Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-08@15:33:26 GMT

140 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر خراسان شمالی پرداخت شد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۰۵۵۳۵

140 میلیارد ریال تسهیلات به عشایر خراسان شمالی پرداخت شد

به گزارش ایرنا عبدالله یوسفی روز شنبه در جلسه شورای عشایری این استان اظهار کرد: هم اکنون پنج هزار و 300 خانوار عشایری شامل 30 هزار نفر جمعیت در این استان زندگی می کنند.
وی با بیان اینکه عشایر قشری تولید کننده است افزود: 25 درصد گوشت قرمز این استان توسط خانوارهای عشایری این استان تولید می شود که این میزان معادل هشت درصد تولید گوشت کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: در سال گذشته 145 میلیارد ریال اعتبار از محل سفر رهبری اختصاص یافت که برای طرح های مختلف عمرانی از جملع آبرسانی، تامین چادر و سایر در این استان هزینه شده است.
یوسفی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تخریب مراتع یکی از مشکلات کنونی خانوارهای عشایری این استان است افزود: این مشکل بیشتر در حوزه مراوه تپه استان گلستان بیشتر دیده می شود که هم اکنون به دغدغه شده است.
وی بر نظارت بیشتر بر مراتع استان تاکید کرد و گفت: در این خصوص نظارت ها باید بیشتر تا مراتع کمتر تخریب شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش بر طرح گردشگری بیگان شیروان نیز اشاره کرد و افزود: هم اکنون این طرح در اولویت قرار گرفته است که باعث تقوق مسافران عبوری از جاده های این استان خواهد شد.
وی با بیان اینکه محصولات خانوارهای عشایری این استان پاک و سالم است افزود: در این خصوص نیز از شرکت ها می خواهیم تا در این خصوص برند سازی کنند.
3007/1744 خبرنگار: ربابه صانعی* انتشار دهنده : علی اصغر افتاده

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۰۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر سعید ابیت اظهار کرد: همزمان با آئین سنتی طلب باران و پنجاه به در دومین جشنواره روستایی و عشایری در این استان قزوین دایر می‌شود.

وی افزود: با برنامه ریزی و هماهنگی‌های انجام شده عشایر این استان در این جشنواره با برپایی سیاه و سفید چادر حضور فعال خواهند داشت.

وی اظهار داشت: عشایر از طوایف، ایلات و مناطق مختلف استان با عرضه محصولات لبنی، گیاهان دارویی، صنایع دستی، پخت نان و آش‌های محلی توانمندی‌های خود را بعنوان جامعه مولد به معرض نمایش خواهند گذاشت.

ابیت یادآور شد: این نمایشگاه از ۱۷ تا ۲۱ اردیبهشت امسال در محل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان قزوین از ساعت ۱۵ الی ۲۱ همراه با بازی‌های محلی و بومی اقوام ایرانی برگزار خواهد شد.

کد خبر 6097703

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰۷ میلیون دلاری تعاونی‌های خراسان رضوی طی سال گذشته
  • رفع موانع تولید در راستای تحقق شعارسال
  • رفع مشکل اسکان عشایر کوچ‌نشین سملقان با پیگیری دستگاه قضایی
  • پرداخت ۸۵ میلیارد ریال تسهیلات مسکن به مددجویان بهزیستی خواف
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات برای عشایر را تسهیل‌ کنند
  • پرداخت ۱۷۰۰ همت تسهیلات به واحدهای تولیدی کشور
  • عشایر لرستان سالانه ۱۷ تن روغن حیوانی تولید می‌کنند
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • روایت خبرنگار صداوسیمای لرستان از کوچ عشایر
  • جشنواره روستایی و عشایری در استان قزوین برگزار می‌شود