Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@17:03:31 GMT

جشنواره فیلم صنعتی حرکتی پرخیر و برکت است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۰۰۴۱۱

جشنواره فیلم صنعتی حرکتی پرخیر و برکت است

رییس سازمان سینمایی در پیامی که برای جشنواره فیلم صنعتی منتشر کرد بیان کرد که جشنواره فیلم صنعتی حرکتی پرخیر و برکت است.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدمهدی حیدریان رییس سازمان سینمایی به چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی پیام داد.

در پیام محمدمهدی حیدریان به این رویداد که ۹ و ۱۰ اردیبهشت‌ماه در عسلویه برگزار می‌شود، آمده است:

«کشور ایران به عنوان یکی از ظرفیت‌های تولید علم و فناوری در جهان، نیازمند روایتی صنعتی و فناورانه است و برای این روایت ابزارهای مختلفی نیاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تولید فیلم به ویژه فیلم‌های مستند، با محوریت صنعت و فناوری کمک زیادی می‌کند تا این روایت قوی‌تر انجام شود.

جشنواره‌ها محلی برای گفت‌وگوی متولیان و مخاطبان و همچنین عرضه و دیدن شدن آثار هنری هستند. جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی به این خاطر که توانسته فضای گفت‌وگو و تعامل را بین صنعت و سینما فراهم نماید و باعث ارزیابی و نمایش فیلم‌های صنعتی شده، جشنواره‌ای با ارزش محسوب می‌شود. این جشنواره می‌تواند پیام صنعت را با زبان گویای تصویر و صدا به لایه‌های مختلف جامعه تسری داده و از این رهگذر، دانش صنعتی عموم مردم را ارتقا دهد.

برگزاری چنین جشنواره‌ای توسط نهادی فرهنگی و انقلابی چون جهاد دانشگاهی که موفق شده چهار دوره از جشنواره را با مشارکت برخی از صنایع و متولیان فناوری برگزار نماید، برای سازمان سینمایی کشور مایه خرسندی و مباهات است و می‌تواند ظرفیت‌های بالای سینمای فرهیخته و متعالی ایران را برای مراکز فناوری و صنعتی کشور بازنمایی کرده و موجب رشد و اعتلای فرهنگ و هنر از یک سو و پویایی صنایع از سوی دیگر شود.

این جشنواره با هدف گفت‌وگو و همدلی سینماگران با مدیران و کارگزاران صنعتی و آشناسازی مردم با مسائل صنعتی کشور، حرکتی پرخیر و برکت است و قطعا آثار و نتایج آن در طول زمان نصیب ملت شریف ایران خواهد شد. اینجانب به نوبه خود و به نمایندگی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، از برگزارکنندگان آن قدردانی می‌نمایم و برای هنرمندان و سینماگران شرکت‌کننده در بخش‌های مختلف جشنواره، آرزوی عزتمندی و سلامتی دارم.»

چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) ۹ و ۱۰ اردیبهشت ماه به دبیری مسعود نجفی در عسلویه برگزار می‌شود.

این جشنواره توسط جهاد دانشگاهی واحد هنر و با حمایت شرکت ملی پتروشیمی ایران با همکاری شرکت‌های پتروشیمی فعال در عسلویه، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و سازمان سینمایی برگزار می‌شود.

جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا) با هدف معرفی فعالیت‌ها، توانمندی‌ها و دستاوردهای کشور در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و صنعتی و با شعار «روایتی از فناوری و کسب و کار ایرانی» برگزار خواهد شد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۰۰۴۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: پروژه فروسیلیس منگنز ازنا پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

فرزاد محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: توسعه فناوری یکی از زیرپروژه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی لرستان است.

وی با بیان اینکه یکی از چالش‌هایی که در کشور و به تبع آن در استان وجود دارد موضوع فناوری است، گفت: در این راستا به منظور رفع موانع تکنولوژی و فنی واحدهای صنعتی احیا شده که ماموریت و رسالت آن شناسایی نیازهای فناورانه است فن‌بازار در استان تشکیل شد.

مدیرعامل شرکت‌ شهرک‌های صنعتی لرستان گفت: در حال حاضر نیازهای فناوری چندین واحد صنعتی در استان شناسایی و مرتفع شدند.

محمدی بیان کرد: در استان چندین واحد صنعتی را دانش‌بنیان کردیم؛ همچنین با حمایت‌های مالی واحدهای تحقیق و توسعه مورد حمایت قرار گرفته شده‌اند.

وی در ادامه اظهار کرد: در منطقه ویژه اقتصادی ازنا، اولین سرمایه‌گذاری خارجی جذب شد و این موضوعی بود که در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم.

مدیرعامل شرکت‌شهرک‌های صنعتی لرستان با بیان اینکه این سرمایه‌گذار چینی پروژه فروسیلیس منگنز را در ازنا در حال احداث دارد، یادآور شد: خوشبختانه این واحد پیشرفت بسیار خوبی دارد و ظرف دوسه ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد
  • مهم‌ترین نکته جشنواره امام رضا(ع) امسال، حضور میدانی است/ جشنواره فیلم رضوان به برکت جشنواره امام رضا(ع) برگزار می‌شود
  • حمایت از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی در کشور حمایت می‌شوند
  • حمایت ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته از طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی
  • طرح‌های شیرین‌سازی آب و مدیریت پساب‌های صنعتی حمایت می‌شوند
  • استقرار اتاق‌های بازرگانی فناوری در پارک فناوری بین‌المللی ایران
  • بهره‌برداری از پروژه فروسیلیس منگنز ازنا در چند ماه آینده
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود