Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بی باک نیوز»
2024-04-18@23:07:29 GMT

طلا ماه آوریل را با افزایش متعادلی پایان داد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۰۹۹۸۳۱

به گزارش سایت طلا به نقل از مارکت واچ، انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در آمریکا موجب شد تا ارزش دلار در پایان مبادلات روز جمعه با کاهش روبرو شود و این مساله موجب تقویت نسبی قیمت جهانی طلا شود.

بر اساس این گزارش البته قیمت جهانی طلا در هفته گذشته با کاهش نسبی روبرو شده است. کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا در هفته گذشته داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 2.40 دلار افزایش معادل 0.2 درصد به بیش از 1268 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت برای لحظاتی به پایین ترین سطح در 3 هفته اخیر رسیده بود ولی در پایان مبادلات روز جمعه بار دیگر با افزایش نسبی روبرو شده است.

به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، کاهش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری به خصوص پس از اعلام نتایج دور نخست انتخابات فرانسه تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا داشته است.

گزارش سایت طلا حاکیست؛ برخی تحلیلگران اقتصادی نیز به سرمایه گذاران توصیه می کنند، تا زمانی که قیمت طلا به سطح 1300 دلاری نرسد زمان مناسبی برای خرید نخواهد بود.

انتشار آمارهای ناامید کننده مربوط به رشد اقتصادی آمریکا در سه ماه نخست امسال تاثیر زیادی بر افزایش نسبی قیمت طلا داشته است. وزارت بازرگانی آمریکا روز جمعه اعلام کرد که تولید ناخالص داخلی این کشور در سه ماه نخست امسال به کمتر از 0.7 درصد رسیده است.

نظرسنجی مارکت واچ پیش از این نشان می داد که این رقم به 0.8 درصد رسیده است. کارشناسان بر این باورند که انتشار آمارهای مربوط به رشد اقتصادی آمریکا، احتمال افزایش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن را کاهش داده است.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز در ماه آوریل با کاهش 1.6 درصدی روبر و شده است. قیمت هر اونس نقره نیز با 0.4 درصد کاهش به کمتر از 17.26 دلار رسیده است. قیمت نقره نیز در ماه آوریل با کاهش 5.4 درصدی روبرو شده است.

به نظر می رسد قیمت جهانی طلا در روزهای آینده تحت تاثیر انتشار آمارهای اشتغال آمریکا و برگزاری نشست فدرال رزرو قرار خواهد داشت. وضعیت تقاضای فیزیکی در بازارهای نوظهور و در حال توسعه به خصوص چین و هند نیز تاثیر مهمی بر قیمت طلا دارد.

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۰۹۹۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رمز گشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار

علی مروی کارشناس اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در خصوص روند قیمتی دلار گفت: زمانی که در مورد قیمت ارز صحبت می‌کنیم متغییر‌های اقتصادی و غیر اقتصادی به صورت توامان درگیر خواهند بود.

هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: آنچه که برای شرایط فعلی یعنی فروردین ماه ۱۴۰۳ مطرح است، وضعیت مطلوب شاخصه‌های اقتصادی و وضعیت نامطلبوب شاخصه‌های غیراقتصادی است. از همین رو قابل ذکر است که جهش قیمتی که اتفاق افتاد به دلیل نابسامانی شاخصه‌های غیر اقتصادی بود.

مروی تصریح کرد: مشخصا موضوع جنگ غزه و احتمال تقابل ایران و رژیم صهیونیستی، همانطور که اقتصاد این رژیم را با شوک وحشتناکی روبرو کرد؛ کمی هم بر نرخ ارز در کشور ما تاثیرگذار شد.

وی ادامه داد: به لحاظ برابری متغییر‌های اقتصادی از جمله عرضه و تقاضا در حال حاضر در شرایط بسیار مطلوبی هستیم. شایان ذکر است که هم اکنون با عرضه مازاد ارز نیز روبرو هستیم.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: از این نظر شرایط بازار قابل اتکا است. قابل ذکر است که صحبت‌های رییس کل بانک مرکزی در مورد کنترل بازار ارز رسمی کاملا صحیح و متناسب با واقعیت‌ها است.

مروی در ادامه گفت: نکته حائز اهمیت این است که در بازار ارز با دو نوع تقاضا روبرو هستیم. نوع اول تقاضا‌های قانونی برای واردات و صادرات و سفرهاست و نوع دوم تقاضا‌هایی است که با نیت‌های سفته بازانه انجام می‌شود.

هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی تصریح کرد: مردم برای پوشش ریسک تورم نیاز به کالایی دارند که بتوانند از دست رفتن سرمایه به دلیل تورم را پوشش دهد و به همین جهت به ذخیره ارز رو می‌آورند. این بخش از تقاضا غیر قابل پیش بینی است و برآورد دقیقی از آن وجود ندارد.

بخشی از تقاضای ارز ناشناخته است

مروی تاکید کرد: برای تقاضا‌های سفته بازانه و یا سرمایه گذاری در بازار هرگز قانونی هم تصویب نشده است. ما قانون داریم که معاملات کاغذی دلار را محدود می‌کند، اما هیچ قانونی وجود ندارد که اگر شخصی دلار در خانه اش ذخیره کند مرتکب جرمی شده است یا خیر. به همین جهت این بخش از تقاضای ارز برای ما ناشناخته است.

وی تصریح کرد: اکثر اتفاقات هیجانی که بازار ارز را ملتهب می‌کند نیز به دلیل همین نوع تقاضای غیر رسمی است. در جمع بندی مطالب ذکر شده می‌توان گفت که اکنون برای پاسخگویی به تقاضا‌های واقعی مناسب است و مشکلی نداریم. به علت نبود برآورد از تقاضای غیر رسمی نیز نمی‌توان در مورد این باز پیش بینی کرد. دلار ارزان می‌شود؟


نرخ ارز چه زمانی روند کاهشی خواهد داشت

مروی در خصوص روند قیمتی دلار تا پایان سال جاری گفت: بالاخره تنش‌های منطقه‌ای باید به آرامش ختم شوند. در این صورت می‌توان انتظار داشت که نرخ ارز کاهش یابد. همچنین با نگاهی بلند مدت تر، انتخابات آمریکا را در پیش داریم که بر اقتصاد کل جهان موثر است.

هیئت علمی اندیشکده کسب و کار ادامه داد: در داخل ایران نیز تغییراتی در جریان است و ممکن است در میزان یارانه حامل انرژی شاهد تغییراتی باشیم. شایان ذکر است کف قیمت دلار رقمی معادل پایان سال ۱۴۰۲ است و پیش بینی می‌ماند که دلار به اتت‌های کانال ۵۰ هزار تومان باز گردد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بورس سرخپوش شد، سکه آمپر چسپاند؛ آیا سفر مردم بی تاثیر از دلار آزاد است؟
  • رمزگشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • رمز گشایی از مولفه‌های کاهش قیمت دلار
  • آرامش بازار ارز بعد از عملیات مقتدرانه «وعده صادق»
  • پیچ و مهره گران شد، تاثیر افزایش قیمت دلار بر پیچ و مهره
  • چشم انداز تاریک تقاضا مانع افزایش قیمت نفت شد
  • قیمت طلا به ۲۳۸۳ دلار رسید
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۹ |برنت ۸۹ دلار و ۶۱ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا بازهم امروز افزایش یافت