Web Analytics Made Easy - Statcounter

زنجان-معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت:پروژه تجهیز زمین های کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری در ۲۵ هزار هکتار اجرا شود که تا پایان سال در ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار انجام شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی قهرمانی ظهر شنبه در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی، افزود: طی سال گذدشته استان زنجان در بخش کشاورزی موفق عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار کرد: در بحث تحقق شعار سال اقتصاد مقاومتی طرح های خوبی از سوی سازکان جهاد کشاورزی در استان اجرا شده است.

معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: پروژه تجهیز زمین های کشاورزی به سامانه های نوین آبیاری در ۲۵ هزار هکتار اجرا شود که تا پایان سال این پروژه در ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار اجرا شده است.

قهرمانی تاکید کرد:راه اندازی مجتمع گاوداری ۶ هزار راسی خدابنده که عملیات اجرایی این واحد طی سال گذشته آغاز شد و هم اکنون در دست پیگیری است ، اصلاح نژاد گوسفند افشاری با تثبیت ژن چندقلوزایی به منظور افزایش ضریب بره زایی که این طرح با هفت هزار و ۵۰۰ راس هدفگذاری شده بود که سال گذشته این امر محقق شد.

وی تاکید کرد: پرورش ماهی در قفس در پشت دریاچه سدهای خاکی از دیگر پروژه های اقتصاد مقاومتی است.

معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان تصریح کرد: هدف کمی اجرای این پروژه تولید ۵۰ تن انواع آبزیان بود که طی سال گذشته هشت درصد بیش از این هدفگذاری محقق و ۵۴ تن آبزی تولید شد.

قهرمانی افزود: ۱۴۰ واحد تولیدی در قالب طرح رونق تولید که در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده و۵۲۴ میلیارد و ۸۳۷ میلیون ریال تسهیلات سرمایه در گردش دریافت کرده و برای هزار و ۱۴۸ نفر اشتغال ایجاد شد.

معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: به ۳۶ واحد تولیدی بالغ بر ۱۲۲ میلیارد و ۵۵۷ میلیون ریال تسهیلات پرداخت و برای ۲۷۰ نفر اشتغال ایجاد شد.

قهرمانی مساحت کل استان زنجان را ۲ هزار و ۲۱۶ هزار هکتار اعلام کردو گفت: از این میزان مساحت زمین های کشاورزی ۸۴۵ هزار هکتار است و مساحت زمین های زیر کشت این استان ۵۳۰ هکتار شامل ۳۳۴ هزار هکتار زمین های زراعی دیم، ۱۲۱ هزار هکتار زمین آبی و ۷۵ هزار هکتار باغ است.

معاون برنامه ریزی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان گفت: سهم بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی استان ۲۷ درصد است و متوسط کشوری ۱۲ درصداست.

قهرمانی افزود: طی سال گذشته در تولید گندم استان زنجان خوب عمل کردو خرید تضمینی از کشاورزان هم مطلوب بوده است.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۰۳۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: حدود ۱۳ هزار تن سیر از ۵۳۵ هکتار از اراضی زراعی این شهرستان برداشت شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دزفول، بهروز قمرزاده با اشاره به پایان برداشت سیر در این شهرستان بیان کرد: 535 هکتار از زمین های کشاورزی دزفول در سال زراعی 1403- 1402 به کشت سیر اختصاص یافت.

وی با اشاره به کیفیت بالای سیر تولیدی دزفول افزود: کیفیت بالای سیر تولیدی این شهرستان باعث شده تا علاوه بر مصرف این محصول در دزفول و خوزستان و سایر استان‏های کشور، در صورت فراهم بودن شرایط، به کشورهای حاشیه خلیج فارس و روسیه نیز صادر می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی دزفول گفت: به منظور ارتقای سطح کیفی سیر تولیدی دزفول و کمک به بازاریابی فروش این محصول، علاوه بر برگزاری دوره‌های آموزشی و ارایه توصیه‌های فنی برای تنظیم بازار فروش سیر تولیدی این شهرستان اقدام شده است.

به گزارش تسنیم، برداشت سیر در این شهرستان همه ساله از اوایل اسفند ماه آغاز و تا اوایل اردیبهشت به پایان می رسد.

سال گذشته زراعی 9 هزار تن سیر از 370 هکتار از مزارع دزفول برداشت شد که امسال این میزان چهارهزار تن افزایش یافت.سطح زیر کشت اراضی کشاورزی شهرستان دزفول 90 هزار هکتار است که 65 هزار هکتار از این مساحت مربوط به کشت آبی و 25 هزار هکتار کشت دیم است.

هم‌اکنون 126 محصول شامل 63 نوع محصول کشاورزی و 43 نوع گل و گیاه زینتی در دزفول تولید می‌شود که نشان دهنده ظرفیت بالای کشاورزی در این شهرستان است. سالانه بالغ بر 2.5 تا سه میلیون تن انواع محصولات کشاورزی در دزفول تولید می‌شود 

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • سند تک برگ اراضی به کشاورزان بوشهر تحویل داده شد
  • خاموشی موتورپمپ‌های کشاورزی رفسنجان از ۹ اردیبهشت
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر از اراضی زارعی دزفول
  • آبیاری نوین ؛ گامی به سوی جهش تولید