Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@02:31:44 GMT

بانک ملی قزاقستان:163میلیارددلار بدهی خارجی داریم

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۱۱۶۶۲

بانک ملی قزاقستان بدهی خارجی این کشور در اواخر سال 2016 را 163 میلیارد و 800 میلیون دلار اعلام کرد.
به گزارش فارس در دوشنبه، بدهی خارجی قزاقستان در اواخر سال گذشته به 163 میلیارد و 800 میلیون دلار رسیده که در یک سال 0.7 میلیارد دلار افزایش داشته است.
بنا به گزارش بانک ملی قزاقستان، از این مقدار بدهی خارجی 7.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

9 درصد یا 12 میلیارد و 900 میلیون آن را بدهی خارجی بخش دولتی، 4.4 درصد یا 7 میلیارد و 200 میلیون آن را بدهی خارجی بخش بانکی، 32 درصد یا 52 میلیارد و 500 میلیون دلار آن را بدهی خارجی دیگر بخش ها که با سرمایه گذاری مستقیم ارتباطی ندارد، و 55.7 درصد باقی مانده این بدهی یا 91 میلیارد و 300 میلیون دلار آن را بدهی‌های شرکت ها تشکیل می‌دهند.
به گفته این منبع، افزایش بدهی خارجی قزاقستان در سال گذشته از طریق جذب وام های بانک جهانی با هدف حفظ رقابت پذیری اقتصاد، ساخت بزرگ راه‌ها و پروژه‌های نهادی در این کشور افزایش یافت.
در همین حال، بدهی خارجی بانک های قزاقستان 0.8 میلیارد دلار عمدتا توسط بازپرداخت و بازخرید یوروباندزها(اوراق قرضه روسیه) در سال گذشته کاهش یافته است. برچسب ها: بانک ملی قزاقستان

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۱۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC

به گزارش "ورزش سه"، پیمان حدادی، عضو هیات مدیره پرسپولیس در مورد بدهی پرسپولیس به بانک شهر که حالا سهامدار این باشگاه است، گفت: می‌گفتند چون باشگاه پرسپولیس به بانک شهر بدهکار بوده این باشگاه را خریده اما باشگاه استقلال هم به بانک شهر بدهکار است. تسهیلاتی که در زمان عرضه سهام به دوتا باشگاه دادند برابر بوده. اقساط ریالی ما از سپرده‌ای که در بانک شهر داریم پرداخت می‌شود. وام دو و نیم میلیون دلاری هم قرض الحسنه است.

او در مورد دریافت پاداش آسیایی بلوکه شده نزد ای‌اف‌سی گفت: ما از اینجا به بعد تلاش می‌کنیم از بانک مرکزی مجوز بگیریم که سه و نیم میلیون دلاری که نزد ای‌اف‌سی داریم، دو و نیم میلیون دلارش را با بدهی‌ای که به بانک شهر داریم تهاتر کنیم.

حدادی در مورد اینکه با واگذاری سهام پرسپولیس آیا بودجه تزریق می‌شود گفت: باتوجه به زیان‌هایی که باشگاه در سالهای گذشته متحمل شده، باشگاه پرسپولیس همانند استقلال مشمول ماده ۱۴۱ قانون تجارت هستند و حتما باید افزایش سرمایه بدهند. بهترین راحت‌ترین روشی که بانک‌ها می‌توانند سرمایه‌گذاری کنند، محل افزایش سرمایه است. بانک‌ها به صورت نقدی به سرمایه باشگاه اضافه خواهند کرد و آن وجوه با برنامه‌ریزی می‌تواند آن وجوه در باشگاه سرمایه‌گذاری شود‌. روال باشگاه تغییر نخواهد کرد. تعهدات باشگاه باید انجام شود‌.

دیگر خبرها

  • بدهی کلان استقلال به بانک پرسپولیسی!
  • بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!
  • مشکل بزرگ استقلال با مالک جدید پرسپولیس
  • سلطانی: پرسپولیس را به ظاهر واگذار کردند/ از ۱۰۰ میلیارد بدهی به پیشکسوتان می‌دهند!
  • سود ۳ میلیون دلاری پرسپولیس از خصوصی‌سازی
  • ویدیو/ پرداخت کامل بدهی ایران به بانک توسعه اسلامی
  • پرداخت کامل بدهی‌های ایران به بانک توسعه اسلامی
  • حدادی: بدهی پرسپولیس به بانک شهر را به صورت تهاتری می‌پردازیم
  • خاندوزی: بدهی‌های بانک توسعه اسلامی را به صفر رساندیم
  • اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس: تهاتر پاداش AFC