Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار انتخابات باشگاه خبرنگاران جوان، مصطفی آقا میرسلیم نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در برنامه رادیو ایران امروز شنبه 9 اردیبهشت اظهار داشت: در فرانسه رشته مهندسی مکانیک را انتخاب کردم و مشغول به تحصیل در این رشته بودم که تصمیم گرفتم با بازگشت به ایران ازدواج کنم و مجددا تحصیلات خود را ادامه دهم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: خوشبختانه بهبودی در زمینه تحصیلی بنده پس از ازدواج حاصل شد. در سال50 کارشناسی ارشد خود را در رشته مهندسی مکانیک و فنون هوایی از دانشگاه کاتیف فرانسه اخذ کردم و برای دریافت تخصص عازم پاریس شدم و در دانشگاه نفت و موتور پاریس به مدت یکسال تحصیلات تکمیلی خود را طی کردم.
میرسلیم ادامه داد: همچنین از سوی کارخانه صنایع سنگین از بنده درخواست همکاری شد و بنده این پیشنهاد را پذیرفتم. از سال 51 تا 54 به عنوان مهندس محقق در این کارخانه مشغول به کار شدم و بسیاری از دستاوردهای خود را دوران مشغول به فعالیت در این کارخانه کسب کردم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با توجه به اینکه در کشور فرانسه مسلمانانی از کشورهای الجزایر ،‌تونس، مراکش و ترکیه حضور داشتند با همکاری آنها انجمن اسلامی مسلمانان را تشکیل داده تا بتوانیم شخصیت مذهبی و آداب و رسوم دینی خود را به این طریق حفظ کنیم. لذا قصد داشتیم در فرانسه مسجدی برپا کنیم اما امکانات مالی اجازه انجام این اقدام را نمی‌داد.
وی یاد آور شد: در سال 54 با توجه به اوج گرفتن فعالیتهای انقلابی تصمیم گرفتم به ایران بازگردم لذا از سفارت خواستم پذیرش بنده را از یکی از دانشگاه‌ها اخذ و به بنده اعلام کنند. براین اساس از دو دانشگاه دعوت و پذیرش برای بنده ارسال شد.
میرسلیم گفت: در نهایت دانشگاه بیوتکنیک ایران را انتخاب کردم و به ایران بازگشتم و در مهرماه همان سال فعالیت خود را آغازهمچنین با پیشنهاد ماشین‌سازی اراک به عنوان استاد طراحی در این صنعت اقدامات خود را آغاز کردم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: با توجه به مشکلات عبور و مرور در تهران از بنده درخواست شد که موانع پیش‌روی این حوزه را مرتفع کنم لذا مدیرعامل وقت مترو از بنده تقاضای همکاری کردو به عنوان مدیر بهره‌برداری مترو فعالیت خود را آغاز و در این مدت چندین بار به خارج از کشور سفر کردم.
وی تاکید کرد: از سال 54تا57 که فعالیتهای انقلابی در کشور آغاز شده بود دو بار به دلیل اعتصاب دانشجویان با تعطیلی دانشگاه‌ها مواجه شدیم. در یکی از این موارد با همکاری اساتید دانشگاه تصمیم به موضع‌گیری سیاسی گرفتیم که البته در کنار فعالیت سیاسی علنی به صورت مخفیانه برخی فعالیتها را در این زمینه در گروه پویای توحید انجام می‌دادیم.
میرسلیم اضافه کرد: در سال 57 که تظاهرات علیه رژیم طاغوت آغاز شده بود در راهپیمایی‌های شکل گرفته شرکت می‌کردیم و یکی از راهپیمایی‌ها نیز در 16 شهریور انجام گرفت. در این مدت راهپیمایان را مورد اصابت گلوله قرار می‌دادند که در این جریان بنده نیز از ناحیه جمجمه دچار جراحت شدم و پس از آن نتوانستم در راهپیمایی 17 شهریور شرکت کنم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: پس از تشکیل جامعه اسلامی دانشگاهیان مامور شدم پیامی به امام که در نوفل‌لوشاتو مستقر بودند منتقل کنم.
وی خاطر نشان کرد: دولت موقت توسط بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی با همکاری مهندس بازرگان شکل گرفت و اولین دستور امام آن بود که تکلیف نظام اداره کننده کشور روشن شود چرا که امام به نظام مردم سالاری اعتقادی ویژه داشت و شاهد حضور مردم در صحنه‌های انقلاب بود.
میرسلیم ادامه داد: امام‌خمینی(ره) برای استحکام بخشی به نظام خواستند که جمهوری اسلامی به همه‌پرسی گذاشته شود اما دولت برای برگزاری همه‌پرسی آمادگی کافی نداشت چرا که مدیران و عناصر دولتی پس از حکومت طاغوت در کشور وجود نداشتند.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: در بهمن ماه سال 57 حزب جمهوری اسلامی شکل گرفت و شورای مرکزی این حزب تحت نظر آیت‌الله بهشتی،‌ باهنر، آیت‌الله رفسنجانی، موسوی اردبیلی و آیت‌الله خامنه‌ای تشکیل شد و بنده به عنوان عضو شورای مرکزی در این حزب معرفی و مشغول فعالیت شدم.
وی افزود: هم‌زمان مشغول به ساماندهی تشکیلات سپاه پاسداران شدم تا اینکه امام فرمود فعالیتهای سیاسی و نظامی باید از یکدیگر تفکیک شود لذا برنامه‌های استخدام را در اختیار دیگران قرار دادیم و ادامه فعالیتهای حزبی خود را از سر گرفتم. این حزب تصمیم به همکاری با دولت گرفت و در برگزاری همه‌پرسی همکاری‌های لازم را انجام دهد.
میرسلیم تصریح کرد: انجام همه‌پرسی به طور کامل صورت نگرفت و از امام برای تمدید همه‌پرسی اجازه خواستیم بر این اساس 11 فروردین ماه برای تکمیل این امر اختصاص پیدا کرد. 12 فروردین نتایج همه‌پرسی اعلام شد و 98.2 درصد موافق جمهوری اسلامی بودند اما پس از آنکه آرای خارج از کشور ابلاغ شد نتایج این آرا به 99 درصد تغییر یافت.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: امام خمینی (ره) بر تدوین قانون اساسی تاکید داشتند لذا مجلس خبرگان قانون اساسی بایستی انتخاب می‌شد. بر این اساس وزارت کشور درخواست کرد برای برگزاری انتخابات مجلس خبرگان با آنها همکاری کنیم خوشبختانه این همراهی شکل گرفت و مجلس خبرگان تا شهریور ماه سال 58 پیش‌نویس قانون اساسی را برای همه پرسی تدوین کرد.

وی افزود: در آن زمان 102 نفر در انتخابات ریاست جمهوری ثبت‌نام کردند که بایستی تایید آنها از سوی شورای نگهبان انجام می‌شد این در حالی بود که هنوز این شورا تشکیل نشده بود لذا این مسئله به امام گزارش شد و ایشلن فرمودند رای ملت میزان است.
میرسلیم خاطر نشان کرد: در 13 آبان 58 تسخیر لانه جاسوسی انجام گرفت و این اقدام از آن جهت به لانه جاسوسی نامیده شد که آمریکا هرگز نمی‌خواست قدر ملت عظیم ایران و انقلاب را بداند، آمریکایی‌ها همواره با انجام توطئه خللی در ارکان نظام ایجاد کنند لذا پس از افشای اسناد لانه جاسوسی مشخص شد خطرات فراوانی جمهوری اسلامی ایران را تهدید می‌کرد.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: دولت موقت بعد از تسخیر لانه جاسوسی نتوانست بر پا بماند لذا شورای نگهبان مسئولیت دولت را برعهده گرفت و هاشمی رفسنجانی نیز سرپرست وزارت کشور شد بر این اساس همکاری بیشتری میان ارکان نظام شکل گرفت و بنده اولین حکم خود را از آیت‌الله هاشمی دریافت کردم.
میرسلیم با اشاره به اینکه دولت موقت بعد از تسخیر لانه جاسوسی نتوانست سرپا بماند و سقوط کرد گفت: در شورای نگهبان مسئولیت کار را برعهده گرفتم و مرحوم هاشمی رفسنجانی از بنده درخواست کردند که معاونت سیاسی اجتماعی وزارت کشور را برعهده بگیرم.
وی با اشاره به اینکه فعالیت های بنده انقلابی بود یعنی اینکه در آن هیچ چشم داشتی به جایگاه، حقوق و مزایا نداشتم افزود: ای کاش همان روحیه برقرار می ماند و لذا در فاصله ای که مسئولیت نهادهای سیاسی را برعهده داشتم به امورات دیگر می پرداختم.
کاندیدای دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مرحوم هاشمی رفسنجانی هیچ گاه زیر بار پروژه های کادرسازی نرفت تا اینکه موضوع نخست وزیری مطرح شد و مسئله به مجلس ورود کرد اظهار داشت: حزب جمهوری اسلامی اکثریت آرا را برعهده گرفت.
میرسلیم با اشاره به اینکه با توجه به خدمات انقلابی که انجام داده بودم مورد توجه رئیس جمهور وقت قرار گرفتم خاطر نشان کرد: بنده به عنوان نامزد نخست وزیری به مجلس معرفی شدم و در دوران معاونت سیاسی اجتماعی وزارت کشور نیز با مسائل مختلفی برخورد کردم که یکی از آن مسائل مشکلات شهر آمل بود لذا به این شهر رفتم و به مردم پشتیبانی دادم تا در مقابله با اقدام منافقین بتوانیم ایستادگی کنیم و شهر با کمک مردم پاکسازی شد و از وجود منافقین رهایی یافت.
وی با اشاره به اینکه با نیروی انتظامی مشکل پیدا کردیم و نیروی انتظامی سه شعبه داشت که زیر نظر آیت الله مهدوی کنی بود افزود: مرحوم مهدوی کنی از این قضیه ناراحت بودند و بنده گفتم جای نگرانی نیست لذا بنده گفتم با ورود به شهربانی فرد مناسبی را برای ریاست شهربانی انتخاب خواهیم کرد.
کاندیدای دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بنده گفتم این مشکل را برطرف خواهم کرد و حکم سرپرستی شهربانی جمهوری اسلامی را به بنده دادند اظهار داشت: لذا شناسایی افراد واجد شرایط برای معاونت سیاسی اجتماعی پرداختم.
میرسلیم با بیان اینکه در دوران وزارت کشور با یک مشکل برخورد کردم و ان نیز مشکل حمله نظامی امریکا بود که می خواستند گروگان های جاسوس خانه را آزاد کنند گفت: می خواستم به سفارت حمله کنم تا افراد گروگان گرفته را نجات دهم این در حالی است که پوز آن ها در طبس به خاک مالیده شد.
وی تصریح کرد: در آن دوران بنده سرپرست شهربانی بودم و در جبهه ها حضور می یافتم و این حضور من سبب دلگرمی نیروهایمان می شد اما شهر خرمشهر سقوط کرد و نیروها را به عقب کشاندیم اما با شهامت رزمندگان آبادان برجا ماند.
کاندیدای دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه مجموعه حملاتی از سوی دشمن در نقاط مرزی صورت گرفت اظهار داشت: خانواده های متعددی که در این شهرها زندگی می کردند آواره شدند لذا در سال 59 که معاونت سیاسی اجتماعی کشور را برعهده داشتم مرحوم رجایی از جنگ زدگان چاره جویی کردند و بنده گفتم این چاره جویی میسر است به شرط این که بار شهربانی و معاونت سیاسی اجتماعی وزارت کشور را از روی دوش بنده بردارید.
میرسلیم با اشاره به اینکه بنده را سبک دوش کردندو از سمت هایم رها شدم گفت: لذا خود را برای پرداختن به امور جنگ زدگان آماده کردم با بررسی دقیق عمل کار امدادی و رسیدگی به محرومان را انجام دادم.
وی با اشاره به اینکه افرادی بودند که به دلیل مشکلات جنگ از زندگی محروم شده بودند ادامه داد: پس از شناسایی دقیق علمی امکان اسکان و پذیرایی و اشتغال آنها را فراهم کردیم و وقتی خدمت امام مشرف شدیم ایشان از فعالیت های صورت گرفته تقدیر کردند لذا کار امدادی و رسیدگی به محرومان به شکل خوبی انجام شد و تجربه خوبی در زمینه محرومان حاصل شد.
کاندیدای دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه در اواخر سال 59 با مسائل متعدد دیگری برخورد کردم افزود: انحرافاتی در زمان بنی صدر ایجاد شد و در نهایت قاعده 14 اسفند به وجود آمد و منافقان از رئیس جمهور پشتیبانی کردند.
میرسلیم با اشاره به اینکه در حزب جمهوری اسلامی توطئه ایجاد شد و 72 تن از مقامات کشور به شهادت رسیدند بیان کرد: در آن روز که فاجعه 7 تیر رخ داد مرحوم بهشتی مشغول تصمیم گیری درباره فردی برای نامزدی ریاست جمهوری بود و لذا رجایی انتخاب شد.
وی با اشاره به اینکه در 8 تیر شهریور انفجار در نخست وزیری رخ داد و تمام افراد به شهادت رسیدند ادامه داد: هر کدام از فجایع ممکن بود یک نظام را به هم بریزد.
کاندیدای دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: اما با روحیه قوی مردم و رهبر مانع از ایجاد یاس در کشور شدیم و لذا از کار رسیدگی به جنگ زدگان فارغ شدم و از بنیاد امور جنگ زدگان استعفا دادم.
میرسلیم با اشاره به اینکه انتخاب ریاست جمهوری انجام شد و آیت الله خامنه ای رئیس جمهور شدند ادامه داد: ایشان به دلیل آسیبی که در ناحیه کتف دیده بودند کار را به عهده گرفتم گفت: در تیر ماه 1360 آیت الله خامنه ای از من دعوت کردند که برای ساماندهی کار نهاد ریاست جمهوری به خدمت ایشان بروم و بنده با استقبال به نهاد ریاست جمهوری رفتم و نهاد با آمدن من شکل گرفت و ساماندهی شد و تا انتهای دور دوم ریاست جمهوری آیت الله خامنه ای این نهاد کارش را ادامه داد.وی افزود: با توجه به شرایط جنگ و ضرورت تداوم فعالیت هایی که در دولت قبلی انجام شده بود نخست وزیر مهندس موسوی به کار خود ادامه داد و لذا با انتخاب مرحوم هاشمی رفسنجانی از من به عنوان مشاور امور رئیس جمهور در امور تحقیقات استفاده کردند.
کاندیدای دوزادهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه عضو شورای عالی فعالیت کشور شدم گفت: از سوی دیگر به عنوان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تا سال 72 مشغو به کار شدم در آن سال لاریجانی وزیر فرهنگ و ارشاد بود و به صدا و سیما رفت و مرحوم هاشمی رفسنجانی از من درخواست کردند تا مسئولیت وزارت فرهنگ را به عهده بگیرم.
میرسلیم خاطر نشان کرد: کار خود را در وزارت خانه آغاز کردم و اولین نمایشگاه قرآنی را برپا کردم که دستاوردهای خوبی داشت و لذا فعالیت های ارزنده دیگری در زمینه فرهنگی هنری انجام شد و پیشرفت خوبی در زمینه جهانگردی و ایرانی حاصل شد.
وی گفت: ما کار خودمان را در وزارتخانه از اسفند ماه 1372 آغاز کردیم و به یمن اولین نمایشگاهی که برپا شد به نام نمایشگاه قرآنی ما کار پر برکت خودمان را در وزارتخانه شکل دادیم و دستاوردهای بسیار خوبی در زمینه فعالیتهای قرآنی از جمله تاسیس دانشکده قرآنی و آموزشهای قرآنی پیش بردیم و ضمنا فعالیتهای ارزنده‌ای در زمینه فرهنگی و هنری چه در سینما چه در سایر نهادها دست یافتیم.
میرسلیم افزود: در سال1375 مقام معظم رهبری صلاح دیدند که ساختار جدیدی به مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه شود و از من هم دعوت شد که به عنوان اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به کار بپردازند و من هم با تمام افتخار قبول کردم که به عنوان عضو تشخیص مصلحت نظام به فعالیت بپردازم و از آن سال تا به امروز با سمت عضویت مجمع تشخیص مصلحت نظام و نیابت ریاست کمیسیون فرهنگی ، اجتماعی ، علمی مشغول به کار بودم و همچنین عضویت در کمیسیون نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام که امکان این را می‌دهد که با مسائل مختلف کشور کاملا آشنا باشم و امروز افتخار می‌کنم که در تدوین بیش از 1000 بند سیاست‌های این کشور سهیم بوده‌ام و می‌دانم که چگونه می‌توان کشور را به پیشرفت رساند اما متاسفانه نتوانسته‌ایم این سیاستها را به اجرا بگذاریم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان داشت: در سال 1376 بعد از انتخاب آقای خاتمی به عنوان رئیس جمهورایشان از بنده دعوت کرد که برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه بدهم و من به ایشان عرض کردم که شما قبلا در وزات فرهنگ بوده‌اید والان هم شورای انتخاباتی شما انطباق ندارد با آنچه که ما مشغول اجرای آن بوده‌ایم . من برای شما برنامه تدوین خواهم کرد اما بهتر است که وزیری انتخاب کنید که در همان جهت فکری خودتان باشد و بنده نیز بعد از سال 1376 همت خود را در جهت فعالیت‌های حرفه‌ای و تخصصی خودم در زمینه اقتصاد مقاومتی به جای گذاشتم.
وی افزود: از سال 1376 طی بازدیدی که من از ایران خوردو انجام دادم و دیدم که انجا مشغول تولید خودروی دیگری هستند سوال کردم که برای قوه محرکه این خودرو چه اندیشیده‌اید؟ و آنها پاسخ دادند که از قوه محرکه پژو استفاده می‌کنیم و من گفتم این چه خودروی ملی است که قوه محرکه آن فرانسوی است و گفتند که راه‌حل این است که شما برای قوه محرکه وارد صحنه طراحی بشوید و بلافاصله آقای غروی که مدیر عامل بودند گفتند دست به کار بشوند برای طراحی موتور ملی ومن از ایشان خواستم که امکانات جامع را فراهم کنند و سعی کنند با جوانان فعال ایرانی کار طراحی را شروع کنند و خوشبختانه این امکان فراهم شد و نیروهای متخصصی را استخدام کردیم و طبق راهبردی که به کمک دانشگاه صنعتی امیرکبیر تعبیه کرده بودیم و آن راهبرد مبتنی بود بر طراحی و ساخت خودروی ملی با استفاده از انرژی گاز به عنوان منبع اصلی دست به کار شوند.
میرسلیم تصریح کرد: ما قول دادیم که ظرف مدت 5 سال کار طراحی خودروی ملی را به انجام برسانیم این برنامه از سال 1380 آغاز شد و ما موفق شدیم در سال 1385 با فعالیت خوب جوانان کشور خودمان خودروی ملی را بتوانیم بسازیم. از این طرح ملی در سال 1385 رئیس جمهور جدید رونمایی کرد که و ما تولید انبوه آن را توانستیم به خط تولید برسانیم.

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما برای نیازهای کشور در زمینه تولید موتورهای سنگین به پیشنهاد سازمان گسترش که از من دعوت کردم شرکت لیزینگ سنگین ایران را که تشکیل داده بودم به عنوان رئیس هیات مدیره مشغول شوم و در آنجا من به این نتیجه رسیدم باید با طراحی به دانش فنی مورد نیاز برای ساخت داخلی این خودروهای سنگین اقدام بکنیم و بعد در راه‌آهن و صنایع دریایی و نیروگاه‌ها استفاده کنیم. ما سیاستمان را در سال 1383 به تصویب دولت رساندیم و بعدا عنایت دولت نهم و دهم را به دست آوردیم و برای پشتیبانی از آن ما توانستیم موتور دیزل سنگین ملی را هم طراحی کنیم و توانستیم از متخصصان دانشگاههای خودمان استفاده کنیم و مرکزی را به عنوان تحقیقات موتور را تاسیس کردم و یکی از کارهایی که در آن مرکز انجام دادیم برگزاری کار آموزی‌های تخصصی و همچنین پیاده کردن پایان‌نامه‌هایی که آنجا با توجه به صنعت طرح کردیم و دعوت می‌کردیم از دانشجوهای کارشناسی ارشد و دکترا که با ما در به پایان رساندن پایان نامه‌ها همکاری کنند و این از اتحاد بسیار خوب ماست که اتصالی بین دانشگاه و صنعت و صادرات و بسته‌های علمی را در صنعت برپا کردیم و بر اتکای این است که ادعا می‌کنم که بسیار خوب می‌توان چنین هسته‌هایی و نهادهای دانش‌بنیادی را در کشور تقویت کرد و اشتغال جوانان فارغ‌التحصیل ما در کشور و در صنعت و در کشاورزی فراهم کرد.
وی افزود: از فعالیتهای دیگری که ما با دولت مرحوم هاشمی داشتیم این بود که معاون ایشان آقای دکتر غفوری‌فر که ریاست سازمان تربیت بدنی را بر عهده داشتم با توجه به علاقه‌ای که من به ورزش داشتم و از جوانی دو ویژگی را برای خود حفظ کردم یکی سحر خیزی و دیگری ورزش کوهنوردی و شنا بود. ایشان از من دعوت کردند که برای سامان دادن به ورزش به کمک ریاست فدراسیون نجات غریق را بر عهده بگیرم من هم با اشتیاق پذیرفتم به ویژه با توجه به آثاری که می‌توانست این فعالیت داشته باشد. آن موقع‌ها ما مواجه بودیم با تعداد بین 500 تا 600 نفر غریق در سال در دریای خزر. نتیجه آن این شد که اولا با آموزش دادن ناجیان غریق امروزه 140هزار نفر نجات غریق داریم که 40 هزار نفر آن را بانوان تشکیل می‌دهند و می‌شود گفت که این مسئله بی‌نظیر است چرا که قبل از آن تعداد ناجیان خانم به تعداد انگشتان دست بود و ما به کمک اینها در نقاطی توانستیم بیش از 75 هزار نفر را نجات بدهیم و این دستاورد

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۰۸۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی

 محمد بروجردی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی با اندی عمران سلیمان وزیر کشاورزی اندونزی ملاقات کرد.

در این ملاقات وزیر کشاورزی اندونزی با اشاره به تغییرات آب و هوایی و آثار نامطلوب آن بر محصولات کشاورزی، خواستار استفاده از دانش متخصصان ایرانی در زمینه مدیریت منابع آب و استفاده از ظرفیت‌های فناوری کشورمان به خصوص فناوری نانو در صنایع کشاورزی شد.

بروجردی نیز ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری در این زمینه، امضای سند یادداشت تفاهم همکاری دو کشور در زمینه حفظ نباتات و قرنطینه گیاهی و برگزاری نشست سوم کمیته راهبری کشاورزی مشترک دو کشور را گام مهمی جهت تقویت مناسبات دو کشور دانست.

در این دیدار همچنین مقرر شد وزرات کشاورزی اندونزی در آینده نزدیک میزبان هیات کارشناسی وزارت جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی سیاست خارجی

دیگر خبرها

  • بیانیه‌های تکراری، هیچ حقی برای دولت کویت در مورد «آرش» ایجاد نخواهد کرد
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی زاهدان
  • کشف ۱۰۰ میلیارد اخلال در نظام اقتصادی در زاهدان
  • آزادی ۵ صیاد ایرانی از جمهوری سیشل
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • دشمنان، همواره در تلاش برای ایجاد نفاق برای منحرف کردن مسیر پیشرفت ایران هستند
  • تبلیغات منفی رسانه‌های غرب درباره فتح فاو توسط ایران
  • دیدار سفیر ایران با وزیر کشاورزی اندونزی
  • تلاش آمریکا برای در اختیار گرفتن خلیج فارس محقق نمی‌شود
  • کیفرخواست پرونده گروه (ش) با بیش از هزار شاکی در دادسرای تهران صادر شد