Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-30@16:33:15 GMT

دولت هیچ کمکی برای تولید محصولات ارگانیک نکرده است

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۱۱۸۶۳۶

دولت هیچ کمکی برای تولید محصولات ارگانیک نکرده است

رئیس انجمن ارگانیک ایران گفت: تا امروز هیچ‌گونه کمک و یارانه‌ای از سوی دولت برای تولید محصولات ارگانیک تخصیص داده نشده، انتظار ما این است در آینده با توجه به منویات مقام معظم رهبری به محصولات سالم کشاورزی و دوستدار محیط زیست؛ یارانه‌ اختصاص داده شود. به گزارش جهان نيوز به نقل از فارس، سید رضا نورایی رئیس انجمن ارگانیک ایرانبا اشاره به اینکه در همه جای دنیا گواهینامه مشخص کننده ارگانیک بودن و یا نبودن کالا است، گفت: بجز ارائه گواهینامه های معتبر ادعای ارگانیک بودن مورد قبول نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نورایی استاندارد یازده هزار ایران و استاندارد اتحادیه اروپا را مبنای این گواهینامه دانست و گفت: استاندارد اتحادیه اروپا از جمله گواهینامه‌های معتبر جهانی است.
رئیس انجمن ارگانیک ایران تاکید کرد: مردم ادعای کالای ارگانیک را تنها بر مبنای این گواهینامه‌ها قبول کنند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل اینکه استاندارد یازده هزار ایران در دنیا ثبت نشده است و صادر کننده باید حتما گواهینامه اتحادیه اروپا را نیز داشته باشد تا مشکلی با مراجع ذیربط پیدا نکند.
نورایی ادامه داد: مردم برای شناخت شرکت‌های معتبر توزیع کننده ارگانیک که زیر نظر این انجمن هستند، می‌توانند به سایت انجمن مراجعه کنند.
رئیس انجمن ارگانیک ایران با تاکید بر اینکه در حال حاضر بحث ارگانیک بودن در میان مصرف‌کنندگان داغ شده است، گفت: این توجه خواه ناخواه باعث بروز تقلب و سوءاستفاده‌هایی در این زمینه شده است.
وی افزود: برای حل این معضل با کمک سازمان حمایت از مصرف کننده سطح بازرسی‌های خود را فشرده‌تر کرده‌ایم.
نورایی با بیان اینکهبرند انجمن ارگانیک و شناسه هجده رقمی درج شده بر روی محصول مبنای شناخت کالای ارگانیک است، تصریح کرد: این شناسه نشان دهنده محل تولید کالا و شرکت بازرسی آن است.
به گفته وی تمامی شاخص‌هایی که یک مصرف‌کننده نیاز دارد در این شناسه هجده رقمی ثبت شده است.
نورایی با اشاره به اینکه انجمن ارگانیک زیر نظر اتاق بازرگانی ایران فعالیت می‌کند گفت: خوشبختانه موضوع ارگانیک‌ها در برنامه ششم توسعه گنجانده شده است.
وی ادامه داد: برای فراگیر شدن استفاده از این محصولات سالم نیازمند کمک و همراهی مراجع دولتی هستیم، هر دولتی می‌تواند به عنوان بازو و کمک کننده سلامت کشور وارد عمل شود.
رئیس انجمن ارگانیک ایران با تاکید بر اینکه مبنای تولید ارگانیک سموم سبز هستند، اظهارداشت: امروز نهاده‌های مجاز در کشاورزی ارگانیک روز به روز افزایش می‌یابد و باید بدانیم مبارزه بیولوژیکی آثار سوء محیط زیستی را به همراه ندارد.
وی خاطرنشان کرد: تا امروز هیچگونه کمک و یارانه‌ای از سوی دولت برای تولید محصولات ارگانیک ارائه نشده و انتظار ما این است در آینده با توجه منویات رهبری و توجه برنامه ششم توسعه به موضوع ارگانیک ها؛ یارانه‌های مورد نظر را از سوی دولت دریافت کنیم.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

یادآور می شود؛ کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6092890

دیگر خبرها

  • نخستین گواهینامه تایید نوع و تطابق تولید خودرو در قزوین صادر شد
  • بازدید  رئیس جمهور از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • افزایش سقف حمایت «انجمن سینمای جوانان» از تولید فیلم‌ کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوانان از فیلم‌کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • سقف حمایت انجمن سینمای جوان از فیلم‌ کوتاه ۲۵۰ میلیون تومان شد
  • افزایش سقف حمایت از تولید فیلم‌کوتاه تا ۲۵۰ میلیون تومان
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است | در دکترین ما سلاح هسته‌ای وجود ندارد
  • بسته کمکی ۶۵ میلیون دلاری استرالیا برای اوکراین