Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان، در آیین آغاز عملیات اجرایی احداث اولین پاسگاه محیط بانی خیرساز در این استان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گفت: این پاسگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال با کمک دو تن از هموطنان خیر و دوستدار محیط زیست به‌نام های دکتر شکروی و دکتر بانکی با هماهنگی صندوق ملی محیط زیست در بخش بازفت این استان ساخته می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پاسگاه محیط بانی در زمینی با مساحت 500 مترمربع در نزدیکی روستای مَوَرز و جهت حفاظت از بخش بازفت و منطقه شکار ممنوع خدا آفرین احداث خواهدشد.

شهرام احمدی اظهار داشت: این پاسگاه محیط بانی، اولین پاسگاه حفاظتی در بخش بازفت است. احمدی اذعان داشت: هم اکنون اکیپ های سیار وظیفه حفاظت از محیط زیست این بخش را برعهده دارند.


گفتنی است ، به استناد بند(و) ماده 6 قانون حفاظت و بهسازی محیط زیست منطقه‌ی خدا آفرین از پانزدهم مرداد سال 94 به مدت 5 سال شکار ممنوع اعلام شد و این‌ ممنوعیت برای حفظ و نگهداری گونه‌های نادر از قبیل‌ دوزیستان‌، خزندگان، کبک و پستانداران نادر و انواع پوشش گیاهی شاخص شامل لاله‌های واژگون، کرفس، بن سر، باریجه، بلوط و گونه‌های مختلف دارویی اعمال می‌شود.


منطقه‌ی شکار ممنوع «خدا آفرین» با مساحت 49 هزار و 300 هکتار در شهرستان‌های اردل و کوهرنگ قرار دارد. دو منطقه چغاخور و خدا آفرین در استان بعنوان "شکار ممنوع" معرفی شده است.

46

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۴۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد

به گزارش قدس خراسان، مهدی یزدان اظهار کرد: پاکسازی منطقه چهلمیر همراه با پیاده روی با حضور دوستداران محیط زیست در راستای افزایش مشارکت مردم در امر حفاظت از محیط زیست و فرهنگ سازی برای حفاظت از انفال به مناسبت هفته زمین پاک و در راستای اجرای پویش «مسیر سبز _ ایران پاک» برگزار شد.

وی با اشاره به مشارکت دستگاه‌هایی از جمله آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، منابع طبیعی و آبخیزداری در پاکسازی تندوره بیان کرد: علاوه بر این افزون بر ۲۰۰ نفر از گروه‌های خود جوش مردمی در این زمینه همکاری کردند.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این اقدام ارزشمند در هفته زمین پاک با شعار «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک و نجات زمین»، به منظور حفظ طبیعت و پاکسازی محیط زیست به عنوان یک فرهنگ عمومی صورت گرفت.

یزدان جو گفت: در این ویژه برنامه محیط زیستی بخش قابل توجهی از مسیر دره چهلمیر که زیستگاه گونه‌های ارزشمندی همچون پلنگ، قوچ و میش، کل، بز و گربه سانان و پرندگان ارزشمند است، پیمایش و پس از پیاده روی سبک، پاکسازی و حجم زیادی از پلاستیک‌ها و زباله‌های رها شده در طبیعت و رودخانه چهلمیر جمع آوری و پاکسازی شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • آبرسانی به وحوش منطقه حفاظت شده پروند سبزوار آغاز شد
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره
  • برپایی پویش های هفته زمین پاک در مازندران
  • ثبت نخستین تصاویر از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان + فیلم
  • ثبت نخستین فیلم از پلنگ ایرانی در زیستگاه‌های لرستان
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد
  • ۲ شکارچی غیرمجاز در منطقه «قرچغه» قوچان دستگیر شدند
  • حسین قناعت:«والدین امانتی» به کودکان حفاظت از محیط زیست را آموزش می‌دهد/ فیلم کودک با اکران آنلاین بهتر دیده می‌شود
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در شهرستان سنندج
  • انهدام باند قاچاق کبک‌های وحشی در سنندج