Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-05@20:45:18 GMT

احتمال سقوط گیزاب افغانستان توسط طالبان

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۹۹۶۹۲

احتمال سقوط گیزاب افغانستان توسط طالبان

مقامات محلی ولایت ارزگان هشدار دادند که در صورت بی‌توجهی دولت افغانستان و خودداری از اعزام نیرو، شهرستان «گیزاب» در این ولایت توسط طالبان سقوط خواهد کرد.

به گزارش مشرق به نقل از «رادیوآزادی»، «خوشحال‌خان بارکزی» فرماندار شهرستان گیزاب اعلام کرد که مرکز این شهرستان از ۸ ماه گذشته تاکنون تحت محاصره طالبان قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اداره ولایتی با وجود همه این مشکلات هیچ توجهی به این شهرستان ندارد و نیروهای امنیتی افغان نیز در مقایسه با طالبان، تسلیحات کمتری دارند.

فرماندار شهرستان گیزاب هشدار داد نیروهای امنیتی افغان در این شهرستان توان ادامه مقابله با حملات طالبان را ندارند.

بارکزی گفت: «نیروهای امنیتی افغان در این شهرستان هیچ خودروی زرهی و یا غیرزرهی در اختیار ندارند و در رساندن برخی تدارکات به پاسگاه‌های امنیتی نیز مشکل دارند».

وی هشدار دادمهمات نیروهای امنیتی افغان در این شهرستان رو به اتمام است.

فرماندار شهرستان گیزاب با انتقاد از عملکرد اداره ولایتی گفت چندین بار در این مورد با مقامات ولایتی تماس گرفته است، اما هیچ اقدامی تا کنون انجام نداده‌اند.

پیش از این نیز مقامات امنیتی سایر شهرستان‌های ارزگان نیز از عدم پشتیبانی فرماندهی مرکزی پلیس در این ولایت انتقاد کرده بودند.

فرمانده پلیس شهرستان «دهراوود» هفته گذشته گفته بود که فرماندهی مرکزی پلیس ارزگان هیچ اقدامی به منظور پشتیبانی انجام نمی‌دهد.

از سوی دیگر، «دوست‌محمد نایاب» سخنگوی والی ارزگان اعلام کرد که دولت مرکزی در این ولایت عملیات نظامی را روی دست گرفته تا مسیرهای مواصلاتی به شهرستان‌ها در این ولایت را تصفیه کند.

وی افزود با باز شدن مسیرهای مواصلاتی شهرستان‌ها با «ترین‌کوت» مرکز این ولایت مشکلات تدارکاتی نیروهای امنیتی افغان نیز حل خواهد شد.

گفته می‌شود بیشترین اراضی ولایت ارزگان در حال حاضر در تسلط طالبان قرار دارند و شهر ترینکوت و سایر مراکز شهرستان‌ها از ۸ ماه گذشته در محاصره طالبان قرار دارند.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۹۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷

جسوربیک چوریف، معاون وزارت حمل‌ونقل ازبکستان اظهارداشت انتظار می‌رود پروژه راه‌آهن «افغان ترانس» تا پایان سال ۲۰۲۷ تکمیل شود.

چوریف در جریان سومین نشست سرمایه گذاری بین المللی تاشکند، گفت: «این پروژه به اتصال سه کشور ازبکستان، افغانستان و پاکستان کمک خواهد کرد. راه‌آهن نقش مهمی در ایجاد دهلیز ترانسپورتی اوراسیا ایفا خواهد کرد. در نتیجه کشورهای آسیای مرکزی به یک بندر اقیانوس هند دسترسی خواهند داشت.»

وی تصریح کرد: این راه‌آهن زمان انتقال کالا را از ۳۵ روز به ۵ روز و هزینه انتقال کالاها را حداقل ۴۰ درصد کاهش می‌دهد.

این درحالیست که امروز هیأت تجاری و اقتصادی ترکمنستان با هدف بررسی شرایط افزایش تجارت میان ترکمنستان و افغانستان وارد هرات شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • درگیری ماموران امنیتی پاکستان و کولبران یک کشته برجای گذاشت
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان افغانستان چه خبر است؟
  • توزیع ۲۱ هزار پاسپورت در بغلان
  • بیانیه طالبان در مورد اتفاقات بدخشان
  • یک ماجرا و هزار داستان؛ در بدخشان چه خبر است؟
  • بهره برداری از راه آهن افغان ترانس در ۲۰۲۷
  • ماجرای تظاهرات کم‌سابقه علیه حکومت طالبان در افغانستان
  • تظاهرات کم‌سابقه علیه طالبان در بدخشان افغانستان
  • هشدار وقوع سیلاب در ۲۷ ولایت افغانستان