Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: 74 گونه جانوری کشور در معرض تهدید قرار دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز چهارمحال و بختیاری، مدیرکل دفتر حیات وحش سازمان حفاظت محیط‌زیست در سفر به شهرکرد گفت: 74 گونه جانوری مهره‌دار معادل 6.4 درصد از مجموع گونه‌های شناسایی شده کشور در معرض تهدید قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجید خرازیان مقدم افزود: به منظور حمایت بیشتر از گونه‌های در معرض تهدید، برنامه‌ای با عنوان برنامه عمل تهیه شد که در آن یک برنامه‌ریزی میان مدت تا پایان برنامه ششم توسعه برای حفاظت از 74 گونه و در برنامه عمل 30 گونه در معرض تهدید مورد حمایت قرار گیرد.

به گفته وی، سال گذشته در برنامه عمل برای شش گونه جانوری برنامه ای تهیه و برای اجرا به استان ها ابلاغ شد که در شورای برنامه ریزی استان ها این برنامه تصویب و یک ردیف اعتباری مستقل در نظر گرفته شد.

وی تصریح کرد: ایران با هشت هزار و 200 گونه گیاهی و هزار و 163 گونه جانوری مهره دار شناسایی شده جزو 20 کشور اول دنیا از نظر تنوع زیستی است .

منبع: جماران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۷۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولد غیرمعمول اورانگوتان نادر، دانشمندان را امیدوار کرده است

این نوزاد به روش سزارین متولد شده و متخصصان باغ‌وحش بوش گاردن در تاپای فلوریدا گفته‌اند که حال مادر و نوزادش خوب است. اینگونه از اورانگوتان‌ها در محدوده جغرافیایی بسیار محدودی یافت می‌شوند و به‌عنوان به‌شدت در معرض انقراض دسته‌بندی شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ترفند قورباغه‌ها ماده برای دست به سر کردن نرهای مزاحم بهترین عکسهای حایت وحش جهان؛ از خرچنگ 100میلیون ساله تا نهنگ خسته از زندگی

باغ وحشی که این نوزاد اورانگوتان در آن متولد شده، بخشی از یک شبکه جهانی حفظ گونه‌های در معرض انقراض است.

کد خبر 845309 برچسب‌ها حیوانات - حیات وحش خبر مهم حیوانات - انقراض گونه‌ها حیوانات - باغ وحش

دیگر خبرها

  • چرا این موجود هشت‌ پا به هیچ شکلی نمی‌میرد؟ (+عکس)
  • فرمانده حفاظت از مراکز هسته‌ای: درصورت تهدید دشمن، تجدیدنظر در سیاست‌های هسته‌ای محتمل است
  • سپاه حفاظت هسته‌ای: درصورت تهدید دشمن، ممکن است در دکترین هسته ای کشور تجدید نظر کنیم
  • این موجود هشت‌پا هیچ‌جوره نمی‌میرد!
  • کشف جانوری با «170 چشم» در سواحل چین (+عکس)
  • تولد غیرمعمول اورانگوتان نادر، دانشمندان را امیدوار کرده است
  • ایجاد موزه تاریخ طبیعی و تنوع زیستی شهرستان بروجرد دستور کار محیط زیست لرستان قرار گرفت
  • چهار گونه جانوری در طبیعت «میاندشت» تیمار و رهاسازی شدند
  • تیمار و رهاسازی چهار گونه جانوری در طبیعت میاندشت جاجرم
  • بارندگی‌های اخیر جان تازه‌ای به تالاب‌های کرمانشاه بخشید