Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصلانی: متاسفانه رکود موجب اعمال فشار بر کارگاه های تولیدی شده و ۵۵ میلیون جامعه کارگری را با مشکل روبرو کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از البرز ۲۴ عضو شورای عالی کار کشور پیش از روز گذشته (9 اردیبهشت) در جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه استان البرز در مرکز تربیت مربی کرج با اشاره به اینکه متاسفانه مسئولین در مسائل سیاسی هیچگاه اندازه وزن قشر کارگری جایگاهی برای بهبود دستمزد آنها در کشور قائل نشدند گفت: جامعه کارگری از ابتدای انقلاب تا کنون در عرصه های کار، تلاش و جنگ حضور داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی اصلانی اصلاح قانون کار را ییکی از مهمترین دغدغه های جامعه کارگری دانست و افزود: دولت گذشته بدون شرکای اجتماعی این لایجه را به مجلس فرستاد اما اگر اصلاح این قانون بر مبنای بهبود وضع کارگران باشد با آن مشکلی نداریم چرا که کارگر، کارفرما و دولت برای حل موضوع سر یک میز بنشینند اما قانون فوق به سود هیچکدام از شرکا نیست.

وی اظهار داشت: ماده ۷ قانون کار دو تبصره دارد که دولت در صدد بود پس از اصلاح تبصره ۲ آئین نامه آن را برای جامعه کارگری بنویسد اما ۲۹ سال از این مهم می گذرد و محقق نشده است و در مقابل تبصره یک قانون اصلاح کار نیز حذف شد و نتیجه آن فقدان شغل دائمی در ایران خواهد بود.

اصلانی تصریح کرد: طی جلساتی برای تعیین حق دستمزد در سال ۹۶ خط فقر ۲ میلیون و ۴۸۴ هزار تومان اعلام شد اما حقوق کارگران ۹۳۹ هزار تومان است که با خط فقر اعلام شده فاصله زیادی دارد و متاسفانه رکود موجب اعمال فشار بر کارگاه های تولیدی شده و ۵۵ میلیون جامعه کارگری را با مشکل روبرو کرده است.

وی با تاکید بر اینکه رکود و تورم سرطان اقتصادی کشور است گفت: رهبر معظم انقلاب چندین سال را با مضمون اقتصادی نامگذاری کردند اما متاسفانه دولتمردان نمی توانند اقدامی درخور داشته باشند و ۳۰ درصد یارانه ای که باید به کارگاه های تولیدی واگذار می شد تعلق نگرفت و فاصله بین تورم و خط فقر بالا رفت.

عضو شورای عالی کار کشور در خاتمه با اشاره به اینکه تا زمانیکه قدرت خرید جامعه کارگری ۵۵ میلیون نفری بالا نرود رکود از جامعه رخت بر نمی بندد خاطر نشان داشت: تا زمانیکه تبلیغ کانال های تلویزیونی برنج محسن بخر سمند ببر باشد و کارگران افغانی در جامعه به جای ایرانی ها کار کنند حرف مسئولی که اجناس منزلش خارجی است به دل کارگران نمی نشیند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با هفته گرامیداشت کار و کارگر بعد از ظهر شنبه یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت با حضور مهدی نقدی فرماندار شفت، حجت الاسلام حکیمی امام جمعه، سرهنگ نقدپور فرمانده سپاه ناحیه شفت، رؤسای ادارات، جامعه کارگری و مدیران شرکت‌های تولیدی در سالن همایش یکی از کارخانجات شهرک صنعتی خرفکل شفت برگزار شد.

«حجت الاسلام حکیمی» امام جمعه شهرستان شفت در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا علی الخصوص شهیدان صنف کارگری اظهار کرد: کارگران از مهمترین ارکان رشد تولید هستند که منجر به مهار تورم در کشور می‌شوند.

کارگران بازوان حرکت هر جامعه‌ای هستند

وی با بیان اینکه قشر زحمتکش کارگری به عنوان بازوان حرکت هر جامعه‌ای به سوی رشد، تعالی و شکوفایی کشور شبانه روزی در تلاش و تکاپو هستند، افزود: کارگر در فرهنگ اسلامی دارای شأن و منزلت والایی است و بنا بر احادیث ائمه اطهار (ع) کسانی که برای روزی خانواده تلاش می‌کنند، همانند مجاهد فی سبیل الله هستند.

حجت الاسلام حکیمی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدارهای مختلف به منزلت و ارتقای جایگاه کار و کارگر پرداخته‌اند، یادآور شد: کارگران در همه برهه‌ها از جمله پیروزی انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و تحریم‌ها نقش کلیدی داشته‌اند.

گفتنی است، در پایان این مراسم از سه خانواده معظم شهدای کارگری و کارگران نمونه شاغل در شهرک‌های صنعتی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6090094

دیگر خبرها

  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!
  • قانون حجاب و عفاف باید در کشور اجرا شود
  • چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی‌شود؟!
  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری