Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@21:43:16 GMT

استاندار قزوین روز شوراها را تبریک گفت

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۰۸۹۰۴

استاندار قزوین روز شوراها را تبریک گفت

قزوین- استاندار قزوین با صدور پیامی فرارسیدن روز شورا و ترویج فرهنگ شورا در تعیین سرنوشت اجتماعی و اقتصادی مردم را تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین در پیام استاندار قزوین آمده است: نهم اردیبهشت سالروز رویدادی بزرگ در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که بی تردید نشان از تعمیق مردم سالاری دینی در جامعه اسلامی ما دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکل گیری و تعمیق این نهاد اجتماعی و ترویج فرهنگ شورا و مشارکت در جامعه بیانگر تاثیر جدی مردم در اداره امور شهر و روستا و تعیین سرنوشت اجتماعی و اقتصادی و سایر ابعاد حیات جمعی است.

اینک که درپایان چهارمین دوره عمر خدمتی و در آستانه برگزاری پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها قرار داریم بر خود فرض می دانم این روز بزرگ و ملی را به همه خادمین و فعالان این عرصه خطیر تبریک و تهنیت عرض کنم.

در این پیام آمده است: ازخداوند سبحان توفیق خدمت رسانی گسترده، عمیق و پایدار، اهتمام به پیشرفت و توسعه عمرانی و فرهنگی شهرها و روستا های ایران عزیز بویژه استان سرسبز و سربلند قزوین در سطوح مختلف را برای همه اعضای فعلی شوراهای اسلامی و کاندیداهای محترمی که با احساس مسئولیت و به قصد خدمت رسانی بیشتر، در سالی که از سوی مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مدظله العالی به نام سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نام گذاری شده، در این سنگر مقدس و عرصه تلاش و مجاهدت بی منت برای مردم گام نهاده اند مسئلت دارم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۰۸۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون شورا‌ها باید اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی موسی‌الرضا حاجی‌بگلو شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شورا‌ها در مشهد با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین شورایی کشور افزود: براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شورا‌ها باید اصلاح شود. این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شورا‌ها فراهم کنیم و عمل مؤثر نیز در گرو افزایش ضریب تأثیرگذاری بر دستگاه‌های مجری قانون است.

وی افزود: این نیاز مبرم نه‌فقط در سطح نهاد‌های عالی در نظام شورایی بلکه حتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا نیز وجود دارد تا بتوانند نمایندگی شایسته و مطلوبی از مردم داشته باشند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: از روستا‌های با ۲۰ خانوار جمعیت گرفته تا کلانشهر‌های چندمیلیون نفری، این شورا‌های اجتماعی شهر و روستا هستد که در مقام حلقه واسطه میان حاکمیت و مردم عمل می‌کنند. بر همین اساس، از آن‌جا که تکلیف ما ناظر بر تقویت امیدواری در مردم است، شما عزیزان باید به موازات پیگیری مطالبات مردم، انعکاس‌دهنده خدمات قابل توجهی باشید که امروزه از طرف دولت درحال انجام است.

وی افزود: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که دولت سیزدهم در عرصه اجرای قوانین، مجلس در حوزه قانون‌گذاری و قوه قضاییه در راستای رسیدگی به شکایات، تحول چشمگیر و اراده قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و اینجاست که شورا‌ها می‌توانند به میدان بیایند و همانطور که حرف مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند، خدمت نظام را هم به اطلاع مردم برسانند.

دیگر خبرها

  • پیام تبریک فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مناسبت فرارسیدن روز بسیج سازندگی
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • شوراهای اسلامی نماد خرد جمعی و وحدت هستند
  • رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه با ابلاغ و اجرای طرح جامع
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • تجلیل از شهرداران، شورا‌ها و دهیاران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • حاجی‌بگلو: قانون شوراها باید اصلاح شود
  • انتقاد چمران از تناقضات در قانون نظام شورایی کشور
  • درآمد مردم لرستان افزایش یابد/ رفاه اجتماعی را ارتقا دهیم