Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «هدانا»
2024-04-27@06:11:31 GMT

نقش شبکه‌های اجتماعی درآستانه انتخابات

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۰۱۱۷۰

نقش شبکه‌های اجتماعی درآستانه انتخابات

روزنامه های صبح امروز محورهای اصلی خود را به موضوع های «حماسه‌ای به رنگ امید»، «نقش شبکه‌های اجتماعی درآستانه انتخابات»، «نقش نهادهای مدنی در پرهیز از کلی‌گویی نامزدان»، «چرا دوباره روحانی؟»، «رقبای بی ‌برنامه روحانی»، «تدبیر جهانگیری، امید روحانی»، «قالیباف در دوزخ مناظره»، «قالی بافی اسحاق»، «توفان جهانگیری»، «سایه آن مرد!»، «تاختن جهانگیـری بافتن قالیبـاف»، «جامعه؛ آوردگاه مناظره»، «دوسر باخت روحانی»، «مسایل و مشکلات اجتماعی زیر تیغ نظرات 6 کاندیدا»، «رای خود را تکرار می‌کنیم! زیرا.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

. .»، «روحانی می آید تا....» و «100 دلـیـل حمـایـت از روحـانـی» اختصاص دادند و به انعکاس آنها پرداختند.

** نقش شبکه‌های اجتماعی درآستانه انتخابات
روزنامه «تفاهم» در یادداشتی با عنوان «نقش شبکه‌های اجتماعی درآستانه انتخابات»، می نویسد: امروزه شبکه های اجتماعی نقشی چشمگیر در آرایش افکار عمومی مردم در آستانه انتخابات بازی می کنند. براساس برخی آمارتقریبا نیمی از افراد واجد شرایط، برای رای دادن و کسب آگاهی از وضعیت انتخابات از شبکه های اجتماعی استفاده می‌کنند؛ به عبارتی ممکن است افراد در شناسایی فرد اصلح انتخابات، به علت ایجاد تنش دچار خطا شوند یا حتی با شانتاژ و جوسازی روانی مشارکت مردم در انتخابات کاهش پیدا کند که این مهم ضرورت مدیریت این فضا از سوی مراجع ذی ربط را توجیه می کند. کاربران تنها با در اختیار داشتن یک گوشی اندروید یا تبلت می توانند وارد شبکه‌های اجتماعی شوند و در فضایی آزاد ، بدون در نظرگرفتن سن، جنس، سطح علمی و اعتقادی مخاطبان با یکدیگر به بحث و تبادل نظر بپردازند و در عقیده و نگرش یکدیگر تاثیر بگذارند، تاثیری که قطعا منحصر به فضای مجازی نخواهد بود.

** نقش نهادهای مدنی در پرهیز از کلی‌گویی نامزدان
روزنامه «شرق» در یادداشتی با درج عنوان «نقش نهادهای مدنی در پرهیز از کلی‌گویی نامزدان» به قلم محسن هاشمی نوشت: در پی قطعی‌شدن سیاهه نامزدان تأیید صلاحیت‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم و در خلـأ وجود احزاب استوار و پرتجربه، جا دارد نمایندگان اصناف جامعه ایرانی نظیر اتاق اصناف، اتاق صنعت و معدن، انجمن‌های کارگری، خانه موسیقی، انجمن نقاشان و مجسمه‌سازان، انجمن‌های حافظ محیط ‌زیست، سازمان نظام‌مهندسی و پزشکی و انجمن مطبوعات و... همچون اقدام ستایش‌آمیز و هوشمندانه خانه سینما در انتخابات دوره دهم ریاست‌جمهوری با طرح مسائل و مشکلات‌شان از شش نامزد تأییدصلاحیت‌شده انتخابات ریاست‌جمهوری راه‌حل‌ها و برنامه‌هایشان را جویا شوند. این اقدام موجب می‌شود تا نامزدهای ریاست‌جمهوری از کلی‌گویی پرهیز کنند و به تنظیم برنامه و معرفی وزیر مربوط برای تحقق آن اهداف و برنامه‌ها مسئول و متعهد شوند.

** حماسه‌ای به رنگ امید
روزنامه «شرق» در یادداشتی با انتخاب عنوان «حماسه‌ای به رنگ امید» به قلم مسعود سلطانی‌فر وزیر ورزش و جوانان می نویسد: آمار و ارقام همیشه یک مرجع کلیدی و قابل اعتنا در هر حوزه‌ای محسوب می‌شوند، زیرا اعداد از دایره غلط و اشتباه خارج هستند و حقیقت را به عریانی فریاد می‌زنند و پیشِ‌روی شما قرار می‌دهند، ازهمین‌رو برای قضاوت و بررسی یک پدیده و البته برنامه‌ریزی برای رسیدن به نقطه مطلوب، باید بر آمار تکیه کرد. در حوزه اجتماعی نیز این پدیده، سکه رایجی دارد و همیشه مبنای قضاوت و تحلیل کارشناسان اجتماعی قرار می‌گیرد. نتایج تازه‌ترین گزارش‌های ‌آینده‌پژوهی که در روزهای پایانی سال ٩٥ منتشر شد، نشان می‌دهد دغدغه‌های اجتماعی همچنان در اولویت جامعه ایران است. این پژوهش می‌تواند به‌نوعی نقشه راه کشور و حاکمیت در چهار سال آتی باشد، زیرا در در روزهای منتهی به انتخابات ریاست‌جمهوری در روزهای آغازین سال ٩٦ منتشر شده و یک برایند کلی و یک افق پیشِ‌رو برای دولت ترسیم می‌کند. این پژوهش جامعه‌شناختی را می‌توان به‌نوعی بیانیه مطالبات مردم و جامعه در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری دانست و رئیس‌جمهور منتخب باید به‌طور جدی به آن بنگرد و برای پاسخ به این مطالبات، اهتمام جدی را سرلوحه فعالیت خود در چهار سال پیشِ‌رو قرار دهد و با ارائه برنامه‌هایی با ضمانت اجرائی این چالش‌ها و دغدغه‌ها را رفع‌و‌رجوع کند تا به‌نوعی به خواسته ملت پاسخ داده باشد.

** چرا دوباره روحانی؟
روزنامه «ابتکار» در سرمقاله ای با عنوان «چرا دوباره روحانی؟» به قلم محمدعلی وکیلی نوشت: کمتر از یک ماه به انتخابات ریاست جمهوری زمان باقی است. این انتخابات از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. نتیجه این انتخابات تاثیر زیادی بر سرنوشت ایران خواهد گذاشت. ما به لحاظ زمانی در نقطه عطف تحولات منطقه ایستاده ایم. مناسبات قدرت در حال تحول است. به گمانم می توان گفت «قدرت» در حال پوست اندازی است. پدیده ای به نام ترامپ از راه رسیده که می تواند تهدیدی جدی به حساب آید. در این میان، نوع برخورد ایران می تواند حتی سرنوشت منطقه را عوض کند. لذا ما در نقطه کانونی سرنوشت ایستاده ایم. راهی که امروز انتخاب می کنیم به یک معنا برگشت ناپذیر است. از همین رو، انتخابِ اردیبهشت امسال، اهمیتی حیاتی دارد. به نظر نگارنده، میان این آشوب و تلاطم در جهان و منطقه روشی که روحانی انتخاب کرده است و راهی که او می رود، معقول ترین انتخاب است. امروز کشورهای متخاصم منطقه، مترصد فرصتند که علیه ایران اقدامی جدی انجام دهند اما توان همراه سازی کشورهای دیگر را ندارند. در واقع آنان با بحران اجماع روبه رو اند. این درحالی است که تا پیش از روحانی، ساده ترین کار برای دشمنان ایران، ایجاد اجماع جهانی علیه ایران بود. در آن هنگامه، هر قطعنامه ی ظالمانه ای علیه ایران، باکمترین دردسر و با بیشترین امضا، تصویب می شد. بزرگترین هنر روحانی در سیاست خارجی، شکستن این اجماع بود.

** رقبای بی ‌برنامه روحانی
روزنامه «شهروند» در یادداشتی با درج عنوان «رقبای بی‌برنامه روحانی» به قلم کامبیز نوروزی حقوقدان می نویسد: به‌تدریج سنت مناظره، در ساختار انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران، نهادینه می‌شود. مناظره شیوه‌ای از معرفی نامزدهای انتخاباتی است که در آن نامزدها رو در روی یکدیگر واقعیت‌ها و چهره‌های اصلی خود را تا اندازه‌ای به ناگزیر به نمایش می‌گذارند. در چند دوره اخیر انتخاباتی که در ایران تجربه کردیم، مناظره‌ها، کمک شایسته‌ای به شناسایی نامزدها توسط مردم کرده‌اند. نخستین مناظره انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، در روز جمعه، هشتم اردیبهشت‌ماه برگزار شد که نشانه‌هایی از سیمای واقعی‌تر نامزدها را توانست به نمایش بگذارد. در این دوره رئیس‌جمهوری کنونی با چند نامزد دیگر رقابت می‌کند. نخستین ویژگی این وضع آن است که نامزدها ناگزیر از ارایه برنامه خواهند بود؛ چرا که رئیس‌جمهوری برنامه‌های معین خود را در خلال انواع اقدامات و تصمیم‌ها و قوانین جاری کشور عملا ارایه داده است. قاعدتا هر نامزد باید بتواند از برنامه‌های خود سخن بگوید، اما همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد به‌خصوص رقبای اصلی رئیس‌جمهوری کنونی که شامل دو نامزد اصولگرا هستند، به هیچ عنوان برنامه‌ای ارایه نکردند.

** جامعه؛ آوردگاه مناظره
روزنامه «شرق» در گزارشی با انتخاب عنوان «جامعه؛ آوردگاه مناظره»، آورد: مناظره اول شش نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری عصر روز گذشته برگزار شد، موضوع و محور این مناظره مسائل و موضوعات اجتماعی بود. مجری این مناظره مرتضی حیدری به قید قرعه سؤالاتی را در زمینه محیط زیست، گردشگری، ساخت‌وساز و بلندمرتبه‌سازی در شهرها، زباله، دست‌فروشان، مسکن، ازدواج، نخبگان و... از نامزدهای حاضر در مناظره پرسید. در مدت تعیین‌شده هر کدام از حاضران پاسخ‌های خود را به این سؤالات ارائه می‌کردند. همچنین در گرماگرم مناظره نیز هر کدام از نامزدها می‎بایست به پرسش‌ها و نکاتی که رقبا مطرح می‌کردند پاسخ ‌می‌دادند، همین بخش از برنامه باعث به‌وجود‌آمدن لحظاتی پرکشش و جذاب و داغ شده بود.

روزنامه «ابتکار» در گزارشی با درج عنوان «تدبیر جهانگیری، امید روحانی»، می نویسد: نخستین مناظره زنده نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با محوریت «فرهنگی و اجتماعی» دیروز راس ساعت 16:30 دقیقه بعد از ظهر آغاز شد. محمد باقر قالیباف در همان ابتدای کار هجمه‌های خود علیه دولت را آغاز کرد، گویی هنوز زخمی که چهار سال قبل در جریان مناظرات از سوی حسن روحانی خورده بود، التیام نیافته بود. اما این معاون اول روحانی بود که پاسخی جدی به بهانه‌گیری‌های نامزد جنجالی اصول‌گرایان داد. جهانگیری با مطرح کردن نوع نگاه فرمانده سابق نیروی انتظامی به موضوع مورد بحث، اظهار کرد که «فکر می‌کنم در زمینه مسئله اجتماعی، با برخوردهای گاز انبری مشکل حل نمی‌شود، با کتک زدن دست فروشان و تشکیل گروه ضربت مشکل حل نمی‌شود. ماموران شهرداری تهران به صورت مادر دستفروش سیلی زدند» وی همچنین در بخش دیگری از سخنان در واکنش به اظهارات قالیباف درباره سابقه‌اش نیز اظهار کرد: «حتما سابقه من از شما در حوزه اجرایی بیشتر است. چرا انقدر شما برآشفته‌اید؟ بعدها می‌گویم که من چقدر ارزشی هستم و بقیه چقدر ارزشی هستند.»

روزنامه «شرق» در سرمقاله ای با انتخاب عنوان « قالیباف در دوزخ مناظره» به قلم احمد غلامی سردبیر آورد: حیات و مرگ سیاسی قالیباف در گرو پیروزی در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری است. آنچه او را به این کارزار کشانده است، ترس از درجا زدن در سیاست است. قالیباف فکر می‌کند وقت آن رسیده‌است که میوه قدرت را از شاخه بچیند و اگر این کار را امروز نکند شاید دیگر فرصت چنین کاری پیش نیاید، رویایی که در اولین مناظره انتخاباتی‌اش به کابوس تبدیل شد. چرخش رویکرد اصلاح‌طلبان و صراحت آنان، خاصه اسحاق جهانگیری که در مناظره اخیر خود را نماینده طیفِ اصلاح‌طلب خواند، قالیباف و تیمِ انتخاباتی او را شوکه کرد.

روزنامه «آفتاب یزد» در گزارشی با انتخاب عنوان «قالی بافی اسحاق»، می نویسد: سرانجام انتظارها بسر رسید و نخستین مناظره دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بر روی آنتن شبکه اول سیما قرار گرفت . ساختمان شیشه ای جام جم عصر جمعه میزبان مردانی بود که برای رسیدن به پاستور در مقابل دوربین های تلویزیون به مصاف یکدیگر رفتند اما به تدریج سه تن از آنها سه نفر دیگر را به حاشیه راندند و عملا در یک سوی رینگ مناظره محمدباقر قالیباف قلدرمآبانه ایستاد و در دیگر سو، اسحاق جهانگیری و حسن روحانی با اعتماد به نفس و دست پر. همانگونه که پیش بینی می شد، قالیباف، ابراهیم رئیسی و مصطفی میرسلیم به صف شده بودند تا دولت یازدهم را در معرض آماج حملات خود قرار دهند و در این زمینه هم محمد باقر قالیباف پیشتاز باشد اما احتمالا هیچ کدام در تصورشان نمی‌گنجید که اسحاق جهانگیری علاوه بر ایفای نقش پاتک روحانی، خود نیز به حمله بپردازد و در مصاف با قالیباف قرار بگیرد.

روزنامه «شرق» در گزارشی با عنوان «توفان جهانگیری» به بررسی نخستین مناظره انتخاباتی پرداخت و به نقل از اسحاق جهانگیری نوشت: در این دولت نگاه، فهم و رویکرد دولت نسبت به مسائل اجتماعی از حالت امنیتی، خشن و قضائی به نگاه علمی و اخلاقی تغییر پیدا کرد. ما نباید با فریب و دروغ با مردم سخن بگوییم و باید بدانیم باطل سحر و دروغ، شفافیت است. در زمینه مسائل اجتماعی مجددا تأکید می‌کنم که با برخوردهای گازانبری مشکل فرهنگ و آسیب‌های اجتماعی حل نمی‌شود. بدتر از آن اینکه با کتک‌زدن دست‌فروشان و تشکیل گروه ضربت برای جمع‌آوری دست‌فروشان، نمی‌شود معضل آنان را حل کرد. متأسفانه یک فرهنگی به شهرستان‌ها القا می‌شود که گروه ضربت وظیفه‌اش این است که به دست‌فروش‌ها سیلی بزند. من آن روزی که آن سیلی را دیدم، انگار به صورت خودم سیلی زده‌اند. باید با مسائل اجتماعی و نیازهای مردم برخوردهای علمی شود.

روزنامه «شهروند» در گزارشی با عنوان « سایه آن مرد!»، می نویسد: بعد از پایان مناظره دیروز کاربران شبکه‌های اجتماعی شباهت‌های بسیاری بین برخی از نامزد‌های این دوره و نامزد‌های دوره‌های گذشته انتخابات ریاست‌جمهوری پیدا کردند، این شباهت‌ها طیف وسیعی از رفتارها ازجمله لحن، شعارها، پوشش، اتهامات، نشان دادن مدرک و حتی آرایش مو را در بر می‌گرفت برنده مناظره دیروز چه کسی بود؟ چه کسی خوش درخشید؟ کسی راست گفت چه کسی دروغ؟ در اولین مناظره آنچه هویدا شد این بود: قالیباف که برای سومین بار کاندیدای انتخابات شده است، ضمن آن که به سئوالات اساسی برنامه پاسخ نداد، تلاش کرد با اتهامات مختلف روحانی را با چالش روبرو کند. این درحالی بود که جهانگیری نامزد اصلاح طلب انتخابات فراتر از حد انتظار ظاهر شد و توانست به او یادآور شود اتهاماتی که به دولت می‌زند بی‌اساس است.

روزنامه «قانون» در گزارشی با عنوان « تاختن جهانگیـری بافتن قالیبـاف»، آورد: مناظره‌های زنده تلویزیونی با تمام حواشی خود، برخلاف اعلام قبلی با نیم‌ساعت تاخیر آغاز شد. استودیوی شماره یازده صداوسیما، میزبان کاندیداهایی شد که آمده بودند تا بدون اندکی اتلاف وقت، رقبای خود را زیر انتقاد و تخریب به زانو دربیاورند! احوالپرسی‌های سال 92 را اگر در خاطر بیاورید، بسیار گرم‌تر و صمیمانه‌تر از امسال بود و کاندیداها با روحیه‌ای متفاوت با یکدیگر سخن می‌گفتند. حسن روحانی آخرین کاندیدایی بود که با استقبال مسئولان ورییس‌صدا وسیما به جام‌جم آمد. بعد از قرعه کشی برای تعیین جایگاه افراد در سالن مناظره، با پخش سرودملی و قرائت‌قرآن کریم، مناظره‌ها به شکل رسمی آغاز شد. مصطفی‌میرسلیم اولین کاندیدایی بود که به جایگاه رفت و در ادامه به ترتیب ابراهیم رئیسی، سید مصطفی هاشمی طبا،حسن روحانی، اسحاق جهانگیری و محمدباقرقالیباف به جایگاه رفتند و به سوالات و انتقادات پاسخ دادند.میرسلیم، هاشمی‌طبا و رئیسی در این مناظره به بازیکنانی شبیه بودند که از روی سکوها شاهد رقابت جانانه روحانی، جهانگیری وقالیباف شدند. خاطرات نه‌چندان خوب قالیباف از سال 92و دفاع روحانی و جهانگیری از عملکرد دولت، این مناظره را جذاب کرده بود.

روزنامه «وطن امروز» در گزارشی با انتشار عنوان «دوسر باخت روحانی»، می نویسد: نخستین مناظره زنده 6 کاندیدای دوره دوازدهم ریاست‌جمهوری اسلامی ایران دیروز ساعت 16:30 برگزار شد. مناظره‌ای که به‌رغم ریتم آرام و بدون حاشیه آن در ساعت ابتدایی اما با طرح مباحث انتقادی و چالشی کاندیداها همراه شد. در میانه مناظره و آنگاه که حسن روحانی پشت تریبون رفت و 5 دقیقه درباره مشکل ازدواج جوانان سخن گفت، محمدباقر قالیباف با ادبیاتی صریح درباره خلف وعده‌های روحانی گفت.

روزنامه «حمایت» در گزارشی با انتخاب عنوان «مسایل و مشکلات اجتماعی زیر تیغ نظرات 6 کاندیدا»، می نویسد: روز گذشته، مناظرات تلویزیونی انتخابات ریاست‌جمهوری بین 6 نامزد با موضوع مسائل و آسیب های اجتماعی در حالی برگزار شد که 6 نامزد در مناظره ای داغ نظرات خود را بیان کردند. طبق اصول و چارچوب تعیین شده برای این مناظرات، طبق قرعه، به هر کدام از نامزدها عددی تعلق گرفت تا ترتیب نشستن آنها مشخص شود. سپس مجری برنامه، به قید قرعه هر کدام از نامزدها پشت تریبون دعوت می‌کرد تا در ابتدا 4 دقیقه به سوال مطرح شده پاسخ دهد. در ادامه هرکدام از 5 نامزد دیگر، 2دقیقه فرصت نقد یا سخن گفتن درخصوص سوال داشتند. سپس نامزد پشت تریبون قرار گرفته، 5دقیقه فرصت برای دفاع از خود در برابر نقد و یا سوال نامزدهای دیگر داشت. در بخش دوم مناظره هم 6 نامزد هر کدام به مدت 2 دقیقه به سوال مربوط به خود در حوزه اجتماعی پاسخ دادند.

** رای خود را تکرار می‌کنیم! زیرا. . .
روزنامه «آفتاب یزد» در یادداشتی با درج عنوان «رای خود را تکرار می‌کنیم! زیرا. . .» به قلم خدایار سعید وزیری می نویسد: هر فرد منصفی تصدیق می‌کند که هرکدام از این دستاوردها به تنهایی برای آنکه بتوان دولتی را موفق دانست و عملکرد آن را مثبت ارزیابی کرد، کافی است و البته قطعا این امر نافی نقاط ضعف و ایرادات کار نخواهد بود، چنانکه دولتمردان نیز خود بارها با عذرخواهی از اشتباهات بر این امر صحه گذارده‌اند، اما باید توجه داشت که تنها دیکته نانوشته است که غلط ندارد و بدیهی است که با ورود به عرصه‌ کار و نوآوری ایراداتی نیز در حین کار پیش می‌آید که البته باید به تدریج و با مطالعه و بررسی رفع نمود؛ اما آنچه مهم است اینکه دولت تدبیر و امید مسیر حرکت روبه جلو کشور را درست تشخیص داده و اگر انتقادی هم هست به کندی حرکت در این مسیر در برخی حوزه‌هاست و لذا دلیلی برای تغییر مسیر وجود ندارد و شاید بتوان گفت این خلاصه تمام دلایلی است که می‌‎توان به استناد آن تداوم دولت تدبیر و امید را بهترین گزینه برای چهار سال آینده دانست.

** روحانی می آید تا....
روزنامه «آفتاب یزد» در یادداشتی با درج عنوان «روحانی می آید تا....» به قلم سید حمید کلانتری ‌‌ معاون وزیر تعاون آورد: اینک باردیگر روحانی به یزد می آید تابه مردم گزارش دهد چگونه وظیفه خود را در پاسداشت اعتماد مردم به انجام رسانده است. آمده است تا بگوید چگونه کشور را از تهدیدها و تحریمهای بزرگ با اتخاذ دیپلماسی مذاکره و گفتگو نجات داد و برجام را با مدیریت درست در یک تلاش بزرگ بین المللی به فرجام رساند. می آید تا بگوید چگونه به اقتصاد کشور آرامش داد و نرخ رشد منفی 6 درصد را پس از سه سال تلاش به مثبت 7 درصد رساند. چگونه تورم لجام گسیخته را به تورم یک رقمی تبدیل کرد. می آید تااز خدمت بزرگ در عرصه سلامت وارزان سازی خدمات درمانی و بیمارستانی بگوید. تا از تحت پوشش بیمه سلامت رفتن قریب به ده میلیون نفر از اقشار ضعیف و حاشیه نشینان بگوید. وبالاخره می آید تا بار دیگر باشما مردم بزرگ تجدید پیمان نماید.مردم یزد بار دیگر به تاسی از بزرگان یزد بااستقبالی بزرگ حماسه می‌آفرینند و نشان خواهند داد که یزد هم دارالعباده است هم دارالعلم و مردم فهیم یزد فریب عوامفریبی ها را نخواهند خورد و راه عقلانیت و تدبیر را ادامه خواهند داد.

** 100 دلـیـل حمـایـت از روحـانـی
روزنامه «آفتاب یزد» در یادداشتی با انتشار عنوان «100 دلـیـل حمـایـت از روحـانـی» به قلم آیت قیصــربیگی فعال سیاسی می نویسد: در آستانه یک انتخاب مهم هستیم و کشور در حال آماده شدن برای یک انتخابات باشکوه است. کاندیداها و طرفداران‌شان هریک به شکلی در تکاپوی تشریح برنامه‌ها و جذب افکار عمومی‌هستند. در این پروسه تعیین کننده ملاک و معیارهای انتخاب در نزد مردم بسیار حائز اهمیت است چرا که با آن دست به تعیین سرنوشت خویش می‌زنند. با این مقدمه نگارنده بعنوان یک شهروند ایرانی در این مجال کوتاه تا انتخابات از ملاک و معیارهای خود برای اعتماد و انتخاب مجدد حسن روحانی بعنوان رئیس‌جمهور دوازدهم داد سخن می‌راند و یکصد بهانه برای رای دادن به وی را بر می‌شمرد. به روحانی رای می‌دهیم چون؛ در خصوص برنامه‌ها و وعده‌هایی که به مردم داده بود وفای به عهد نمود و در راستای آنها اقدام عملی انجام داد. چون قفل پرونده هسته ای را بعد از 12سال در طی مدت کوتاه 2 ساله تنها با گفتگو و با کلید تدبیر و امید و عقلانیت گشود. چون ضمن تثبیت فناوری صلح آمیز هسته‌ای و چرخش سانتریفیوژها همزمان چرخ اقتصاد کشور را نیز به حرکت درآورد و ...

*گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: سیده مریم سیدان**انتشار دهنده: شهربانو جمعه
پژوهشم**9368**9131

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۰۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا

دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات‌ها در پنسیلوانیا پیروز شدند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، دونالد ترامپ و جو بایدن رئیس جمهور سابق و فعلی آمریکا در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها در ایالت پنسیلوانیا پیروز شدند.

براساس این گزارش، ترامپ در انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان در پنسیلوانیا 83/4 درصد آرا را به خود اختصاص داد تا بدین ترتیب 67 نمایندگی دیگر از جمهوری خواهان برای شرکت در انتخابات نهایی به رئیس جمهور سابق برسد.

از سوی دیگر در جبهه دموکرات ها نیز، جو بایدن نیز توانست در انتخابات مقدماتی درون حزبی دموکرات ها در پنسیلوانیا، 93/1 درصد آرای دموکرات ها را به خود اختصاص داد تا بدین ترتیب 159 نمایندگی دیگر از دموکرات ها برای شرکت در انتخابات نهایی به وی برسد.

در همین حال، میانگین نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد ترامپ با اختلاف اندک 0/4 درصدی نسبت به بایدن در ایالت هایی که رقابت تنگاتنگی بین نامزدها در آنجا وجود دارد، پیشتاز است.  

انتخابات مقدماتی درون حزبی جمهوری خواهان و دموکرات ها برای تعیین نامزد نهایی هر کدام از این احزاب در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر است.

ترامپ و جو بایدن، حدنصاب لازم از آرا برای نامزدی حزب‌های متبوع خود را به دست آوردند و رسماً وارد رقابت انتخاباتی برای بار دوم شدند.

این در حالی است که در اوایل ماه مارس جو بایدن و دونالد ترامپ موفق به کسب نامزدی دموکرات ها و جمهوری خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا شدند تا نخستین رویارویی دوباره دو نامزد انتخاباتی در حدود 70 سال اخیر در تاریخ این کشور رقم بخورد.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنجم نوامبر سال 2024 برگزار می شود. نتایج نظرسنجی های جدید نشان می دهد رقابت دوباره بین دونالد ترامپ و جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر فشرده و تنگاتنگ است و ترامپ با حدود 2 درصد در تازه ترین نظرسنجی های ملی نسبت به بایدن پیشتاز است.

کارشناس انگلیسی: ترامپ تهدیدی برای اروپای شرقی استترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شبکه‌سازی اولویت نهضت اجتماعی در کرمانشاه است
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • راه‌اندازی شبکه ملی روستا در صدا و سیما
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • خالق تیک‌تاک شایعه‌ها را تکذیب کرد: برنامه‌ای برای فروش این شبکه اجتماعی نداریم
  • ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس آغاز شد
  • آغاز ضبط مناظره‌های تلویزیونی در صدا و سیمای مرکز فارس
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا