Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-29@09:11:43 GMT

رنو تليسمان، سيتروئن C6 و پژو 508؛ شيک پوشان پاريسي

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۱۲۷۵۶

خبرگزاري آريا - هفته نامه خودرو امروز - امير خادمي پور: پس از امضاي برجام، شاهد ابراز تمايل تعداد زيادي از خودروسازان معتبر دنيا براي ورود به بازار ايران هستيم و در اين بين فرانسوي ها به عنوان شرکاي قديمي صنعت خودرو ايران گوي سبقت را از ديگر رقبا ربوده و بدون اتلاف وقت، قراردادهاي خود با شرکاي ايراني را امضا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورود رنو تليسمان در ماه هاي اخير را مي توان به عنوان نخستين برگ برنده فرانسوي ها در مقابل رقباي آسيايي برشمرد که موفقيت تليسمان باعث شد تا ديگر رقباي آسيايي برشمرد که موفقيت تليسمان باعث شد تا ديگر خودروسازان فرانسوي نيز به تدريج نمايندگان خود در سگمنت سدان هاي نيمه لوکس را راهي بازار کشور کنند، هم اکنون ورود پژو 508 قطعي شده و به احتمال قوي اوايل سال 1396، شاهد حضور آن در بازار کشور هستيم و احتمال عرضه سيتروئن C6 مي پردازيم.

رنو تليسمان؛ پيروزي پس از شکست هاي متعدد

سال هاي زيادي بود که رنو (و به طور عام، خودروسازان فرانسوي) در ارائه يک خودرو نسبتا لوکس ناکام بود و محصولاتي مانند ولساتيس، لتيتود و دو نسل از سفران، هر يک از ديگري در بازار ناموفق تر عمل مي کردند تا اينکه در سال 2016 رنو با معرفي نسل جديد سدان نيمه لوکس خود با نام تليسمان، بار ديگر نگاه ها را به سمت خود چرخاند. رنو با تغيير در تيم طراحي خود و بهره گيري از زبان طراحي جديد، تليسمان را طراحي کرده که همين موضوع باعث شده که اصلي ترين نقطه ضعف سدان هاي بزرگ قبلي رنو (يعني نبود يک طراحي گيرا و عامه پسند) به اصلي ترين نقطه قوت تليسمان بدل شود.



درواقع طراحان رنو در طراحي تليسمان با توجه به جزييات و بازي با خطوط و احجام، موفق به خلق يک چهره مدرن، باابهت و تا حد زيادي عامه پسند شده اند. کابين تليسمان نيز گرچه نسبت به ظاهر خودرو، طراحي ساده تري دارد اما وجود مواردي همچون طراحي صندلي ها، مانيتور بزرگ سيستم R-Link، موس موجود در کنسول وسط، دوخت چرمي روي داشبورد و قطعات طرح چوب با کيفيت مطلوب، حس خوشايندي را به سرنشينان منتقل کرده و به آنان يادآور مي شوند که در خودرويي لوکس قرار دارند.

از نقطه نظر فني نيز تليسمان با يک پيشرانه 1.6 ليتري توربو در بازار ايران عرضه مي شود که اين پيشرانه با دارا بودن حداکثر قدرت 190 اسب بخار و حداکثر گشتاور 260 نيوتن متر، با اتصال به يک گيربکس 7 سرعته اتوماتيک دوکلاچه، ضمن مصرف 6.2 ليتر سوخت در هر 100 کيلومتر در سيکل ترکيبي، شتاب صفر تا صد 7.7 ثانيه و حداکثر سرعت 237 کيلومتر بر ساعت را براي تليسمان به ارمغان مي آورد.



درواقع تليسمان گرچه نسبت به اکثر رقبا، پيشرانه اي کم حجم تر دارد اما به لطف قدرت بسيار مناسب پيشرانه و عملکرد مطلوب گيربکس دوکلاچه، رانندگي نسبتا لذت بخشي داشته و قادر است بسياري از رقبا را به راحتي پشت سر بگذارد. ليست تجهيزاتي تليسمان نيز بسيار بلندبالاست و در آن کمبود خاصي را حس نمي کنيد که اگر بخواهيم به تعدادي از امکانات نمونه فول آپشن (E3) تليسمان اشاره کنيم مي توانيم از اين موارد ياد کنيم: کيلس استارتر، سقف پانوراما، کروز کنترل + ليميتر سرعت، تنظيم برقي صندلي هاي جلو به همراه گرمکن و ماساژور، قابليت انتخاب حالت رانند (Drive Mode)، نمايشگر اطلاعات ضروري روي شيشه جلو (هدآپ ديسپلي يا HUD)، چراغ هاي جلو و عقب از نوع LED، سنسور نور و باران، سنسور پارک جلو و عقب، ترمز دستي الکترونيکي، تهويه مطبوع دوگانه به همراه فيلتر تصفيه هوا، سيستم چندرسانه اي به همراه مانيتور لمسي 8.7 اينچي + 12 عدد بلندگو، سيستم هاي ترمز EBD، ABS و BA سيستم کنترل پايداري الکترونيکي (ESP)، اتوپارک، سيستم کمکي توقف روي سطوح شيبدار، سيستم ضدلغزش، رادار نقاط کور، 6 عدد ايربگ و... يکي از ايراداتي هم که به تليسمان وارد است اين است که فضاي صندلي عقب آن براي يک سدان خانوادگي با اين ابعاد، آنچنان جادار نيست علي الخصوص اگر فردي قد بلند قصد نشستن در قسمت وسط صندلي عقب را داشته باشد؛ کوتاهي سقف در اين قسمت آزاردهنده خواهدبود.



لازم به ذکر است که هم اکنون تليسمان موقتا در ليست فروش نگين خودرو قرار ندارد اما در بازار آزاد مي توان نمونه هاي فول آپشن را با قيمتي بين 205 تا 225 ميليون تومان خريداري کرد و اگر بخواهيد پول کمتري خرج کنيد مي توان به سراغ نمونه هايE2 (که البته اين تيپ نيز در نوع خود آپشن هاي مناسبي دارد) رفت که بين 175 تا 185 ميليون تومان قيمت دارد.

پژو 508؛ شير بزرگ

بزرگ ترين سدان پژو که اخيرا مجوز ورود به کشور از طريق شرکت مشترک ايران خودرو و پژو (ايکاپ) را کسب کرده و حتي نمونه هاي اوليه آن نيز به ايران رسيده اند، نخستين بار در سال 2011 و به عنوان جايگزين پژوه 407 وارد بازار شد، سال 2015 نيز نمونه فيس ليفت آن معرفي شد. پژو در طراحي 508 سعي داشته تا يک پيکره نسبتا لوکس و با ابهت ظاهري قابل توجه را خلق کند و در عين حال از جاذبه هاي اسپرت نيز غافل نبوده است. به عنوان مثال نماي کناري اين خودرو کاملا نمايانگر يک سدان لوکس بزرگ است و در نماي جلو نحوه طراحي چراغ ها و جلو پنجره، گربه ساني خشمگين را در ذهن بيننده مجسم مي سازد. همين رويه در داخل کابين نيز تکرار شده و مواردي همچون مانيتور بزرگ در قسمت مياني داشبورد و چينش کنترلرهاي سيستم تهويه، نمايي لوکس داشته و در مقابل، وجود شيفترهاي تعويض دنده پشت فرمان و نوع طراحي صفحه نشان دهنده ها، به اين قسمت، نمايي اسپرت مي بخشد.



ناگفته نماند که 508هايي که قرار است در ايران عرضه شوند. از نوع GT Line بوده که وجود مواردي همچون رينگ هاي 18 اينچي و خروجي هاي دوگانه اگزوز، نماي اسپرت بيشتري را به آنها مي بخشد. پيشرانه در نظر گرفته شده براي 508 در بازار ايران نيز پيشرانه نام آشنايي است، يعني همان پيشرانه DS5 و DS6 که با حجم 1.6 ليتر و به کمک توربوشارژر قادر است حداکثر قدرت 165 اسب بخار و حداکثر گشتاور 240 نيوتن متر را توليد کند. 508 با اين پيشرانه و يک گيربکس 6 سرعته اتوماتيک، مصرف سوخت 7.1 ليتر در هر 100 کيلومتر در سيکل ترکيبي داشته و شتاب صفر تا 100 کيلومتر و حداکثر سرعت آن نيز به ترتيب 9.5 ثانيه و 220 کيلومتر بر ساعت است.




هنوز دقيقا مشخص نيست که 508 با چه سطحي از تجهيزات به بازار مي آيد اما در صورت وورد نمونه فول آپشن مي توان آينده خوبي را براي آن متصور شد زيرا روي آن امکاناتي همچون سيستم تهويه 4 گانه، چراغ هاي تمام LED جلو، سانروف، روکش چرم ناپا براي صندلي ها به همراه گرمکن، سردکن و ماساژور براي صندلي هاي جلو، دي لايت، هدآپ ديسپلي، سيستم هشداردهنده نقاط کور، هشداردهنده عدم رانندگي بين خطوط، کيلس استارتر، کروز کنترل، 6 عدد ايربگ و... نصب است که اينگونه امکانات کاملا باب ميل خريداران ايراني است. از لحاظ قيمتي نيز هنوز شاهد اعلام رسمي قيمت از سوي ايران خودرو نيستيم اما شنيده ها از قيمت بين 170 تا 180 ميليون تومانب پژو 508 حکايت مي کند.




سيتروئن C6؛ از اليزه تا شائولين

نسل جديد سيتروئن C6 چندي است که معرفي شده و البته فعلا توليد و فروش آن مختص به بازار چين است. C6 چندين بار از سوي سايپا در نمايشگاه هاي خودرو داخل کشور به نمايش گذاشته شده و احتمال عرضه آن بالاست. C6 از پلت فرم يکساني با پژو 508 بهره برده و اشتراکات طراحي فراواني با آن دارد اما به طور کلي C6 نمايي لوکس تر از محصول پژو دارد و وجود مواردي همچون جلوپنجره بسيار عريض که به طرز زيبايي با چراغ هاي جلو ادغام شده است و چراغ هاي عريض عقب، بر اين لوکس بودن مي افزايند.



کابين C6 نيز با نيم نگاهي به خودروهاي لوکس انگليسي طراحي شده و يک طراحي تجملاتي و در عين حال کلاسيک را به نمايش مي گذارد. C6 در بازار چين با يک پيشرانه 1.8 ليتري توربو با حداکثر قدرت 204 اسب بخار و 280 نيوتن متر عرضه مي شود که اين پشرانه با اتصال به يک گيربکس 6 سرعته اتوماتيک، ضمن مصرف حدود 7.5 ليتر سوخت در هر 100 کيلومتر در سيکل ترکيبي، شتاب صفر تا 100 حدود 10 ثانيه و حداکثر سرعت 250 کيلومتر بر ساعت را براي C6 به ارمغان مي آورد. البته امکان عرضه C6 با پيشرانه 1.6 ليتري توربو (يکسان با پژو 508) نيز وجود دارد.



از لحاظ امکاناتي نيز C6 با توجه به ذات تجملاتي اش، کامل است و امکاناتي مانند سقف پانوراما و کنسول تجملاتي موجود در قسمت مياني صندلي عقب، آن را از پژو 508 متمايز مي سازند. قيمت C6 نيز هنوز نامشخص است اما شنيده ها حاکي از قيمت حدود 220 ميليون توماني آن است که رقمي بسيار بالا است. البته خاص بودن و لوکس بودن نيز بهاي خاص خود را دارد.





سخن پاياني

در پايان مطلب، اگر نگاهي اجمالي به هر يک از خودروهاي مورد بحث داشته باشيم مي توان گفت که رنو تليسمان در مجموع خودرو کم عيب و نقصي است و مي تواند انتخابي مناسب در نوع خود محسوب شود مگر آنکه به دنبال حداکثر فضاي کابين باشيد و يا بازار دست دوم خيلي برايتان اهميت داشته باشد. پژو 508 نيز خودرويي با توانايي هاي حرکتي نسبتا خوب و تجهيزات کامل است که مي تواند با تکيه بر سابقه برند خود و سطح گسترده خدمات پس از فروش، موفق عمل کند به شرط آنکه قيمت گذاري آن منطقي و رقابتي باشد، زيرا رقبا قدر هستند. در نهايت سيتروئن C6 نيز مانند اکثر محصولات سيتروئن، خودرويي براي سلايق خاص است و مي تواند مورد پسند افرادي قرار گيرد که علاقه مند به سدان هاي فوق لوکس هستند اما توانايي مالي لازم براي خريداري اين دسته از خودروها را ندارند

نام خودرو و سال توليد
رنو تليسمان مدل 2017
پژو 508 مدل 2017
سيتروئن C6 مدل 2017
نوع موتور

پرخوران توربو شارژر با آرايش خطي سيلندرها

حجم موتور (cc)
1618
1598
1.8 ليتر
تعداد سيلندر/ سوپاپ

16.4

حداکثر قدرت @ (hp) دور در دقيقه
190 @ 6000
165 @ 6000
204 @ 6000
حداکثر گشتاور @ (Nm) دور در دقيقه
260 @ 2500
240 @ 1400
280 @ 1400
گيربکس

6 سرعته اتوماتيک

محور متحرک

جلو

وزن خالص (Kg)
1444
1485
1590
شتاب صفر تا 100 (s)
7.7
9.5
10
ظرفيت مخزن سوخت (L)
51
72
__
مصرف سوخت ترکيبي (L/100Km)
6.2
7.1
7.5
حداکثر سرعت (Km/h)
237
220
250
طول × عرض × ارتفاع (mm)
4848×2081×1463
4830×1828×1456
4998×1840×1470
فاصله بين دو محور (mm)
2808
2817
2900
قيمت (ميليون تومان)
189.9
170- 180 (قيمت احتمالي)
220 (قيمت احتمالي)


گروه آپشني
رنو تليسمان E3
پژو 508 GT- Line
سيتروئن C6
مالتي مديا
سيستم صوتي Bose مجهز به 12 عدد بلندگو، مانتيور 8.7 اينچي، بلوتوث، پورت هاي USB و AUX در هر دو رديف جلو و عقب
AUX, USB, MP3, CD 8 عدد بلندگو، مانيتور لمسي 7 اينچي
مانيتور لمسي 12.3 اينچي
ايمني
ترمز ABS+EBD، ترمز اضطراري فعال، کنترل پايداري الکترونيکي (ESP)، سيستم ضدلغزش پيشرفته، سيستم کمکي توقف روي سطوح شيبدار، هشدار دهنده نقاط کور، 6 عدد ايربگ
ترمز ABS+EBD، سيستم ترمز کمکي (BA)، کنترل پايداري الکترونيکي (ESP)، کنترل لغزش (ASR)، کنترل پايداري خودرو در سر پيچ ها (CBC)، سيستم کمکي شروع حرکت در سربالايي (HAC)، سيستم هشداردهنده نقاط کور، 6 عدد ايربگ
ترمز ABS+EBD سيستم ترمز اضطراري، کنترل پايداري، ايربگ هاي جلو، جانبي و پرده اي
آينه و چراغ
چراغ هاي جلو LED، دي لايت، آينه هاي جانبي تاشونده برقي و مجهز به گرمکن
آينه هاي جانبي تاشو برقي و گرمکن دار، دي لايت، سنسور نور، چراغ هاي جلو و عقب LED
دي لايت، آينه هاي برقي، چراغ هاي جلو و عقب LED
صندلي و فرمان
روکش چرمي فرمن، روکش چرمي صندلي ها، صندلي هاي جلو مجهز به گرمکن، سردکن و ماساژور، صندلي هاي عقب مجهز به گرمکن، تنظيم برقي صندلي هاي جلو
صندي هاي چرمي، صندلي هاي جلو برقي حافظه دار، فرمان برقي حساس به سرعت
روکش چرم ناپا براي صندلي ها، گرمکن، سردکن و ماساژور براي تمامي صندلي ها
سيستم تهويه مطبوع
اتوماتيک دوگانه با دريچه براي سرنشينان عقب
اتوماتيک چهارگانه (امکان تنظيم جداگان براي هر يک از سرنشينان عقب)
اتوماتيک چهارگانه
آپشن هاي رفاهي ديگر
کيلس استارتر، سقف پانوراما،کروز کنترل به همراه ليميتر سرعت، هدآپ ديسپلي، سنسورهاي پارک جلو و عقب، اتوپارک، سيستم انتخاب حالات رانندگي، ترمز پارک برقي


کيلس استارتر، سانروف، کروز کنترل به همراه ليميتر سرعت، سنسورهاي پارک جلو و عقب، دوربين ديد عقب، ترمز پارک برقي، سنسور باران، شيفترهاي تعويض دنده پشت فرمان
کيلس استارتر، سقف پانوراما، دوربين 360 درجه، کروز کنترل تطبيق پذير، رادار تابلوخوان، سيستم استارت/ استاپ




منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۲۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست

به گزارش «تابناک» به نقل از روزنامه خراسان، حاشیه‌های انتخابات یازدهم اسفندماه همچنان ادامه دارد و به ویژه در حوزه مجلس شورای اسلامی با گمانه زنی‌های داغ رسانه‌ای همراه است. حالا مهم‌ترین سوژه برای رسانه ای‌ها هم ریاست بر پارلمان است. پارلمانی که کمتر پیش آمده رئیسش دوباره انتخاب نشود (به جز حداد عادل) و امروز  برای تکرار ریاست محمد باقر قالیباف که برخلاف دوره گذشته که رای اول پایتخت را داشت، دیگر منتخبانی را بالای نام خود می‌بیند سخت‌تر از همیشه است.

اگر ۷ خرداد سال ۱۳۹۹ همه مطمئن بودند رئیس مجلس پس از علی لاریجانی، قالیباف خواهد بود، امروز و برای ۷ خرداد ۱۴۰۳ تردید‌ها بسیار بیشتر شده و رقابت‌ها برای ریاست بر قوه مقننه شدت گرفته است. شنیده‌های برخی رسانه‌ها نیز از محافل سیاسی و راهروی مجلس از لابی‌های پشت‌پرده و برگزاری جلسات گوناگون حکایت دارد.   براساس این شنیده‌ها  افرادی چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم برای ریاست مجلس اعلام آمادگی کردند که از جمله آنان می‌توان از «محمدباقر قالیباف»، «منوچهر متکی»، «مجتبی ذوالنوری»، «مرتضی آقاتهرانی»، «حمید رسایی» و «حمیدرضا حاجی‌بابایی» نام برد.

شنیده‌ها از راهروی مجلس هم نشان می‌دهد این چهره‌ها برای جلب نظر سایر منتخبان، جلساتی برگزار کرده‌اند؛ روندی که در آن، طرح وعده‌هایی برای گرفتن رای از منتخبان مجلس آینده هم دور از ذهن نیست. خبر آنلاین در توصیف این لابی‌ها نوشته است: «همه در حال لابی کردن و برگزاری جلسات‌شان هستند، برای این جلسات هم نام‌های پر طمطراقی می‌یابند؛ مانند «هم‌اندیشی منتخبان جدید مجلس» شاید برخی از آن‌ها هم‌فکر و همسو به نظر بیایند، اما این جلسات با محوریت برخی از منتخبان جدید تهران به صورت جداگانه برگزار شده و می‌شود که در یک جبهه قرار دارند.» در این میان، اما اظهارات اخیر ابوالفضل ابوترابی نماینده مجلس نشان داد که  گفتگو‌ها و لابی‌ها درباره گزینه‌های ریاست مجلس از شنیده‌ها گذشته و جدی و رسمی‌تر شده است.   او گفت: محمد باقر قالیباف در حال برگزاری نشست‌هایی به صورت فردی و جمعی با منتخبین مجلس دوازدهم با موضوع و دستور کار ریاست مجلس آینده است. نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: همچنین مجتبی ذوالنوری، علی نیکزاد و منوچهر متکی نیز دیدار‌های فردی و جمعی با منتخبین مجلس دوازدهم برای معرفی خود به عنوان نامزد ریاست مجلس و ارائه برنامه‌هایشان برنامه ریزی کرده‌اند.

وی افزود: ذوالنوری، علی نیکزاد و منوچهر متکی در تماس‌های تلفنی با بنده، آمادگی‌شان را برای نامزدی ریاست مجلس آینده اعلام کرده و عنوان کردند که با توجه به این که این توانمندی را برای برعهده گرفتن ریاست مجلس آینده در خود می‌بینند پا در عرصه گذاشته‌اند. ابوترابی خاطرنشان کرد: آقای قالیباف نیز در مذاکرات حضوری که با بنده و نمایندگان داشتند، آمادگی خود برای ریاست مجلس آینده و نامزدی برای این جایگاه را اعلام کردند.

نماینده مردم نجف آباد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در کنار گزینه‌های ریاست مجلس، حسین علی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی نیز خود را به عنوان گزینه نایب رئیسی مجلس به منتخبین معرفی کرده است. وی افزود: همچنین منتخبین مجلس دوازدهم در نشست‌هایی که داشته‌اند تصمیم گرفتند تا فراکسیونی سیاسی در مجلس دوازدهم تشکیل دهند و در واقع سنگ بنای چنین فراکسیونی در این نشست‌ها گذاشته شده است و تا زمانی که اسم نهایی برای این فراکسیون انتخاب شود و مابقی نمایندگان در دور دوم انتخابات مشخص شوند بنا شده نام این فراکسیون همان فراکسیون انقلاب اسلامی باشد.

با همه این احوال و  باتوجه به رقابت تنگاتنگ جریان‌های مختلف اصولگرایی در انتخابات مجلس دوازدهم و حضور کاندیدا‌های آنان در بهارستان، انتظار می‌رود صحنه رقابت نه‌تن‌ها برای کسب کرسی ریاست که برای کرسی نایب رئیسی، سایر اعضای هیئت رئیسه مجلس و حتی رؤسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس نیز جدی‌تر شود و در نهایت فضای کلی مجلس دوازدهم را به سمت‌وسویی هدایت کند که در آن کمتر شاهد یک‌دستی‌هایی از نوع مجلس یازدهم باشیم. در چنین شرایطی، این که کاندیدا‌های هر کدام از این کرسی‌های ریاست، گوشه‌چشمی به نتایج دوره دوم انتخابات مجلس داشته باشند تا با رایزنی‌ها بتوانند نظر آنان را به خود جلب کنند، نه‌تن‌ها تصور بعیدی نیست که به نظر می‌رسد تاثیر سرنوشت‌سازی هم بر ترکیب نهایی هیئت رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس دوازدهم برجای بگذارد.  

 حسینی: دولت به موضوع انتخاب رئیس مجلس دوازدهم ورود نمی‌کند

رفته رفته به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در روزجمعه ۲۱ اردیبهشت ماه  نزدیک می‌شویم. انتخاباتی که شاید شور و حال دور اول را نداشته باشد، اما به باور کارشناسان می‌تواند ترکیب سیاسی بهارستان دوازدهم را تغییر دهد و از اهمیت بالایی برخوردار بوده و از این رو مشارکت مردم اثرگذار است. اما همان طور که اشاره شد، دور دوم انتخابات و تعیین تکلیف کرسی‌های باقی مانده؛ در انتخاب رئیس آینده مجلس نقش مهمی ایفا می‌کند.

در همین راستا معاون پارلمانی رئیس‌جمهور  در جدیدترین اظهارنظر خود درباره مجلس دوازدهم،  ضمن تاکید بر اهمیت دور دوم انتخابات در پاسخ به این پرسش که دولت نظری درباره ترکیب هیئت رئیسه و ریاست مجلس دوازدهم دارد؟ گفت: نه، دولت به هیچ وجه به این مسئله ورود نمی‌کند. خط مشی رئیس جمهور این بوده که در انتخابات فهرست نداشته باشد در حالی که در دوره‌های قبل  دولت‌ها این گونه نبوده اند. دولت، انتخاب را به خود مردم واگذار کرده و مردم در انتخاب خود نشان دادند، کسانی که همراهی بیشتری با دولت دارند، پایگاه مردمی بهتری دارند.

دیگر خبرها

  • لابی‌های سنگین در راهروهای مجلس برای صندلی ریاست
  • پاری سن ژرمن ۳ - ۳ لوآور/ قهرمانی چند روز به تاخیر افتاد+ فیلم
  • جشن قهرمانی پاریسی‌ها به تعویق افتاد
  • پاری‌سن‌ژرمن با تساوی خانگی مهیای سفر به آلمان شد
  • وزیر علوم: صندلی خالی زیادی در دانشگاه‌ها داریم
  • سایپا سیتروئن C۵ Aircross را در ایران مونتاژ می‌کند
  • (تصاویر) شاهکار طراح ایرانی در نمایشگاه خودرو پکن
  • چه کسی بر صندلی ریاست مجلس دوازدهم تکیه می‌زند؟
  • دانشجویان پاریسی هم به جمع معترضان علیه اسرائیل اضافه شدند
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا