Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-08@23:26:43 GMT

تقی پور: چهره زیبای تهران امروز قابل قیاس با گذشته نیست

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۱۸۴۳۹

سخنگوی شورای شهر تهران رشد زیرساخت های حمل و نقلی شهر تهران را مهمترین دستاورد مدیریت شهری پایتخت در بیش از یک دهه گذشته دانست و گفت: تغییرات مثبت در شهر به اندازه ای در این دهه اخیر بوده که تهران سال 96 به هیچ عنوان قابل قیاس با سال 84 نیست و سطح کیفی زندگی شهروندان پایتخت ارتقا ملموسی یافته است.

شهرنوشت: رضا تقی پور با تاکید بر اینکه یکی ازمهمترین گام های تهران در مسیرتوسعه، ساخت خطوط مترو آن هم در شرایط سخت تحریم های داخلی و خارجی بوده است، تصریح کرد: امروز میلیون ها از شهروندان در روز از خطوط مترو استفاده می کنند که این میزان از تردد سبب کاهش حجم قابل توجهی از ترافیک تهران شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
این خطوط در حالی ساخته شدند که دولت های نهم، دهم و یازدهم حاضر به حمایت از شهرداری تهران نشده و طبق قانون سهمی که بایدبرای احداث خطوط مترو می پرداختند را ندادند.

وی ریشه عدم حمایت دولت یازدهم از پروژه متروی تهران را در جناح بندی های سیاسی ریشه یابی کرد و افزود: متاسفانه دولت ها رفاه شهروندان تهرانی را قربانی اختلافات سیاسی می کنند.

تقی پور ساخت بزرگراه امام علی(ع) را یکی دیگر از دستاوردهای مدیریت شهری در یک دهه گذشته دانست و گفت: همواره شهرداران گذشته نگاه بالا به پایین به مناطق 22 گانه تهران داشتند، حال آنکه با روی کار آمدن شهردار کنونی تهران شاهد پیشرفت مناطق جنوبی پایتخت همپای مناطق شمالی بوده ایم .نمونه بارز این توجه و تلاش برای ارتقای سطح کیفی زندگی ساکنان مناطق جنوبی تهران ساخت بزرگراه امام علی(ع) بوده است که فاصله جنوب تا شمال تهران را تا حداکثر ممکن کاهش داده است.

این عضو شورای چهارم کلانشهر تهران افزایش سرانه فضای سبز پایتخت را یکی دیگر از دستاوردهای مهم مدیریت شهری در بیش از یک دهه گذشته ارزیابی کرد و گفت: امروز در محله به محله تهران بوستان هایی می بینیم که علاوه بر تاثیر در بهبود هوای شهر، آرامش بصری را به شهروندان هدیه می دهند. ضمن اینکه ساخت این بوستان ها سبب شده سرانه فضای سبز پایتخت تا حد چشمگیری افزایش یابد که این توسعه مرهون برنامه ریزی های دقیق زحمات شهرداری تهران است که همواره نگاه کیفیت بخشی به زندگی شهروندان داشته است.

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۸۴۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟

به گزارش خبرآنلاین، کیفیت هوای شهر تهران امروز /چهارشنبه/ ۱۹ اردیبهشت ماه، همچون اکثر روزهای گذشته از سال جاری در شرایط قابل قبول یا سالم قرار دارد.

ایرنا در گزارشی نوشت: بارش باران همراه با وزش باد در چند روز اخیر موجب شد که آلودگی نسبی از هوای پایتخت دور شود تا اکنون شاخص لحظه‌ای کیفیت روی عدد ۵۸ قرار بگیرد در حالیکه در ۲۴ ساعت گذشته نیز میانگین شاخص کیفیت هوای تهران روی عدد ۶۴ (قابل قبول) قرار داشت.

بر اساس اطلاعات از ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران در اغلب مناطق کیفیت در وضعیت سالم قرار دارد و آلودگی در هیچ نقطه‌ای از تهران نیست.

از ابتدای امسال تاکنون، پایتخت نشینان پنج روز هوای پاک و ۴۴ روز هم هوای سالم استنشاق کرده‌اند.

سال گذشته و براساس روز شمار شاخص آلودگی در مجموع ۱۰ روز هوای پاک، ۲۳۶ روز هوای قابل قبول، ۱۰۷ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس و ۱۲ روز هوای ناسالم برای تمامی گروه‌ها در پرونده شاخص آلودگی هوای پایتخت ثبت شده است.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود. بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا «پاک»، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا «قابل قبول یا متوسط»، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا «ناسالم برای گروه‌های حساس»، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا «ناسالم»، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا «بسیار ناسالم» و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا «خطرناک» است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904163

دیگر خبرها

  • توصیه رئیس پلیس پایتخت به ماموران در طرح نور
  • کیفیت هوای تهران امروز چگونه است؟
  • ماجرای چرایی ساخت مسجد در پارک‌های بزرگ شهر
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • تداوم کیفیت هوای قابل قبول در پایتخت
  • تهران از ابتدای امسال چند روز هوای پاک داشته است؟
  • وضعیت هوای پایتخت چگونه است؟
  • ساخت مسکن‌های «استطاعت پذیر» در پایتخت به کجا رسید؟
  • امروز در هوای تهران نفس بکشید
  • کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول است