Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - حسين کنعاني مقدم، عضو جبهه ايستادگي معتقد است اولين مناظره زنده بيشتر شبيه يک دادگاه بوده تا يک جلسه گفت وگوي انتخاباتي. او با بيان اينکه مناظره ديروز يک دورهمي بوده که فقط مجري آن مهران مديري نبوده است! مي گويد که قاليباف به عنوان مدعي العموم در اين مناظره به سيم آخر زد و سعي کرد از سيم خاردارها رد شود اما زخمي شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما در مقابل حسن روحاني به عنوان متهم اين دادگاه به خوبي از خود دفاع کرده است.


اين فعال سياسي اصولگرا معتقد است قاليباف مشاوران خوبي نداشته است و حالا بايد منتظر سنجي ها بمانيم تا ببينيم اودر صحنه بماند يا رئيسي. مشروح گفت وگوي حسين کنعاني مقدم با خبرآنلاين را در زير مي خوانيد؛


*
آقاي کنعاني مقدم اولين مناظره تلويزيوني برگزار شد و بحث و تحليل ها درباره آن ادامه دارد. به نظر شما فضاي کلي اين مناظره توانست فضاي انتخاباتي را شفاف کند يا اينکه هنوز براي سر و شکل گرفتن آرايش فضاي انتخابات بايد صبر کرد؟


ساختار مناظره هاي ما ساختار درستي نيست. جلسه مناظره بيشتر يک دادگاه بود که وکيل مدافع از دولت دفاع مي کرد، متهم خودش را تبرئه مي کرد، دادستان مدعي العمومي بود بقيه هم شاهدان اين دادگاه بودند. اين روش مناظره نيست زيرا در مناظره افراد بايد برنامه هاي خودشان را براي انتخابات توضيح بدهند و خودشان اثبات کنند چون با نفي ديگران که نمي شود برنامه هاي شخصي را توضيح داد.


در اين مناظره ما شاهد يک چهار قطبي بوديم: روحاني از طرف اعتدال گرايان، جهانگيري از سمت اصلاح طلبان و کارگزاران، قاليباف از سوي اصولگرايان و رييسي به همراه ميرسليم و هاشمي طبا به صورت مستقل.


اين مناظره يک دورهمي بود که فقط مجري آن مهران مديري نبود. دوستان حرف تازه اي براي گفتن نداشتند و تمام حرف ها کليشه اي بود. همه تاييد مي کردند که مشکلات وجود دارد اما هيچ راه حل اجرايي نداشتند! ما اگر بناباشد که حرفي بزنيم و عمل نکنيم براي مردم خوشايند نيست که بيايند با متهم کردن يکديگر بخواهند راي جمع کنند. اين راهکار درستي براي مناظره نيست. گويي بهتر بود که کارشناسان مي نشستند و از کانديداها سوال کارشناسي مي پرسيدند تا ببينيم چه چيزي به نفع نظام است.


برنده مناظره روز جمعه به نظر شما چه کسي بود؟


نمي توانم بگويم برنده اصلي چه کسي بود. به نظر من روحاني به عنوان متهم اصلي شجاعانه از عملکرد چهار سال گذشته اش دفاع کرد، قاليباف به عنوان مدعي العموم اتهام ها را مطرح کرد و جهانگيري به عنوان وکيل مدافع روحاني به دفاع پرداخت. رييسي هم به عنوان دادستان نشسته بود و شاهد دعواي متهم و وکيل مدافع بود، ميرسليم و هاشمي طبا هم تماشاگران اين دادگاه بود!


پس به نظر شما بيشتر يک دادگاه بود تا يک مناظره انتخاباتي؟!
بله دقيقا اين مناظره بيشتر شبيه يک دادگاه بود تا يک مناظره تلويزيوني که مردم به تصميم نهايي براي راي دادن برساند. هيچ کس هم نمي تواند قاضي اين دادگاه باشد به غير از مردم. آن ها در پاي صندوق هاي راي قضاوت خواهند کرد.


دفاعيات روحاني را خوب ارزيابي مي کنيد؟
بله روحاني توانست در اين جلسه دفاعيات خوبي را ارائه کند. اين موضوع هم نشان دهنده اين است که او در ادامه راهش مصمم است. حالا اين مردم هستند که بايد تصميم بگيرند که به او راي بدهند يا خير. روحاني از عملکرد خودش دفاع کرد و اين به معني اين نيست که خوب دفاع کرده است. او وکيل مدافعي چون اسحاق جهانگيري داشت و سعي مي کرد او را در چَک مدعي العموم قرار بدهد تا اينکه خود سبيل حملات باشد.


آقاي کنعاني مقدم ارزيابي شما از عملکرد قاليباف در مناظره چيست؟ به نظر شما چقدر از حمله هاي او به روحاني و جهانگيري واقعي و چقدر انتقام از مناظره‌هاي 4 سال پيش بود؟


به نظر مي رسد قاليباف به دليل روحيه رزمندگي که دارد سعي کرد که به خط بزند و از سيم خاردارها رد شود و خط شکني کند تا مباحث آشکارتر شود. هرچند در اين مسير زخمي هم شد اماممکن است اين اقدام او منجر به اين شود که دولت ها در مقابل عملکردشان پاسخگو باشند. چون متاسفانه دولت ها تا زماني که بر سر کار هستند پاسخگو نيستند و احزابي که پشت سر آن ها هستند هم مخفي مي شوند و آن ها هم پاسخگو نيستند، بعد از اينکه دولتشان هم تمام مي شود ديگر کسي از آن ها سوال نمي پرسد. بنابراين اين سوال و جواب ها به رشد و تعالي توان مديريتي کشور کمک مي کند. بنابراين قاليباف حمله نکرد بلکه به دنبال پاسخگويي دولت بود.


اما جامعه مدرسين به تازگي از کانديداتوري ابراهيم رييسي حمايت کرده است. آيا اين موضوع به اين معني نيست که اصولگرايان کانديدايي در ورژن قاليباف نمي خواهند و گويي از عملکرد قاليباف در مناظره راضي نيستند؟
در جمنا اينگونه برنامه ريزي شد که کساني که از شوراي نگهبان تاييده مي گيرند، مبارزات انتخاباتيشان را انجام بدهند. قرار بر اين است که حالا با کانديداتوري قاليباف و رييسي نظرسنجي ها در آخرکار مشخص کند که قاليباف گزينه اصلي باشد يا رييسي. موضوع ديگر هم اين بود که ببينيم آيا هر دو به کانديداتوري ادامه بدهند و انتخابات را به دور دوم بکشانند يا يک نفر به نفع ديگري کنار برود. بايد منتظر نظرنسجي ها باشيم و ببينيم چه اتفاقي مي افتد. اما من به عنوان يک اصولگرا معتقدم که قاليباف بايد در اين مناظره اثباتي حرف مي زد و از قالب شهردار بودن خارج مي شد و در موقعيت رياست جمهوري قرار مي گرفت. او بايد مسائل را جامع تر مي ديد. معلوم است که قاليباف مشاوران خوبي ندارد.


به نظر شما عملکرد مصطفي ميرسليم و هاشمي طبا در اين مناظره در چه سطحي بود؟


ميرسليم دراين مناظره بيشتر مي خواست که ديدگاه موتلفه را براي مردم توضيح دهد و فارغ از هر حاشيه اي وارد مباحث شد. هاشمي طبا هم چون درگير کارهاي اجرايي نبوده است و نگرش عميقي به معضلات کشور ندارد سعي کرد آهسته حرکت کند تا به قول معروف «کسي به او شاخ نزند»


در اخر فکر مي کنيد فضاي انتخابات با مناظره هاي بعدي دو قطبي خواهد شد؟
من معتقدم که فضاي دوقطبي در مرحله انتخابات شکل نخواهد گرفت اما در دوم اين دو قطبي شکل خواهد گرفت.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۸۶۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ذوق خانم بازیگر برای ازدواج با مهران مدیری!

تعداد بازدید : 16 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 117 وقتی از نعیمه نظام دوست پرسیده شده که دوست دارد با کدام بازیگر مرد سینما ازدواج کند، با ذوق نام مهران مدیری را گرفت، مهران مدیری برای نخستین بار خجالت زده شد. این لحظات بامزه از برنامه اسکار را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/ حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • ذوق خانم بازیگر برای ازدواج با مهران مدیری!
  • مادران ۴ فرزندی الگوی عینی برای خانواده‌ها
  • نبرد رم و ناپولی برنده نداشت/ آزمون پنالتی گرفت
  • کتاب نامداران موسیقی سنندج رونمایی شد
  • قاسمپور: خط دفاع پرسپولیس سردرگم است/ آلومینیوم چیزی برای از دست دادن نداشت
  • (عکس) واکنش یک روحانی به نقش یک زن در مسلمان شدن مورایس
  • واکنش یک روحانی به ماجرای مسلمان شدن ژوزه مورایس
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت