Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@09:55:48 GMT

حماسه اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری و امنیت آن است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۹۹۶۷۳

حماسه اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری و امنیت آن است

استاندار آذربایجان غربی گفت: حماسه اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری و امنیت آن است.

به گزارش ایسنا مطنقه آذربایجان غربی، قربانعلی سعادت در مراسم تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استانی و ملی که با حضور معاون امور مجلس، حقوقی و امور استان‌های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی  برگزار شد اظهارکرد: حماسه سیاسی با برگزاری مناظره های انتخاباتی رونق و گرم تر می شود ولی برای رونق اقتصادی نیاز به سرمایه‌گذاری داریم و حماسه اقتصادی نیازمند سرمایه‌گذاری و امنیت آن است و در این مسیر با رفع تحریم‌های ظالمانه کشورهای استکباری فضا برای سرمایه‌گذاری باز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار آذربایجان غربی بیان کرد: در زمان تحریم‌ها فضا برای سرمایه‌گذاری در ایران باز نبود و متاسفانه پس از رفع تحریم‌ها نیز شرایط پیش رو برای سرمایه‌گذاری سخت است.

وی گفت: با توجه به اینکه در شرایط بد اقتصادی قرار داریم امسال را نیز مقام معظم رهبری  با یک عنوان اقتصادی نام‌گذاری کردند بنابراین تلاش و همت دولت، مردم و قشر جهادگران اقتصادی از جمله کارگران باید این باشد که از این شرایط سخت خارج شویم و جامعه خود را بیمه کند.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات جامعه کارگری کشت و صنعت مهاباد  گفت: مشکلات نظیر این در برخی دیگر از صنایع موجود در شهرستان های بوکان، میاندوآب و ارومیه وجود دارد، که نهادهای دولتی باید در کنار کارآفرینان بخش خصوصی و تصمیم گیران و تصمیم سازان در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در راستای افزایش اشتغال تلاش کنند.

استاندار آذربایجان غربی گفت: دولت یازدهم در حالی کشور را در سال 92 تحویل گرفت که مشکلات اساسی اقتصادی در ایران وجود داشت و با همه توان در راستای حل این مشکلات تلاش کرد و توانست رشد اقتصادی منفی 6.8را به مقدار قابل توجهی بهبود ببخشد ولی هنوز با هدف گذاری های انجام شده فاصله داریم.

وی جذب سرمایه های داخلی و خارجی را از عوامل مهم ایجاد رشد اقتصادی هشت درصد در کشور عنوان کرد و افزود: امیدواریم تا با بهبود روزافزون شرایط اقتصادی کشور از شرایط سخت موجود خارج شویم و زمینه توسعه را فراهم کنیم.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به لزوم متکی نبودن دولت به درآمدهای نفتی تصریح کرد: در سال 92 بیش از 400 میلیارد تومان درآمد استانی داشتیم که این رقم در سال 95 با تقویت مودیان قبلی و شناسایی 15 هزار واحد مودی جدید که فرار مالیاتی داشتند به بیش از 900 میلیارد تومان افزایش یافت و دولت نیز باید تلاش کند که از متکی بودن به درآمدهای نفتی خارج شود و به سمت درآمدهای غیرنفتی سوق پیدا کند.

وی پایان سخنان خود در رابطه با کشور تولیدکننده ریل‌های قطار مسیر راه‌آهن نقده به ارومیه گفت: این ریل‌ها در عوض پول های نفتی کشور است که از کشور هندوستان خریداری‌شده و از طریق ترکیه وارد کشور شده است.

گفتنی است،  در این آئین از 11 نفر از فعالان عرصه کار و کارآفرینی آذربایجان غربی قدردانی شد.


انتهای پیام

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: مدیران و به‌ویژه تیم اقتصادی استان اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند و این یک شعار نیست و در این زمینه تمام تلاش‌ها برای روان‌سازی و رفع موانع و مشکلات سرمایه‌گذاران انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، محمدصادق معتمدیان، امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در جلسه راهبری طرح‌های سرمایه‌گذاری در استان با اشاره به ثبات امنیت در آذربایجان غربی اظهار کرد: اکنون به برکت اقتدار جمهوری اسلامی ایران، آذربایجان غربی یکی از استان‌های امن کشور است و این امنیت موجب شده در سال‌های اخیر و به ویژه در دولت سیزدهم میل به سرمایه‌گذاری در استان افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های استان در حوزه‌های مختلف افزود: با توجه به درآمد سرانه کم مردم استان و همچنین کم بودن ارزش افزوده تولیدات استان، اولویت‌ها و برنامه‌های سرمایه‌گذاری استان به سمت فرآوری محصولات تولیدی برنامه‌ریزی می‌شود و در این زمینه اجرای طرح‌ها در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی و همچنین محصولات معدنی در اولویت برنامه‌های سرمایه‌گذاری قرار گرفته است.

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: با سرمایه‌گذاری و ایجاد واحدهای فرآوری محصولات معدنی و کشاورزی ضمن افزایش ارزش افزوده تولیدات محصولات استان و ایجاد فرصت‌های اشتغال، از خام‌فروشی محصولات تولیدی نیز جلوگیری خواهد شد.

معتمدیان موقعیت خاص جغرافیایی استان، زمین‌های حاصلخیز، آب مناسب و امنیت پایدار را از جمله مزیت‌های مهم سرمایه‌گذاری در استان عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از منابع آبی استان در بخش کشاورزی استفاده می‌شود، نیازمند بهره‌وری در حوزه کشاورزی هستیم و در این زمینه مردم استان و کشاورزان نیز آماده همکاری در اجرای طرح‌های سرمایه گذاری در بخش کشاورزی و به‌ویژه تغییر الگوی کشت هستند.

وی با اشاره به الگوی موفق کاشت گردو در زمین یکپارچه در شمال استان که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است، اظهار داشت: این الگوی موفق می‌تواند در ترویج تغییر الگوی کشت محصولات کم آب‌بر به جای محصولات پر آب‌بر از جمله سیب در بین باغداران استان بسیار مؤثر باشد.

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه معدنی نیز گفت: با توجه به ظرفیت‌های منحصربه‌فرد استان در حوزه معدنی، از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند که توانایی مالی، دانش و تخصص در این حوزه را دارند، برای حضور در استان و سرمایه‌گذاری در حوزه فرآوری محصولات معدنی دعوت می‌کنیم.

معتمدیان حوزه خودروسازی را نیز از دیگر ظرفیت‌های استان برای سرمایه‌گذاری دانست و افزود: سرمایه‌گذاران علاقمند نیز می‌توانند در این حوزه در استان فعالیت کنند و استان آماده حمایت و همکاری در این زمینه با سرمایه‌گذاران است.

کد خبر 747567

دیگر خبرها

  • حل معضل پسماند در استان نیازمند هم افزایی مردم و مسئولان مرتبط است
  • کاهش تلفات تصادفات رانندگی نیازمند اقدامات فرهنگی است
  • اختصاص ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخشهای گردشگری و کشاورزی
  • تاکید استاندار آذربایجان غربی برجذب سرمایه گذار در بخهشای گردشگری و کشاورزی
  • آذربایجان‌غربی ۱۸۰۳ اثر ثبت شده ملی دارد
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • شنبه؛ حضور استاندار آذربایجان‌غربی در سامانه سامد
  • توزیع کالا درآذربایجان غربی نیازمند مدیریت است
  • مدیران آذربایجان غربی اهتمام ویژه‌ای به جذب سرمایه‌گذار دارند