Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴-محمد سلطانی‌فر درباره اولین مناظره برگزار شده بین نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: ابتدای مناظره خیلی خشک و بی‌روح بود و هیچ جذابیتی نداشت اما در ادامه؛ خوشبختانه شاهد شکل‌گیری یک مناظره واقعی و طبیعی بودیم.
وی ادامه داد: امیدوارم در مناظره‌های بعدی شاهد مناظره‌های چالشی‌تری باشیم البته مسیری که این مناظره‌ها طی می‌کند؛ دارای ایراداتی است که باید رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




سلطانی‌فر درباره کارکرد زبان بدن و کلامی در میان مناظره‌کنندگان گفت: استفاده از زبان بدن بسیار کم در این مناظره اتفاق افتاد. همچنین مجموعه صحبت‌ها هیچ ایده‌ای را درباره برنامه‌های نامزدها بیان نمی‌کرد و نامزدها کمتر از اصطلاحاتی استفاده کردند که بتوانند روی مخاطبان تاثیر بگذارد.
وی ادامه داد: به نظر می‌رسد در مناظره اول؛ نامزدها هنوز با شکل برگزاری مناظره آشنا نبودند و به نوعی دچار ترس و اضطراب درباره چگونگی برگزاری مناظره بودند و قطعاً دومین و سومین مناظره بهتر خواهد شد.
وی ادامه داد: همه نامزدها بدون برنامه سخن می‌گفتند و این یکی از ایرادات اصلی مناظره روز گذشته بود. البته همه ایرادها به نامزدها بازنمی‌گردد بلکه صداوسیما نیز با برنامه‌ریزی که انجام داده بود، در نوع برگزاری یک مناظره نه چندان قوی مقصر است.
سلطانی‌فر افزود: نمی‌توان به نامزدها برای مناظره اول به‌صورت کامل نمره قبولی داد. آنها دارای ضعف‌ها و قوت‌های بسیاری بودند اما مشخص بود که کمپ‌های تبلیغاتی آنها نتوانسته بودند نوع رفتارهای کلامی و نیز زبان بدن را به آنها تفهیم کرده و آموزش دهند. از این منظر هر شش نامزد از ضعف در ارتباطات رفتاری و زبان بدن با مخاطب خود برخوردار بودند.
وی با اشاره به اینکه ایراد اصلی مناظره روز گذشته به نوع برنامه‌ریزی صداوسیما بازمی‌گردد، افزود: سوالاتی که صداوسیما برای نامزدها طراحی کرده بود منسجم و هدفمند نبود. برعکس بسیار پراکنده بود لذا ما شاهد بودیم که هیچ اتفاق کمپینی رخ نداد یعنی اتفاقی که در نتیجه آن ما شاهد به ثمر نشستن یک ایده که قابل پیگیری باشد، نبودیم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا این مناظره کمکی به بیننده‌ها برای شناخت نامزدها کرده است یا خیر، گفت: نوع سوال‌هایی که مطرح شد و همچنین زمانی که برای پاسخگویی هر نامزد درنظر گرفته شده بود؛ بسیار کم بود و برای هیچ نامزدی امکان نداشت که در زمان تعیین شده برنامه خود را ارائه کند. برای مناظره‌های بعدی باید زمان بیشتری به پاسخگویی سوالات اختصاص داده شود.
سلطانی‌فر افزود: به هیچ عنوان نمی‌توان در ظرف دو دقیقه دیدگاه نامزد رقیب را درباره یک موضوع نقد کرد و بعد به تبیین نظر خود درباره آن مسئله پرداخت. اختصاص زمان دو دقیقه‌ای برای پاسخگویی به سوالات بسیار بی‌رحمانه است.
وی در پاسخ به این سوال که شیوه حمله و دفاع مناظره‌کننده‌ها آیا قابل قبول بود یا خیر، گفت: در همه دنیا مناظره‌هایی که بین نامزدهای ریاست جمهوری یا سایر انتخابات با این تعداد نامزد برگزار می‌شود تقریباً شکل یکسانی دارد و مناظره روز گذشته نیز تفاوت زیادی با مناظره‌های سایر نقاط جهان نداشت.
سلطانی‌فر ادامه داد: اشکال اساسی مناظره دیروز این بود که شش نفر مناظره‌کننده از دو جناح مختلف بودند و ای کاش نوع مناظره به شکلی بود که نامزدها دو به دو با یکدیگر گفتگو می‌کردند. مناظره دو به دو در چنین شرایطی که نامزدها از دو جناح اصلی هستند، بسیار جذاب‌تر است.
وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان برای مناظره دیروز برنده یا بازنده‌ای تعیین کرد، گفت:‌ برنامه دیروز تازه اولین مناظره‌ای بود که برگزار شد و به نوعی دست‌گرمی برای مناظره‌های بعدی بود پس خیلی زود است که بخواهیم فردی را برنده یا بازنده مطلق مناظره معرفی کنیم. باید اجازه بدهیم مناظره‌های آینده نیز برگزار شود تا مشخص شود چه کسی در این مناظره‌ها موفق می‌شود. درباره این مسئله تنها بعد از پایان سه مناظره باید اعلام‌نظر کرد.
سلطانی‌فر با اشاره به دو مناظره باقی‌مانده، گفت: باید در مناظره‌های آینده زمان بیشتری به نامزدها داده شود و همچنین صداوسیما تلاش کند همین شکل مناظره تبدیل به مناظره‌های دو به دو شود و اجازه دهد که نامزدها دو به دو فرصت گفتگو و مباحثه داشته باشند.

منبع: رویداد24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۰۱۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد

ایسنا/لرستان استاندار لرستان گفت: برنامه‌های صداوسیما برای معرفی ۴ نامزد دور دوم حوزه انتخابیه خرم آباد و چگنی مشخص شدند.

ابوطالب شفقت ششم اردیبهشت ماه در بازدید از سخت‌افزار و نرم‌افزار برنامه‌های تبلیغاتی دور دوم انتخابات در صداوسیمای مرکز لرستان، بیان کرد: خوشبختانه برنامه‌های مناسبی برای معرفی نامزدها و برنامه آنان تدوین شده است که انتظار داریم نامزدها به بهترین وجه برای شور و نشاط انتخاباتی دور دوم از آن استفاده کنند.

وی خطاب به نامزدهای دور دوم حوزه انتخابیه خرم‌آباد و چگنی اظهار کرد: وحدت عمومی برای تحقق برنامه‌های توسعه ای استان انتظاری است که از آنان داریم.

استاندار لرستان همچنین با اعلام استقبال از برنامه‌های تمامی نامزدهای شرکت کننده در دور اول انتخابات استان، گفت: قطعا نفراتی که در دور اول انتخابات حضور داشتند تماما افرادی هستند که دغدغه استان را دارند و یقینا برای رفع مشکلات آن برنامه‌هایی تدوین کرده‌اند.

شفقت ادامه داد: همکاران ما در حوزه  سیاسی و دستگاه‌های اجرایی آمادگی دارند که برنامه‌های نامزدهای انتخابات را دریافت و پس از دسته‌بندی برای استفاده در برنامه‌های توسعه‌ای استان در کمیسیون‌های تخصصی مطرح کنند.

وی ضمن تقدیر از زحمات مجموعه ی صداوسیمای لرستان در ایجاد نشاط انتخاباتی، گفت: در لرستان به عنوان یک استان دارای روستاهای فراوان و مولد این آمادگی وجود دارد که برای پشتیبانی از بخش تولید روستا یک شبکه روستایی ایجاد کنیم.

استاندار خطاب به رئیس صداوسیمای لرستان، تصریح کرد: انتظار می‌رود این موضوع در سطح سازمان مطرح شود چرا که ما آمادگی لازم را برای تولید محتوای این شبکه داریم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محمدحسن روزی‌طلب سرپرست اداره کل برنامه‌های سیاسی صداوسیما شد
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • آغاز ضبط برنامه مناظرات نامزدهای دور دوم انتخابات در صدا و سیمای مرکز لرستان
  • برنامه‌ صداوسیما برای معرفی نامزدهای دور دوم انتخابات مشخص شد
  • قرعه کشی پخش مناظره‌های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • قرعه کشی پخش مناظره های انتخاباتی صدا و سیمای اصفهان
  • کنکور هنر ۱۴۰۳ + تاریخ، زمان برگزاری و تعداد سوالات
  • ۱۲۰۰ شعبه اخذ رای در مرحله دوم انتخابات مجلس در مشهد و کلات فعال می‌شوند