Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فرهنگ نیوز، فیلم کوتاه «تمیز» به کارگردانی کیوان محسنی و تولید انجمن سینمای جوان لار به بخش غیررقابتی جشنواره بین‌المللی کن راه یافت. این فیلم در قالب درام ساخته و در شهرستان‌های لارستان و گراش فیلمبرداری شده است.

کیوان محسنی، کارگردان این فیلم در گفت‌وگو با تسنیم درباره این فیلم اظهار داشت: فیلم کمتر از 4 دقیقه است و نمای اولی آن زنی را در خانه نشان می‌دهد که با دقت و ظرافت مشغول تمیز کردن خانه است اما رفته رفته مخاطب متوجه می‌شود که در پس این تمیز کردن اتفاقات دیگری رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی که مستند کایه را در کارنامه خود دارد، گفت: تعلیق یکی از ویژگی‌های اصلی این فیلم و فضای آن به «ساعت شش» و «بیرون از این» نزدیک است اما برخلاف دیگر فیلم‌ها فرهنگ بومی در این فیلم دیده نمی‌شود چراکه موضوع فیلم آن را برنمی‌تابید.

کارگردان فیلم تمیز با بیان اینکه حمایت از ساخت فیلم‌های کوتاه کم است، افزود: این موضوع در شهرستان‌ها بیشتر دیده می‌شود چراکه شناخت کمتری نسبت به فیلم کوتاه وجود دارد و دلیل دیگر اینکه فیلم کوتاه مانند فیلم بلند امکان پخش عمومی ندارد.

محسنی در پاسخ به این پرسش که حمایت دولتی بهتر است یا ورود بخش خصوصی؟ بیان کرد: حمایت از فیلمساز هرچند اندک سبب بقای هنر فیلمسازی و انگیزه در میان هنرمندان جوان می‌شود اما حمایت بخش دولتی ممکن است نظارت بر فیلم را بیشتر کند و آنچه مدنظر کارگردان است محقق نشود.

وی خاطرنشان کرد: ورود بخش خصوصی در این زمینه به نظر کارآمدتر است هر چند به دلیل عدم اطمینان در برگشت سرمایه و سود بخش خصوصی در حیطه فیلم کوتاه وارد نمی‌شود.

این کارگردان خوش آتیه استان فارس درباره اثر تازه‌اش تصریح کرد: فیلم باگ با مشارکت انجمن سینمای جوان شیراز در حال تولید است که با رویکرد داستانی به بحران اقتصادی در گراش می‌پردازد و در قالب اکشن تریلر است.

منبع: فرهنگ نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farhangnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرهنگ نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۶۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار شایعات عجیب درباره ریحانه پارسـا به دلیل یک کلیپ! | تصویر

برترین‌ها نوشت: اگر این روزها کانال‌های فارسی زبان را دنبال کنید، تصاویر یک بازیگر جوان ایرانی بیشتر از بقیه به چشمتان می‌آید. ریحانه پارسا بازیگر جوان سینمای ایران که چند سالی است به ترکیه مهاجرت کرده و انواع و اقسام مشاغل از جمله بازیگری و مدلینگ را امتحان کرده و حالا روی به تبلیغات قرص لاغری چینی در ماهواره آورده. درست است که تبلیغات برای سلبریتی‌ها در تمام دنیا امری مرسوم است، اما به عنوان شغلی جانبی برای آنها شناخته می‌شود و برای این دختر خوش‌چهره که ظرف مدت کوتاهی از سال ۱۳۹۷ تا ۱۴۰۰ به یک ستاره در سینمای ایران تبدیل شد، کمی نگران کننده است.

در ادامه اخبار پیرامون این بازیگر ۲۵ ساله، حالا شایعات خبر می‌دهند در صورت موافقت نهادهای داخلی، ریحانه پارسا قصد بازگشت به ایران را دارد و این مسئله را با برخی از دوستان بازیگر خود هم مطرح کرده است.

دیگر خبرها

  • «فیلمسازی واقعیت مجازی تعاملی» بررسی می‌شود
  • «آوای ابرها» راهی ایتالیا می‌شود 
  • انتشار شایعات عجیب درباره ریحانه پارسـا به دلیل یک کلیپ! | تصویر
  • «سامپو» فینالیست جشنواره اسپانیا‎یی شد/ «آمرغ» به کانادا می‌رود
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوان
  • اعلام اسامی راه‌یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه انجمن سینمای جوانان ایران
  • اعلام اسامی راه یافتگان پیچینگ ملی مستند کوتاه
  • حضور مخرب هوش مصنوعی در سینما/ به جوانان اعتماد کنیم
  • «له له» جایزه جشنواره هیوستون را گرفت
  • افتتاح گنجینه کیانوش عیاری در موزه سینما/ ۴ فیلم مرمت‌شده از کارگردان روز باشکوه روی پرده می‌رود