Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@13:26:41 GMT

تکذیب مرتبط بودن بیماری و مصرف مرغ‌های هورمونی

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۱۱۰۸۳

تکذیب مرتبط بودن بیماری و مصرف مرغ‌های هورمونی

متخصص تعذیه گفت: بروز بیماری‌های مرتبط با مصرف مرغ‌های هورمونی، شایعه‌ای بیش نیست و معمولا پزشکان به دلیل عدم آگاهی خود به این موضوعات دامن می‌زنند. به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس مرتضی صفوی متخصص تغذیه درخصوص غذاهای ارگانیک گفت: محصولات ارگانیک شامل محصولاتی هستند که عاری از کود، سم و مواد مضر جنبی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: نوعی از کشاورزی است از مرحله داشت تا برداشت از مواد کود شیمیایی تا آفت‌کش‌ها استفاده نمی‌شود به این محصولات ارگانیک گفته می‌شود.
صفوی اضافه کرد: در کشورهای اروپایی محصولات ارگانیک به راحتی در دسترس قرار می‌گیرند و از آنجایی که برای تهیه آنها مشکلات زیادی وجود دارد، قیمت آنها گرانتر از سایر محصولات است.
این متخصص تغذیه گفت: در کشور ما محصولات معمولی به اسم محصولات ارگانیک به خورد مردم داده می‌شود اما خوشبختانه تولید این محصولات در کشور ما شروع شده و امیدواریم با نظارتی که بر روی این محصولات وجود دارد توافق شود تا قیمت آنها برای تولیدکننده نیز به صرفه باشد.
صفوی در پاسخ به این سوال که «آیا مصرف مرغ‌های هورمونی در ایجاد کیست‌های تخمدانی و بیماری‌های دیگر نقش دارند؟»، گفت: اساسا هورمون رشد، گران است و برای دامدار صرف نمی‌کند که از این هورمون در افزایش شیر یا بزرگتر شدن دام استفاده کنند.
وی ادامه داد: موضوعاتی که در رابطه با بیماری‌های مرتبط با مصرف مرغ‌های هورمون وجود دارد شایعه‌ای بیش نیست و معمولا پزشکان به دلیل عدم آگاهی خود به این موضوعات دامن می‌زنند. اما حقیقت این است که استفاده از هورمون رشد در دام برای دامدار صرفه اقتصادی ندارد.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۱۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ ماده غذایی ضروری برای مردان

به گزارش خبرآنلاین، مردان در مقایسه با زنان در معرض خطر بالاتری برای ابتلا به بیماری‌های قلبی و ریوی، سرطان پروستات و سکته مغزی قرار دارند؛ که این موارد از علل اصلی مرگ و میر در میان مردان به شمار می‌آید. مصرف چهار ماده غذایی زیر برای مردان بسیار مفید است؛ این موارد حاوی مواد مغذی خاصی هستند که به پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های رایج برای آقایان، مانند برخی سرطان‌های مردانه، کمک می‌کنند.

۱) کلم بروکلی

این گیاه سبزرنگ سرشار از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های C، K و A و فیبر است و محتوای بالای سولفورافان در کلم بروکلی، پتانسیل مبارزه با سرطان را دارد و مصرف آن در مردان بسیار حائز اهمیت است.

۲) گوجه فرنگی

لیکوپن، یکی از آنتی اکسیدان‎های موجود در گوجه فرنگی، با محافظت در برابر سرطان پروستات و بیماری‌های قلبی عروقی، به سلامت مردان کمک می‌کند.

۳) ماست

بر اساس مطالعه‌ای که در مجله تغذیه بریتانیا منتشر شد، مردانی که به طور مداوم محصولات لبنی تخمیرشده (مثلاً ماست و پنیر) مصرف می‌کردند، در معرض خطر کمتری برای بیماری عروق کرونر قرار دارند.

۴) آجیل

مصرف آجیل به سلامت قلب و کاهش عوارض ناشی از افزایش سن در مردان کمک می‌کند. آجیل‌ها مملو از پروتئین، فیبر و چربی‌های ضروری هستند که همین ویژگی آنها را به یک میان‌وعده بسیار مغذی تبدیل می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مردان بالای ۴۰ سال این خوراکی‌ها را نخورند

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900511

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت خدمه کشتی توقیف شده مرتبط با اسرائیل | تکذیب ادعای رسانه‌های اسرائیلی درباره خدمه
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • «نان کامل» چه نانی است؟
  • مسکن‌ها؛ مهم‌ترین علت بروز سردرد‌های میگرنی!
  • مصرف این ۴ ماده غذایی برای مردان ضروری است
  • ۴ ماده غذایی ضروری برای مردان
  • سلامت کارگران تحت تاثیر بیماری‌های مرتبط با تغییرات آب و هوایی
  • این دو عامل احتمال پارکینسون را افزایش می دهد
  • تاثیر آفت‌کش‌ها بر افزایش احتمال پارکینسون
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد