تقوی اظهار می کند: اکنون دیگر نگاه سنتی درباره کسب و کار جایگاهی ندارد و در صورتی که افراد بخصوص جوان ها بخواهند در این عرصه موفق عمل کنند، باید نوع نگاه خود را تغییر دهند.

** جهانی شدن در سه دوره اتفاق افتاد
مدیر انتشارات تعالی با بیان اینکه اکنون با توجه به جهانی شدن و جهانی سازی تغییرات بسیاری را در سبک زندگی و دیگر عرصه ها شاهدیم می گوید: جهانی شدن در سه مرحله اتفاق افتاده که در دوره اول از سال 1492 تا 1800 میلادی، دنیا از مقیاس بزرگ به مقیاس متوسط رسید و عامل تغییر و نیروی محرکه برای جهانی شدن کشورها بودند.
وی اضافه می کند: دوره دوم از سال 1800 تا 2000میلادی دنیا از مقیاس متوسط به مقیاس کوچک رسید و نیروی محرکه آن افزایش ارتباطات راه دور، کامپیوتر و اینترنت بود بدان معنا که نیروی پیش برنده شرکت ها و موسسات بودند.
نخستین تقوی، با بیان اینکه از سال 2000 به بعد دنیا از مقیاس کوچک به ریز تبدیل شد و افراد نیروی محرک جهانی شدن به حساب آمدند، ادامه می دهد: در این مرحله دیگر کشورها و شرکت ها وجود خارجی ندارند و افراد به راحتی می توانند با یک دستگاه تبلت و یک خط اینترنت پیام های خود را به همه مردم جهان برسانند و دنیای آی تی سبب همگرایی گروه های کوچک برای درک پیام شده است.
به گفته وی، در این مرحله بر خلاف دو مرحله دیگر که آمریکا و اروپا در جهانی شدن دخالت داشتند، غیر غربی ها نقش دارند و همه مردم از هر رنگ و نژادی می توانند در این پروسه شرکت کنند.

** با مدرک تحصیلی صرف کاری انجام نمی شود
نخستین تقوی،با بیان اینکه اکنون تنها با مدرک تحصیلی نمی توان کاری انجام داد، می گوید: صاحب نظرانی در حوزه آی تی با مدرک تحصیلی پایین وجود دارند که توانسته اند کار آفرینی کرده و تعداد زیادی فرد تحصیلکرده در این رشته را به خدمت بگیرند در حالیکه این مساله را جامعه نمی خواهد بپذیرد و همه به دنبال مدرک گرایی هستند.
وی اطلاع رسانی و بیان واقعیت ها در این باره را وظیفه دولتمردان، خبرنگاران و ناشران دانست و اظهار امیدواری می کند با مطالعه کتاب های منتشر شده در زمینه اشتغال و کار آفرینی افراد بتوانند مسیر خود را بخوبی پیدا کرده و به آنچه شایسته است دست یابند.
مدیر انتشارات تعالی می افزاید: وقتی توانمندی های لازم در این عرصه کسب شود، دیگر کسی برای کمک دیگری منتظر نمی ماند و حتی توقع حمایت های دولتی را نخواهد داشت.
به گفته این فعال عرصه نشر، کافی است افراد بدانند چه چیزی را می خواهند عرضه کنند تا به تبع آن مخاطبان خود را بیابند

** آموزش به مخاطبان در کتاب های منتشر شده
نخستین تقوی، با بیان اینکه کار در این حوزه به طور جدی بعد از نمایشگاه کتاب آغاز خواهد شد، می گوید: کتاب هایی منتشر خواهد شد که به دیدگاه و ایده ها درباره اشتغال و کار آفرینی در آنها اشاره شده هرچند آموزش نیز در کنار این کار وجود دارد.
وی با بیان اینکه این آموزش ها در قالب همایش، دوره و کارگاه برای افراد خواهد بود، می افزاید: تا جایی که توان داشته باشیم و در حد بضاعت در این مسیر حرکت خواهیم کرد چه کمکی در این زمینه دریافت کرده و یا دریافت نکنیم.
مدیر انتشارات تعالی استقبال از خرید کتاب ها در حوزه اشتغال و کار آفرینی را خوب دانسته و ادامه می دهد: این استقبال به گونه ای است که برخی از کتاب ها طی این مدت تجدید چاپ شدند.
این فعال عرصه نشر به کتاب «انسان 2020 » اشاره کرد که تاکنون هشت هزار جلد فروش داشته و درباره راهکارهای موفقیت برای افراد در سال 2020 میلادی است.
به گفته وی، قوانین کاربردی برای انسان 2020، فانتوم برای انسان 2020، سیستم سازی آموزش برای انسان 2020 و انتخاب‌های انسان 2020 از جمله بخش های این کتاب است.
مدیر انتشارات تعالی اظهار می کند: این کتاب مهارت‌های فوق‌العاده ضروری و دانشی را ارایه می‌کند که انسان‌ها برای ورود به سال 2020 میلادی که سال مافوق سرعت نامیده شده بدان نیاز دارند و در واقع ابزاری برای موفقیت سریع، آسان، لذت‌بخش و فراتر از باور دیگران است.
به گفته وی، با بهره گیری و انجام دستورالعمل‌های اشاره شده در کتاب انسان 2020، می توان شادی، موفقیت و ثروت را در آغوش کشید.
«دانسته هایت را بکار بگیر» کتاب دیگری است که به گفته نخستین تقوی، به چاپ دوم رسیده و موضوع آن هم اشتغال و کار آفرینی است.
مدیر انتشارات تعالی، کار در این حوزه را نیازمند وقت بیشتر دانست و می افزاید: باید بیشتر تلاش کرد و خود را ارتقا داد هر چند بیشتر دغدغه ها این است که کتاب های منتشر شده جدید با کتاب های قبلی متفاوت باشد از این رو دقت نظر داشته و سعی می کنیم کتاب ها را با بهترین کیفیت عرضه کنیم.
وی درباره حضور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران توضیح می دهد: در سی امین نمایشگاه کتاب شرکت می کنیم اما زیاد به فروش کتاب ها فکر نمی کنیم بلکه بیشتر هدف از این حضور معرفی است، بناداریم در غرفه خود نیز از وجود مشاورانی بهره مند شویم که تجربه خود را در زمینه اشتغال زایی در اختیار دیگران قرار می دهند؛ افرادی که از هیچ شروع کرده اند و اکنون در این عرصه حرف برای گفتن دارند.
نخستین تقوی معتقد است کار خوب خود بخود جایش را در میان مخاطب پیدا می کند.
فراهنگ**1880**1027**خبرنگار: پروین اروجی**انتشار: جواد دهقانی

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۸۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!

دولت و مجلس در طرحی به دنبال تغییر زمان بازگشایی مدارس هستند و بر این اساس ممکن است زمان آغاز سال تحصیلی از ۱۰ شهریور باشد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، تغییر تقویم آموزشی مدارس در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

این طرح با پیشنهاد 26 نماینده تدوین شده و در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مصوب شده است و هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس شورای اسلامی قرار دارد.

آغاز سال تحصیلی از "مهر" به "شهریور" تغییر می‌کند؟!

طبق گفته‌های مهدی یزدان‌پناه؛ معاون حقوقی و مجلس سازمان اداری و استخدامی قرار است با توجه به شرایط اقلیمی و البته مجوز مجلس، تقویم آموزشی مدارس در اختیار دولت قرار بگیرد بر این اساس برای استان‌های سردسیر همچون آذربایجان غربی و شرقی، کردستان و زنجان آغاز سال تحصیلی از 10 شهریور و برای مناطق گرمسیر کشور از 10 مهر باشد.

به اذعان کارشناسان یکی از نگرانی‌ها این است که طبق این طرح، تقویم آموزشی در تمام مناطق کشور دستخوش تغییر شود و در استان‌هایی همچون تهران، البرز، مازندران و ... سال تحصیلی از 10 شهریور آغاز شود، این موضوع دهه 70 هم تجربه شد که با موفقیت همراه نبود و در نهایت با ورود مجلس، آغاز سال تحصیلی از اول مهر به عنوان قانون مصوب شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نگاه ما به موضوع حجاب و عفاف هرگز امنیتی و انتظامی نیست
  • نگاه تمدن آفرین در عرصه معماری و شهرسازی و بازآفرینی لازم است
  • نسل Z از نگاه اکونومیست/ چرا نباید نگران این جوانان بود؟
  • جزییات دستگیری اعضای باند جعل مدرک تحصیلی در ٣ شهرستان کرمان
  • نگاه دولت در عرصه پیشگیری از اعتیاد حمایتی است
  • هشدار برای تغییر تعادل جنسیتی دانشگاه‌ها
  • عاملان جعل مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • ثبت نام ۱۶۱۸ نفر در آزمون نوزدهمین دوره اعطای مدرک تحصیلی به حافظان قرآن کریم
  • جاعلان مدارک تحصیلی در کرمان دستگیر شدند
  • آغاز سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور؟!