Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بولتن نیوز»
2024-04-27@15:09:48 GMT

فوت و فن‌های رنگ کردن مو در خانه

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۱۱۸۹۴

فوت و فن‌های رنگ کردن مو در خانه

گروه اجتماعی: بسیاری از خانم‌ها به هر دلیلی ترجیح ی‌دهند موهای‌شان را داخل منزل رنگ کنند. رنگ کردن مو تکنیک‌های خاص خودش را دارد. زمانی که در خانه این کار را انجام می‌دهید، بهتر است نکاتی را در نظر بگیرید. دانستن و رعایت همین نکات به ظاهر ساده باعث می‌شود ریشه موها بهتر رنگ بگیرد و رنگ مو دوام بیشتری داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش بولتن نیوز به نقل از مجله ایده آل: موهای سفید ناحیه جلو پیشانی و شقیقه‌ها با موهای سفیدی که در نواحی مختلف و پشت سر رشد کرده متفاوت است. عموماً این موها نازک‌تر است و به دلیل در آمدن ریشه مو سریع‌تر نمایان می‌شوند. به همین خاطر بهتر است در مرحله اول رنگ روی این بخش از مو قرار بگیرد.

· حتما می‌دانید که درجه بندی رنگ موهای موجود در بازار از یک تا ۱۰ است. ۱۰ روشن‌ترین و یک تیره‌ترین آن است. ممیزهایی هم که گاهی بعد از این عدد قرار می‌گیرد، نمایانگر ترکیب رنگ اصلی با رنگ‌های فرعی است.

· برخی از آرایشگرها به افرادی که موهای سفید زیادی دارند، پیشنهاد می‌کنند قبل از رنگ کردن مو چند دقیقه‌ای اکسیدان روی این بخش بگذارند (به دلیل رنگ پذیری بهتر) و بعد حداکثر پنج تا هفت دقیقه به خوبی موها را آب کشی کنند، پیشنهاد ما این است که قبل از این کار و با توجه به نوع مو با آرایشگرتان مشورت کنید.

· اکسیدان نقش مهمی در رنگ کردن موها ایفا می‌کند. این تسریع کننده شیمیایی درجات مختلفی دارد. هرچه مو ضخیم، تیره و در مقابل رنگ گرفتن مقاوم‌تر باشد، باید سراغ اکسیدان قوی‌تری بروید؛ اما به یاد داشته باشید که انتخاب اکسیدان مناسب از آسیب موها در طولانی مدت جلوگیری می‌کند. ■ اکسیدان شماره یک یا ۶ درصد: رنگ مو را به صورت خیلی جزئی باز می‌کند؛ در حدود یک درجه. ■ اکسیدان شماره دو یا ۹ درصد: قدرت روشن کنندگی موها را با درصد بیشتری دارد. ■ اکسیدان شماره سه یا ۱۲ درصد: موها را به راحتی روشن می‌کند، حتی با کمترین میزان رنگ.

· اگر موهای سفید دارید، همیشه رنگی با یک درجه تیره‌تر انتخاب کنید؛ چون نتیجه رنگ روی موی سفید روشن‌تر از حالت عادی است. مدت زمان رنگ کردن مو را چندین دقیقه افزایش دهید. اگر فقط ریشه موها به رنگ سفید است، این بخش از مو را دیرتر آبکشی کنید.

· اگر با خواندن این مطلب برای اولین بار تصمیم به رنگ کردن موها گرفته‌اید، حتما می‌دانید که تجربه‌های متعدد باعث می‌شود خطای کمتری هنگام رنگ کردن موها بکنید. شمایی که بار اول‌تان است که موهای خودتان را رنگ می‌کنید، ترجیحا از فرد دیگری کمک بگیرید؛ اما در نهایت با رعایت همین نکات می‌توانید موها را به خوبی رنگ کنید!

· از نکات به ظاهر ساده و مهم، قیچی کردن نوک موها قبل از رنگ کردن است؛ چون وجود موهای خشک و زبر باعث می‌شود موها به خوبی رنگ نشود. ضمن این که بهتر است از چند هفته قبل از رنگ کردن مو از نرم‌کننده استفاده کنید. به ویژه اگر موهای خورده دارید. البته این کار را تا روز نهایی ادامه ندهید.

· موهای طبیعی به دلیل رنگدانه‌هایی که دارند، واکنش‌های مختلفی در مقابل رنگ کردن مو از خود نشان می‌دهند.

منبع: بولتن نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bultannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بولتن نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۱۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز

سیر و پیاز از محبوب‌ترین و پر خاصیت‌ترین سبزیجات هستند که در انواع غذا‌ها استفاده می‌شوند. سیر و پیاز طعم و مزه بی نظیری به غذا می‌بخشند و در هر چه خوشمزه‌تر کردن غذا‌ها نقش به سزایی دارند.

بسیاری از خانم‌ها سیر و پیاز را به مقدار فراوان تهیه کرده تا همیشه در دسترس باشند، اما گاهی پیش می‌آید که پیاز و سیر جوانه می‌زنند. جوانه زدن باعث تغییر رنگ و مزه سیر و پیاز می‌شود. در این مطلب روش‌های جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز را آورده ایم. نگهداری نادرست از سیر و پیاز موجب خراب شدن آنها و جوانه زدنشان می‌شود. اگر می‌خواهید سیر و پیاز شما جوانه نزنند، نکات زیر را رعایت کنید.

سیر و پیاز را در دما مناسب نگهداری کنید:
بهترین دما برای نگهداری سیر و پیاز بین ۴ تا ۱۰ درجه سلسیوس یعنی بیشتر از دمای یخچال و اندکی کمتر از دمای یک اتاق است. سیر و پیاز را در انبار و جای خنک نگهداری کنید و در جای گرم قرار ندهید، زیرا گرما موجب جوانه زدن، نرم شدن و تغییر مزه پیاز و سیر می‌شود.

پیاز‌ها را در جای خشک نگه دارید:
رطوبت سبب خراب شدن و جوانه زدن سیر و پیاز می‌شود. پیاز‌ها را پس از خریداری سه هفته روی پارچه‌ای پهن کنید و در محیط گرم و خشک نگه دارید.

سیر و پیاز را در جای تاریک قرار دهید:
بهتر است محیط نگهداری سیر و پیاز همواره تاریک باشد و پیاز و سیر را در مقابل نورخورشید نگهداری نکنید. تغییرات در مقدار روشنایی می‌تواند موجب نوسانات دمایی نیز شود.

سیر و پیاز را در جای دارای تهویه قرار دهید:
هرگز سیر و پیاز را داخل پلاستیک نگه ندارید، زیرا عدم گردش مناسب هوا باعث ایجاد رطوبت و در نتیجه جوانه زدن پیاز یا پوسیدگی آن می‌شود. بهتر است آنها را برای جلوگیری از جوانه زدن در جایی مثل کیسه توری یا سبد سیمی نگه دارید که هوا در آن جریان دارد.

سیر و پیاز را جداگانه نگه دارید:
بهتر است فضایی کاملا جدا برای نگهداری سیر و پیاز اختصاص دهید و سیر و پیاز را دور از سایر میوه‌ها و سبزیجات نگهداری کنید. میوه‌های رسیده گاز اتیلن تولید می‌کنند که احتمال جوانه زدن را بالا می‌برد.

با پیازی که جوانه زده باید چه کرد؟
اگر پیاز جوانه و کپک زده است، آن را دور بریزید، اما اگر سالم است و تنها جوانه زده پیاز را دو نیم کنید و بقایای جوانه و ریشه را جدا کنید.

منبع: همشهری آنلاین

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی خواندنی‌ها

دیگر خبرها

  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی؛ از کاهش وزن تا پوست سالم
  • برای افزایش هوش این پنج ماده غذایی را مصرف کنید
  • آیا کندن موی سفید باعث زیاد شدن آن میشود؟
  • ببینید | اردوغان جنجال به پا کرد؛ شانه زدن موهای رئیس‌جمهور هنگام ورود به دادگاه
  • دی‌بروینه حتی از جرارد و لمپارد هم بهتر است!
  • نمای سنگ بهتر است یا آجر نسوز نما؟
  • چسب مو چیست و چه کاربردهایی در حالت دهندگی مو دارد ؟
  • ترفندی برای جلوگیری از جوانه زدن سیر و پیاز
  • روزی چند عدد تخم مرغ بخوریم خوب است؟