Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - حسن روحاني کانديداي دوره دوازدهم انتخابات رياست جمهوري گفت: در صد روز اول دولت يازدهم قدم‌هاي مثبتي در سياست خارجي،‌کاهش تورم، سرمايه گذاري و بهبود فضاي اينترنت برداشته شد.

به گزارش ايسنا، حجت الاسلام و المسلمين حسن روحاني با حضور در برنامه تلويزيوني شبکه يک با مردم سخن گفت و به تشريح برنامه‌هاي دولت آينده پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي در ابتدا اظهار کرد: چهار سال پيش تصميم گرفتيم تا مسيرمان مسير اعتدال باشد چرا که افراط و خشونت باعث پيشرفت هيچ ملت و دولتي نمي‌شود.
روحاني ادامه داد: ما بايد در چارچوب قانون اساسي، قوانين کشور و خواست مردم مديريت کشور را برعهده مي‌گرفتيم. در سال 92 زماني که کار را با هم آغاز کرديم مشکلات با فراواني مواجه بوديم اما در عين حال اميدهاي زيادي داشتيم. من از ابتدا اميدوار بودم که با آن اميدها مي‌توانيم از مشکلات عبور کنيم.
روحاني همچنين گفت: در آن زمان جوانان و جامعه ما از بيکاري رنج مي‌بردند. جواناني که متولد دهه شصت بودند اواسط دهه هشتاد بايد به شغل مي‌رسيدند؛ متاسفانه کار زيادي انجام نشد و شرايط کشور از لحاظ تورم نگران کننده بود و اشتغال به موضوعي مهم تبديل شد.
وي ادامه داد:‌ مردم با تورم بالايي روبه رو بودند و هر روز به اين فکر مي‌کردند که اجناس را بخرند و انبار کنند چرا که احساس مي‌کردند شرايط بدتر خواهد شد، کارخانه‌ها و توليدي‌ها از کار افتاده بودند،‌ قدرت خريد مردم کم شده بود و ديگر احساس امنيت نمي‌کردند. از سوي ديگر قطعنامه‌هايي بالاي سر مردم بود؛ مخصوصا قطعنامه 1929 که شرايط را براي کشورمان در مرز بحران قرار داده بود.
اين کانديداي دوره دوازدهم انتخابات رياست جمهوري يادآور شد: مردم ديگر به آينده‌ خودشان اعتماد نداشتند بنابراين در آغاز تشکيل دولت مهم بود که ما در 5 مورد به تصميم و عمل برسيم. اولين مورد مذاکره هسته‌اي و گفت‌وگو با دنيا بود،‌ دوم براي مهار تورم که افسارگسيخته و مردم را نگران کرده بود تدبيري انديشيده شد. همچنين کارگاه‌هاي توليدي را به حرکت درآورديم و از رکود خارج کرديم.
وي ادامه داد:‌ چهارمين کاري که انجام داديم در رابطه با افزايش قدرت خريد مردم بود. همچنين به عنوان پنجمين مورد تاکيد داشتيم تا مردم ارتباط آسان تري را با اطلاعات و دنيا داشته باشند. براي هر 5 موضوع در همان ماه‌هاي اوليه تصميمات لازم اتخاذ شد که موضوع اول را خودم مديريتش را به عهده گرفتم. هر هفته دو الي سه جلسه براي مذاکرات هسته‌اي دو جلسه براي اقتصاد و مهار تورم و رونق توليد برگزار مي‌کرديم.
روحاني خاطر نشان کرد: قدرت خريد مردم را به ستاد اقتصادي و موضوع ارتباطات آسان مردم با دنيا را به وزارت ارتباطات سپرديم تا مردم براي تماس‌هايشان با جهان احساس نگراني نداشته باشند. خوشبختانه ما در همان ماه هاي اوليه و صد روز اول در همه زمينه‌ها قدم برداشتيم و من گزارش آن را در روز صدم به اطلاع مردم رساندم.
وي در ارتباط با اولين توافق هسته‌اي ايران در دولت يازدهم گفت: در آذر سال 92 ما به توافق موقتي رسيديم که بر اساس آن تحريم‌ها اضافه نمي‌شد و در برخي موارد هم تحريم‌ها برداشته شد ايران تصميم گرفت تا مذاکرات را ادامه دهد.
رئيس جمهور در ادامه اين برنامه با اشاره به ضرورت ايجاد اشتغال يادآور شد: مساله اشتغال يکي از موضوعات مهم است براي همين در اين موضوع برنامه ريزي خوبي انجام داديم در سال‌هاي 92 و 93 حدود 640 هزار نفر اشتغال خالص در کشور داشتيم. اگر در هشت سال گذشته همين تعداد شغل هر ساله ايجاد مي‌شد ديگر مشکلي به نام اشتغال نداشتيم. مسائل و مشکلات جامعه با حرف حل نمي‌شود اگر اشتغال مي‌خواهيم اولين قدم اين است که پول‌ها از دلالي به سمت سرمايه‌گذاري برود.
وي در همين راستا گفت: براي اينکه سرمايه‌گذاري ايجاد شود به امنيت نياز داريم‌. مردم بايد نسبت به آينده خود مطمئن باشند چرا پيش از سال 92 سرمايه‌گذاري انجام نمي‌شد؟ چون مردم نمي‌دانستند که چند روز بعد با چه ناامني روبه رو هستند. لحن بعضي از مسئولين لحن تقابل با دنيا بود. آن‌ها هم همين لحن را براي ما استفاده مي‌کردند. از روز اول حرف من اين بود که با مردم ايران بايد با لحن تکريم حرف زد.
روحاني با تاکيد بر ضرورت سرمايه‌گذاري براي ايجاد اشتغال در کشور اظهار کرد: بايد زمينه را براي سرمايه‌گذاري آماده کنيم، مردم به سادگي سرمايه‌شان را به کار نمي‌اندازند اگر امنيت نباشد سرمايه را وارد کار دلالي مي‌کنند سرمايه گذاري يعني اعتماد بلند مدت نه مردم نه ايرانيان خارج از کشور و نه خارجي ها اين اعتماد را پيش از اين نداشتند. امروز بعد از سه سال و نيم اعتماد در جهان ايجاد کرده‌ايم. افرادي مي‌آيند در خريد هواپيما سرمايه‌گذاري مي‌کنند و مي‌دانند که اقساط آن هجده ساله است؛ اين يعني اعتماد جهان به ايران و مردم نسبت به سرمايه‌گذاري.
وي افزود: من در هر استاني که سفر کرده‌ام با کارآفرين ها جلساتي داشتم و همه اعلام کردند که سرمايه‌گذاري‌هاي بزرگي انجام داده‌اند.
روحاني خطاب به منتقدانش گفت:‌ برخي‌ از کلمه افتتاح خوششان نمي‌آيد فکر مي‌کنند که ما وارد يک استان مي‌شويم و در همان حال تصميم مي‌گيريم ده‌ها جا را افتتاح کنيم اين افتتاح‌ها حاصل سال‌ها تلاش است که با مديريت به انجام رسيده است. در شيراز ورزشگاه 50 هزار نفري که بيست سال از زمان کلنگ زني آن گذشته بود را افتتاح کرديم. ملت مي‌دانند که در اين دولت پتروشيمي‌هاي متعددي افتتاح شد و توليد پتروشيمي نه ميليون تن افزايش پيدا کرده و بر اساس آن درآمد سالانه 5.5 ميليارد دلار افزايش يافته است.
اين کانديداي انتخابات دوره دوازدهم رياست جمهوري در ارتباط با مساله فناوري نيز گفت:‌ براي ايجاد اشتغال موضوع فناوري مساله‌اي مهم است. برخي بنگاه‌هاي تعطيل شده يا نيمه تعطيل ديگر نمي‌ارزد که راه‌اندازي شود چرا که دستگاه‌هايشان قديمي شده است. اگر مي‌خواهيم با دنيا رقابت کنيم با تجهيزات قديمي نمي‌توان اين کار را کرد. بايد کارگاه‌هايي ايجاد شود که سال‌ها توان رقابت داشته باشد نه اينکه جوانان وارد يک بنگاه توليدي شوند و دو سال بعد همان بنگاه تعطيل شود.
وي با بيان اينکه براي فناوري نياز به شرکت‌هاي دانش بنيان داريم، گفت: سه هزار شرکت مورد اعتماد دانش بنيان در اين دولت شروع به کار کرده‌اند که به آن‌ها وام مي‌دهيم سال گذشته درآمد آن‌ها سي هزار ميليارد تومان بوده است به علاوه ما مي‌توانيم با فناوري شغل ايجاد کنيم.
روحاني در همين رابطه اظهار کرد: آنهايي که با شبکه اجتماعي ميانه‌اي ندارند خوب است بدانند که امروز صد هزار شغل با اينترنت ايجاد مي‌شود. بعضي از روستاييان با شبکه اجتماعي گردشگر جذب مي‌کنند و صنايع دستي خود را صادر مي‌کنند. ‌27 هزار روستاي ما در اين دولت به اينترنت مجهز شد.
روحاني خاطر نشان کرد: امروز خوشحالم به مردم اعلام کنم که هيچ روستاي ده خانواري وجود ندارد که برق نداشته باشد، هيچ روستاي بيست خانواري وجود ندارد که آبرساني به آن انجام نشده باشد و اکثر روستاها قريب به اتفاق از نعمت گاز استفاده مي‌کنند و تا پايان اين دولت حدود ده هزار روستاي ما از نعمت گاز بهره‌مند مي‌شوند.
وي افزود: در بخش اشتغال در حوزه هاي فناوري،‌ مديريت و بازار صادرات مشکل داشتيم. در سال 94 بعضي از توليدي‌ها فعاليت مي‌کردند اما محصولشان در انبار باقي مي‌ماند چرا که مردم قدرت خريد نداشتند ما بايد براي مردم قدرت خريد ايجاد کنيم و بازار صادرات را مهيا کنيم براي بازار صادراتي بايد با دنيا رابطه داشته و در تعامل سازنده باشيم.
روحاني با بيان اينکه طرح کارورزي اولين طرح اجرايي دولت دوازدهم خواهد بود گفت:‌ شوراي عالي اشتغال در 5 بهمن سال 95 طرحي به نام کاروزي را تصويب و در دو استان به عنوان نمونه اجرا کرد. در اين طرح جوانان براي کارآموزي و کاروزي چند ماه دعوت به کار مي‌شوند و اگر خوب باشند در همان کارگاه‌ها باقي مي‌مانند. در اين دو استان آمار نشان داده که هفتاد درصد آن‌ها بر شغلي که به عنوان طرح کارورزي برداشتند باقي ماندند. اين اولين اقدام دولت دوازدهم خواهد بود.
وي افزود: مردم ما بايد بدانند براي اشتغال به سرمايه نيازمند هستيم. در سايه توافق هسته‌اي برجام از امسال از حوزه نفت و ساير محصولات نفتي بيست ميليارد دلار بر درآمد کشور افزوده مي‌شود. از اين بيست ميليارد دلار مي‌توانيم سالي 15 ميليارد دلار را به صندوق ملي بدهيم يعني در پايان دولت دوازدهم 60 ميليارد دلار در صندوق ملي پس انداز شده و از اين پول بايد استفاده کرد تا بانک‌ها،‌ خود دولت و سرمايه‌گذاران خارجي بيايند و سرمايه‌گذاري کنند.
اين کانديداي دوره دوازدهم انتخابات رياست جمهوري همچنين گفت: تصميم ما بر اين است تا در سال‌هاي آينده صادرات غير نفتي را دو برابر افزايش دهيم وقتي به کشورهايي مثل ويتنام و ‌مالزي سفر کردم مجموعاً 400 ميليارد دلار در بخش واردات و صادرات سرمايه‌گذاري داشته چرا ما اين سرمايه‌گذاري را نداشته باشيم.
روحاني گفت: اي کاش آن‌هايي که دولت را قبول نداشتند مي‌آمدند و در کنار دولت منتخب مردم قرار مي‌گرفتند مگر مي‌شود که مردم از دولت منتخب خود نا اميد شوند و به نظام اميد داشته باشند مگر مي‌توانيم نشاط ايجاد کنيم بدون آنکه فضاي ارتباطات را فراهم کنيم امروز مي‌بينيد که علي رغم فشارهايي که به دولت بوده است با ايستادگي دولت فيبر نوري به اقصي نقاط کشور رسيده است.
وي در بخش ديگر اين برنامه خاطر نشان کرد: بايد برخي بنگاه‌هاي اقتصادي که به دستگاه‌هاي انتظامي وصل هستند در نقاط مرزي قرار بگيرند تا فضا را براي مردم و جوانان باز کنند فضاي اقتصادي بايد سالم باشد مگر مي‌شود از مردم سلب اميد کرد و انتظار داشت که کشور در منطقه اول باشد.
وي ادامه داد:‌ مردم مي‌بينند که تورم مهار شده است من خوشحال هستم که ما امروز در سرمايه‌گذار موفق هستيم خوشحال هستم از اينکه جوانان ما آگاه هستند عده‌اي نبايد از مقدسات کشور و دين براي حزب و گروهشان استفاده کنند دين، انقلاب اسلامي و رهبري براي احزاب هستند.
روحاني همچنين گفت: چطور مي‌خواهيم اشتغال ايجاد کنيم؟ اشتغال براي حزب خودمان يا براي همه مردم فقط براي مردها يا براي خانم‌ها هم اشتغال ايجاد مي‌کنيم فقط براي شهرها يا براي روستاها هم برنامه داريم.
وي با اشاره به صنعت گردشگري و توريست نيز گفت: صنعت گردشگري و توريست به شدت اشتغال ايجاد مي‌کند در اين دولت گردشگري دوازده درصد افزايش پيدا کرده است بايد زيربنا ها را آماده کنيم ما جاده‌ها، راه آهن و هتل‌هاي چهار ستاره و پنج ستاره را آماده کرديم بايد ناوگان هوايي و واگن‌ها را بازسازي کنيم 160 واگن جديد به راه آهن اضافه کرده‌ايم.
روحاني ادامه داد:‌ مردم بايد بدانند که ما در آغاز سال 96 دريافتي خانواده‌هايي که مشمول کميته امداد و بهزيستي بودند را سه برابر افزايش داديم امروز حقوق کارمندان نسبت به سال افزايش پيدا کرده است ما اين مسير را ادامه مي‌دهيم در کنار زندگي مردم و اقتصاد بايد آرامش ايجاد کنيم. اگر مي‌خواهيم در مسير پيشرفت حرکت کنيم بايد اين آرامش بدون فضاي امنيتي وجود داشته باشد مذاهب و اقوام نيز بايد احساس تعلق به کشور داشته باشند.
وي همچنين گفت: دانشگاه‌هاي ما بايد امن باشد و در عين حال امنيتي نباشد. من خوشحالم که ديگر براي روز شانزده آذر بحث نمي‌کنند که آيا جلسه اي باشد يا نباشد. همه مي‌دانند که آن روز،‌ روز تجمع دانشجويان است مردم بايد احساس آزادي کنند من امروز خوشحالم که همه مي‌توانند آزادانه دولت را نقد کنند.
روحاني يادآور شد: من به وزراي کشور و اطلاعات دستور دادم تا براي آزادي مردم تلاش کنند. ما حق مداخله در زندگي مردم وحريم خصوصي آن‌ها را نداريم. حقوق شهروندي که يکي از وعده هاي من در سال 92 بود و پيش نويس آن را در صد روز اول تقديم مردم کردم را در همين راستا به دستگاه هاي اجرايي ابلاغ کرديم. در ارتباط با حقوق شهروندي به همه دستگاه‌هاي اجرايي لايحه‌اي ابلاغ خواهم کرد تا مردم همواره احساس عزت و کرامت داشته باشند.
وي اظهار کرد: امروز ايرانيان داخل و خارج کشور احساس عزت بيشتري مي‌کنند و آنهايي که عليه ايران حرف مي‌زدند و ايران هراسي و اسلام هراسي ايجاد مي‌کردند امروز زبانشان کوتاه شده چون مي‌بينند که ايران پرچم دار مبارزه با تروريست است و ايران همان کشوري است که در سازمان ملل قطعنامه جهان عاري از خشونت را به تصويب مي‌رساند.
روحاني در ادامه گفت: اين همه هيئت‌هاي خارجي و داخلي به ايران سفر کردند و سرمايه‌گذاري در کشورمان آغاز شده است. البته همان طور که رهبري فرمودند نگاه ما به خدا و الطاف اوست و در ادامه نگاه ما همه ايرانيان عزيز و جوانان است اما در عين حال هم ثابت کرديم که قدرت آن را داريم تا با خارجي‌ها در ايران توليداتي انجام دهيم و سي درصد آن توليدات را صادر کنيم..
وي با بيان اينکه شهرهاي مرزي ما بايد به شهرهاي صادراتي تبديل شوند، يادآور شد: مردم ما مي‌دانند که در آغاز اين دولت قاچاق کالا 25 ميليارد دلار بود اما امروز به 12.5 ميليارد دلار رسيده است. ما بايد در استان‌هاي مرزي سرمايه‌گذاري کنيم و شهرهايمان را براي گردشگري آماده کنيم.
روحاني در پايان گفت: من از همه مردم،‌ فرهيختگان،‌ دانشگاهيان،‌ جوانان،‌ زنان،‌ روستاييان و شهري‌ها مي‌خواهم تا دست به دست هم دهيم و به آينده اميدوار باشيم. نمي‌گوييم مشکل وجود ندارد اما از شدت مشکلات کاسته شده است. ان‌شاءالله 29 ارديبهشت با صف‌هاي طولاني در انتخابات باشکوه حاضر مي‌شويم.
انتهاي پيام


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۱۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق عامل ایجاد احساس غرور ملی است

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، رئیس جمهور در دهمین گفت و گوی زنده تلویزیونی با مردم  این عملیات را جلوه بسیار روشنی از عقلانیت انقلابی خواند و گفت: وعده صادق  ثابت کرد ایران قوی می‌تواند سایه جنگ را از سر کشور بردارد و می‌تواند گزینه نظامی را از روی میز حذف کند.
رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم گفتمان عقلانیت انقلابی جایگزین دیپلماسی التماسی شده است گفت: یکی از جلوه‌های این عقلانیت انقلابی، رونق اقتصادی در کشور خواهد بود.

آقای رئیسی بابیان اینکه در جایی مذاکره و در جایی موشک می‌تواند مساله را حل کند گفت: ما میز مذاکره را هیچ‌وقت ترک نکردیم، اما با قدرت در مقابل کسانی که بخواهند با ایران دشمنی کنند خواهیم ایستاد.
رئیس جمهور تصریح کرد: کشور‌های اروپایی و سایر کشور‌های دنیا اگر بخواهند با ایران روابط خوبی داشته باشند ما آمادگی داریم که دست آنها را به گرمی بفشاریم.
آقای رئیسی دربخش دیگری ازاین گفت وگو درباره مسایل داخلی از جمله مشکل مسکن گفت: دولت برای وعدۀ تامین مسکن پای کار است و ساخت دو میلیون و ۴۰۰ هزار  مسکن در سراسر کشور درحال انجام است.
رئیس جمهور درباره تورم هم گفت: سعی کردیم علت‌های تورم را کنترل کنیم و روند تورم نیز کاهشی شده، اما این موضوع زمان‌بر است.
آقای رئیسی از عملیاتی شدن  گشت ارشاد مدیران خبرداد و گفت: تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر از مدیران دولتی جابجا شده اند.
رئیس جمهور اصلاح ساختار‌های فسادزا، انتشار تراز مالی ۲هزار شرکت، اعلام نام ابربدهکاران بانکی، تسهیل صدور مجوز‌های کسب و کار و اجرای ۹۰ درصدی سامانه تجارت را از اقدامات دولت در زمینه مبارزه با فساد و برقراری عدالت عنوان کرد و گفت: دولت دراین زمینه، دولت اجرا و عمل است.

آقای رئیسی در مورد مسایل فرهنگی ازجمله موضوع حجاب و عفاف هم گفت: همه باید به قانون حجاب پایبند باشند.
رئیس جمهور بابیان اینکه دشمن دنبال حیازدایی از جامعۀ ماست گفت: پایبندی زنان و دختران ما نسبت به حجاب ریشه در اعتقادات دارد و مردم نمی‌گذارند دشمن به هدفش برسد.

رئیس جمهور  با اشاره به اینکه اساس نهاد‌ها در کشور ما، رأی مردم است از مردم خواست با  حضور  دردور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، حرکت خود را تکمیل کنند.

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق عامل ایجاد احساس غرور ملی است
  • وعده صادق احساس غرور ملی بود / میز مذاکره را هیچگاه ترک نکرده‌ایم
  • اعتماد اجتماعی مردم به فرهنگیان مهمترین سرمایه آموزش و پرورش است 
  • شرایط جدید خرید پژوپارس برای ثبت نامی‌ها
  • چرا چشم مردم به دیدن ۵۰ فروند هواپیمایی که دولت می‌گوید وارد کشور کرده، روشن نمی‌شود؟
  • وزیر اقتصاد: رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • رشد اقتصادی سال ۱۴۰۲ یکی از باکیفیت‌ترین رشدهای اخیر ایران است
  • ۱۰ سال بعد از طرح تحول سلامت؛ سرمایه‌گذاری‌ بی‌سابقه برای سلامت مردم/ «این طرح نشان داد ظرفیت پاسخ دادن به نیازهای بزرگ کشور وجود دارد»
  • انتقاد یک نماینده مجلس از ناکارآمدی وزرای رئیسی /جا داشت وزرای بیشتری استیضاح می شدند / در مجلس با دولت رودربایستی‌هایی داشتیم