Web Analytics Made Easy - Statcounter

هدایت الله میرمرادزهی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه ایجاد زیرساخت ها برای فعالیت سرمایه گذران یکی از وظایف دولت است اظهار داشت: در همین راستا شیلات ایران برای تحقق اهداف اشتغالزایی عملیات اجرایی ساخت اسکله و آبگیری مجتمع پرورش میگوی رودیک را آغاز کرده است.
وی تصریح کرد: این مجتمع با مشارکت بخش خصوصی با مساحتی حدود هزار و500 هکتار در 2 بخش 250 هکتاری و هزار و250 هکتاری به صورت غربی و شرقی طراحی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: قرارداد ساخت اسکله رودیک و آبگیری آن با اعتبار حدود 48 میلیارد ریال با شرکت ایمن ساز تهران به مدت 27 ماه تنظیم شده است که با پیشرفت بیش از 80 درصد امسال به بهره برداری می رسد.
وی اضافه کرد: عملیات ساخت اسکله رودیک و آبگیری آن، برقرسانی، ایستگاه پمپاژ، جاده دسترسی و آب آشامیدنی بر عهده شیلات است.
مدیرکل شیلات سیستان و بلوچستان گفت: منطقه ساحلی چابهار و کنارک و به ویژه گواتر از قطب های مهم پرورش میگو در سواحل زیبای مکران است.
میرمراد زهی با بیان اینکه چابهار به دلیل نزدیکی به خط استوا به نسبت گرم و مرطوب و به خاطر بادهای موسمی مونسون متعادل است، افزود: درجه حرارت سواحل این شهرستان در هشت ماه از سال مناسب برای پرورش میگو است و این امر سبب شده تا کارشناسان، این منطقه را به بهشت آبزی پروی تشبیه کنند.
وی افزود: 20 سایت مستعد پرورش میگو با مساحت حدود ۴۲ هزار هکتار در ۳۲۰ کیلومتر مرز آبی و ۵۰۰ کیلومتر سواحل جنوب سیستان و بلوچستان شناسایی شده است.
وی بیان کرد: سایت پرورش میگو گواتر با چهار هزار هکتار مساحت ۶۶۰ هکتار تاسیسات زیربنایی دارد و به 2 فاز شمالی و جنوبی تقسیم بندی شده است.
وی تصریح کرد: تکثیر، توسعه و پرورش آبزیان از جمله برنامه های اداره کل شیلات سیستان وبلوچستان است.
وی گفت: بدون سیستم هوا دهی در هر هکتار ۳ تن میگو در یک دوره سه تا چهار ماهه برداشت می شود.
به گزارش ایرنا سیستان وبلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای ۲ اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال است.
شهرستان چابهار از توابع استان سیستان و بلوچستان با 260 هزار نفر جمعیت از شمال به شهرستان های نیکشهر، قصرقند و سرباز، از شرق به کشور پاکستان، از جنوب به دریای عمان(مکران) و از غرب به بندر کنارک متصل است.
بندر زیبای چابهار واقع در قلب مَکُّرانِ بلوچستان و در فاصله 645 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان از 2 شهر به نام های چابهار و نگور، سه بخش مرکزی، دشتیاری و پلان، 6 دهستان و 438 روستا تشکیل شده است.
3043**3213خبرنگار: رستم کریمی نژاد**انتشاردهنده: اکبر نوری
اخبار لحظه به لحظه را در کانال تلگرامی «اخبار ایرنا سیستان و بلوچستان» دنبال کنید. @irnazahedan

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان


به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور، گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
هودیانی با بیان اینکه مهمترین ارقام کشت شده در این منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است، افزود: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم از سطح اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با اشاره به اینکه امسال بیش از ۱۱ هزار تن از این محصول، برداشت خواهد شد، ادامه داد: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صد درصد اراضی گندم کشت شده در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش‌های حومه و بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • آموزش و پرورش احیا کننده نسل جدید ما است
  • صدور ۲ هشدار جدید هواشناسی + جزئیات
  • تولید ۸۰ درصد تورهای ماهیگیری در سیستان و بلوچستان
  • تالاب هامون جازموریان جان دوباره گرفت
  • جان دوباره تالاب جازموریان بعد ۲ سال خشکسالی
  • تالاب جازموریان جان دوباره گرفت
  • تامین مولد سالم تولید ایمن و پایدار را به‌دنبال دارد
  • آغاز برداشت گندم در جنوب سیستان و بلوچستان
  • روستاییان وعشایر جنوب سیستان وبلوچستان خوشحال از باران‌ها اخیر
  • افتتاح نخستین پایگاه اورژانس بانوان در سیستان و بلوچستان