Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@01:26:58 GMT

امروز معیشت و اشتغال مردم بسیار سخت شده است

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۰۰۵۸۳

امروز معیشت و اشتغال مردم بسیار سخت شده است

عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب استان مرکزی با بیان اینکه امروز معیشت و اشتغال مردم بسیار سخت است گفت: معاون اجرایی رئیس جمهور در سفر دولت قبول کرد آمارهای ارائه شده از رشد استان مرکزی غلط بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت شایان‌پور از چهره‌های ارزشی، انقلابی و اصولگرای شناخته شده استان مرکزی است که در چند ساله اخیر نقدها و تحلیل‌های جامعی از وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی در کشور و استان مرکزی در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها به ویژه تسنیم داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضرورت واکاوی اقدامات چند ساله در استان،کشور و بررسی وضعیت موجود موضوعی شد تا خبرنگاران تسنیم در استان مرکزی موضوعات مختلف در بخش استانی و کشوری را با این عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مصاحبه‌ای تفصیلی به گفت‌و‌گو بنشینند.

مشروح گفت‌و‌گوی خبرنگاران تسنیم با شایان‌پورعضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیروهای انقلاب استان مرکزی در زیر می‌آید:

تسنیم: تحلیل شما از عملکرد دولت یازدهم چیست؟

شایان‌پور: اگر بخواهیم از خود رئیس جمهور سوال کنیم که دستاورد شما در این چهار سال چه بوده استفکر نمی‌کنم به جز برجام بتواند از چیز دیگری دفاع کند، حتی اگر برجام را هم بخواهیم دقیق مورد بررسی و تحلیل قرار دهیممی‌بینیم با آن وعده‌هایی که در رابطه با برجام داده بودندیک سبد بسیار ناچیزی از برجام نصیب مردم شد.

اینکه گفته بودند با برجام مشکل آب آشامیدنی مردم، مشکل ازدواج جوانان، مشکل ریزگردها، مشکل اشتغال، مشکل بانک‌ها برطرف می‌شود و برطرف شدن همه این مشکلات را به برجام گره زده بودنددیدیم این مسئله اتفاق نیفتاد و چیزی هم برطرف نشد.

امروز اگر ما بخواهیم عملکرد دولت در این چهار سال را ببینیم، اگر سری به کوچه و بازار بزنیم و از مغازه‌دار، تولیدکننده و خریدار سوال کنیم، می‌بینیم علی‌رغم اینکه دولت شعار کاهش تورم را می‌دهد ولی با یک رکود بسیار شدید و یا بحران اقتصادی روبه‌رو شده‌ایم و مردم از مشکلات معیشت و اشتغال به شدت رنج می‌برند و گله‌مند هستند که در این چهار سال مدام با شعار اینکه امروز، فردا، پس‌فردا و روز دیگری مذاکرات هسته‌ای به نتیجه می‌رسد و مشکلات مردم برطرف می‌شود روبه‌رو بوده‌اند.

مردم بعد از برجام و اجرای فوری آن دیدند که هیچ مشکلی برطرف نشد علی‌رغم اینکه حجت‌الاسلام روحانییک روزی قبل از اینکه رئیس جمهور شود می‌گفت ما تورم را براساس جیب مردم محاسبه می‌کنیم نه آمارهای بانک مرکزی و مرکز آمار ایران، متاسفانه در این چهار سال دیدیم آن چیزی که برای وی مهم نیست جیب مردم و آن چیزی است که به آن شعار داده و آنچه که تا الان آن را دنبال می‌کند، بحث آمارهای بانک مرکزی در رابطه با کاهش نرخ تورم است.

اگر نگاهی به همین یارانه 45 هزار و 500 تومانی بیندازیم می‌بینیم تنها چیزی که گران نشد در کشور ما همین 45 هزار و 500 تومان یارانه نقدی است و این یارانه نقدی قبل از دولت یازدهم با دلار هزار تومانی بوده و الان با دلار 3 هزار و 700 تومان و وقتی این 45 هزار و 500 تومان را محاسبه می‌کنیم، مبلغ بسیار ناچیزی است که یکی از فیش‌های آب، برق، گاز یا تلفن را هم پاسخگو نیست.

عملکرد دولت به‌طور کامل مشخص استدر اقتصاد مقاومتی دولت توفیقی نداشت، غلی‌رغم اینکه گام‌هایی را برداشت و فرماندهی اقتصاد مقاومتی را معرفی کردند، رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر به اقتصاد مقاومتی عمل می‌شد مشکلاتی که امروز با آن روبه‌رو هستیم را نداشتیم.

در کل می‌توان گفت که توفیقات دولت در این 4 سال بسیار ناچیز بود، حتی اگر امروز پروژه‌هایی را افتتاح می‌کنند متعلق به خودشان نیست، برای مثال افتتاح چند فاز پارس جنوبی که این روزها انجام شد، 93 درصدش در دولت قبل انجام شده بود و تنها هفت درصد مربوط به این دولت بود، یعنی اگر امروز افتتاح‌هایی مثل افتتاح‌های اخیر انجام می‌شود، یا مواردی هستند که مجدد افتتاح می‌شوند یا اینکه حاصل عملکرد دولت گذشته بودند.

به هر صورت در مجموع عملکرد دولت در زمینه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و تعاملاتی که با خارج از کشور مطرح می‌کردند که می‌خواستند به پاسپورت ایرانی عزت ببخشند، اتفاق نیفتاد و در هیچ یک از اینها نمی‌بینیم که دولت حتی موفقیت نسبی هم داشته باشد.

تسنیم: میزان اقبال عمومی به دولت یازدهم با توجه به آمارهای دولتی و عملکرد دولت را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شایان‌پور: دولت در حال حاضر با 37 درصد کاهش رای از سوی مردم نسبت به آنچه که در سال 92 اتفاق افتاده مواجه است، شاهد کاهش محبوبیت دولت در بین مردم، به‌ویژه در روستاها، حاشیه‌های شهر و غیره هستیم، تقریبا تولیدکننده و مصرف‌کننده رضایت چندانی از عملکرد دولت ندارند و تنها قشری که به نظر می‌رسد از عملکرد دولت راضی است همان قشر مرفه و اشرافی است که به هر صورت دغدغه معیشت و اشتغال را ندارد.

عامه مردم را وقتی امروز در مکان‌های مختلف مانند مساجد و غیره می‌بینیم، کمتر جایی است که برای اشتغال و کمک به آنها مراجعه نکرده باشند، گرفتاری‌های مختلف را در مردم می‌بینیم و به‌طور کلی از عملکرد دولت راضی نیستند و در انتخابات 96 به‌طور حتم این نارضایتی را با رای خود به دولت گوشزد می‌کنند.

حتی اگر به افرادی که در کاندیداتوری ریاست جمهوری 96 شرکت کرده‌اند، نگاه کنیم حالا جدا از بحثی که یک‌سری اشکالات هست ولی اکثر افرادی که برای ثبت نام آمده‌اند برایندی بودند از عملکرد ناموفق رئیس جمهوردر بخش‌های مختلف و اکثر آنها منتقد وضع موجود یا عملکرد دولت یازدهم بودند که اگر همین را به گستره ایران اسلامی تعمیم دهیم می‌بینیم، مردم از عملکرد دولت ناراضی هستند، بحث اشتغال و معیشت و نام‌گذاری سال، همه نشان از دغدغه مردم در این راستا دارد.

تسنیم: در چنین فضایی اهمیت وحدت در بین نیروهای انقلابی را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شایان‌پور: امروز باید از اصطلاحات گذشتهچون جریان‌های اصلاح‌طلبی و اصولگرایی دیگر کارآیی خود را به‌سبب اشکالاتی که در روند کار به‌وجود آمده از دست دادند خارج شویمشما می‌بینید که ریاست مجلس با شعار اصولگرایی در مجلس‌های گذشته وارد انتخابات شد اما با کمک لیست امید در مجلس دهم به ریاست مجلس رسید، این بیانگر آن است که باید به‌طور حتم از جریان‌ اصولگرایی و اصلاح‌طلبی گذر کنیم.

امروز دو تعریف بیشتر در رابطه با نیروهای انقلابی نداریم، جریان انقلابی و جریان غیرانقلابیجریان انقلابی باید نگاهی عمیق به تاریخ عبرت‌آموز گذشته داشته باشند چه در تاریخ انقلاب اسلامی، چه در تاریخ قبل از انقلاب و چه در زمان امیرالمومنین علی(ع) و حتی اگر زمان بعد از رحلت پیامبر(ص) را نگاه بکنیم، می‌بینیم که یهود پس از رحلت آنحضرت دیگر هیچ جنگی با مسلمین نداشت چون احساس کرد که در جنگ‌های 10 ساله‌ای که با پیامبر داشتند اینها نوعا شکست خوردند و مضمحل شدند.

به‌همین سبب بعد از رحلت پیامبر(ص) تصمیم گرفتند که در جامعه اسلامی نفوذ کنند و حرف‌هایشان را از طریق همان نفوذی‌های درون حکومت بگذارند که موفقیت‌های قابل توجهی هم داشتند و بر همین اساس شما می‌بینید که معاویه و یزید مسئولان حکومت در آن مقطع زمانی می‌شوند و بعد هم خلفای عباسی و دیگران که آمدند.

حتی در بحث مشروطیت هم ما این را می‌بینیم که علمای بزرگی چون شیخ فضل‌الله نوری، طباطبائی و برخی از علمای دیگر سردمدار جریان مشروطیت بودند، اما جریان روشن‌فکری غرب‌زده و لیبرال توانستند از طریق برخی از همین روحانیان در جریان مشروطیت نفوذ و به‌طور کامل این جریان را استحاله کنند.

به‌طوری که می‌بینیم از درون جریان مشروطیت، در نهایت رضاخانی بیرون می‌آید و ملکم‌خان‌هایی که می‌آیند و جریان مشروطیت را در دست می‌گیرند و با توطئه‌های همین جریان نفوذی شیخ فضل‌الله نوری شهید بزرگوار بالای دار می‌رود و این توطئه‌ها و نفوذها تا به امروز ادامه داشته است.

این نفوذ را امروز هم می‌توان دید که جریان‌های استکبار بعد از انواع تهاجم‌هایی که به جمهوری اسلامی ایران داشتند و همین‌طور تهاجم‌های مختلف نظامی و غیرنظامی، امروز به این نتیجه رسیده است که باید نفوذ در حاکمیت داشته باشد و از طریق نفوذ درون حاکمیت، اهدافش را دنبال کند.

چون استکبار به این نتیجه رسیده که هرموقع توانسته به اسم تعامل وارد مذاکره برخی از مسئولان لیبرال ما شود، نتایج خوبی را کسب کرده که امروز جریان‌های انقلابی این دغدغه را متوجه شده‌اند و مدت‌ها است که دنبال این بودند تا یک وحدت، انسجام و همدلی شکل دهند.

خوشبختانه در این مقطع زمانی از سال 95 دیدیم که زمزمه‌های این وحدت آغاز شد و تقریبا در فصل زمستان این وحدت شکل گرفت و امروز یک جبهه بزرگ به‌نام جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی را داریم که در لایه‌های مختلف مردمی با توجه به اینکه مردم احساس کردند که خودشان باید از انقلابشان حفاظت کنند، به‌دنبال برطرف کردن مشکلات باشند، نباید چشم به دولت‌ها ببندند به‌ویژه دولتی که الان مستقر است وارد شد.

امروز ما می‌بینیم که این جریان انقلابی در لایه‌های مختلف در روستا و شهر و بخش‌های مختلف شهر اراک هم وارد میدان شده و تمام احزاب و گروه‌ها به‌ویژه مردم، مردمی که به انقلاب اعتقاد دارند با یک تابلو واحد در جریان جبهه مردمی جمع شده‌اند، جلسات مختلفی در سطح استان داریم و افق بسیار بسیار روشنی را می‌توان از وحدت امروز مشاهده کرد.

تسنیم: تحلیل شما از وضعیت وحدت محقق شده در بین نیروهای انقلابیچیست؟

شایان‌پور: در دهه چهارم انقلاب، نفوذ یک جبهه گسترده را علیه انقلابمان داریم و می‌بینیم که در راس این هجمه گسترده، آمریکا و کشورهای مختلف و بعضا کشورهای هم‌جوار ما، کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، برخی کشورهای آفریقایی حضور دارند.

کشورهای اروپایی از همان ابتدای انقلاب، علیه جمهوری اسلامی ایران موضع‌گیری داشتند، یک جبهه گسترده علیه انقلاب در بیرون از کشور شکل گرفته که چشم امید این جبهه به میانه‌روهای داخل حاکمیت نظام جمهوری اسلامی ایران است و بعضا دیده می‌شود که جریان نفاق و لیبرال با این جبهه استکبار یک همگرایی دارند و یک نوع وحدت بین آنها ایجاد شده به‌طوری که می‌بینیم که در مجلس نمایندگان آمریکا، تعدادی از سناتورها که می‌خواستند به‌تازگی تحریم‌هایی را علیه ایران تصویب کنند، اعلام کردند به‌سبب اینکه افراد میانه‌رو ما در انتخابات ریاست جمهوری 96 دچار ریزش آرا نشوند به‌طور موقت تحریم‌هایمان را متوقف می‌کنیم تا بعد از انتخابات تصمیم بگیریم که چه باید کرد.

این وضعیت را جریان انقلابی درک کردند که جبهه گسترده‌ای برای به انزوا کشیدن و خارج کردن انقلاب از آن ریل اصلی خودش شکل گرفته است، تاریخ را که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که در جنگ صفین هم معاویه وقتی به جایی رسید که شکست را حتمی دید، با عمروعاص مذاکره‌ای داشت که چه کنیم برای جلوگیری از شکست، در پاسخ عمروعاص گفت، سپاه علی(ع)را جز با سپاهیان علی(ع) نمی‌توان شکست داد.

امروز استکبار، جریان نفاق و لیبرال به این نتیجه رسیده‌اند که انقلاب را باید توسط خود انقلابیونی که امروز لیبرال شده‌اند و از آن اهداف انقلاب بریده‌اند به شکست کشاند، این موضوع را جریان استکبار متوجه شده و سرمایه‌گذاری خوبی هم روی بریده‌های انقلابی گذاشته که به یک سری نتایج رسیده و در برخی از پروژه‌ها موفقیت‌هایی را هم به‌دست آورده‌اند.

چیزی حدود 60 اتاق فکر علیه انقلاب اسلامی در خارج از کشور و در یک جبهه واحد فعالیت دارند، جبهه انقلابی هم با هدایت‌های مقام معظم رهبری که فرمودند در برابر جبهه بیرونی ما هم باید به‌شکل یک جبهه منسجم وارد شویم، احساس کرد که به صورت احزاب جزیره‌ای و برنامه‌هایی که جزیره‌ای عمل می‌کردند نمی‌توانند به دفاع از انقلاب برخیزند.

به‌همین سبب بحث وحدت و تشکیل یک جبهه بزرگ در مقابل جبهه بزرگ دشمن ضروری به نظر رسید و امروز همه آنها به این نتیجه رسیده‌اند که باید به‌طور حتم تحت عنوان جبهه واحد بتوانند از انقلاب دفاع کنند و الا خب جریان غیرانقلابی می‌تواند به اهدافش با کمک جبهه استکبار برسد.

تسنیم: تحلیل شما از عملکرد نماینده دولت و مدیران دولتی در استان مرکزی چیست؟

شایان‌پور: با توجه به اینکه در مراکز مختلف به‌ویژه مساجد با مردم سر و کار دارم و از نزدیک مشکلات آنها را می‌بینم و درخواست‌هایشان را می‌شنوم، می‌بینم که مردم از عملکرد نماینده دولت و استاندار به‌عنوان راس نماینده دولت ناراضی هستند و بیشتر می‌بینیم که بخشی از وقت نماینده دولت به جریان‌های ورشکسته سیاسی اختصاص پیدا کرده است.

حالا برجسته‌ترین این ناکارآمدی را می‌شود در شرکت‌هایی که قابل توجه بودند و باید اشتغال خوبی در استان ایجاد می‌کردند دید، امروز ما می‌بینیم که این شرکت‌ها با ورشکستگی یا عدم کارآیی روبه‌رو هستند.

حتی به خاطر دارم وقتی رئیس جمهور به استان مرکزی سفر داشت، شب سفر با معاون اجرایی رئیس جمهور جلسه‌ای داشتیم که به وی ثابت شد آمارهایی که رئیس جمهور از اشتغال، سطح اشتغال و فعالیت‌ کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در سخنرانیش در اراک به مردم ارائه کردبا واقعیت فاصله زیادی داشت و معاون اجرایی رئیس جمهور پذیرفتکه آمارها، آمارهای نادرستی بوده که به وی دادند و قول دادکه آنها را اصلاح کند، حتی قول داد که مدیران ناکارآمد را از گردونه مدیریتی خارج کنند.

حتی از معاون اجرایی رئیس جمهور تقاضا شد که رئیس جمهور در مورد استاندار استان مرکزی، تجدید نظر کند که وی اصرار داشت بعید می‌دانم که بشود استاندار را تغییر داد اما به هرصورت ما امروز می‌بینیم که دغدغه بخشی از مدیریت استان بحث انتخابات و نفوذ در انتخابات به نفع جریان خاصی است که این با وظایف مدیر اجرایی استان منافات دارد و حق ندارد، مسائل حزبی و گروهی را دنبال کند.

در کل نگاه ما به مدیریت استان مثبت نیست، حتی ما می‌بینیم که این جریان غیرانقلابی و ضدانقلابی که در کنار استاندار هستند تلاش کردند تا بعضی از مدیرانی که عملکرد خوبی دارند و مورد تایید عامه مردم هستند را به عناوین مختلف از گردونه مدیریت استان خارج کنند که خوشبختانه تاکنون موفق نشده‌اند.

این یعنی مدیریت استان نه‌تنها فعالیتی از نظر عملکرد ندارد بلکه تلاش می‌کند تا آن دسته از مدیران را هم که فعالیت خوبی دارند از گردونه فعالیت خارج کنند که به لطف خدا موفق نشدند به این خواسته نادرست و غیرحقشان برسند.

با نگاهی به عملکرد مسئولان کشور چه در سطح کلان و چه در سطح استان می‌بینیم رئیس جمهور که باید مشکلات معیشتی و اشتغال جوانان را برطرف کند، هر روز یک تعریف جدید از برجام دارد، به هر حال برجام تمام شد، برجام را ما اجرا کردیم ولی آمریکا به تعهداتش عمل نکرد.

اروپا هم همچنین و امروز می‌بینیم که آمریکا بحث تعهداتش را کامل فریز کرده و به صورت قطره‌چکانی اجازه داده که اروپا یک امتیازاتی را به صورت ناچیز و قطره‌چکانی به ایران بدهد تا بحث انتخابات را به یک جایی برساند.

همین وضعیت را ما در استان هم می‌بینیم، مدیرانی که نباید در مورد مسائل سیاسی اظهار نظر کنند، در مورد انتخابات جلسه بگذارند اما در قالب یک حزب، شبانه‌روزی جلساتی را برگزار می‌کنند حتی در ساعات کاریشان این جلسات را برگزار می‌کنند، برای اینکه بتوانند انتخابات را کانالیزه کنند و به آن هدفی که دارند برسند.

این کارها، کارهای نادرستی بوده و مشخص است که اینها در عملکرد خودشان ناموفقند، کاری نمی‌توانند انجام دهند و چاره‌ای ندارند جز اینکه به مسائل سیاسی آویزان شوند و خلاصه عملکرد ضعیف خود را در پشت این پرده‌های دست‌آویزهای سیاسی پنهان کنند.

تسنیم: با توجه به اینکه اصلاح‌طلبان تلاش برای ایجاد تفرقه در بین نیروهای انقلابی را در دستور کار دارند، تحلیل شما از چرایی اینکار چیست؟

شایان‌پور: موفقیت جریان‌های نفاق، لیبرال و غیرانقلابی داخل کشور که بنده دیگر به اینها اصلاحات نمی‌گویم و حالا جریان ضدانقلابی را هم می‌شود به اینها اضافه کرد، در برهم زدن وحدت جریان انقلابی است، اینها بردشان را همیشه براساس تفرقه جریان انقلابی قرار داده‌اند.

بنده به خاطر دارم که قبل از عید یک برنامه جهان‌آرا بود، آقایی به نام حق‌شناس از اصلاحات را دعوت کرده بودند که حامی دولت بود و موضوع بسیار خوب و دقیقی را در این جلسه مطرح کرد، مجری از او سوال کرد که حجت‌الاسلام روحانیدر سال 92 چه میزان رای داشت، در پاسخ این مهمان جواب داد رئیس جمهور رای قابل توجهی نداشت، بخشی از رای روحانی به‌سبب حمایت برخی افراد خاصبوده و بخش قابل توجهی از رای وی هم به‌سبب کناره‌گیری محمدرضا عارف بوده است، این مطلب خیلی اهمیت داشت که گفت، همان اندازه که کنار رفتن عارف به حجت‌الاسلام روحانی کمک کرد، ماندن یک گزینه اصولگرایی هم به رئیس جمهوری کمک کرد، یعنی از تفرقه و برخی دعواهای داخلی جریان انقلابی بود که حجت‌الاسلام روحانی پیروز شد.

پس تمام تلاش جریان غیرانقلابی و لیبرال این است که وحدت جریان اصولگرایی را به‌هم بریزند زیرا موفقیتشان در همین نقطه نهفته است، اگر جریان انقلابی وحدت و انسجام داشته باشند جبهه غیرانقلابی شکست می‌خورد که حالا خوشبختانه در این انتخابات پیش رو می‌بینیم که این وحدت تا 96 درصد حاصل شده و بعید می‌دانم که دیگر جریان‌ غیرانقلابی بتواند در انتخابات 96 به آن اهدافی که دارد برسد.

جریان انقلابی امروز دریافته که باید انسجام داشته باشد و به این نتیجه رسیده که نباید به فرافکنی جریان غیرانقلابی اهمیت دهد، باید تحت عنوان یک جبهه واحد عمل کند و امروز این بلوغ را در جریان انقلابی می‌بینیم که با توجه به خسارت‌های زیادی که در گذشته از تفرقه خورده امروز به وحدت خوبی رسیده است، جریان غیرانقلابی هم تلاش می‌کند که به هر صورت جلوی این وحدت را بگیرد زیرا به هر صورت برد این جریان با ایجاد تفرقه در جریان انقلابی است.

تسنیم: وضعیت معیشت و اقتصاد در کشور را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

شایان‌پور: بنده با خیلی از تولیدکننده‌ها، کسبه کوچک و بزرگ ارتباط دارم و دغدغه هر روز اینها را می‌شنوم که از وضعیت فروش راضی نیستند و می‌گویند فروششان بسیار ناچیز است، ممکن است یک سوپری وضع خوبی داشته باشد اما اکثر کسبه کوچک از وضعیت معیشت ناراضی هستند.

اگر دوربین صدا و سیما این امکان را داشت و دولت سخت‌گیری نمی‌کرد و صدا و سیما را ملک شخصی خود قلمداد نمی‌کرد و اجازه می‌داد که دوربین صدا و سیما بین مردم در مکان‌های مختلف حضور پیدا کند و از مردم سوال کند که آیا برجام را احساس کردید یا نه، به‌طور حتم مردم پاسخ می‌دهند که از برجام چیزی برای ما حاصل نشد هر چند دشمن آن چیزی را که هدفش بود به‌دست آورد، به‌طوری که اوباما گفت ما توانستیم بدون شلیک یک تیر، هسته‌ای ایران را از کار بیندازیم و این یعنی دشمنان ایران اعتراف می‌کنند که در پروژه خود موفق شده‌اند.

بنابراین اگر صدا و سیما امکان گفتمان مردم را حتی به‌صورت زنده و رودررو فراهم کند مشخص می‌شود که امروز، معیشت و اشتغال مردم بسیار سخت است، نزدیک به دو میلیون نفر تحصیل‌کرده با تحصیلات عالیه داریم که از جوانانی هستند که به هر صورت به اشتغال نیاز دارند و به‌سبب نبود اشتغال می‌بینیم که بحث ازدواج این افراد با تاخیر انجام می‌شود و آمار بسیار بسیار قابل توجهی از پسران در سن 35 و دختران در سن 27 سال داریم که هنوز ازدواج نکرده‌اند و مشکل اشتغال عامل این تمایل نداشتن به ازدواج است.

رکود اقتصادی به معنای این است که مصرف مردم بسیار پایین آمده و مردم پول قابل توجهی برای خرید ندارند که این بیانگر مشکل معیشت مردم است.

به هر صورت در اردیبهشت دو انتخابات مهم داریم، جبهه استکبار تمام توان خود را به‌کار گرفته تا میانه‌روها در این انتخابات موفق شوند، میانه‌روهایی که توانستند به اسم تعامل چیزی حدود 90 درصد هسته‌ای ایران را نابود کنند، جبهه استکبار انتظارش این بود و هست که با جریان میانه‌رویی که دم از تعامل می‌زند می‌تواند برجام‌های دیگری را هم به نظام جمهوری اسلامی ایران تحمیل کند.

مردم قصد کردند که یک دولت انقلابی با رویکرد اسلامی که بتواند مشکل معیشت مردم را، مشکل اشتغال جوانان را برطرف کند و از دستاوردهای انقلاب که بحث استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است دفاع کند را رقم بزنند.

به لطف خدا امروز اقتدار ایران در بیرون از مرزها بسیار بالا است، باید اقتدار و وضعیت موجود در داخل را هم اصلاح کنیم، زیرا دین ما و قرآن ما تاکید دارند که زیر بار دشمن نروید و از آنها تبعیت نکنید، دشمنان تا دین و روحیه انقلابی‌گری را از ما نگیرند دست‌بردار نیستند و با بحث هسته‌ای و برجام، بحث حقوق بشر و برجام‌های دیگر راضی نخواهند شد مگر زمانی که انقلابی‌گری و دین انقلابی را از ما بگیرند.

مردم باید در این انتخابات با این خواسته آنها مقابله کنند و به آنها بفهمانند که مردم همچنان از نظام اسلامی دفاع می‌کنند و ممکن است برخی با یک نماد بتوانند مدتی به اسم اعتدال رای مردم را به طرف خود جلب کنند اما این مردم عقد اخوت با هیچ کسی نبسته و به این نتیجه رسیدند که شعار اعتدال‌، فریبی بیش نبوده زیرا بین حق و باطل چیزی به نام اعتدال نداریم.

ظرفیت داخل کشور، انقلاب، اسلام و قرآن، وحدت ملت، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی کشور را درنظر بگیرند و راییبدهند که جبهه انقلاب و کشور ایران روز به‌روز اقتدارش بیشتر شود و بتوانیم به همان اقتداری که امروز در بیرون از مرزها داریم برسیم.

مردم به این نتیجه رسیدند که باید رویه را تغییر دهند و خیر و صلاحشان در شرکت گسترده در انتخابات است، اینکه خودشان سرنوشتشان را براساس مولفه‌های داخلی و نه مولفه‌های مجازی و کشورهای خارجی رقم بزنند.

جبهه انقلابی در نظر دارد تضاد را از بین ببرد و سرنوشت کشور را درست رقم بزند و ریل

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۰۰۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استارت انتخاباتی حجاریان!

اصلاح طلبان ساختاری در تلاش برای شکل دهی به یک جبهه بر اساس «سطح زندگی» و «سبک زندگی» می باشند.

سرویس سیاست مشرق- بررسی توئیت اخیر سعید حجاریان نشان می دهد اصلاح طلبان ساختاری و رادیکال در حال برنامه ریزی برای انتخابات ۱۴۰۴ در بستری از پروژه های سیاسی می باشند.

حجاریان طی توئیتی نوشت: دولت سیزدهم و تفکر حاکم بر آن چماقی بود به بار شیشه مملکت؛ مسئله نرخ بنزین، «نور» حجاب و دیگر طرح ها و اقدام های در پیش هم ضربات مهلک تری هستند. تداوم این تفکر در دولت چهاردهم آخرین چماق است بر بار شیشه و دیگر چیزی باقی نخواهد ماند.

بررسی این توئیت اما نشان می دهد که؛

الف- اصلاح طلبان ساختاری در تلاش برای شکل دهی به یک جبهه بر اساس «سطح زندگی» و «سبک زندگی» می باشند. ادعای افزایش نرخ بنزین عملا علی رغم تکذیب های مکرر آن توسط مسئولین به معنای تلاش برای تولید هراس در دهک های مختلف جامعه و به منظور تحریک جامعه اعتراضی بوده و برجسته سازی مساله طرح نور نیز در چارچوب کانونی سازی مساله آزادی های سیاسی- فرهنگی و تلاش برای بازنمایی ایجاد محدودیت ها معنا می یابد.

ب- اصلاح طلبان ساختاری در تلاش برای القای عدم دستاورد دولت سیزدهم و بدون اشاره به دستاوردهای آن، آنهم پس از میراث و آوار به یادگار مانده از دولت مورد ائتلاف اصلاح طلبان می کوشند تا از یک دوره ای شدن دولت رئیسی سخن به میان بیاورند.

به موازات این توئیت سعید حجاریان اما باید اشاره داشت که آنان طی هفته ها و ماه های گذشته کنش های انتخاباتی خود را آغاز کرده و تولید مساله در برابر دولت و نیز تلاش برای بازنمایی مبتنی بر نزاع در جبهه اصولگرایی را دنبال نمایند.

دیگر خبرها

  • جبهه مقاومت، میهمان بیست و یکیمین اجلاس پیرغلامان حسینی
  • اراده جدی دولت برای مشارکت مردم و بخش غیردولتی در اقتصاد
  • عزم دولت برای خصوصی سازی جدی است
  • مردم عزیز ما در معیشت و مسکن با مشکلات زیادی مواجه هستند که باید برای حل آن تدبیر فوری کرد
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • استارت انتخاباتی حجاریان!
  • رشد ۱۸ درصدی صنعت نساجی در دولت سیزدهم
  • نقدعلی، نماینده مجلس: نیروی انتظامی قبل از آنکه لایحه حجاب به سرمنزل مقصود برسد پیش‌دستی کرد؛ قدردان شماییم/ نمایندگان نسبت به معیشت این عزیزان اقدام کنند که هر روز شهدایی را تقدیم می‌کنند
  • آقای رئیسی! قرار نبود مشکل بورس و دلار یک هفته ای حل شود؟/مقاومت در برابر تغییر وزرای اقتصادی دولت به قیمت بدترشدن معیشت مردم