Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - در چهارمين روز پخش برنامه هاي تبليغاتي کانديداهاي رياست جمهوري امروز 4 نامزد رياست جمهوري از طريق رسانه ملي به بيان ديدگاه هاي خود پرداختند.
به گزارش تابناک، امشب نهم ارديبهشت ماه چهار تن از کانديداهاي رياست جمهوري در رسانه ملي ضمن معرفي خود به بيان برنامه هاي خود پرداختند. حسن روحاني در شبکه اول، اسحاق جهانگيري در گفتگوي ويژه خبري شبکه دو و سيدمصطفي آقا ميرسليم با حضور در راديو ايران با مردم سخن گفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه مشروح مباحث مطرح شده امروز اين 4 کانديداي رياست جمهوري آمده است:
جهانگيري: پاک‌دستي بايد جزو مهم‌ترين ويژگي‌هاي دولت ما باشد.
اسحاق جهانگيري کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري شامگاه شنبه (9 ارديبهشت ماه 96) ميهمان برنامه گفت‌وگوي ويژه خبري بود.
*محورهاي سخنان جهانگيري را در زير مي‌خوانيد:
* تفاوت ديدگاه متکي بودن مردم به دولت و بالعکس در اين است که دولتي که مردم به آن متکي باشند، آن دولت خود را ارباب مردم مي‌داند.
* دولتي که مردم به آن متکي باشند، پاسخگو نيست و سعي مي‌کند از پاسخگويي فرار کند، شفاف و مسئوليت پذير نبوده و رئيس جمهور آن بيشتر نقش توزيع‌کننده پول را برعهده دارد.
* دولتي که متکي به مردم باشد به دليل نيازي که به مردم دارد به ناچار دنبال اين مي‌رود که براي هر عملکردش مقابل مردم پاسخگو باشد. بايد شفاف و مسئوليت‌پذير باشد.
* رئيس جمهور در اين دولت (متکي به مردم) نقش راهبري جامعه را دارد که تلاش مي‌کند جامعه را به هدف‌هاي مورد نظر برساند. براي چنين دولتي خلاقيت، نوآوري، شکوفايي اقتصاد، توانمندي مردم و بخش خصوصي و همچنين پاک دستي مديران لازم است و در حقيقت در اين دولت مردم همه کاره هستند.
* آنچه در فهم من از اسلام، انقلاب اسلامي، جمهوري اسلامي، امام و رهبري است، رويکرد دوم که دولت متکي به مردم باشد، يک دولت کارآمد شکل مي‌گيرد که پاسخگو خواهد بود.
* ما در طول اين 40 سال به فضل الهي موفقيت‌هاي بزرگي داشتيم. نظام جمهوري اسلامي موفق شده است. علي‌رغم همه توطئه‌هايي که عليه آن وجود داشته از تماميت ارضي خود در جنگ 8 ساله دفاع کند.
* جمهوري اسلامي از انسجام و امنيت بسيار خوب و مناسبي برخوردار است. نظام جمهوري اسلامي شرايطي را به وجود آورده که مردم به هويت ملي و ديني خود افتخار مي‌کنند و ايران خود را دوست دارند.
* البته در کنار آن نواقصي هم داشتيم به ويژه در زمينه اقتصاد آنگونه که نيازمند شرايط کشور و عزت مردم بوده و فرصت‌هايي در کشور بوده چه در منابع و چه در نيروي انساني، رشد نکرديم و به همين دليل از يک رشد پايدار اقتصادي برخوردار نبوديم.
* در طول 40 سال گذشته ما هم رشد بالاي 10 درصد و هم منفي 6.8 درصد را در اقتصاد داشتيم. شاهد تورم 50 درصد بوديم و تورم تک رقمي هم داشتيم.
* پايداري رشد اقتصادي در واقع مي‌تواند يکي از کارهايي باشد که براي اقتصاد هدف‌گذاري شود.
* در زمينه فرهنگي و اجتماعي هم آنگونه که نياز کشور و پيشرفت‌هاي کشور بايد هماهنگ مي‌بود، تلاش نشده لذا نيازمند اين هستيم که اهتمام ويژه‌اي در اين زمينه صورت گيرد.
* پاک‌دستي بايد جزو مهم‌ترين ويژگي‌هاي دولت ما باشد.
* مديران پاک‌دست نبايد به بيت‌المال دستبرد بزنند و اين از اصلي‌ترين موضوعات و پيش‌نياز هر مديريتي است. نه تنها در سطح وزرا و اعضاي اصلي کابينه بلکه در سطح مديران مياني کشور اين بايد رعايت شود. چرا که برخي از مشخصه‌ها، مشخصه اصلي است که اگر وجود نداشته باشد فرد نمي‌تواند مسئوليتي داشته باشد.
* اينکه فساد در دستگاه دولتي کشف شده و مشخص شود که مديري به بيت‌المال دست زده در اولين لحظه بايد با او برخورد شود. فرقي هم نمي‌کند که از نزديکان باشد يا از افراد غير نزديک، چراکه براي رئيس جمهور هيچ‌کس نزديک‌تر از کساني که آنها را به مسئوليتي منصوب مي‌کند وجود ندارد ممکن است منصوبي ديگري وجود داشته باشد ولي حکمي از رئيس جمهور دريافت نکرده باشد.
* کساني که منصوب اصلي رئيس جمهور هستند و به بيت‌المال دست‌درازي کردند بايد با آنها برخورد شود و قوه قضاييه هم مستقل است و هم در اين زمينه بايد به صورت جدي و دقيق پيگيري کند و با هر گونه فسادي برخورد شود.
* رسيدگي به مستضعفان و محرومان جزو يکي از آرمان‌ها و اهداف اصلي نظام بود و آن موقع برهمين اساس امام(ره) جهاد سازندگي را ايجاد کرد.
* من فکر مي‌کنم در آن مقطع کساني که به جهاد و روستاها رفتند در واقع رفتند که اين پيام و آرمان نظام جمهوري اسلامي را بتوانند محقق کنند. به فضل الهي کارهاي بزرگي هم در اين زمينه انجام شده است.
* در اين 40 سالي که از عمر جمهوري اسلامي مي‌گذرد زماني که کارنامه جمهوري اسلامي را در زمينه خدمات‌رساني به مناطق محروم و دورافتاده کشور را نگاه مي‌کنيم از اين نظر ما کمبودي نداريم بلکه افتخارآفرين است که بخشي از مطالب مقايسه‌اي آن در نوروز امسال مقام معظم رهبري به آن اشاره کردند که در برخي از شاخص‌ها 40-50 يا 100 درصد نسبت به آن زمان رشد داشته‌ايم.
* حتماً بايد موضوع رسيدگي به مناطق محروم و محرومان جامعه جزو اولويت‌ها باشد و همچنان در دستور کار قرار گيرد. ممکن است نيازهايي که امروز طلب مي‌کنند با نيازهاي 20 سال گذشته متفاوت باشد و ما متناسب با نيازهاي امروز بايد به اين مناطق رسيدگي کنيم.


هاشمي طبا: از هيچ‌يک از فاميل‌هايم در کابينه استفاده نخواهم کرد
سيد مصطفي هاشمي‌طبا کانديداي دوازدهمين دوره رياست جمهوري در برنامه تلويزيوني در شبکه خبر در پاسخ به سوالي درباره اعضاي کابينه‌اش و اسامي آنها اظهار کرد: برآوردي از افرادي که قابل اعتماد هستند دارم، برخي سابقه وزارت و معاونت وزير دارند، ولي تا وقتي که قطعي نشده از اين که بخواهم اسم کسي را ببرم معزورم.
هاشمي‌طبا درباره حضور جوانان در کابينه‌اش اظهار داشت: من خودم در 30 و چند سالگي وزير شدم و بايد به توانايي جوانان وفادار باشم. من نوعاً افرادي را انتخاب مي‌کنم که علاوه بر جواني قابل مشورت با بزرگان داشته باشند. به نظرم يک کابينه متوسط 40 سال الي 50 سال مناسب است.
کانديداي دوازدهمين دوره رياست جمهوري درباره استفاده از بستگانش در دولت خودش، گفت: اين افراد دو بخش هستند، يکي بستگان نزديک که مطلقاً از آنها استفاده نمي‌کنم و چه افرادي که با آنها قرابت نسبي و سببي دارم، چون باعث مي‌شود ديگران احساس کنند تبعيض است. من در طول عمر کاريم از نزديکانم استفاده نکردم، اما از افرادي که آشنايي کاري من هستند و با آنها سابقه فعاليت دارند استفاده مي‌کنم.
وي درباره تعامل بين قوا و اختلافاتي که در دوره‌هاي مختلف بين قوا وجود داشته، گفت: اين بستگي به کاراکتر انسان دارد، که چگونه مسائل را بر خودش حل کند وديگران را قانع کند. من در خودم قدرت تعامل با افراد به قول معروف استدلال لازم را مي‌بينم. مسائلي که در بين روساي قوا مطرح مي‌شود قابل تفهيم است، ما در کشورمان فصل الخطاب داريم و مي‌توانيم با توسل به رهبري ايشان را فصل‌الخطاب قرار دهيم.
هاشمي‌طبا درباره روحيه انقلابي‌گري اظهار داشت: روحيه انقلابي‌گري نسبي است و کسي نمي‌تواند در مورد خودش قضاوت کند، اما من سعي کردم، خودم را با ارزش‌هاي انقلابي تطبيق دهم. ارزش‌هاي انقلاب به اين معنا نيست که انسان حرف‌هاي تند بزند.
کانديداي دوازدهمين دوره رياست جمهوري در پاسخ به سوالي راجع به توان کار با منتقدان گفت: من معتقدم انسان اگر شده پولي پرداخت کند تا منتقد پيدا کند. اگر مطبوعات و منتقدين نباشد طبيعتاً انسان محصور در اطلاعاتي مي‌شود که به صورت کاناليزه به وي مي‌رسد، البته به اين معنا نيست که هر نقدي درست است ولي مي‌توان نکات قابل توجهي را درک کرد و بدون نقد انسان منحرف مي‌شود.
وي خاطر نشان کرد: اگر يک انسان عادي دچار حاشيه شود، نمي‌تواند زندگي کند. رئيس جمهور وظيفه دارد حواشي را آرام کند و اگر در جايي خلاف نظرش مطالبي به وجود بيايد طبيعي است، بايد با کياست آن حواشي را مديريت کند. براي هر کسي در هر سمتي حاشيه نامطلوب است.
هاشمي‌طبا درباره اعلام اموال و دارايي خود قبل و بعد از مسئوليت اظهار داشت: من زماني که وزير بودم اموال خودم را به قوه‌قضائيه اعلام کردم و خيلي ساده اين کار را مي‌کنم.
کانديداي دوازدهمين دوره رياست جمهوري درباره فرمايشات اخير مقام معظم رهبري که فرمودند نامزدهاي انتخابات هيچکدام نگاه به بيرون از مرزها نداشته باشند، گفت: هيچ ملتي بدون اتکاي نيروهاي دروني خودش قادر به رشد و تعالي نيست، اما نبايد اينطور استنباط شود که ارتباط با خارج قطع شود، ما اميدي به کمک مقامات خارجي نبايد داشته باشيم، اما از نظر کارشناسي و دانش فني آنها مي‌توانيم استفاده کنيم. بيانات رهبري نيز چنين است و فرمايش ايشان بايد مورد توجه قرار بگيرد.
وي در پاسخ به اين پرسش که کدام کشورها را براي ارتباط در اولويت قرار مي‌دهد، گفت: ارتباط ما بايد براساس منافع کشورمان باشد، همسايگان ما مهم هستند و طبيعتاً کساني هستند که ما تاثير متقابل در کشور ما بگذارند. ما مي‌توانيم با تدبير و رعايت احترام نسبت به بعضي دولت‌هاي حتي ماجراجو روابط خوبي داشته باشيم اما هر کس قصد تعرض داشته باشد پاسخ منفي را از مردم ما خواهد گرفت. کشورهايي که فاصله دوري از ما دارند و يا تاثيري در زندگي مردم ما ندارند به فراموشي سپرده مي‌شوند. با سياستي که مورد شناسايي ما است و توسط وزارت خارجه نيز پيگيري مي‌شود اين است که از رفتار مناسب و عطوفت‌ آميز ما سوء استفاده نشود.
هاشمي‌طبا درباره اصل مقاومت در سياست خارجه اظهار داشت: مقاومت اصل اساسي در زندگي انسان است و حمايت از مقاومت مورد تاکيد هر انساني است و اين مقاومت بايد از هر لحاظ مورد حمايت قرار بگيرد. کشورهايي که مقاومت را پيشه خودشان نکرده‌اند در دامن استکبار افتاده‌اند. اگر در ابتداي مسئله فلسطين مقاومت شکل مي‌گرفت اتفاقات بعدي نمي‌افتاد. هر جا مقاومت وجود نداشته باشد به سمت اضمحلال مي‌رود، بنابراين اصل مقاومت مهم است و راهبرد آن بايد توسط مقامات اصلي کشور تعيين شود.
کانديداي دوازدهمين دوره رياست جمهوري درباره تحريم‌هاي آمريکا گفت: اين تحريم‌ها چيز جديدي نيست ما بايد هرچه بيشتر از درون خود را تقويت کنيم، در مقاطعي که کشور ما مورد تحريم بود ما از برخي کشورهاي تحريم کنند کالا مي‌خريديم. بايد در برابر تحريم‌‌ها مقابله به مثل کنيم و از درون تجهيز شويم.
وي درباره صفت شيطان بزرگ که امام خميني به آمريکا دادند، اظهار داشت: امام انتخاب اصلحي در مورد اين لغت کردند و مي‌توانستند جملات مطولي مانند روشنفکران بگويند، اما عبارتي انتخاب کردند که جامع صفات رذيله است. بنابراين اين لغت انتخاب شايسته و کاملي بود.
هاشمي‌طبا در پاسخ به سوالي در خصوص قدرت ايران در منطقه و استمرار آن گفت: پيام انقلاب اسلامي دل ديکتاتورهاي منطقه را لرزانده و از اين پيام ترس دارند. ما بايد اين قدرت را در اخلاق، فن‌آوري و ارتباطات خودمان احساس کنم. ما نبايد اين قدرتمندي را فيزيکي معنا کنيم.
کانديداي دوازدهمين دوره رياست جمهوري درباره برجام اظهار داشت: به نظرم يکي از نقاط قوت دولت روحاني امضاي معاهده برجام بود، نفس امضاي اين معاهده يک پيروزي بود. دشمنان ما مانند صهيونيست‌ها از اين امر مکدر شدند، برخي مي‌گويند آمريکا بد عهد است اما مگر قرار است آمريکا خوش عهد باشد؟ در دنياي امروز کساني که اختلاف دارند به يک نقطه سربه سري مي‌رسند و ما در تاريخ هم نمونه آن را داريم، مثلا امام حسن با معاويه معاهده صلح امضا کردند. طرفين سعي مي‌کنند از اين معاهده به نفع خودشان استفاده کنند.
وي افزود: براي نقض اين معاهده يک پيش‌بيني‌هايي در خود برجام شده و اعلام نقض يک تخلف بزرگ است. نهايت اين است که اگر آمريکا آن را نقض کرد، بايد با ساير کشورهاي معاهده کننده همراهي کنيم.




روحاني: اگر شغل براي جوان مي‌خواهيم بايد شرايط سرمايه گذاري فراهم شود
حسن روحاني کانديداي دوازدهمين دوره رياست جمهوري طي سخناني در گفت‌وگوي تلويزيوني خود با مردم گفت: افراط و تفريط و خشونت نتوانسته باعث خوشبختي هيچ ملت و پيشرفت هيچ کشوري شده باشد.
وي افزود: صاحب اين کشور، ملت است؛ ما بايد در چارچوب قانون اساسي، قانون مصوب و همچنين خواست مردم و اراده مردم مديريت جامعه را برعهده بگيريم. در سال 92 همان موقعي که با هم کار را آغاز کرديم، ما با مشکلات فراواني مواجه بوديم. اما در عين حال اميدهاي زيادي هم داشتيم.
کانديداي انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: من از آغاز معتقد بودم با آن اميدها و تلاش‌ها و همبستگي‌ها و هماهنگي‌ها مي‌توانيم از مشکلات عبور کنيم. ما آن زمان بيکاري رنج‌آوري را نسبت به جوانان خودمان و جامعه خودمان مواجه بوديم در حالي که در هشت سال گذشته مي شد کاري کرد که همه‌ي جواناني که متولدين دهه 60 بودند و در اواسط دهه هشتاد مي‌بايست به شغل و کار مي‌رسيدند به اشتغال برسند. متاسفانه در زمينه اشتغال و شغل جوانان کار زيادي انجام نشده بود.
روحاني ادامه داد: آن موقع، شرايط کشور از لحاظ تورم نگران کننده بود. مردم با تورم روزانه و ساعتي مواجه بودند. هر روز در فکر آن بودند که اجناسي را بخرند و انبار کنند براي اينکه احساس مي‌کردند در روزهاي بعد کالاها گران تر خواهد شد.قدرت خريد کم شده بود. در کنار اين مسائل مردم احساس امنيت نمي‌کردند. قطعنامه هايي بالاي سر مردم بود، به‌خصوص 1929 که شرايط کشور را در مرز بحران قرار داده بود و مردم نسبت به ماه‌ها و سال‌هاي آينده خودشان اطميناني نداشتند به همين دليل در آغاز امر لازم بود در 5 مورد مهم ما سريعا به تصميم گيري و اقدام و عمل برسيم.
وي خاطر نشان کرد: مورد اول درباره مذاکرات هسته‌اي بود که بايد با دنيا وارد گفت‌وگو و شرايطي که هر روز مردم در انتظار تحريم جديد بودند، متوقف شود. اقدام دوم اين بود که براي مهار افسارگسيخته که مردم را نگران کرده بود تدبيري انديشيده شود و در مسئله سوم، مسئله توليد و کارگاه هاي توليدي ما به حرکت در بيايد و ما از رکود خارج شويم و همچنين قدرت خريد مردم افزوده شود و مردم توانايي خريد بيشتري و بهتري را پيدا کنند و بالاخره تصميم پنجم اينکه مردم ارتباط آسانتري با اطلاعات و دنيا داشته باشند.
کانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه براي هر 5 موضوع در همان ماه‌هاي اوليه تصميمات لازم اتخاذ شد، خاطر نشان کرد: سه مورد اول به دليل اهميت ويژه‌اش، مديريتش را خودم شخصا به عهده گرفتم. هر هفته دو سه جلسه براي مذاکرات هسته‌اي داشتيم و حداقل در هفته دو جلسه اقتصادي براي مسئله مهار تورم و رونق توليد داشتيم.
روحاني اضافه کرد: دو مسئله ديگر را هم، مسئله قدرت خريد مردم را به ستاد اقتصادي و مسئله ارتباط جوانان و ملت ما با دنيا را به وزارت ارتباطات سپردم، تا مردم براي تماس‌شان با ديگران و جهان و به دست آوردن اطلاعات احساس نگراني نداشته باشند.
وي با بيان اينکه خوشبختانه ما در همان ماه‌هاي اوليه و در همان صد روز اول در همه اين زمينه‌ها قدم‌هاي اوليه را برداشتيم که گزارش آن را در اوايل آذر 92 بعد از 100 روز به اطلاع مردم رساندم،‌گفت: در زمينه مذاکرات هسته‌اي به توافق موقتي در آذر 92 رسيديم و با آن، تحريم‌ها ديگر افزوده نمي‌شد. در برخي موارد تحريم‌ها برداشته شد و ايران با 6 قدرت بزرگ براي يک توافق نهايي تصميم گرفتند که مذاکرات خود را ادامه بدهند.
کانديداي انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: برنامه‌ريزي‌هاي خوبي براي اشتغال انجام داديم. در 94 و 95 هر سالي حدود 640 هزار نفر، اشتغال خالص بود. اگر در هشت سال قبل هم سالي 600 هزار درست مي‌شد، امروز ديگر مشکلي به نام اشتغال نداشتيم. در اينجا لازم مي‌دانم به ملت بزرگوار و عزيز عرض کنم که مسائل و مشکلات پيچيده جامعه با حرف و شعار حل نمي‌شود.
روحاني افزود: ما اگر اشتغال براي جوان‌مان مي‌خواهيم، اولين قدم آن است که سرمايه‌گذاري‌ها افزوده شود و پول‌ها از دلالي به سمت سرمايه‌گذاري و بنگاه‌هاي اقتصادي هدايت شود؛ همينطور که با کلام و سخن شغل درست نمي‌شود. براي اينکه سرمايه گذاري ايجاد شود، نياز به امنيت است.
وي افزود: مردم بايد نسبت به فرداي کشورشان و سال آينده کشورشان مطمئن باشند. چرا در سال‌هاي قبل 92 سرمايه‌گذاري‌ها متوقف و منفي شده بود به اين دليل که نمي‌دانستند ماه بعد و 2 ماه بعد با چه مشکلات و ناامني‌هايي احتمالا مواجه مي‌شوند. لحن سخن برخي مسئولان کشور ما قبل از سال 92 با دنيا، لحن تقابل بود. آنها هم با ما اينچنين صحبت مي‌کردند
کانديداي انتخابات رياست جمهوري خاطر نشان کرد: از روز اول پيامم به دنيا اين بود که با ملت و کشور ايران با زبان تکريم حرف بزنيد و زماني مذاکرات هسته اي ما در مسير درست قرار گرفت که دنيا اين پيام را اخذ کرد و گرفت. بنابراين اگر شغل مي خواهيم و اشتغال براي جوانان، بايد زمينه براي سرمايه گذراي آماده شود. مردم به سادگي سرمايه را روي زمين نمي‌گذارند و به کار توليدي مشغول نمي‌شوند، مي‌روند به سمت دلالي که يکي دو هفته بعد به سودشان برسند.
وي با بيان اين که زماني مذاکرات هسته‌اي ايران در مسير درست قرار گرفت که دنيا اين پيام ملت ايران را گرفت، اظهار داشت: بر همين اساس اگر ما شغل براي جوانانمان مي‌خواهيم بايد زمينه براي سرمايه‌گذاري مهيا شود، مردم به سادگي سرمايه‌شان روي زمين نمي‌گذارند و به کار توليدي مشغول نمي‌شوند. چرا که به دنبال کار دلالي مي‌روند تا بتوانند در همان هفته و يا دو هفته بعد به سودشان برسند.
روحاني سرمايه‌گذاري را يک موضوع اعتماد برانگيز و اعتمادي بلند مدت دانست و افزود: در گذشته هم مردم ما اين اعتماد بلندمدت را هم نداشتند به طريق اولي نيز ايرانيان خارج از کشور و همين خارجي‌ها نيز اين اعتماد را نداشتند، اما امروز بعد از 3.5 سال اعتمادي را در کشورمان و جهان به وجود آورديم که در خريد هواپيما افرادي که آمدند سرمايه‌گذاري کردند و فاينانس را تامين کردند و اقساطتش 18 ساله است يعني اين که يک سرمايه‌گذار خارجي آمده پولي را براي ايران اختصاص داده که در طول 18 سال آينده به اقساطش خواهد رسيد اين يعني اعتماد جهان به ايران و اعتماد مردم به آينده و سرمايه‌گذارشان.
کانديداي انتخابات رياست جمهوري با يادآوري سفرهاي استاني خود در طول 3 سال گذشته، تصريح کرد: بنده به هر استاني که سفر کردم، از کارآفرينان داخلي و افرادي که اهل آن استان بودند و در خارج از کشور زندگي مي‌کردند جلساتي را با آنها گذاشتم که همگي آنها در همان جلسات براي سرمايه‌گذاري‌هاي بزرگ اعلام آمادگي کردند و برخي از آن قول‌هايي که در آن جلسات داده شد اجرايي و عملياتي شده است.
روحاني در ادامه با بيان اين مطلب که برخي از کلمه افتتاح خوششان نمي‌آيد و اينگونه فکر ميکنند که اگر ما اين روزها به هر استاني وارد شويم دهها پروژه بزرگ آماده افتتاح هستند، گفت: فکر مي‌کنند که ما ديروز تصميم گرفته‌ايم و امروز آنها را افتتاح مي‌کنيم، يک بنگاه توليدي بزرگ که افتتاح مي‌شود سال‌ها براي آن کار شده و از اول دولت نيز روي آن سرمايه‌گذاري کرده‌ايم.
وي بر همين اساس خاطر نشان کرد: ما در همين شيراز ورزشگاهي را افتتاح کرديم که از شروع کلنگ‌زني آن 20 سال گذشته بود، 80 ميليارد خرج اين ورزشگاه بود و 12 ميليارد در طول سال‌هاي قبل اختصاص داده شده بود و دولت 68 ميليارد اعتبار براي آن اختصاص داد تا اين ورزشگاه افتتاح شود. اين را هم بدانيد که اين ورزشگاه يک معضل براي مردم شيراز شده بود و سوال بود که چرا يک ورزشگاه 50 هزار نفري افتتاح نمي‌شود. افتتاح به معني اعتماد مردم است، اعتماد به معني سرمايه‌گذاري است و افتتاح به اين معناست که ما در مسير رشد و توسعه قرار داريم.
کانديداي انتخابات رياست جمهوري در تشريح دستاوردهاي دولت در بخش پتروشيمي نيز گفت: در اين دولت پتروشيمي‌هاي متعددي افتتاح شد، در طول مواد پتروشيمي در طول اين 3.5 سال گذشته 9 ميليون تن افزايش داشته‌ايم و درآمد صادرات ما در پتروشيمي 5.5 ميليارد دلار اضافه شده است. بنابراين اولين شرط براي اشتغال اعتماد مردم براي سرمايه‌گذاري است و مردم بايد براي سرمايه‌گذاري اعتماد کنند.
روحاني بر همين اساس فن‌آوري را از الزامات ايجاد اشتغال دانست و گفت: برخي از بنگاه‌هاي اقتصادي امروز نيمه تعطيل است و تصميمي‌ هم براي راه‌اندازي آن نبايد بگيريم چرا که تجهيزاتش کهنه شده و براي سال‌هاي قبل است. در سال 95 که 24 هزار واحد توليدي کوچک و متوسط توانستند از بانک‌ها تسهيلات بگيرند 70 درصدشان قبل از اين دولت متوقف شده بودند و فعاليت نمي‌کردند. وقتي يک کارخانه 15 سال تجهيزاتش مانده، امروز هم اگر راه‌بيفتند نخواهند توانست با دنيا رقابت کنند.
وي اضافه کرد: محصول ما بايد رقابتي باشد تا پايدار بماند. بايد رقابتي باشد تا کارخانه‌اي که افتتاح مي‌شود پس فردا به تعطيلي نرود ما افتتاح پايدار مي‌خواهيم. ما سرمايه‌گذاري‌اي مي‌خواهيم که براي اشتغال پايدار به جوانان ما باشد نه اين که جوانان ما وارد يک بنگاه توليدي شوند و 2 سال بعد ناچار شوند که بنگاه را ترک کرده و آن بنگاه تعطيل شود. بنابراين براي فن‌آوري نيازمند اين هستيم که شرکت‌هاي دانش‌بنيان تاسيس شود. در اين دولت 3هزار شرکت دانش‌بنياني که مورد اعتماد ما بوده مجوز دريافت کرده و ما نيز به آنها وام داده‌ايم و کمک کرديم تا آنها شروع به کار کردند.
کانديداي انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: براي اين که مردم بدانند اين شرکت‌هاي دانش‌بنيان چقدر ارزشمند هستند درآمد اين شرکت‌ها در سال گذشته 30 هزار ميليارد تومان بوده که اين به اين معني‌است که ما با شرکت‌هاي دانش‌بنيان و فن‌آوري مي‌توانيم اشتغال ايجاد کنيم.
روحاني در ادامه با بيان اين مطلب که «خوب است آنهايي که با اينترنت و شبکه اجتماعي ميانه خوبي ندارند بدانند که در سال گذشته صد هزار شغل از طريق فن‌آوري اطلاعات به وجود آمده» به اهميت شبکه‌هاي اجتماعي در ايجاد اشتغال اشاره کرد و افزود: امروز مشاغل بسياري از طريق اينترنت به وجود آمده است به طور مثال برخي از روستاييان عزيز ما از طريق شبکه‌هاي اجتماعي گردشگر خارجي براي روستايشان جذب مي‌کنند و يا از طريق اينترنت صنايع دستي خودشان را صادر مي‌کنند. امروز 27 هزار روستاهاي ما در اين دولت به اينترنت مجهز شده‌اند که اين کار بزرگي است، البته کارهاي بزرگتر ديگري هم براي روستاهايمان بايد انجام دهيم.
وي بر همين اساس خاطر نشان کرد: امروز خوشحالم که به مردم عزيزمان اعلام کنم که هيچ روستاي 10 خانواري وجود ندارد که برق نداشته باشد و هيچ روستاي 20 خانواري وجود ندارد که در آن براي آب‌رساني تلاش نشده باشد. امروز اکثر روستاهاي ما از نعمت گاز برخوردارند و تا پايان اين دولت حدود 10هزار روستاي ما از نعمت گاز بهره‌مند خواهند شد.
کانديداي انتخابات رياست جمهوري با بيان اينکه شرط اشتغال فن‌آوري و مديريت بازار خريد و صادرات است، اظهار داشت: ما در سال 94 با مشکلي مواجه شديم و آن اين بود که برخي از بنگاه‌هاي ما محصولات‌شان در انبارها ذخيره شد، که علتش اين بود مردم قدرت خريد نداشتند، بنابراين بايد در مردم قدرت خريد ايجاد کنيم و بازار صادرات نيز در دنيا براي خودمان کسب کنيم. براي اين که بازار صادرات داشته باشيم بايد تعامل سازنده با جهان برقرار کنيم.
روحاني ادامه داد: بنده 4 سال پيش به مردم عزيز قول دادم و گفتم که اقتصاد را نجات خواهم داد و تعامل سازنده با جهان برقرار خواهم کرد و اينگونه هم شد و به حمدالله ما تعامل سازنده‌اي با جهان شروع کرديم.
وي تصريح کرد: ما برنامه‌ريزي خوبي را از سال گذشته براي اشتغال شروع کرديم در شوراي عالي اشتغال که از 5 بهمن گذشته شروع به کار کرده طرحي را تحت عنوان طرح کارورزي به تصويب رسانديم، سپس اين طرح را در 2 استان به عنوان نمونه شروع کرديم. در اين طرح جوانان ما براي 4 تا 6 ماه دوره‌هاي آموزشي گذاشته و کمک‌هايي به آنها داده شد و هم زمان اين جوانان در بنگاه‌هاي مختلف مشغول به کار شدند و اگر بنگاه‌ها از کار آنها راضي بودند آنها به کارشان ادامه مي‌دادند که با بررسي‌هاي ما معلوم شد که 70 درصد از اين جوانان جذب بنگاه‌ها شدند و در واقع در اين بنگاه‌ها باقي ماندند.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري با اشاره به طرح کارورزي گفت: طرح کارورزي اولين طرح دولت دوازدهم خواهد بود و مردم ايران شاهد اين طرح خوب خواهند بود.
وي با اشاره به جذب سرمايه‌ براي ايجاد اشتغال گفت: مردم ما بايد بدانند که ما براي اشتغال نياز به سرمايه داريم و بايد سرمايه جذب کنيم، من به مردم مي‌گويم که در سايه برجام از امسال‌، درآمد ما از نفت و ساير محصولات وابسته به آن، به 20 ميليارد دلار مي‌رسد. تصميم‌گيري براي ايجاد اشتغال سرمايه مي‌خواهد و من به مردم عزيز مي‌گويم، که ما از امسال به بعد سالي 15 ميليارد دلار از طريق صادرات نفتي و ساير فراورده‌هايش به صندوق توسعه مي‌ريزيم و اين يعني تا پايان دولت دوازدهم اين درآمد به 60 ميليارد دلار مي‌رسد، که از اين پول بايد اهرمي ايجاد کرد تا بانک‌ها نيز در سرمايه‌گذاري شرکت کنند. از طرفي از سرمايه‌گذاري خارجي نيز مي‌توانيم استفاده کنيم، وقتي که صندوق ما وارد سرمايه‌گذاري شود ما مي‌توانيم 140 ميليارد دلار براي سرمايه‌گذاري کنار بگذاريم. اين سرمايه‌گذاري است که مي‌تواند اشتغال ايجاد کند.
وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به اشتغال جوانان گفت: من در اينجا مي‌خواهم به مردم عزيز بگويم که براي اشتغال جوانان در 2 زمينه بايد بسترسازي کنيم. يکي صادرات غيرنفتي که در اين 4 سال به حمدالله رو به رشد بوده، تصميم ما در دولت آينده اين است که صادرات غيرنفتي را به 2 برابر افزايش دهيم. امروز 50 ميليارد دلار از صادرات غير نفتي درآمد داريم که بايد اين ميزان به 100 ميليارد دلار برسد، که اين کار شدني است.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري گفت: من در سفرهاي اخيرم به کشورهاي آسيايي دور ديدم که کشورهايي مانند ويتنام، مالزي و تايلند در سال حدود 200 ميليارد دلار صادرات و حدود 200 ميليارد دلار هم واردات دارند که مجموع صادرات و واردات آنها به 400 ميليارد دلار مي‌رسد، که ما هم مي‌توانيم به سطح از صادرات و واردات برسيم. کاري که ما کرديم، اين بود که مردم را نسبت به آينده اميدوار کرديم و وظيفه ما اين بود که فضا را باز کنيم. اگر اين اميدي که در مردم است همه کمک مي‌کردند و آنهايي که مخالف دولت بودند هم به خاطر ملت‌شان و به خاطر کشورشان کمک مي‌کردند و مي‌آمدند در کنار دولت و بذر ياس در دل مردم نمي‌پاشيدند شرايط بهتري براي کشور رقم مي‌خورد.
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري، ادامه داد: مگر مي‌شود مردمي به دولت منتخب خودشان اميد نداشته باشند و به نظام اميد داشته باشند؟ اگر ما مردم را از دولت وقت که مورد حمايت مردم است مايوس کنيم معني آن اين است که از نظام مايوس کرده‌ايم. مگر ما مي‌توانيم نشاط در جوان‌هايمان ايجاد کنيم بدون اين که فضاي ارتباطات را تسهيل کنيم. آيا ما مي‌توانيم زيرساخت‌هاي اينترنتي را تقويت نکنيم و جوان‌هاي ما با نشاط باشند؟
حجت الاسلام روحاني با اشاره به پيشرفت زيرساخت‌هاي ارتباطي در دولت يازدهم گفت: امروز ما مي‌بينيم که چگونه در اين زمينه علي‌رغم فشارهايي که بر دولت بوده ما ايستادگي کرديم و زيرساخت‌ها را آماده کرديم. با اين امکانات است که مي‌شود، اشتغال به وجود آورد.
وي در بخش ديگري از سخنانش گفت: مگر مي‌شود ما به فکر اشتغال، توليد، رونق اقتصاد باشيم و فضا را براي اقتصاد، رقابتي نکنيم؟ ما نبايد سرمايه‌گذار داخلي و خارجي و کارآفرين را براي رقابت بترسانيم. رقابت اقتصادي ما بايد رقابتي سالم و منصفانه باشد. نمي‌شود يک بنگاه اقتصادي پشتوانه‌اش، پشتوانه امنيتي و سياسي باشد و از طرف ديگر سرمايه‌گذاران را دعوت کنيم به اين که در اقتصاد حضور پيدا کنند. بايد برخي از بنگاه‌هاي اقتصادي که به برخي دستگاه‌هاي امنيتي وصل هستند بروند در نقاط مرزي کار کنند، بايد فضاي مرکزي کشور را براي کارآفرينان سرمايه‌گذاران و جوانان باز گذاشت. مگر مي‌شود به مردم سخت‌گيري کرد در عين حال اميد داشت به اين که کشور ما از لحاظ اشتغال و توليد از همه کشورها برتر و بالاتر باشد.
حجت الاسلام روحاني با اشاره به مهار تورم در دولت يازدهم، اظهار داشت: من خوشحالم امروز ديگر راجع به تورم کمتر بحث مي‌شود، چون مردم مي‌بينند که تورم مهار شده و ما امروز به تورم تک رقمي رسيده‌ايم. من خوشحال که ملت ما به آينده اميدوار است و به همين دليل است که در بخش‌هاي مختلف در حال سرمايه‌گذاري است. من خوشحالم از اين که جوان‌هاي ما آگاهند که عده‌اي نبايد از دفاع مقدس و مقدسات کشور و از دين براي خودشان و گروه‌شان استفاده کنند. اينگونه مي‌خواهيم مردم را به دين دعوت کنيم؟ در حالي که دين و انقلاب فراي احزاب است، رهبري معظم انقلاب فراي احزاب است. ما اينگونه مي‌خواهيم اشتغال ايجاد کنيم؟ اشتغال براي حزب خودمان، يا اشتغال گسترده؟
کانديداي دوازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوري، افزود: اشتغال فقط براي مردها يا براي خانم‌ها نيز مي‌خواهيم اشتغال درست کنيم، اشتغال براي شهرنشينان يا اشتغال براي روستاييان هم مي‌خواهيم ايجاد کنيم؟ ما در پي اشتغال گسترده در کشور هستيم و براي اشتغال گسترده بايد صادرات غيرنفتي را گسترش بدهيم. ما براي اشتغال بايد در کشور به رونق صنعت توريسم بپردازيم، که يکي از صنايعي است که به سرعت اشتغال ايجاد مي‌کند.
وي در ادامه با اشاره به فعاليت‌هاي دولت يازدهم در زمينه رونق گردشگري گفت: تصميم‌ دولت اين است که سالانه يک ميليون نفر به گردشگران اضافه کند، اگر بتوانيم يک ميليون گردشگر خارجي اضافه کنيم که در اين دولت به حمدالله 12 درصد افزايش داشتيم، مي‌بينيم چقدر اشتغال ايجاد مي‌شود. ما زيربناهاي گردشگري را در دولت يازدهم آماده کرديم، هتل 4 و 5 ستاره ساختيم، جاده‌ها و راه‌آهن را نوسازي کرديم. ما در بحث راه‌آهن ناوگان خود را

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۱۴۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام نیا ظهر شنبه درنشست مصوبات ریاست‌جمهوری به استان ایلام اظهار کرد: از مجموع ۱۴۵ مصوبه ابلاغ شده سفر ریاست محترم جمهوری به استان ایلام ۹۶ درصد از این مصوبات اجرایی شده است.

بهرام‌نیا گفت: این مصوبات شامل ۳۰۱ پروژه است که از این تعداد، ۹۸ درصد پروژه‌ها اجرایی شده‌اند.

وی ادامه داد: برای مصوبات سفر اول ریاست‌جمهوری ۶ هزار و ۱۸۷ میلیارد تومان مصوب شده که میزان چهار هزار و ۶۲۹ میلیارد تومان در قالب اعتبارات عمرانی و تسهیلات معادل ۷۵ درصد تخصیص داده شد.

نماینده عالی دولت در استان ایلام یادآورشد: پیگیری مصوبات سفر رییس‌جمهور تا تکمیل همه طرح‌ها ادامه دارد و مدیران در جذب اعتبار برای تکمیل پروژه‌ها اهتمام جدی داشته باشند.

وی اضافه کرد: پروژه مصوب سفر رییس‌جمهور در حوزه نوسازی و تجهیز مدارس استان که بیش از ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارند حداکثر تا ۴۵ روز آینده به بهره‌برداری خواهند رسید و پایگاه اورژانس انجیره که ۶۰ درصد پیشرفت دارد در اسرع وقت تکمیل شود.

بهرام‌نیا خاطرنشان کرد: از ۲۳ پروژه دانشگاه علوم پزشکی ۱۸ پروژه به بهره‌برداری رسیده است و مابقی پروژه‌ها تا خردادماه باید تکمیل شود.

کد خبر 6090140

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای شعار سال تدوین شد
  • سند مقدماتی پیوست رسانه‌ای و گفتمان‌سازی شعار سال تدوین شد
  • سامانه دهک ریاست جمهوری فعال نشده است | مردم از باز کردن لینک ارسالی خودداری کنند
  • ضرورت تعامل دولت و مجلس برای رونق تولید و اشتغال
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • راهکار ساماندهی وضعیت خودرو از نگاه معاون علمی ریاست جمهوری
  • نشست خبری معاونت علمی ریاست جمهوری
  • واکنش خلجی به کنایه رسانه‌ها با عبارت «دولت کجاست؟»
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان