Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، همه ما دوران متفاوتی در زندگی تجریه کردیم. دورانی که خاطرات ریز و درشت از خود بجا گذاشته و با یاد آوری این خاطرات حس خوبی به ما دست می دهد. دوران دانشجویی نیز یکی از همین دوران جذاب زندگی است که البته خوابگاه دانشجویی بر جذابیت این خاطرات می افزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زندگی دانشجویی بخش فراموش نشدنی با کلی اتفاقات و خاطرات تلخ و شیرین یک دانشجو است؛ وقتی همه‌ این خاطرات در خوابگاه رقم بخورد. دانشجویان برای اینکه بتوانند از این دوران خاطرات خوبی داشته باشند نیاز است که با نام و شرایط خوابگاههای دانشجویی آشنا شوند.

در این سلسله گزارش‌ها، سعی داریم خوابگاه‌های دانشجویی را به دانشجویان معرفی کنیم؛ که این هفته به سراغ خوابگاه‌های دانشگاه امیرکبیر، یکی از دانشگاه‌های صنعتی کشور که جزء دانشگاه‌های برتر محسوب می‌شود، رفتیم.

در حال حاضر دانشگاه امیرکبیر داراي ۱۹ خوابگاه دانشجویی است كه عبارتند از:خوابگاه‌هاي شهيد بسطامي، احمدي، برنجيان، مرادي، ناجيان، ساده و فرزانه (ويژه دانشجويان دختر)
خوابگاه‌هاي شهيد سحرخيز، شرفي، عصاري، شهدا، كشاورز، عاشوری، کبکانیان، گلشن، قاضی زاده، نجات‌الهي و ياوري (ويژه دانشجويان پسر)،خوابگاه انصارالحسیني(ويژه دانشجويان متأهل).

اداره امور خوابگاه‌هاي دانشگاه صنعتي اميركبير وظيفه «اسكان» و «سكونت» دانشجويان غيربومي را برعهده دارد. از آنجايي كه مجموعه قوانين و مقررات «نحوه اسكان» و «نحوه سكونت» دانشجويان خوابگاهي براساس «مجموعه مقررات و دستورالعمل‌هاي خوابگاه‌هاي دانشجويي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي» مصوب وزارت علوم، تحقيقات و فناوري تنظيم شده است، اين اداره نيز سياست‌هاي كلي و چارچوب اصلي قوانين موضوعه را سرلوحه انجام وظايف و برنامه‌هاي خود مي‌داند.




وضع مقررات و دستورالعمل‌هاي موجود در خوابگاه‌ها بر اساس آئين‌نامه انضباطي خوابگاه‌هاي دانشگاه صنعتي اميركبير مي‌باشد و در تنظيم آن سه عامل قانون، شرع و عرف در نظر گرفته شده است.

آيين نامه ها و دستور العمل ها


از آنجايي كه زندگي خوابگاهي شرايط و محدوديت‌هاي خاص خود را دارا مي‌باشد، مطالعه «آئين نامه و مقررات انضباطي خوابگاه‌ها» و تكميل فرم تعهد مربوطه جهت آگاهي و رعايت موارد مندرجه، ضروري مي‌باشد. بديهي است اين مقررات در جهت رعايت حقوق فردي و جمعي ساكنين خوابگاه، تنظيم شده است لذا توجه و رعايت آن‌ها جزء تعهدات اجتماعي و اخلاقي و سبب حفظ جايگاه و منزلت دانشجويان محترم خوابگاهي مي‌باشد.


لازم به ذكر است، كه كليه خوابگاه‌هاي دانشگاه صنعتي اميركبير توسط دانشجويان خود خوابگاه و در چارچوب سياست‌هاي كلي دانشگاه اداره مي‌شوند. مسئول خوابگاه توسط اداره امور خوابگاه‌ها و كادر اجرايي خوابگاه (نظير مسئول اسكان، مسئول اموال، مسئول بهداشت و ...) توسط مسئول خوابگاه و از بين دانشجويان فعال و مسئوليت‌پذير انتخاب مي‌شوند.

یوسفی خواه، مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه امیرکبیر با اشاره به اقدامات حوزه معاونت دانشجویی در این دانشگاه گفت: در سال ۹۵ توانستیم دو خوابگاه به مجموعه خوابگاه‌های دانشگاه اضافه کنیم؛ که یک خوابگاه پسرانه با ظرفیت ۲۴۰ نفر و یک خوابگاه دخترانه با مشارکت بنیاد قلمچی خریداری شد. برای اضافه شدن این دو خوابگاه ۴۰۰ میلیون تومان توسط دانشگاه برای آماده سازی و اسکان دانشجویان هزینه شده است.

وی افزود: تمامی خوابگاه‌ها بازسازی شد و توانستیم در این بازسازی‌ها و جابه جایی ها، افزایش ظرفیت داشته باشیم. با افزایش ظرفیت‌هایی که صورت گرفت، یکی از خوابگاه‌های مجردی را به خوابگاه متاهلی با ظرفیت ۲۰۰ نفر تبدیل کردیم و شرایط اسکان دانشجویان در این دانشگاه بهبود یافته است.

لازم به ذکر است، ۴۰۰۰ دانشجو درحال حاضر ساکن خوابگاههای دانشگاه امیرکبیر هستند، که ۷۰ از بین این این تعداد۷۰ زوج دانشجو در خوابگاه متاهلی ساکن هستند.

گفتنی است، دانشجویان می‌توانند از طریق ادرس تلگرامی@SnnUni_Admin و یا با شماره ۰۹۳۳۹۸۸۴۱۴۲مشکلات خوابگاهی خود را به خبرگزاری دانشجو ارسال کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۰۴۵۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، محمد علی زلفی گل در آیین کلنگ زنی دومین سرای دانشجویی متاهلی در یاسوج گفت: سه هزار خوابگاه متاهلی در سراسر کشور در دست ساخت است. 

وی با بیان اینکه توسعه فیزیکی زیرساخت ها از دستور کار خارج شد گفت: افزایش کیفیت زیرساخت هایی دانشجویی اولویت کاری این وزارت خانه است . 

 

دیگر خبرها

  • موزه دانشگاه صنعتی امیرکبیر افتتاح شد
  • معرفی فرصت‌های شغلی برای کارجویان در نمایشگاه کار دانشگاه امیرکبیر
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • بیانیه دانشگاه امیرکبیر در محکومیت سرکوب خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشگاهیان حامی فلسطین
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از دانشجویان آمریکا در حمایت از غزه
  • محکومیت سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان از سوی دانشگاه امیرکبیر
  • حمایت دانشگاه امیرکبیر از خیزش دانشجویان آمریکا در اعتراض به رژیم صهیونیستی
  • افتتاح خوابگاه متأهلی برای ۱۲۰ دانشجوی علوم پزشکی تهران
  • ساخت ۵ هزار خوابگاه متاهلی تا پایان دولت
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس