Web Analytics Made Easy - Statcounter

در شمال شهر؛شامل خیابان نیروهوایی، بلوار بقیه الله، خیابان مهزیار، با توجه به ساخت مجتمع های مسکن مهر در این منطقه، جمعیت بالایی، بخصوص جمعیت جوان ساکن است اما متاسفانه در نزدیکی مسجدی برای اقامه نماز وجود ندارد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان؛ در گذر زندگی همه افراد؛ کوچک و بزرگ و زن و مرد همه به فراخور زندگی شان راز و نیازهایی دارند که تنها به خدا می توان گفت، و هیچ مکانی برای یک گفتگوی صمیمی و عاشقانه بهتر از مسجد نیست، مسجد میعادگاه عاشقان و عابدان و محل راز و نیازهای خالصانه و مخلصانه با خدا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روشنای هر محله ای هم؛ به مسجد آن است و وجود آن سبب جذب کودکان، نوجوانان و جوانان به این مکان می شود و روح و انگیزه تازه ای در کالبد زندگی شان دمیده و به انوار الهی هدایت و سیر و سلوک بندگان را به آنها می آموزد.

قطعا فرزند و جوان و نوجوانی که در مسجد و با تبیین سیره اهل بیت(ع) تربیت می شود؛ از بسیاری از آسیب های اجتماعی که امروز در جامعه وجود دارد و افرادی به آن دچار شده اند، در امان می بیند و این از برکات دوستی با مسجد و اهل بیت(ع) است.

در یکی از محله های بیرجند در شمال شهر؛ شامل خیابان نیروهوایی، بلوار بقیه الله، خیابان مهزیار، با توجه به ساخت مجتمع های مسکن مهر در این منطقه، جمعیت بالایی، بخصوص جمعیت جوان ساکن است اما متاسفانه در نزدیکی مسجدی برای اقامه نماز وجود ندارد.

اما تابلویی نصب شده در خیابان بقیه الله نشان از تخصیص یک قطعه زمین برای ساخت مسجد دارد، در این بین هم وجود نماز خانه کوچکی در یکی از مجتمع های مسکونی که روبروی این زمین واقع شده است، نظرم را به خود جلب کرد، نمازخانه ای که به نظر برای ساکنین مجتمع ساخته شده است، با توجه به نیاز این منطقه به مسجد تصمیم گرفتم موضوع زمین تخصیص داده شده را پیگیری کنم و همچنین اقدام قابل تحسین ساکنین مجتمع حضرت ولیعصر(عج) در خصوص ساخت نمازخانه را پوشش خبری دهم.

نیم ساعت مانده به اذان مغرب، به نمازخانه مجتمع ولیعصر(عج) رفتم اما برایم جالب بود که برخلاف تصور من، علاوه بر ساکنین مجتمع، همسایه های اطراف بخصوص جوانان و نوجوانان هم برای اقامه نماز به این نمازخانه می آمدند.

پس از پرس و جو از ساکنین، عضو هیئت امنای این نمازخانه را که وی از ساکنین همین مجتمع است را پیدا کردم.

صادق دیمه کار خادم نمازخانه حضرت ولیعصر(عج) در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهارکرد: این نمازخانه بیش از دو سال است که ساخته شده و نکته قابل توجه آن این است که در این نمازخانه علاوه بر ساکنین؛ به روی همه همسایگان و افرادی که قصد اقامه نماز دارند باز است.

وی افزود: با توجه به اینکه در این محله مسجدی نبود، تصمیم گرفتیم به همت ساکنین یک نمازخانه کوچکی در مجتمع بسازیم تا برای اقامه نماز و همچنین جلسات مذهبی، فرهنگی و مردمی ساکن مورد استفاده قرار بگیرد.

دیمه کار گفت: در این نمازخانه پایگاه بسیجی به نام پایگاه المهدی(عج) هم تشکیل داده ایم و تاکنون جذب بسیجیان از ساکنین مجتمع و همچنین جوانان کل محله خوب بوده است. هم اکنون هم دو حلقه صالحین در این مکان برگزار می شود که یکی برای اعضای شورای پایگاه و یکی هم برای نوجوانان و جوانان برگزار می شود.

عضو هیئت امنای مسجد ولیعصر(عج) در خصوص زمین مربوط به مسجد در روبروی مجتمع هم گفت: این زمین در سال 88 از سوی اوقاف و امور خیریه اختصاص داده شده است و برای رفع نیاز ساکنین محل به مسجد، دو سال است که بنده به صورت ویژه برای ساخت این مسجد پیگیر هستم، در واقع نمازخانه کنونی برای رفع نیاز ساخته شده و هدف اصلی ما ساخت این مسجد است.

دیمه کار اظهارکرد: همچنین در سال های قبل که هنوز این نمازخانه ساخته نشده بود، در ماه مبارک رمضان در زمین مسجد، نماز جماعت برپا کردیم و تاکنون هم توسط همسایه ها برنامه های مختلفی مثل پخت غلور در این زمین انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در روایات بر ساخت مسجد تاکید شده است بیان کرد: مساحت زمین این مسجد 540 متر مربع است که شهرداری برای ساخت 250 مترمربع در دو طبقه جواز داده است.

وی در خصوص همکاری و کمک شهرداری در کاهش هزینه ها هم بیان کرد: بنده با شهردار و شورای شهر گفتگو و نامه نگاری کرده ام که به ما قول دادند برای صدور جواز این مسجد هزینه ای دریافت نکنند، اما علی رغم قول مساعدت شورای شهر و شهردار، شهرداری منطقه یک در این خصوص هیچ کمکی نکرد و تنها برای صدور جواز 7 میلیون تومان پرداخت کردیم.

دیمه کار افزود: در حالی که به دلیل همین قول پیگیری و مساعدت ها انجام کارهای اولیه مسجد بیش از یک سال تلف شد و در پایان هم شهرداری منطقه یک هیچ مساعدتی نکرد.

عضو هیئت امنای مسجد ولیعصر(عج) اظهارکرد: آذرماه سال 95 هم زمین این مسجد کلنگ زنی شد که برای این مراسم به همه دستگاه های ذیربط نامه زدیم، اما نه از استانداری، نه از فرمانداری و نه از هیچ اداره دیگری کسی برای حضور در مراسم نیامد و تنها مسئولین سپاه و بسیج استان برای کلنگ زنی این مسجد حضور یافتند.

دیمه کار بیان کرد: اما متاسفانه برای ساخت این مسجد هنوز هیچ اعتباری نداریم و تاکنون تنها سپاه پاسداران استان مبلغ 10 میلیون تومان کمک کرده است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نقشه و طرح مسجد آماده شده است افزود: فقط برای شروع و شناژریزی مسجد 30 میلیون تومان اعتبار لازم است.

حجت الاسلام اسداللهی امام جماعت نمازخانه حضرت ولیعصر(عج) هم در گفتگو باخبرنگار خاورستان؛ با اشاره به اینکه در روایات ساخت مسجد هر چند کوچک مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: این محله هم جمعیت بالایی دارد و دارای جوانان و نوجوانان زیادی است که وجود و ساخت یک مسجد در آن بسیار لازم احساس می شود.

وی افزود: هم اکنون تنها نماز مغرب و عشاء در این نمازخانه اقامه می شود و قطعا اگر مسجد ساخته شود در هر سه نوبت نماز اقامه خواهد شد که این برای تربیت قشر جوان بسیار حائز اهمیت است.

اسداللهی با اشاره به استقبال مردم محله از اقامه نماز در این نمازخانه بیان کرد: متاسفانه بیشتر مردم فکر می کنند این نمازخانه مخصوص ساکنین مجتمع است، اما اگر مسجد و مکان بزرگتری در خارج از فضای مجتمع باشد؛ استقبال مردم بیشتر خواهد بود و این نیازمند همت مسئولین و خیران است.

ملایی، رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی هم در گفتگو با خبرنگار خاورستان؛ اظهارکرد: هم اکنون حدود 360 مسجد نیمه ساز در سطح استان وجود دارد.

وی افزود: برای ساخت مساجد اعتبار دولتی وجود ندارد و معمولا مساجد با کمک های مردمی و خیران ساخته می شود.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اما ممکن است بنیاد برکت یا بسیج سازندگی به صورت مستقیم در مسجد سازی مشارکت داشته باشند بیان کرد: برای جذب کمک خیرین برای ساخت مساجد هم باید افراد با مراجعه به مرکز امور رسیدگی به مساجد یا ستاد اقامه نماز، اطالاعات و نیازهای مسجد را در سامانه خیران مسجد ساز ثبت کنند تا بتوانند مقداری اعتبار دریافت کنند.

بر اساس این گزارش؛ تسریع در ساخت مسجد حضرت ولیعصر(عج) در بلوار بقیه الله یکی از نیازهای لازم است که می تواند مورد استفاده مردم ساکنین نیروهوایی و مجتمع های مسکونی مهزیار هم قرار بگیرد و طبعا یکی از نیازهای به حق مردم این محله است. در واقع بهتر است قبل از اینکه کودکان این محل بزرگ شوند این مسجد ساخته و در اختیارآنها قرار بگیرد تا تربیت آنها یک تربیت اسلامی و برپایه دین باشد و با فضاهای دینی و مذهبی مانوس تر بار بیایند.

همچنین مقام معظم رهبری هم در بیاناتی در سال 77 فرمودند: هر چه بتوانید در مورد مساجد کار بکنید، خیلی خوب است . مسجد، کانون دین است، الان هم همین است. هیچ چیزی جای مسجد را پر نمی کند؛ یعنی سلولی است که آدم به تنهایی نگاه می کند، ولی همین مجموعه مساجد است که فضا را فضای دینی نگه می دارد و معارف را از نسلی به نسلی منتقل و با دین، آشنا می کند.

قطعا عمران مساجد یک وظیفه‌ی همگانی است و باید هر کسی به اندازه‌ی توان و همت خود در آن سهیم باشد علاوه بر مردم، شهرداریها و دستگاههای دولتی و ادارات هم سهم خود در این خصوص را ایفا کنند.

گفتنی است شماره کارت 6037992210216497 مربوط به مسجد حضرت ولیعصر(عج) بلوار بقیه الله برای دریافت کمک های مردمی و خیران است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۱۱۹۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد جهانی عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اکنون ۵۶ کارگاه جاده‌ای در استان مرکزی فعال است و به طور حتم تخصیص منابع مالی در شتاب بخشی به اجرای طرح‌های عمرانی نقش کلیدی دارد که امید است در راستای افزایش رضایتمندی مردم این مهم در اسرع وقت محقق شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی گفت: اکنون عملیات اجرایی طرح‌های عمرانی در حوزه نگهداری راه‌ها، توسعه ابنیه فنی، ارتقای ایمنی، ساخت راه‌های روستایی و توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل با جدیت پیگیری می‌شود.

جهانی افزود: در فاز نخست ۵۶ طرح شامل هشت پروژه لکه گیری و روکش آسفالت، هشت پروژه ابنیه فنی، شش پروژه ساخت راه روستایی، ۱۱ طرح بزرگ ایمنی، ۱۵ طرح راهداری محوری، یک پروژه ترافیکی و هفت پروژه ساخت و توسعه راهدارخانه‌ها، سوله‌ها، پلیس راه و پایانه بار در سطح استان مرکزی فعال شده که تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تعداد این کارگاه‌ها به بیش از ۲ برابر خواهد رسید.

جهانی اعتبار لازم برای تکمیل طرح‌های در دست اقدام را بیش از ۸۶۰ میلیارد تومان عنوان کرد و در ادامه گفت: پیگیری امور تا حصول نتیجه، تکلیف و وظیفه ذاتی مجموع کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی است و ایجاد تعامل و تعادل بین مطالبات مردم، مطالبات پیمانکاران و پیشبرد اهداف و برنامه‌های اجرایی، از مهم‌ترین عوامل و اهداف در دستیابی به نتیجه مورد نظر است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی از تلاش برای رفع نقاط حادثه‌خیز شناسنامه‌دار همسو با سایر طرح‌های یاد شده خبر داد و افزود: افزایش سطح ایمنی با هدف کاهش تصادفات جاده‌ای و به تبع آن کاهش تلفات ناشی از آن، مهم‌ترین و شاخص‌ترین اولویت و خط قرمز مدیران، مهندسین، کارشناسان و راهداران این اداره کل است که در راستای این هدف به صورت شبانه روزی فعالیت‌ها و خدمات راهداری در حال اجرا است.

کد خبر 6081354

دیگر خبرها

  • افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد
  • افتتاح طرح توسعه مسجد راستان یزد 
  • ساخت مجتمع اداری کوهسرخ ۴۵ درصد پیش رفته است
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • ساخت ۲ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی برای نیازمندان با آورده ۱۵ میلیون تومانی
  • آموزش نماز به کودکان نیازمند برنامه‌ریزی اصولی است
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته
  • دو زلزله منطقه مسجد حضرت ابوالفضل خسارتی نداشته است
  • لرزش مجدد مسجد حضرت ابوالفضل
  • زلزله ۴ و ۸ دهم ریشتری در مسجد حضرت ابوالفضل