Web Analytics Made Easy - Statcounter

ششمین جشنواره ملی بهار نارنج در حالی از امروز در ساری مرکز مازندران و پایتخت بهار نارنج ایران آغاز شد تا گامی در جهت توسعه گردشگری این خطه قلمداد شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، مازندران در ایام فصل بهار و خصوصا ماه اردیبهشت، رنگ و بویی دیگر به خود گرفته و عطر و بوی بهار نارنج در نقاط مختلف این کهن شهرهای زیبای استان مشام هر گردشگر و شهروندی را خوشبو می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از شهرهایی که به پایتخت بهار نارنج معروف بود، شهر قدیمی و زیبای ساری مرکز مازندران بوده که مسئولان حوزه فرهنگی و اجتماعی شهر ساری به فکر برپایی جشنواره ملی بهار نارنج برای ششمین بار در پارک ملل ساری نمودند.

ششمین جشنواره بهار نارنج از امروز شنبه نهم اردیبشهت ماه با حضور 108 غرفه از سراسر ایران اسلامی در ساری آغاز به کار کرد.

در این جشنواره، علاوه بر غرفه‌هایی که فرآورده‌های بهارنارنج را در معرض نمایش و فروش قرارداده صنایع دستی ساری و استان در قالب غرفه‌های گوناگونی به نمایش گذاشته شده اند.

محمد محبوب، معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری ساری در مورد اهداف برپایی این جشنواره، گفت: یکی از برنامه‌های جانبی جشنواره تور رایگان ساری گردی است. بنابراین داوطلبان حضور در این تورها می‌توانند با مراجعه به محل نمایشگاه اقدام به ثبت نام کنند.

وی با تاکید بر اینکه جشنواره بهار نارنج با پیوست گردشگری برگزار می‌شود به تلاش‌های انجام شده اشاره و خاطرنشان: دعوت از هموطنان برای برپایی غرفه و ارائه محصولات بومی و محلی از جمله این تلاش‌ها بوده است.

برپایی جشن بهار نارنج در 10 روستای ساری

محبوب، برگزاری جشن‌های متنوع در ساری و روستاهای حومه آن را مورد توجه قرارداد و افزود: در این جشن‌ها آداب و سنن و در مجموع آیین‌های بومی سهم بسیار زیادی دارند.

وی بیان کرد: از این طریق می‌توان به ترویج و تبلیغ خرده فرهنگ‌ها و ظرفیت‌های فرهنگی و هنری ساری و استان بپردازیم و در ایامی که جشنواره برگزارمی‌شود در ده روستای شهرستان هر شب یک جشنواره برگزار می‌شود.

گزارش از حسین قربانی

انتهای پیام/

R41358/P4001/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۰۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ جشنواره یک روزه کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین» با حضور بیش از ۳۰۰ دانش آموز مقطع دوره اول در خانه رشد صهبا برگزار شد.

ناظمی موسس این مجتمع آموزشی با بیان اینکه دانش آموزان باید در مسیر رشد بگیرند گفت: باید در ۱۲ سال تحصیلی دانش آموزان برای زندگی آینده خود مهارت‌های مختلف را آموزش ببینند.

وی افزود: افزایش روحیه خلاقیت و نوآوری، عزت نفس، اعتماد به نفس، حل مسئله، قدرت تفکر، مسئولیت پذیری و تعهد از مهم‌ترین آموزش‌هایی ست که به دانش آموزان داده می‌شود.

در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳این سومین نمایشگاه با موضوع کارآفرینی در خانه‌ی رشد صهباست.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت برپایی هفته‌های گردشگری در استان کرمانشاه
  • توقيف خودروي قاچاق در ساري
  • مرگ ۹۱ نفر بر اثر مصرف مواد مخدر در مازندران
  • کشف و توقیف چوب جنگلی قاچاق در آمل
  • توقیف خودروی bmw قاچاق در ساری
  • برپایی جشنواره کارآفرینان کوچک با شعار «مدرسه کارآفرین»
  • رفع تصرف اراضی ملی در شهرستان قائم شهر
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • محدوديت‌های ترافيکی مسیر اجرای مراسم روز ارتش در ساری اعلام شد