Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@08:36:08 GMT

درگیری لفظی زیدان با کاندیدای ریاست جمهوری

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۰۱۱۶۵

درگیری لفظی زیدان با کاندیدای ریاست جمهوری

درگیری لفظی زیزو با کاندیدای پرحاشیه و افراطی فرانسه بالا گرفته و البته سخنان این ستاره محبوب و مردمی در روند انتخابات فرانسه بی تاثیر نخواهد بود.

سرویس ورزش مشرق - زین الدین زیدان سرمربی فرانسوی و چهره محبوب نزد مردم این کشور در واکنش به اصرار خبرنگاران فرانسوی حاضر در نشست خبری روز گذشته خود درباره انتخابات فرانسه که به دور دوم کشیده شده گفت: من همیشه از نژادپرستی و افراط گرایی متنفر بوده و هستم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کسی که افراط گرا باشد در دایره تنفر من قرار می‌گیرد، همیشه هوادار تعادل بوده‌ام.

در سال 2002 زمانی که ژان ماری لوپن، پدر نامزد فعلی هم به دور دوم ریاست جمهوری فرانسه رسیده بود، زیدان از وی انتقاد کرده و گفته بود: مردم رای می‌دهند اما جناحی که به ارزش‌های فرانسه احترام نمی‌گذارد انتخاب خوبی نیست. من فرانسوی هستم، پدرم الجزایری است اما به فرانسوی بودن و این که پدری الجزایری دارم افتخار می‌کنم. امیدوارم مردم به شیراک رای بدهند.

اکنون نیز زیدان با مارین لوپن کاندیدای راست گرای افراطی مشکل داشته و سخنان او علیه این کاندیدا به ضرر وی تمام خواهد شد. البته لوپن جواب زیدان را نیز داده و گفته است: جای زیدان بودم از توهم شهرت و مردمی بودن و محبوبیت بیرون می‌آمدم، کسی که با اشتباه خودش در جام جهانی ما را از قهرمانی جدا کرد، حق ندارد از فرانسوی بودنش حرف بزند. کسی که حکم قطعی مردم فرانسه در اخراج بنزما از تیم ملی را قبول ندارد و در رئال مادرید هر روز به او میدان می دهد، از فرانسوی بودنش حرف نزند.

لوپن درباره اظهارات دو روز گذشته خود درباره زیدان نیز گفت: من توهین نکردم، گفتم اگر با این وضعیت عوام فریبی مکرون پیروز شود چندان جا نمی خورم و تعجب نمی‌کنم، این یک حقیقت است، چرا یک بازیکن باید اینگونه از یک کاندیدا آن هم در این مرحله مهم حمایت کند؟

این در حالی است که فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه از رای دهندگان فرانسوی خواسته تا از امانوئل مکرون حمایت کنند و به این ترتیب مخالفت خود را با مارین لوپن نشان دهند.

در دور اول انتخابات ریاست جمهوری یازده نامزد با یکدیگر رقابت کردند و در نهایت مارین لوپن نامزد حزب راست افراطی جبهه ملی و امانوئل مکرون نامزد حزب تازه تاسیس "رو به جلو" با به دست آوردن رای بیشتر به دور دوم راه یافتند که به زودی برگزار می‌شود.

رییس جمهور فرانسه که در حال حاضر از محبوبیت اندکی برخوردار است و نخستین رییس جمهور در تاریخ معاصر فرانسه است که برای دور دوم ریاست جمهوری نامزد نشد امروز در تلویزیون فرانسه گفت: پیروزی نامزد راست افراطی فرانسه را به خطر می اندازم. ساختار فرانسه، اتحاد فرانسه، عضویتش در اتحادیه اروپا و جایگاهش در جهان در خطر است.

حمایت اولاند از امانوئل مکرون با توجه به محبوبیت کم آقای اولاند ممکن است چندان به نفع امانوئل مکرون نباشد چرا که به مردم یادآوری می‌کند او پیش از این مشاور نزدیک و وزیر دولت آقای اولاند بوده است.

زیدان فرد ناشناخته و بی تاثیری نیست، مردم فرانسه منتظر سخنرانی وعده داده شده او هستند، این وعده را البته مدیر برنامه ‌های زیدان داده و زیزو از این ناهماهنگی بسیار عصبانی شده است، در هر حال مکرون از معاونت ورزشی خود خواسته با مدیربرنامه‌های زیدان در تماس باشد و همچنان بر مخالفت خود با لوپن اصرار داشته باشد.

زین الدین زیدان، ستاره فرانسوی فوتبال جهان روز جمعه در یک کنفرانس خبری از مردم کشورش خواست که مانع پیروزی مارین لوپن، نامزد راست افراطی حزب جبهه ملی فرانسه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری شوند. زیدان، سرمربی رئال مادرید در کنفرانس خبری پیش از بازی تیمش با والنسیا در پاسخ به پرسشی در زمینه انتخابات ریاست جمهوری کشورش گفت: پیام من مانند سال ۲۰۰۲ میلادی است. ایده های من کاملا با ایده های جبهه ملی متفاوت است. بنابراین باید با تمام تلاش جلوی آنها را گرفت. افراطی گری هرگز خوب نیست.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در ۱۷ اردیبهشت ماه بین مارین لوپن و امانوئل ماکرون، نامزد جنبش میانه روی «رو به جلو» یا «به پیش» برگزار خواهد شد.

لوپن در مصاحبه با شبکه "BFMTV" نیز گفته است: زیدان می‎تواند توصیه‎هایی درباره فوتبال داشته باشد و او در این زمینه واقعا خوب است اما درباره مسائل سیاسی مطمئن نیستم.

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۰۱۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند

به گزارش همشهری آنلاین،خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

دقایقی است در فضای مجازی، خبری با عنوان فعال شدن «دهک ریاست جمهوری» در فضای مجازی که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است که این خبر جعلی است و چنین خبری نیز از سوی ایسنا منتشر نشده است.

مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند.

برای چندمین بار است که سودجویان و کلاهبرداران با سوء استفاده از نام و اعتبار ایسنا به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

چندی پیش نیز خبر جعلی دیگری با عنوان «واریز عیدی رئیس جمهور برای شهروندان» به نقل از ایسنا در فضای مجازی منتشر شده و از مردم خواسته شده بود به یک سامانه مراجعه کرده و برای دریافت عیدی خود اقدام کنند که ایسنا بلافاصله اعلام کرد چنین خبری را در هیچ یک از خروجی‌های خود منتشر نکرده است.

کد خبر 847603 منبع: ایسنا برچسب‌ها يارانه معيشتي خبر ویژه اینترنت - هکر سازمان هدفمندسازی یارانه ها سید ابراهیم رئیسی یارانه

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • فیلم| درگیری لفظی صلاح و کلوپ لب خط!‏
  • (ویدیو) درگیری لفظی محمد صلاح و یورگن کلوپ
  • درگیری لفظی ستاره لیورپول با سرمربی؛ صلاح خطاب به کلوپ: سکوت! / فیلم
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا
  • درخواست مکرون برای افزایش نظارت بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی
  • مکرون خواستار نظارت والدین بر کودکان در شبکه‌های اجتماعی شد
  • مکرون: اروپا در حال مردن است