Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا براری در دسته 105 کیلوگرم وزنه‌برداری قهرمانی آسیا 3 مدال طلاگرفت و قهرمان آسیا شد، علی هاشمی نیز 2 مدال برنز را به دست آورد.

در آخرین روز از مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی آسیا2017، ابتدا وزنه‌برداران دسته 105 کیلوگرم به رقابت پرداختند. از ایران محمدرضا براری و علی هاشمی بر روی تخته رفتند که در پایان ایران 3  مدال طلا و 2برنز گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا براری با رکورد 177کیلوگرم در یک ضرب طلا گرفت، دوضرب با 221کیلوگرم مدال طلا را به دست آورد و در مجموع با 398 کیلوگرم قهرمان آسیا شد. او سال 2016 نیز قهرمان آسیا شده بود. علی هاشمی دیگر نماینده ایران  با 171 کیلوگرم  در یک ضرب چهارم شد. در دوضرب  با 213 کیلوگرم مدال برنز گرفت و در مجموع دو حرکت با 384 کیلوگرم مقام سوم آسیا را به دست آورد.
حرکت یک ضرب:
علی هاشمی که به تازگی تغییر وزن داده  و به دسته 105 کیلوگرم آمده است،  زودتر از براری بر روی تخته آمد و کار خود را با وزنه 165 کیلوگرم آغاز کرد و توانست آن را مهار کند. او در دومین حرکت پشت وزنه 171 کیلوگرم قرار گرفت و توانست این حرکت را هم با موفقیت پشت سر بگذارد. انوشیروانی سرمربی تیم ملی برای آخرین حرکت هاشمی 177 کیلوگرم را درخواست کرد که هاشمی موفق به مهار آن نشد. او با 171 کیلوگرم به کار خود پایان داد. ایوان افریموف ازبک که مهم‌ترین رقیب براری برای کسب مدال طلا است در اولین حرکت 170 کیلوگرم را ثبت کرد. محمدرضا براری در اولین حرکت پشت وزنه 175 کیلوگرم قرار گرفت اما موفق به مهار این وزنه نشد  و آن را انداخت.  پس از او افریموف ازبک بر روی تخته آمد و 175 کیلوگرم را ثبت کرد. براری در دومین حرکت باید 176 کیلوگرم را بالای سر می‌برد که این وزنه را نیز انداخت تا کار برایش سخت‌تر شود. او در آخرین حرکت باید 177 کیلوگرم را بالای سر می برد که موفق به مهار آن شد و از خطر اوت شدن دور  شد. او مدال طلای یک ضرب را به دست آورد. وزنه‌بردار ازبک وزنه  178 کیلوگرم را در آخرین حرکت انداخت و مدال نقره گرفت. موچیدا از ژاپن با 172 کیلوگرم مدال برنز را به دست آورد.
حرکت دوضرب:
همانند حرکت یک ضرب هاشمی زودتر بر روی تخته آمد و پشت وزنه 196 کیلوگرم ایستاد و موفق شد آن را بالای سر ببرد و سه چراغ سفید از داوران دریافت کند. او در دومین حرکت 205 کیلوگرم را بالای سر برد تا شرایط خوبی در جدول پیدا کند و به کسب مدال مجموع نزدیک شود. ملی‌پوش ایران در آخرین حرکت باید 213 کیلوگرم را مهار می‌کرد تا مدال مجموع را به دست آورد و این وزنه را ثبت کرد  و مدال برنز گرفت. در مجموع با 384 کیلوگرم  مدال برنز گرفت. براری کار خود را در دوضرب با مهار وزنه 206 کیلوگرم آغاز کرد تا خیال‌ها بابت او راحت شود. او در دومین حرکت 214 کیلوگرم را بالای سر برد تا مدال طلای مجموع  دوضرب خود را قطعی کند. وزنه‌بردار کره‌ای وزنه 220 کیلوگرم را ثبت کرد و براری نیز زیر وزنه 221 کیلوگرم قرار گرفت و با مهار آن مدال طلای دوضرب و مجموع را گرفت. وزنه‌بردار کره‌ای نیز عنوان نایب قهرمانی آسیا را به دست آورد. ایوان افریموف ازبک در دوضرب خیلی خوب کار نکرد  و با 200 کیلوگرم در دوضرب و مجموع 375 کیلوگرم به کار خود پایان داد.
قهرماني ايران در رقابت با چين
اما در پايان مسابقات وزنه برداری قهرمانی آسیا 2017 به میزبانی عشق آباد ترکمنستان برگزار شد، تیم ملی ایران در رقابت با چین توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد.
ایران با ترکیب جابر بهروزی، صالح چراغی و مرتضی بیگلری، ایوب موسوی، علی هاشمی، محمدرضا براری ، همایون تیموری  و وحید ربیعی در این رقابتها حاضر بود در نهایت نیز توانست 5 مدال طلا، 3نقره و 3برنز بگیرد و  عنوان قهرمانی آسیا را به دست آورد.  اين قهرمانى پس از پنج سال بدست آمد. تیم چین نیز نایب قهرمان شد. ازبكستان هم مقام سوم را به دست آورد. هدایت تیم ملی وزنه برداری ایران برعهده سجاد انوشیروانی بود و وحید ربیعی به عنوان مربی و نواب نصیر شلال به عنوان مشاور او را همراهی کردند.

-----------------------------------------------------------------------------

برای ورود به گلبرگها بعنوان جامع‌ترین مجله اینترنتی در حوزه سلامت و خانواده بر روی تصویر ذیل کلیک کنید!

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۲۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، رقابت‌های بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا از روز شنبه (هشتم اردیبهشت) آغاز شده و تا هجدهم همین ماه ادامه خواهد داشت. تیم‌های جوانان و امید ایران در مجموع با ۱۸ بوکسور راهی قزاقستان شده‌اند.   امروز سه‌شنبه، چهار بوکسور تیم امید ایران به مصاف حریفان قدرتمند خود رفتند که نتایج آنان به شرح زیر است:   در وزن ۷۵ کیلوگرم، محمد محشری با ارائه مبارزه‌ای تماشایی از سد گورپاد از هند گذشت و ضمن صعود به نیمه‌نهایی، برنزش را قطعی کرد. وی در این مبارزه، حریفش را ۲ بار ناک‌دان کرد و هر سه راند را برنده شد. محشری در نیمه‌نهایی با جواهر اوماتالیف ازبکستانی و دارنده مدال طلای جهان و آسیا مبارزه دارد.   در وزن ۴۸ کیلوگرم، آرشام حسنی که برابر لی جونگ هو از کره‌جنوبی پیروز شده بود با ویشوانا از هند قهرمان جوانان جهان در اسپانیا رقابت کرد و با وجود تلاش فراوان نتوانست به نتیجه برسد و کارش در این مسابقات به پایان رسید.   در وزن ۶۰ کیلوگرم، آرمان عبادی نتیجه را به آکاش گورکا از هند واگذار کرد و از دور مسابقات کنار رفت.   در وزن ۶۷ کیلوگرم، علی گرجی پس از استراحت در دور نخست به مصاف سویونبایف از قزاقستان نایب قهرمان جوانان جهان رفت و نتیجه را واگذار کرد و به کار خود پایان داد.   فردا چهارشنبه، مسابقات رده سنی جوانان برگزار می‌شود و پنج نماینده ایران بالای رینگ می‌روند.   در وزن ۵۱ کیلوگرم، مهدی کاظمی با ظفربیک کمیل‌اوف از قرقیزستان می‌رود.   در وزن ۵۷ کیلوگرم، رضا فضلی که پیش از این نماینده امارات را شکست داده با قیس عشیش اردنی روبه‌رو خواهد شد.   در وزن ۶۳.۵ کیلوگرم، سیدعلی اکبرمیراحمدی با سینگ یاشی‌واردان هندی می‌رود.   در وزن ۸۰ کیلوگرم، سام استکی با مهرالدینوف ازبکستانی مبارزه خواهد کرد.   در وزن ۹۲ کیلوگرم، عباس گرشاسبی با آریان از هند جدال می‌کند.

دیگر خبرها

  • تداوم شکست بوکسورهای ایرانی در مسابقات قهرمانی امید و جوانان آسیا
  • سه نماینده امید بوکس ایران از قهرمانی آسیا حذف شدند
  • حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس آسیا
  • حذف پنج نماینده دیگر ایران در بوکس قهرمانی جوانان و امید آسیا
  • روز ناکامی بوکسورهای جوان ایران در قهرمانی آسیا
  • سورپرايز قهرمانان وزنه‌بردارى براى معلمان (عكس)
  • نایب‌ قهرمانی ‌خوزستان‌ در کشتی فرنگی نونهالان ایران
  • نایب قهرمان وزنه‌برداری جوانان جهان مدال خود را به موزه رضوی اهدا کرد
  • بوکس امید‌ها و جوانان آسیا؛ محشری دومین نشان ایران را قطعی کرد
  • مدال محشری با صعود به نیمه‌نهایی قطعی شد / ۵ بوکسور فردا به میدان می‌روند