Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-05-01@00:12:48 GMT

کاهش چشم‌گیر استقبال از کتاب‌های دیجیتال

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۰۳۸۲۷

به گزارش بولتن نیوز، «گاردین» نوشت: فروش کتاب‌های دیجیتالی در انگلستان طی سال گذشته ۱۷ درصد کاهش داشته و کتاب‌خوان‌ها دوباره از آثار چاپی استقبال کرده‌اند.
میزان فروش آثار دیجیتال طی یک سال گذشته در این کشور تا ۲۰۴ میلیون پوند تنزل کرده و این کمترین رقم از سال ۲۰۱۱ تاکنون بوده است. ۲۰۱۱ سالی بود که آمازون کیندل بازار کتاب چاپی انگلستان را با طوفانی درنوردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این دومین سالی است که آمار فروش کتاب‌های دیجیتال رو به کاهش بوده است. این رقم در سال ۲۰۱۵، سه درصد بود اما در سال گذشته به ۱۷ درصد رسید.
«استفن لوتینگا» مدیر اجرایی انجمن ناشران انگلیسی در این‌باره گفت: «من نمی‌گویم که رویای ای‌بوک از بین رفته، اما مردم کاملا به نتیجه رسیده‌اند که در چه اوقاتی می‌خواهند وقت‌شان را با صفحه‌های نمایش بگذرانند. آن‌ها دستگاه‌های مختلفی دارند که مدام در طول هفته باید به مانیتورهایشان خیره شوند،‌ برای همین به یک نوع خستگی از صفحه‌های نمایش دچار شده‌اند. کتاب‌های چاپی فرصتی هستند تا آن‌ها از این مانیتورها فاصله بگیرند.»
فروش کتاب‌های دیجیتال در سال ۲۰۱۴ به بالاترین حد خود، یعنی ۲۷۵ میلیون پوند رسید و این در آن زمان نیمی از فروش کلی بازار کتاب انگلستان را تشکیل می‌داد. اما فروش این محصولات با کاهش محبوب‌ترین کتاب‌های یعنی ژانر ادبیات داستانی روز به روز کمتر شد. این دسته از آثار در سال گذشته ۱۶ درصد کمتر خریدار داشتند و فروش آن‌ها تا ۱۶۵ میلیون پوند کاهش پیدا کرد.
در این میان اما پرفروش‌ترین عناوین در ژانر ادبیات کودک و نوجوان بودند؛‌ کتاب‌های «جی.کی رولینگ» به‌ویژه «هری پاتر و فرزند نفرین‌شده» و آثار «دیوید ویلیامز» از جمله کارهایی بودند که از نسخه‌های دیجیتالی آن‌ها استقبال فراوانی شد.
فروش کتاب‌های چاپی این آثار هم در سال گذشته رشد داشته است. براساس آمار به‌دست‌آمده، طی سال ۲۰۱۶ کتاب‌های چاپی حوزه ادبیات کودک و نوجوان، ادبیات داستانی و غیرداستانی ۹ درصد افزایش داشته و به یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون پوند رسیده است.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۰۳۸۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب

احمد شهریار، شاعر پاکستانی، تازه‌ترین شعر خود را در استقبال از غزل رهبر معظم انقلاب سرود. - اخبار فرهنگی -

 به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، شعری را منتشر کرد که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در آستانه عملیات وعده صادق خواندند. مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب، در صفحه ایکس خود نوشت:

غزل زیر، سروده چندسال پیش رهبر انقلاب اسلامی است، معظم‌له این بیت از سروده را در آستانه عملیات وعده صادق در یکی از جلسات مرتبط خوانده‌اند:

تو را‌ است معجزه در کف زساحران مهراس
عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

از هند تا ایران؛ استقبال شاعران از غزل رهبر انقلاب

در روزهای گذشته جمعی از هنرمندان به استقبال از این غزل رهبر معظم انقلاب رفتند. احمد شهریار، شاعر پاکستانی، نیز تازه‌سروده خود را به این موضوع اختصاص داد که در ادامه می‌خوانید:  

اگر به عشق یقین داری از فنا مگریز

دلیر باش و خطر کن، به هیچ جا مگریز

قسم به خضر که در انتهای این ظلمات

همیشه آبِ حیات است، پس بیا مگریز

تو پورِ حیدری، از دیوِ هفت‌سر مهراس

ز قومِ رستمی از حلقه‌ بلا مگریز 

بسنج با دمِ شمشیر، زورِ دشمن را 

ز غرشِ رجز و هیبتِ صدا مگریز

تو نورِ علم و یقینی و در کنارِ حسین

به قلبِ شب بزن، از خاکِ کربلا مگریز 

دوباره معرکه‌ حق و باطل است اینجا

تویی که مردِ نبردی، به انزوا مگریز

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • استقبال خوانندگان از کتاب پر فروش ترگل
  • صادرات بیش از یک میلیارد ریال محصولات چاپی غیر کتاب از خراسان رضوی
  • کاهش پرشدگی مهمترین منبع آبی دامغان
  • گزارش بورس امروز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • نزول بیت‌کوین و اتریوم / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • کاهش ۸ درصدی نرخ بیکاری در استان مرکزی طی سال گذشته
  • شعر شاعر پاکستانی در استقبال از غزل رهبر انقلاب
  • مزیت خرید کتاب الکترونیک چیست؟
  • گزارش بورس امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • بیت کوین به ۶۳ هزار و ۸۲۲ دلار رسید