Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست؛ رضا زرنوخی در این خصوص گفت: این نهادها تاثیر شگرفی در اقتصاد دارند و از طریق آنها می توان بسیاری از ایده های خلاق را بدون کمک گرفتن از درآمدهای نفتی و گازی محقق کرد. به گفته رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صندوق ها و نهادهای سرمایه گذاری خطر پذیر کشور، مزیت اصلی سرمایه گذاری خطرپذیر، رشد کسب و کارهای نوپا و دانش محور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی انجمن صنفی کارفرمایی صندوق ها و نهادهای سرمایه گذاری خطر پذیر کشور را یک نهاد مردمی خواند و در خصوص اعضای آن گفت: یک دسته از اعضای این انجمن، شامل صندوق های پژوهش و فنآوری می شوند که ذیل قانون ماده ۱۰۰ برنامه سوم تشکیل شدند. دسته دوم صندوق های سرمایه گذاری جسورانه بورسی هستند که بورس مجوز آن را اعطا می کند. دسته آخر صندوق ها یا شرکت های سرمایه گذاری خطر پذیر هستند که در قالب صندوق ثبت نشده اند و شامل شرکت های مختلفی می شوند که به صورت خصوصی ایجاد شده اند.

این مقام مسوول با بیان اینکه ترویج فرهنگ سرمایه گذاری خطرپذیر یکی از اهداف انجمن صنفی کارفرمایی صندوق ها و نهادهای سرمایه گذاری خطر پذیر کشور است اظهارداشت: انجمن قصد دارد اکوسیستمی را طراحی کند که پروژه ها در نهاد تخصصی خاصی قرار بگیرند. بر این اساس هم ایده ها سرگردان نخواهند ماند و هم اینکه صندوق های جسورانه درگیر یک فضای غیرحرفه ای و خیلی پُرریسک نمی شوند و ریسک ها متعادل خواهد شد.

وی کارآفرین بودن این صندوق‌ها را ویژگی برتر نهادهای سرمایه گذاری خطرپذیر خواند و گفت: ویژگی ذاتی این کسب و کارها خلق ارزش و اشتغالزایی با کمترین هزینه است؛ اتفاقی که برای اقتصاد کشور بسیار اهمیت دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بازدهی بالا در صورت موفقیت سرمایه‌گذاری، عامل کلیدی در جذب سهامداران است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که تنها اندکی از سرمایه گذاری‌ها در این عرصه به موفقیت می رسند؛ اما همان موارد موفق جبران کننده موارد ناموفق هم خواهد بود.

زرنوخی نکته فوق را عامل اساسی در تمایز میان این نوع سرمایه گذاری با مدل های دیگر سرمایه گذاری‌ دانست و ادامه داد: این سرمایه‌گذاری بر مبنای سهیم شدن سرمایه گذار در موفقیت یا شکست تمایز بین این مدل سرمایه گذاری و مدل های دیگر است چرا که سرمایه گذار در موفقیت و شکست کارآفرین سهیم می شود.

رییس هیات مدیره انجمن صنفی کارفرمایی صندوق ها و نهادهای سرمایه گذاری خطر پذیر افزود: تشکیل صندوق های جسورانه و اقدامات تکمیلی در جهت رشد و پایداری اکوسیستم کارآفرینی ایران شرایطی را فراهم می آورد که بسیاری از نخبگان و تحصیل کرده‌هایی که طی سال‌های گذشته برای تحقق و پرورش ایده خود از ایران رفته اند، مهاجرت معکوس داشته و گزینه بازگشت را جدی تر دیده‌ و از طرفی فرار مغزها در جوانان به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۸۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است

به گزارش خبرگزاری مهر، قاسم سلمانی با اشاره به لزوم اعلام مواضع وزارت آموزش و پرورش در خصوص صندوق ذخیره و ضمن تبریک حماسه‌سازی ایران مقتدر در مقابله با صهیونیسم اظهار داشت: فلسفه وجودی صندوق ذخیره فرهنگیان حمایت و کمک به تأمین مالی فرهنگیان به‌عنوان اصلی‌ترین رکن آموزشی کشور بوده و معطوف به بازنشستگی است.

وی ادامه داد: این مجموعه‌سازمانی اقتصادی با برخورداری از اعتماد روزافزون فرهنگیان کشور و مورد حمایت دولت است که با فعالیت اقتصادی نظیر اداره شرکت‌ها، بر سرمایه‌گذاری و سهام‌داری شرکت‌ها و صنایع بزرگ از جمله نفت، پتروشیمی و معادن و ارائه خدمات به فرهنگیان در جهت ارتقا سطح فرهنگیان است.

سلمانی با اشاره به اینکه تقویت معیشت فرهنگیان از طریق صندوق ذخیره قابل‌تحقق است، تصریح کرد: خلق ثروت برای اعضا و سهام‌داران به‌ویژه برای فرهنگیان به‌عنوان سرمایه‌گذاران اصلی صورت می‌پذیرد و اعتماد آفرینی باید در دستور کار باشد.

مسئول صندوق ذخیره فرهنگیان استان اصفهان بیان داشت: اهتمام به افزایش بهره‌وری وظیفه صندوق ذخیره است و این صندوق در تلاش است تا به نحوی عمل کند که امور آموزش و پرورش نظیر بیمه، لیزینگ و خدمات مختلف و… له صندوق ذخیره محول شود.

وی اذعان داشت: هنرستان‌ها می‌توانند واحدهای تولیدی خوبی برای صندوق ذخیره باشند که این امر رویکردی بسیار مهم در صندوق ذخیره و می‌تواند نقش مهمی در راستای شعار جهش تولید ایفا کند.

سلمانی خاطرنشان کرد: ایجاد قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت برای فرهنگیان در صندوق ذخیره از برنامه‌های صندوق ذخیره است و این ظرفیت مهم و قابل‌دسترسی است.

کد خبر 6091198

دیگر خبرها

  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • قرارگاه تولید مسکن ارزان‌قیمت در برنامه صندوق ذخیره فرهنگیان است
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • نقش کلیدی صندوق‌های سرمایه گذاری بازار سرمایه در جمع‌آوری نقدینگی‌های بلاتکلیف
  • مزایده اموال متهم پرونده صندوق سرمایه گذاری بهمئی