Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «سید مصطفی آقا میرسلیم» عصر امروز- شنبه- در رادیو ایران با بیان این مطلب افزود: چاره معضل آینده ها فنی است که روش های آن را ما می دانیم.
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در ادامه گفت: در صورتی که موفق به جلب نظر و اعتماد مردم شوم به اتکای تجربه و تخصصی و کارآمدهایی که وجود داشته است و همکاران مخلصی که در این زمینه آماده هستند این معضل را چاره جویی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**فرانسه را برای تحصیلات دانشگاهی انتخاب کردم
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در ابتدای این برنامه در خصوص زندگی و سوابق تحصیلی خود گفت: پدرم فردی مذهبی بود که به آموزش مذهبی من و برادرانم اهتمام فراوان داشت؛ مادرم اولین معلم قرآن من بود.
میرسلیم با بیان این که در دهه 1340 شرایط خفقان حاکم بود ادامه داد: تحصیلاتم را در دبیرستان البرز در رشته ریاضی در سال 1344 به پایان رساندم و باتوجه به اینکه امام خمینی (ره) به خارج از کشور تبعید شده و علیرغم اینکه در دانشگاه قبول شده بودم تصمیم گرفتم برای ادامه تحصیل به خارج از کشور بروم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به پیشنهادهای مختلف برای سفر و تحصیل از میان فرانسه، آمریکا و آلمان، کشور فرانسه را انتخاب کردم گفت: به همین منظور در رشته مهندسی مکانیک مشغول تحصیل شدم که با توجه به شرایطی که در کشور فرانسه بود تصمیم گرفتم به ایران برگردم، ازدواج کنم و مجددا به تحصیلات ادامه بدهم.
وی گفت: در سال 1350 من کارشناسی ارشد خودم را در رشته مهندسی مکانیک و فنون هوایی از دانشگاه پاتی فرانسه گرفتم و بعد برای تخصص عازم پاریس شدم و در دانشگاه نفت پاریس مشغول دوره تحصیلات تکمیلی تخصصی شدم.
میرسلیم گفت: در مدت یک سال از طرف کارخانه صنایع سنگین آساس به من مراجعه شد و بعد از فارغ التحصیلی درخواست همکاری شد و من با اشتیاق قبول کردم چون می دانستم که موفقیت باتجربه به دست می آید فقط با علم حاصل نمی شود.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: از سال 1351 که من فارغ التحصیل شدم تا سال 1354 به عنوان مهندس تحقیق در این کارخانه مشغول به کار شدم و بسیاری از نکاتی که امروز دستاورد من است برمی گردد به تجربیاتی که من در آن دوران در کارخانه به عنوان مهندس تحقیق در طراحی و در پژوهش و در نمونه سازی و در تولید کسب کردم.
میرسلیم گفت: در این فاصله با توجه به اینکه در کشور فرانسه مسلمانانی از کشور الجزایر و مراکش و ترکیه حضور داشتند ما با هم انجمن اسلامی مسلمانان را تشکیل دادیم که بتوانیم شخصیت مذهبی خود را برپا نگه داریم و آداب و رسوم اسلامی خود را حفظ کنیم؛ در آنجا قصد داشتیم که مسجدی برپا کنیم ولی امکانات مالی به ما اجازه نداد.
میرسلیم خاطرنشان کرد: استقبال خوبی از این فعالیت های ما به عنوان انجمن اسلامی شد و جوی که بر فرانسه حاکم بود با امروز فرق می کرد.
وی تصریح کرد: در سال 1354 با توجه به اوج گرفتن فعالیت انقلابی و اینکه من توشه مناسبی را از مجموعه تحصیلات و فعالیت های حرفه ای ام در فرانسه به دست آورده بودم، تصمیم گرفتم به ایران برگردم.
وی ادامه داد: باوجود دعوت از دو دانشگاه من دانشگاه پلی تکنیک تهران را انتخاب کردم و در شهریور 1354 یعنی 10 سال بعد از آن که کشور را ترک کرده بودم برای تحصیلات تکمیلی به ایران بازگشتم.
این نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری ادامه داد: در دانشگاه پلی تکنیک یعنی صنعتی امیرکبیر در مهرماه همان سال مشغول تدریس شدم و به علاوه بنا به پیشنهادی که از طرف ماشین سازی اراک شده بود به عنوان استاد طراحی در آن صنعت برای آموزش به مهندسان فارغ التحصیل آنجا و تربیت طراح مشغول فعالیت شدم.
میرسلیم گفت: در تهران مسائلی که به عبور و مرور و رفت و آمد برمی گشت وضعیت پیچیده ای پیدا کرده بود و از مهندس مشاور درخواست شده بود که شرایط عبور و مرور در تهران را مطالعه کند و راه حلی پیشنهاد بدهند و این راه حل منجر به پیشنهاد تاسیس متروی تهران شد که آن موقع به نام راه آهن شهری تهران و حومه مطرح بود.
وی بیان داشت: مدیرعامل آن زمان مترو از من دعوت کرد با توجه به شناختی که از زبان فرانسه و همچنین ویژگی های فنی که در صنعت فرانسه حاکم بود با آنها همکاری کنم و من استقبال کردم به عنوان مدیر بهره برداری مترو منصوب شدم و فعالیتم را آغاز کردم.
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: از سال 1354 تا 1357 که فعالیت های انقلابی در کشور صورت می گرفت به دلیل اعتصاباتی که از طرف دانشجویان صورت گرفت دو بار مواجه با تعطیلی دانشگاه شدیم.
میرسلیم یادآور شد: در یکی از این موارد ما با همکاری سایر استادان دانشگاه تصمیم گرفتیم به موضع گیری سیاسی که علنی بود البته ما در کنار این فعالیت سیاسی علنی فعالیت سیاسی مخفی هم در گروه به نام پویای توحید داشتیم ، که وظیفه آن تهیه اعلامیه ها و پخش بود.
وی ادامه داد: در سال 1357 که تظاهرات شروع شده بود بعد از فوت مرحوم حاج سیدمصطفی خمینی ما در راهپیمایی هایی که شکل گرفته بود شرکت می کردیم.

**در راهپیمایی 16 شهریور از ناحیه جمجه زخمی شدم
میرسلیم گفت: یکی از این راهپیمایی ها 16 شهریور 1357 از تپه های قیطریه شروع شد ولی در عین حال متوجه شدم تیراندازی شد و یکی از تیرها به من اصابت کرد و من از ناحیه جمجه زخمی شدم و ناچار شدم صحنه راهپیمایی را ترک کنم.
انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، همزمان با پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و میان دوره ای مجلس شورای اسلامی روز جمعه 29 اردیبهشت ماه 1396 در کشور برگزار می شود.
در این دور از انتخابات ریاست جمهوری صلاحیت 6 نفر از داوطلبان از سوی شورای نگهبان احراز شده است.
نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در رقابت های تبلیغاتی تا 24 ساعت قبل از برگزاری رسمی انتخابات بر اساس جدول زمانبندی در رسانه ملی، علاوه بر معرفی و بیان سوابق اجرایی، برنامه های آینده خود را نیز تشریح می کنند.

** نخستین حکم رسمی ام را از آیت الله هاشمی گرفتم
نامزد دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین در ادامه به تسخیر لانه جاسوسی آمریکا اشاره کرد و افزود: زمانی که این سفارتخانه تسخیر شد با اسنادی که به دست آمد معلوم شد که واقعاً لانه جاسوسی بوده است،‌ بعد از این اتفاق بود که دولت موقت استعفا کرد و مرحوم هاشمی رفسنجانی سرپرستی امور را به عهده گرفت.
میرسلیم گفت: مرحوم هاشمی رفسنجانی از من خواستند معاونت سیاسی، ‌اجتماعی وزارت کشور را بر عهده بگیرم، من اولین حکم رسمی خود را از مرحوم هاشمی رفسنجانی گرفتم.
این عضو حزب موتلفه اسلامی به افتخارات خود در ایجاد ارتباط بین صنعت و دانشگاه نیز اشاره کرد و افزود: ادعا می‌کنم بسیار خوب می‌توانم بستر بنگاه‌های دانش بنیان در کشور را فراهم آورم تا اشتغال جوانان را در صنعت،‌ کشاورزی و بخش خدمات فراهم کنم.

**ماجرای شهر هزار سنگر
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری همچنین به فعالیت‌های خود در زمان پس از انقلاب اسلامی پرداخت و خاطر نشان کرد: در وزارت کشور ما مسائل مختلفی داشتیم که یکی از این مسائل، مسئله آمل بود که به شهر «هزار سنگر» معروف شده بود که با همت مردم آمل بالاخره شهر از منافقین پاکسازی شد.
میرسلیم گفت: از دیگر مشکلات ما عدم هماهنگی بین نیروهای سه گانه شهربانی، کمیته های انقلاب و ژاندارمری بود که من با حفظ سمت برای اداره شهربانی کشور انتخاب شدم که موجب شد فعالیت‌ها در این حوزه روال بهتری را طی کند.
این نامرد انتخابات ریاست جمهوری همچنین در ادامه توضیحات فعالایت های خود در دوران جنگ گفت: در سال 59 و با آغاز جنگ تحمیلی مرحوم رجایی که از وضعیت جنگ‌زده‌ها ابراز نگرانی ‌می‌کرد از من درخواست کرد با حفظ سِمت به امور مربوط به جنگ‌زده‌ها ومهاجران بپردازم که در این حوزه با بررسی‌های دقیق علمی یک کار عملی و فوری برای رفاه جنگ‌زده‌هایی که از همه چیز محروم بودند انجام شد به‌طوری که وقتی خدمت امام (ره)رسیدیم؛ ایشان که از جریان امور مطلع شدند در این مورد فرمودند: «این جنگ‌زده‌ها خود لشگری شده‌اند در مقابل صدام .»
میرسلیم همچنین به مسئله منافقین و غائله بنی صدر وهمچنین حوادث تلخ بمب‌گذاری در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی ویارانش و همچنین شهادت مرحوم رجایی و باهنر را در دفتر نخست وزیری اشاره کرد.

** با آمدن من نهاد ریاست جمهوی شکل گرفت
این نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به دوران ریاست جمهوری رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت:‌ قبل از انتخاب شدن آیت الله خامنه‌ای به مقام ریاست جمهوری هیچ وقت نهاد ریاست جمهوری به شکلی که الان هست شکل نگرفته بود، در تیرماه سال 60 ایشان برای ساماندهی نهاد ریاست جمهوری و مشاورت عالی خود از من دعوت کردند،‌ نهاد ریاست جمهوری در واقع با آمدن من شکل و سامان گرفت.
وی تصریح کرد: در سال 75 نیز رهبری خواستند تا ساختار جدیدی به مجمع تشخیص مصلحت نظام بدهند که از من هم برای این مسئله دعوت کردند که باعث شد از آن سال تا امروز همچنان عضو مجمع تشخیص مصلحت و همچنین عضو کمیته علمی،‌فرهنگی و کمیته نظارت بمانم.
میرسلیم ادامه داد: عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام به من اجازه می دهد تا در مسائل مختلف مربوط به برنامه ریزی در جریان امور کشور باشم که با افتخار می‌گویم در بیش از هزار بند از قوانین برنامه ریزی این کشور دخالت داشته‌ام.
نامزد مورد حمایت حزب موتلفه اسلامی در انتخاباتریاست جمهوری افزود: در سال 1385 با فعالیت خوب جوانان موفق شدیم موتور ملی را به ثمر برسانیم که آقای احمدی نژاد از آن رونمایی کرد.
میرسلیم گفت: در سال 87 نیز موفق شدیم این موتور ملی را به تولید انبوه برسانیم بعد از این بود که بر لزوم طراحی و ساخت موتورهای سنگین دیزلی برای راه‌آهن،‌نیروگاه‌ها و نیروی دریایی تاکید و همت گماشتیم که بالاخره توانستیم موتور دیزلی ملی را با کمک فارغ التحصیلان داخلی طراحی و عملی کنیم.
وی با اشاره به علاقه خود به ورزش و مخصوصا رشته ورزشی شنا و همین طور روحیه سحرخیزی که دارد گفت: آقای غفوری فرد که در دوره ریاست جمهوری مرحوم هاشمی رفسنجانی رئیس سازمان تربیت بدنی بود از من خواست تا ریاست فدراسیون نجات غریق را به عهده بگیرم.
میرسلیم تصریح کرد: از آن زمان تا به حال حدود 140 هزار ناجی غریق داریم که حدود 40 هزار نفر آنان بانوان هستند و در طول این 10 سال نیزبیش از 75 هزار نفر را توانسته‌ایم نجات بدهیم.
میرسلیم گفت: تجربه حضور من در کمیته نجات غریق و نجات دادن انسان‌ها باعث می‌شود تا در نجات دادن وضع اقتصادی کشور نیز از آن استفاده کنم.
سیام**3061**3070**1058**تنظیم کننده: میترا بلندقامتی**انتشار دهنده: سیدحسین قدسی

منبع: هدانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت hodana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «هدانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۰۷۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری

خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری و پرداخت مبلغی به خانوارها جعلی است.

به گزارش ایسنا، خبری با عنوان فعال شدن دهک ریاست جمهوری در فضای مجازی دقایقی است که به نقل از این خبرگزاری منتشر و لینکی هم برای ورود شهروندان معرفی شده است، اما این خبر واقعیت نداشته و جعلی است و ایسنا نیز چنین خبری را منتشر نکرده است.

مردم از باز کردن این لینک خودداری کنند.

این برای چند بار است که سودجویان و کلاهبرداران به‌دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • کاندیداتوری عضو شورای نگهبان در انتخابات ریاست جمهوری /صادق زیباکلام برای مصاحبه آمد، زاکانی برای گزارش دادن /خاطرات آیت الله هاشمی
  • پرواز بودجه نهاد ریاست‌جمهوری در دولت رئیسی؛ افزایش ۸۶ درصدی کجا صرف می‌شود؟
  • افزایش ۸۶ درصدی بودجه در دولت سیزدهم!
  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • ایسنا: تکذیب خبر فعال شدن سامانه دهک ریاست جمهوری
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • بایدن: قصد دارم با ترامپ مناظره کنم
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • کنعانی: تحریم خللی در عزم ایران ایجاد نمی‌کند
  • پنج سناریوی عجیب انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا