Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا،در جریان این بازدید که مدیر کل حفاظت محیط زیست و مدیر کل مدیریت بحران استان و جمعی دیگر از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران ایشان را همراهی می کردند، ازمنطقه تالاب هورالعظیم بازدید تا با بررسی مشکلات زیست محیطی تالاب، دایک مرزی با عراق و مسئله حفاظت فیزیکی پادگانهای مرزی که درمعرض تهدید آبگرفتگی هستند، تصمیمات مقتضی درمحل اتخاذ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در این بازدید هشت ساعتهکه معاونانسازمان آب و برق خوزستان، مدیرکل سازمان حفاظت محیط زیست خوزستان، مدیرکل امور مرزی استانداری، فرماندهان هنگ مرزی و مدیران شرکت توسعه نفت متن حضور داشتند، از نزدیک وضعیت زیست محیطی منطقه هور العظیم را مورد ارزیابی و بررسی قرارداد.

گفتنی است، منطقه هورالعظیمبا سه مشکل عمده بالا آمدن سطح آب هورالعظیم وتهدید به شکسته شدن دایک مرزی با عراق، تهدید آبگرفتگی حدود 5 پادگان نظامی درمنطقه و پافشاری شرکت توسعه نفت متن نسبت به عدم گشایش کالورت ها یا دریچه ها برای هدایت آب مازاد هورالعظیم به بخش خشک شده این هور که هم اکنون جزو تاسیسات این شرکت نفتی است مواجه است.

شورای هماهنگی مدیریت بحران درنشستی که پایان این بازدید با ریاستهاشمی زاده معاون امور عمرانی استانداری برگزار شد، درقالب مصوبه 14 بندی، تصمیمات مهمی برای حل این مشکلات اتخاذ کرد.

همچنین شرکت مهندسیتوسعه نفت متنبرای جلوگیری ازسرریزشدنآب شیرینهورالعظیمبه سمت عراق که با افزایش دبی رودخانه کرخه بالا آمده است، موظف شدکه کالورت ها یا دریچه های آب سمت اراضی بخش خشک شدههورالعظیم که درحدود پنج هزارهکتار بالغ می شود و دراختیار این شرکت است، بازکند.

براساس گزارش های واصله حدود 60 دریچه بالغ می شود که شرکت متن تاکنون 53 دریچه را بازکرده و برای گشایش مابقی آن تا خردادماه آینده مهلت خواسته است.

درنشستی که درسالن جلسات شرکت مهندسی توسعه نفت متن درمنطقه هورالعظیم برگزارشد مقرر شد،گشایش هفت کالورت باقیمانده دربالادست جاده اکتشافی توسط شرکت متن از اول خردادماه امسال آغازشود.

همچنین مقررشد استحکام و حفاظت اطراف پاسگاههای مرزی بهعمل آید وسازمان آب و برق خوزستان درجهت اجرای سیفون برای هدایت زه آبها به سمت دریای آزاد مبادرت ورزد که 15 خرداد روز شروع کار تعیین شد.

براساس این گزارش، اجرای کالورت جنب پاسگاه اسد پور توسط سازمان آب و برق خوزستان، اجرای لایروبی و بازسازی کانالهای سی.ام.دی و . ای .ام .دی توسط سازمان آب و برق خوزستان و شرکت متن با ارایه مشخصات نقشه همپنین ادامه عملیات لایروبی انهار ورودی ازجمله رودخانه نیسان به هور العظیم ازدیگرمصوبات این نشست بود.

گفتنی است که مقرر شده کشت نی در مسیر جاده های دسترسی شرکت مهندسی توسعه نفتبرای جلوگیری از تخریب جاده ها ادامه یابد و کنده خاک ها ایجاد شده دریاران جنوبی نیز توسط شرکت مذکورانتقال یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۵۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس

رئیس شورای شهر بندرعباس از تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از هرمزگان،مصیب نظری در مراسم گرامیداشت روز شوراها که با حضور اعضای شورای شهر بندرعباس، اعضای شوراهای ادوار گذشته در سالن جلسات اتاق بازرگانی بندرعباس برگزار شد، با اشاره به تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار شهر بندرعباس اظهار کرد: قرار است، در این نشست‌ها که به شکل فصلی برگزار می شود، برای گرفتن تصمیمات بهتر به موضوعات کلانی که به جامعه مربوط است، بپردازیم.

رئیس شورای شهر بندرعباس افزود: در مرکز پژوهش‌های شورا که در صحن علنی شورای شهر بندرعباس تشکیل می‌شود، تصمیمات نخبه‌گانی با توجه به تجربه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های علمی گرفته می‌شود و این جمع می‌تواند در اقناع عمومی کمک کند.

تجربه اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار هم راهگشای توسعه است

فاطمه جراره نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم گرامیداشت روز شوراها با تبریک این روز گفت: تخصص، تجربه و دانش اعضای شوراهای ادوار مختلف در کنار دانش اعضای شورای ششم راهگشای توسعه شهر بندرعباس است.

وی با بیان اینکه سومین سالی است که این مراسم برگزار می شود، افزود: وقتی اعضای شوراهایی که در دوره های مختلف اعتماد مردم را جلب کرده‌اند و برای توسعه شهر به عنوان نمایندگانشان انتخاب شده‌اند، تخصص و تجربه و دانشی که هرکدام از اعضا دارند در کنار هم جمع شود، اتفاق خوبی برای توسعه شهرها و روستاها را رقم می زند.

جراره، با اشاره به اینکه خرسندم که توانسته‌ام در سه دوره رای مردم بندرعباس را داشته باشم، عنوان کرد: به واسطه کار شورایی که در ادوار مختلف انجام داده‌ام یک‌سری نواقص و خلاهای قانونی در قانون شورا وجود دارد و امیدواریم که بتوانیم مواردی که اختیارات و جایگاه واقعی شورا را مشخص کند، لحاظ کنیم و همان‌طور که در قانون اساسی به نقش شوراها اشاره شده است، واقعیت و نقش واقعی شورا مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 749282

دیگر خبرها

  • معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه آزاد کاشان معرفی شد
  • انتخاب شورای شهر محمدیه به‌عنوان شورای برتر استان قزوین
  • آماده باش مدیریت بحران در پی هشدار هواشناسی
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • تشکیل مجمع مشورتی شورای ادوار بندرعباس
  • فردا مدارس خوزستان تعطیل شد
  • توسعه تجارت و مراودات مرزی از سیاست‌های دولت سیزدهم است
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • وقتی ستاد مدیریت بحران خود دچار بحران می‌شود