Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@23:05:46 GMT

پیشرفت ۷۰ درصدی فاز نخست پروژه احداث زائرشهر رضوی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۱۵۴۷۵

پیشرفت ۷۰ درصدی فاز نخست پروژه احداث زائرشهر رضوی

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی از پیشرفت بیش از ۶۰ درصدی پروژه احداث فاز اول زائرشهر رضوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، به‌نقل از آستان‌نیوز، ‌خلیل اکبری با اشاره به پروژهزائر شهر رضوی، این پروژه را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌هایآستان قدس رضویدر راستای خدمت‌رسانی بهزائرانامام علی بن موسی الرضا(ع)دانست و اظهار داشت: سالانه میلیون زائر به مشهد مقدس سفر می‌کنند که بخش عمده‌ای از آنان را طبقات کم درآمد و متوسط جامعه تشکیل می‌دهند، از این رو ساماندهی و فراهم آوردن شرایط اسکان مناسب برای این زائران یکی از دغدغه‌های جدی آستان قدس رضوی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افرود: موضوع احداث زائرسرا و زائرشهر رضوی زمانی به‌طور جدی در دستور کار قرار گرفت که مقام معظم رهبری در حکم و منشور هفتگانه خود به تولیت آستان قدس رضوی بر موضوع توجه به زائران به‌ویژه قشر کم درآمد جامعه تاکید کردند و ارائه خدمات شایسته در شان زائران حضرت امام رضا(ع) را متذکر شدند.

اکبری بیان کرد: بعد از ابلاغ منشور رهبری و با دستور مستقیم تولیت آستان قدس رضوی، پروژه احداث زائر‌شهر رضوی به‌طور رسمی در دستور کار معاونت فنی و عمران موقوفات قرار گرفت.

معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی گفت: مشهد‌الرضا(ع) به شدت نیازمند احداث فضایی شایسته و ارزان قیمت برای زائران ثامن‌الحجج(ع) است، چرا‌که استطاعت مالی بسیاری از زائران در حدی نیست که بتوانند در مکان‌های اقامتی گران‌قیمت مانند هتل‌ها اسکان پیدا کنند.

وی با بیان این که سالانه در حدود 27 میلیون زائر به مشهد‌مقدس سفر می‌کنند و بطور متوسط سه شبانه‌روز در این شهر اقامت دارد، تصریح کرد: در سال بیش از 80 میلیون خوابِ زائر در مشهد داریم که به نسبت 365 روز سال بطور میانگین بالغ بر 220 هزار تخت در شبانه روز برای اسکان زائران نیاز است. در حال حاضر هتل‌ها، مهمان‌پذیراها و مراکز اسکان مشهد به هیچ عنوان جواب‌گوی این حجم از نیاز زائران نیست.

انتهای پیام/

R41347/P41362/S6,1188/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۵۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده

همایش سراسری توجیهی آموزشی زائران خانه خدا در قالب ۷ کاروان استان بوشهر با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر برگزار شد. - اخبار استانها -

عبدالرسول رنجبر در گفتگویی با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه اعزام زائران خانه خدا اوایل خرداد ماه تعیین شده است اظهار داشت: در سفر حج امسال از استان بوشهر 928 زائر و 28 نفر از عوامل در قالب 7 کاروان از فرودگاه بین‌المللی بوشهر به جده اعزام می‌شوند.

مدیر حج و زیارت استان بوشهر از 928 زائر خانه خدا استان 486 نفر مرد و مابقی زن ذکر کرد و افزود: کوچکترین زائر بوشهری 14 سال و مسن‌ترین 92 ساله است.

وی اضافه کرد: از 7 کاروان خانه خدا استان بوشهر 6 کاروان شیعه دو یک کاروان در قالب 120 نفر از اهل تسنن هستند.

رنجبر زائران خانه خدا استان بوشهر را مدینه بعد دانست و خاطرنشان کرد: زائران هنگام ورود به فرودگاه جده مستقیم به مکه انتقال می‌یابند و پس از انجام اعمال مناسک حج وارد مدینه می‌شوند.

مدیر حج و زیارت استان بوشهر از برگزاری کلاس‌های آموزشی و توجهی ویژه زائران خانه خدا استان خبر داد و تصریح کرد: معاینات پزشکی و واکسیناسیون زائران انجام شده و در این معاینات علاوه بر انجام آزمایشات و ویزیت‌های رایج پزشکی حجاج نتایج آن به مرکز پزشکی حج و زیارت اعلام می‌شود.

تحول در زائران خانه خدا پس از برگشت از سفر حج

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری نیز در همایش سراسری توجیهی آموزشی زائران خانه خدا استان بوشهر نیز حج را یک وظیفه الهی و واجب دانست و با بیان اینکه حج آثار بسیاری دارد گفت: هر یک از اعمال حج باید مطابق با شعائر و احکام اسلام باشد.

امام جمعه بوشهر با اشاره به اینکه باید سفر حج انسان را در تراز بندگی قرار دهد اضافه کرد: زائران خانه خدا باید پس از سفر حج آموزه‌های آن را در تمام سطوح زندگی و جامعه بکارگیری و از آن نگهداری و مراقبت کنند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر مراقبت از آموزه‌های سفر حج را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: انسانی که حاجی و یا حاجیه می‌شود باید محور اخلاق، ایمان و تقوا برای خانواده و جامعه باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر اضافه کرد: انسان وقتی لباس حج بر تن می‌کند خود را از تمامی مسائل دنیوی و مادی دور می‌کند و به خدا نزدیکتر می‌شود و زائران خانه خدا پس از برگشت از سفر حج باید با تغییرات بسیاری در خود روبه‌رو شوند چون حج انسان را در تراز بندگی خدا قرار می‌دهد.

وی یکی از مهمترین موضوع رعایت نظم در برگزاری مناسک حج دانست و تصریح کرد: زائران خانه خدا باید مراسم مربوطه را با نظم خاصی برگزار کنند تا از هرگونه حوادث احتمالی جلوگیری شود.

در این آیین مسئول حراست حج و زیارت و پلیس فرودگاه بوشهر توصیه‌های لازم به زائران خانه خدا ارائه کردند.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۷ درصدی احداث بزرگترین پل در شیراز
  • ارسال سند محتوایی ۲۰ برنامه‌ آستان قدس رضوی برای عتبات
  • اعزام ۹۲۸ زائر حج تمتع از استان بوشهر به جده
  • روان سازی ترافیک تبریز با تقاطع های غیر همسطح
  • جزئیات اعزام زائران حج تمتع منطقه کاشان اعلام شد
  • جزئیات پروژه چهارباغ/ فاز نخست تیرماه افتتاح می‌شود
  • پیشرفت ۶۰ درصدی طرح احداث محل های اسکان پرستاران بیمارستان امام حسین (ع)تربت حیدریه
  • «مهر» در «فرانچایز ایران»
  • پیشرفت ۶۵ درصدی پروژه ۱۸۰ واحدی زیتون گرگان
  • فرماندار: طرح تأمین پارکینگ اطراف حرم مطهر رضوی را تحویل دولت داده‌ایم